TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sali tunkusen täynnä että taitaa mennä se käynistely aamuun..vähä sellanen kutina olis mulla masun pohjassa...

Mutta suppareita o tullu mikä o hyvä asia..ja tuntuu että paskattaa ja kusettaa koko ajan ja PIERETTÄÄ ihan hulluna :P

Kävely tuskaa ku alkaa heti supistamaan....kävelempä sitten uhallakin :D

Voi, onhan täällä moni muukin yhä vain yhtenä kappaleena, olin muutaman päivän vailla nettiä ja melkein jo ikävä iski tänne..[:D]

Niin on tämäkin, yhä vain kasassa ja että alkaa jo turhauttaa.

Eilen oli neuvola ja kaikki ok, itse aloin kuitenkin  huolestua istukan tilasta kun sen rv37 ultrassa todettiin olevan kalkkeutunut ja luokkaa 2-3. Nyt siitä on reilusti neljättä viikkoa aikaa. Sainkin ultra-ajan jo tälle päivälle tarkastukseen ja hyvin se tuntuu vielä toimivan, "pikkuinen" sai painoarvioksi 3800gr eli ravinto kyllä kulkee vielä hyvin, vauva liikkuu tasaisesti ja lapsivettä oli reilusti, eli ei syytä huoleen.
Ainoa huolenaihe taitaakin olla se, millä vauvan saisi tulemaan ulos, ensi viikolla epäili 4-kilon menevän rikki jos sinne saakka pysyy sisällä. Pää ei varsinaisesti ollutedes  kiinnittynyt, ultrankin aikana kävi välillä ylempänä ja meni taas takaisin alas.
Kätilö neuvoi minua seisoskelemaan haara-asennossa ja ponnistelemaankin vaikkei supistuksia olisi, jotta vauva painuisi alaspäin ja saisi synnytyksen käynnistymään ja mitäpä minä tässä illan olen harrastanut, onneks ei ole ollut kuin oma poppoo näkeässä. [;)] Saas nähdä tuoleeko tulosta..[:D]

Heiheihei!!

Täällä vielä yksi lähtökuopissa oleva huitoo [:D] Sintti on ollut kyllä kiinnittyneenä lähtökuopissaan jo viikkoja, mutta ei tajua ilmeisesti tulla ulos... Pehmeitä myös ollaan ja kanavaa sentti jäljellä... jänskää!! Maha roikkuu suurinpiirtein polvissa [;)]

On kyllä outoa, että meillä tammikuisilla on näitä verenpaineongelmia näin paljon. Ja nyt tuntuu puolet porukasta olevan käynnistyksessä... tsemppiä valtavasti sinne Kaylies, Minto ja Lauranen!! Toivottavasti muistin kaikki... [8|]

Mä täällä olen ollut vähän tottelematon... eilen illalla stixasin protskuja +2 ja soittelin heti naikkarille. Käskivät tulla aamulla sinne ja puhuivat että varmaankin osastolla aloitettaisiin vuorokausivirtsan keräys. No aamusta protskut olivatkin enää haalealla plussalla ja meninkin sovitulle neuvolakäynnille, siellä myös terkka sai yhden plussan. Oli samaa mieltä kanssani, että ehkä ei vielä tarvi sairaalaan mennä, mutta "löysässä hirressä" tässä roikutaan... tarkka seuranta. Mut en vain haluais sinne osastolle turhaan... toivoisin niin että tää synnytys alkaisi kotona, eikä tarvisi päiväkausia sairaalassa maata ennen tositoimia. Tiedän kyllä että jos merkkejä tulee, niin pakkohan sinne on sitten mennä. On tämä äidiksi tulo vaikeaa...

Elegia, vai maanantaina synnytys, ohhoh [:D] Mullakin alkaa kohta neuvolakortin rivit oleen täynnä, tuota ylimääräistä tutkimusta on riittänyt. Polimaksujen suhteen voin kerrankin kiittää työnantajaani, meille saman puljun työntekijöille kaikki polimaksut ovat ilmaisia.. pitkä penni säästynyt köyhän kipususkon pienestä palkasta...[;)]

Voi että kun alkaisi jo tapahtua täälläkin, tule vauveli jo ulos!!!!

Tänään oli neuvolakäynti. Sielä oli taas joku sijainen, paljon mukavemmalta vaikutti, kuin oma th:ni.

Mutta alkuun saatiin heti aika kova shokki! Etsimme yli puoli tuntia sydänääniä, kuului vain istukan "viuh viuh" ääntä, mutta ei vauvan sydänääniä!!! Sitten ne yhtäkkiä kuuluivat hyvin kaukaisina ja vaimeina, syke 140. Ja sitten ne katosivat.
Vaihtelin asentoa, kun en selälteni pystynyt olemaan; menin istumaan tuolille hieman takakenoon, ja yritimme kuunnella taas, mutta mitään ei kuulunut, MUTTA vauva kuitenkin rupesi liikkumaan. Se tönäisi doppleria monta kertaa, mutta sydänääniä ei kuulunut. Meinasi itku tulla, mutta liikkeet rauhoittivat mieltäni.
Lopulta, ties kuinka kauan olimme jo yrittäneet, saimme sydänäänet taas hetkeksi kuuluviin, hyvin vaimeina ja kaukaisina, syke edelleen 140, ja sitten taas ei mitään! [:(]

Terveydenhoitaja rauhoitteli, ja sanoi, että vauva saattaa olla "kouruna", ja että sydän on lähempänä omaa selkääni, kuin vatsaani, ja tämän takia äänet kuuluivat niin heikosti. Silti jäi todella paha mieli, ja pelko [:(] Onneksi pieni on liikkunut välillä, ja ilmoittelee itsestään tällä tavalla.

