Tammikuussa tapahtuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitääkö ne synnytys toiveet olla kirjallisia vai voiko ne sanoa sua vastaan ottavalle kätilölle kun menee synnärille? Haluaisin myös poliglinikkasen synnytyksen.

Pitääkö ne synnytys toiveet olla kirjallisia vai voiko ne sanoa sua vastaan ottavalle kätilölle kun menee synnärille? Haluaisin myös poliglinikkasen synnytyksen.

Mä en tiedä onko siihen jotain sääntöä, mut ainaki ite ajattelin niin et sit synnyttämään mennessä voi olla niin kipee jo ettei paljoa mielessä mitään. Et siltä kannalta voi olla helpompaa jos ne on kirjattu valmiiksi.

Ei tarvi olla kirjallisena, mutta musta on parempi jonkinlainen hahmotelma olla paperilla jos onkin niin kipeä ettei pysty toiveista kertomaan. Tai sitten velvoittaa tukihenkilön siihen hommaan :)

Juuri samaan aikaan Minnien kanssa kirjoitettiin sama asia :hilarious:

No nyt tuli esikoiselle enterorokko. Ilmeisesti aika lievä kanta. Toivottavasti itse välttyy tältä nyt. Ei ainakaan pahana tulisi... rv 36+5 nyt.

No nyt tuli esikoiselle enterorokko. Ilmeisesti aika lievä kanta. Toivottavasti itse välttyy tältä nyt. Ei ainakaan pahana tulisi... rv 36+5 nyt.
En halua pelotella mut kannattaiskohan soittaa neuvolaan ja puhella asiasta, kun muistaakseni tämä saattaa olla vaarallainen raskaana...

No nyt tuli esikoiselle) enterorokko. Ilmeisesti aika lievä kanta. Toivottavasti itse välttyy tältä nyt. Ei ainakaan pahana tulisi... rv 36+5 nyt.

En halua pelotella mut kannattaiskohan soittaa neuvolaan ja puhella asiasta, kun muistaakseni tämä saattaa olla vaarallainen raskaana...

Samaa mieltä Trollin kanssa!! Vaikka olisi sairastanut rokon aiemmin niin niitä kantoja on tosi monia erilaisia ja on todennäköistä et sen saa uudelleen vaik ois immuniteetti yhteen kantaan.
Muoks. Osa lähteistä sanoo et voi aiheuttaa kohtukuoleman tai keskenmenoriskin (http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/rokkotaudit-ja-raskaus/), osa et ei välttämättä haittaa sikiölle (hus).

Muokattu viimeksi:
Ja mitäänhän asialle ei enää muutenkaan voi. On aivan varmasti jo tarttunut muhun, jos on tarttuakseen. Ja jos on tarttunut, niin mitään asialle ei enää voi tehdä. Enteron takia esim. päiväkodissa töissä olevia raskaana olevia ei passiteta kotiin, mutta parvon takia joo. [emoji4] En osaa (enkä halua) tästä ressiä ottaa, kun asialle ei mitään enää voi.

^Jep, ei pitäis olla vaarallinen raskaana olevalle, mut inhottava rokko jos tulee voimakkaana päälle... :-( toivotaan että säästyt siltä!

Ihan oikein enough, ei kannata tosiaan tässä tilanteessa stressata, koska kuten sanoit ei asialle oikein voi mitään. Pidetään peukkuja ettet kuitenkaan nyt sairastu ja pieni potilaskin paranee pian :)

Nyt olis niinku joulu-ulos siivous tehty.... kuusi pois ym koristeet, imurointi ja pölyt.. valot saa jäädä vielä ikkunoihin.. blääh puuh olen poikki! Ja nyt ku istuin alas alkoi mahassa joku mellastaa kun on ollu rauhallinen äidin siivotessa... :)

Myös täällä laitettu joulu pakettiin, vielä pitäis kiskoa nuo jouluvalot tuolta ikkunan yläpuolelta irti ja teipit kanssa millä ovat kiinni. Nyt melkein kaduttaa et laitoin:hilarious: ehkäpä mies saa keikkua tuonne, väläyttelen sille uhkakuvia mun putoamisesta maha edellä...
Ois nätit vielä pitää hetken, mut sit jää kyllä ottamatta pois kokonaan ja killuvat ikkunassa ens jouluun (nimim. Kokemuksen syvä rintaääni).

Täällä täys laiskuus/väsymys päällä ja se vähänen jaksamis panostus on pakko kohdistaa opinnäytetyöhön joka hiillostaa päälle.. Joten meil on joulukoristeet varmaan juhannuksenaki viel :D

Hupsista, nyt kävi kämmi!:grin
Mies pyysi et kulta jaksatko vähä tasoittaa koneella hänen hiuksiaan. Minä että no tottakai!
No siinä otan sit surisuttimen käteen ja säädän sen 17 milliä koneeseen ja alan leikata.
Yks vetäsy alhaalta ylös ja jään tuijottamaan kaljua jälkeä ukon päässä. Olin unohtanut laittaa sen pituuksia varten olevan pään siihen koneeseen, joten vetäsin pelkällä terällä millin mittaseks!
Mä mykistyin ihan täysin ja sen jälkeen et voi vittu voi vittu vittu ja sanoin etten koske enää siihen, se on nyt pilalla.
No mies vaan et pyh, vedetäänpä sitten vaan lyhkäseks kokonaan ja jätetään päälle pidempää:hilarious:
No siitä tukasta tuli ihan hyvä, mut toiste en ala näillä raskausaivoilla mihinkään vastaavaan, oli aika kokemus!:grin

Takaisin