Verenpaine oli noussut, aika paljonkin normaaliin verrattuna. Yleensä mitatessa ollut vähän päälle 60 alapaine, niin tällä kertaa oli 78! Ei kuitenkaan ole hälyyttävästi kuulemma noussut.

Hemppa oli marraskuun lopussa laskenut 104:n, ja aloitin rautakuurin. Tuosta tasan kuukauden päästä hemppa oli noussut 116, sen jälkeen minulle sanottiin, ettei tarvitse enää ottaa. Otin silti muutaman, vaikken kovin säännöllisesti enää. Tänään hemppa oli sitten huimat 124. Jee.

Pissa oli puhdas, turvotusta löytyy, SF mitta oli 35. [:-] TH sanoi, että pää ei ole kunnolla kiinnittynyt, ja että vähän voi vielä pomppia "edes takas". Liikkeet ++..... Edelleen tuo tämänpäiväinen säikähdys kaivertaa mieltäni :(

Sain uuden ajan ensi viikon perjantaille, mutta TH arveli, että jää tuo aika käyttämättä.. No, sen näkee sitten.

Tsemppiä kaikille tositoimissa oleville, ja sitä odottaville! Ja Elegia! Oli ihanaa lukea vauvasi tilanteesta, ja siitä, että saat yrittää alakautta. JEE!! [:)]

Täällä on supistanut polttavasti n. 15-20min välein. Eli ei kovin säännöllisiä. Ajateltiin ukon kanssa lähteä vähän kävelylle, ja sieltä sitten suihkuuuuun.... ja ja.. [;)] (Vähän mieli parani, kun mieheni on lohduttamassa, ja tukena! Kyllä tää tästä, eiks nii?)

Terkkuja TYKS:istä...
En käynnistyksessä.. niinkuin vähän toivoin.. vaan jälleen kerran seurannassa... blaah..
vauvan painoarvio oli jotain 3600g luokkaa... pää alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt.
Kohdunsuun tilanne oli 2cm kaulaa jälellä, pehmenny tai pehmenemään päin ja auki sormelle.. ööö.. eli, tuskin tulee ihan heti oma-aloitteisesti ulos...
saankohan mä uskoteltua sille lääkärille huomenna, että mulla on tooooosi kipeet paikat.. ja et ei ol muuta vaihtoehtoa kuin käynnistää...
alaselkä on todellakin tosi kipeä, käveleminen tuottaa vaikeuksia..
kun tultiin tänne, niin mulle sanottiin, että "supistaako, sun pitäs varmaan mennä suoraan tuonne synnytyssalin puolelle".. sanoin et ei supista, mut selkään sattuu tosi paljon.. "jaa, sun käveleminen vaan vaikuttaa niin vaikeelta, et mä aattelin josko sun pitää päästä ponnistaan"... ööö aijaa.. käveleminen on vaikeeta ku sattuu niin saamaristi...
mitäköhän tästä yöstä oikein tulee.... [:(]

unohtu ihan tsempata kaikkia käynnistyksessä olevia [:)]

Ja onnittelut Elegialle vauvan tilanteesta [:)]

aamulla saliin heti kun vapautuu...supistelut rauhottu ku lepäilin tuossa ku jaksanu koko aikaa humputella ympäri osastoa...ja samalla turvotus sitten lisääntyi...kävin kävelyllä vetää noita rappuja nii nyt sitten kramppaa jalka ja suontavetää ja supistelut rauhottu..HUOH...Verenpaineet edelleen hyvät. ,mutta nää turvotukset ja muut labrat..huoh..

Hmm mahanahka puutu...outoa...

Mutta huomennapa se alkaa sitten se toimi.

Tuli tosta polista muuten mieleen...jos olisin iisalmessa joutunu polilla kyämää nii maksu olis aina ollu se 26e, mutta nyt ku täällä missä synnytän eli kuopiossa oon käyny poli käynnillä niin se on ollu aina 7,50e.ja siinä summassa o ollu kummatkin polikäynnit. yhen kerran ainoastaan tarvihti täällä maksaa 26e ja sen jälkee ollu tuo pieni summa.,mikä kyllä passaa mulle paremmin kuin hyvin.

ne on ilkeitä... ei ne mua taho auttaa... [:@]
no, jotai plussaa.. sain vaavista 4D kasvokuvan [:)]

Kiva ku joillaki jo jotai alkaa tapahtumaan [:D]

Täällä ei tapahdu yhtään mitään [:@] neuvolaki vasta maanantaina. Kuulostaa että kaikki melkeen on käyny käyrillä jo. Minä en oo käyny äitipolilla ku rakenneultrassa ja yhesti lääkärillä kattoo onko kasvu loppunu ku sf-mitta ei kasvanu, mut seki oli väärä hälytys.

Tänään taitaa olla 3:n S:n kokeilu paikallaan [:)] siivottu on jo.. nyt odotella miestä kotio ni pääsee saunaan ja.. [;)]

Elegia, tässä ajateltiin katsella ja kuulostella vauvan liikkeitä parin tunnin ajan. Jos ne ovat kovin vähäisiä, luulen, että olen heti soittamassa sitten polille.... Kauhea pelko kyllä, varsinkin nyt, kun tajusin, ettei vauva ole juurikaan liikkunut. Suihkussa saatiin siihen vähän liikettä, joten kai se ihan hyvin voi?! Katsellaan.. 

Täällä on sitten kaikki muut viittä vaille synnyttämässä paitsi mää??? Voi piru, jään tänne yksinäni notkuun, nyyh!! Ei vaan, tsemppiä kaikille ja voimia tuleviin koitoksiin. Tänään oli neuvola ja kaikki ok, ihan muutama harjotussupistus tulee päivässä ja se niistä oireista... Tuutte si kaikki tänne viä kirjotteleen vaikka saatteki vauvat monta viikkoo ennen mua, joohan???? Pliis?? On mulla ny viä 11 päivää laskettuunki ettei pitäs viä hätäilläkkä.

Meillä on kokeiltu tuota 3 ässääkin jo monena päivänä, kun ensin sain miehen houkuteltua. Pelkää raukka osuvansa vauvaan [:D]

Neuvolakortin rivit täynnä ja ihan kiitettävästi kertyny noita polimaksuja [:@] Saakohan tuohon korttiin jo lisäsivutkin ennen kuin mitään käynnistystä harkitaan [:D]

Meillä on painoarvio nyt max 3500g , kohdunsuu pehmeä, auki 3cm, pää oli nyt kiinnittynyt. Mutta lääkäri kommentoi että tarvis vauvan pyörähtää viel??? Ite uskon kyl et paino lähentelee 4kg, mutta pitävät arvion pienenä, etten kauhistu....kun oli se edellinen synnytys vaikea

Meillä muutes polimaksu on 27,40e.

Jaksamista kaikille joilla jotain tapahtumassa ja meille tuskailijoille että jotain tapahtuis [:)]

p.s. ei tunnu auttaneen lääkärin sohiminenkaan mitään [:(] supistukset on hylännyt mut

Heipsan! Täällä makoillaan osastolla edelleen päivän käynnistystablettiannos nautittuna. Eikä mitään tapahdu! Vauva ei ole laskeutunut, kohdunsuu on kiinni ja supparit tuntuu vaan ylävatsassa. Se on ollu koko päivän aivan kivikova, siis tuo ylävatsa, enkä pysty makaamaan oikein missään asennossa ilman että siihen koskee. Verenpaineet on pilvissä, siis reilusti yli sen mitä mulla on ollu aiemmin, vaikka edelleen popsin lääkkeitä. Verenvuoto on nyt toistaiseksi loppunut, mutta saan välillä sellaisia vapinakohtauksia. Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin vaikka äippä vähän reistaileekin... [:)]

Katsotaan nyt tuleeko yön aikana unta vai vauva, juuri nyt molemmat kelpaisi! Huomenna katsotaan tilannetta sitten uudelleen...

Mulla käynnisteltiin sillon 2004 sillä tipalla ni ei kauaa kyl tarttenu ootella et alko tapahtumaan.

MOI MAMMAT! Mä olen äiti!!!!!!!!!!!!!! [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Poika syntyi klo 19.28, 9pisteen vauva, 3,7kg ja 49cm! Tosi hyvässä kunnossa sekä suolet että vauva! Soitin äsken vielä teholle, voi tosi hyvin!!![:D] Leikataan huomenna 11maissa!

Mä voin hyvin, koitan ny koisia ku meen klo 8 kattoo poikaa!:)
Huh mikä päivä, kerron kaiken myöh!!! Tsemppiä muille h-hetkiläisille!!! sitä tarvitaan, mutta voin kertoa et ne kivut ja kaikki unohtuu kun saa vauvan ulos!! Että jaksakaa ponnistaa hurjasti!!!![:)] Hihiii ihan ihme fiilis ;) oon niin onnellinen <3<3<3

Ihanaa Minto! ONNEA! [:)] [:)] [:)]

Ja kiva kuulla enaj, että vauva siellä virkistyi eikä enää säikyttele äitiä! [:)]

Onnea Mintolle!!! [:)] Ihana kuulla että voitte molemmat hyvin! Sain tuossa jokusen tunnin nukuttua katkonaisesti, eikä edelleenkään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Saa nähdä mitä kikkoja ne yrittää tänään... jatkan tilanteen "päivittelyä"... [:D]

Takaisin