Tammikuun turisemiset

Elma Auroora

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syysmammat 2017
Löpinäketju! Antaa palaa.

****

Mä nyt loin tänne alkuunsa joitain ketjuja. Nyt vaan odottelemaan lisää plussanneita :)

Selkä aivan todella kipeä, olin iltapäivällä pitkällä luennolla ja jos ennenkin oon huonoselkäisenä kipuillut luennoilla istumista, nyt se on ihan jäätävän kamalaa :sad001 Onko lokakuisissa muita opiskelijaodottajia?
 
Elma Auroora, Onpa kurjaa että selkä on kenkkuillut :sad001 Ja tuskinpa tulee ainenkaan tässä matkan varrella helpottamaan! Missä vaiheessa sun opinnot on? :)

Minä löpisen tässä sitä, että kuinkahan sopii alkuraskaus ja stressaava muutto toiselle paikkakunnalle, kun vielä mukana keikkuu 1v3kk taapero. :grin Onneksi vielä ei ole sen suurempia oireita, mutta ehkä eniten pelottaa raskauspahoinvointi.. tai armoton väsymys jo muutenkin rankan muuton keskellä. :eek:
 
6 pitkää päivää siihen kun pääsen neuvola lääkärille tarkistamaan tilannetta.. Huoh, odottavan aika on pitkä.. :rolleyes: Onneksi tässä viikonloppuna on reissu pohjoiseen tiedossa niin saa vähän muutakin mietittävää. :cool:
 
Muokattu viimeksi:
Miltu: Oon käymässä tuolta syyskuisista, eiköhän se muutto mene ihan hyvin. Mäkin oon panikoinut, koska meillä edessä muutto toiseen maahan raskauden aikana, mutta kun oon lueskellut raskausblogeja tuntuu, että tosi monet muuttaa raskausaikana, joten eiköhän mekin selvitä molemmat. :)
 
AuMa84, Aika kuluu ehkä hieman nopeammin kun on jotain mikä saa ajatukset pois. Minulla siis sama tilanne että viikon päästä neuvolalääkärille ultraan, joten ymmärrän hyvin tuon odottavan aika on pitkä. Saanko kysyä minkä takia sinulla on tuo aika? :) Ei ole toki pakko kertoa!

Lenu, Ehkäpä olet oikeassa! :) Tsempit siis myös sinnekkin muuttoon. Ja onhan tuo toiseen maahaan muutto nyt vielä isompi asia! Voi olla kuitenkin parempi että me jättäydymme sillä tavalla taka-alalle että muut saavat hoitaa raskaammat hommat ja me voidaan olla työnjohtajina. :grin
 
Miitu: Se on ainoa oikea tapa hoitaa muutto muutenkin. :D Meillä onneksi pakko olla muuttomiehet logistiikan puolesta muutenkin niin ei tartte huonekaluja kanniskella, eikä niitä tietty saakaan kantaa. Mutta onhan sitä kuplamuoviin käärimistä ja laatikkoon pakkaamista edessä, mutta kyllä siitä selviää ja hyvä kun on muutakin mietittävää.
 
Miitu: Minulla oli joulukuussa kuukautiset ja nyt tammikuun alussa vuoti taas. Ajattelin että kyseessä oli ihan normaalit kuukautiset mutta oireita alkoi tulla (ja on edelleenkin) ja tein testin (useammankin) ja se näytti plussaa niin hämmennyin tilanteesta niin että soitin neuvolaan että mitä tämä on. Kävin jo kerran lääkärillä silloin ja hän ultrasi, ei nähnyt mitään siinä. Kävin labrassa antamassa verinäytteen hcg arvoa varten. Lääkäri kertoi että se oli koholla sen verran että viittaa raskauteen. Sain sitten uuden ajan ensi maanantaille. Minulla oli vähän päälle vuosi sitten ku joka päättyi leikkaukseen ja toisen munajohtimen poistoon. Senkin takia saan nyt käydä tarkastus ultrassa. Nyt toive elää että Muru ois matkassa oikeassa paikassa. Tämän takia minulla ei ole mitään hajua esim viikoista että missä mennään. La: sta puhumattakaan..
 
Moikka :happy:

Mulla menkat alkoi 1.1 ja kierto ollut 25-26 päivää ja ovis oli 12.1. Menkat pitäs huomenna alkaa. Nyt tein testin tänään ihan päiväpissasta testillä minkä herkkyys oli 15mlU. Haalea viiva tuli, muttei yhtä tumma kuin toinen. Nyt vaan jänskätän ollako tässä oikeasti raskaana niin, ettei kyseessä ole epäonnistunut kiinnittymisyritys :sad001
 

Liitteet

  • 20170125_121613.jpg
    20170125_121613.jpg
    804.8 KB · Katsottu: 39
AuMa84, Ok. Eli todennäköisesti olet jo pidemmälläkin. Hyvä myös että saat käydä tarkistus ultrissa. Toivottavasti pieni on oikeassa paikassa. :Heartred

Mulla tullut ainoat menkat 30.11. Haluavat tarkistaa viikot, vaikka itse olen aika varma että ovis on ollut myöhemmin ja olen aika alussa.

Cocoa, Kyllähän tuo selkeääkin selkeämpi plussa on! :) Tarrasukkia pienelle!
 
AuMa84, Ok. Eli todennäköisesti olet jo pidemmälläkin. Hyvä myös että saat käydä tarkistus ultrissa. Toivottavasti pieni on oikeassa paikassa. :Heartred

Voi olla hyvin paljon mahdollista että on pidemmällä. Vaikka lääkäri epäili että on niin alussa ettei sen takia ultrassa näkynyt viikko sitten mitään.. ja jos muistan oikein niin hcg oli tuolloin jotain 350 luokkaa.. eli voiko tuosta päätellä jotain?
 
Voisi päätellä AuMa84, että aika alussa olisit, tuosta hcg määrästä. Itsekin mietin juuri sitä että luulen ettei ensi viikolla oikein mitään näy kun olen niin alussa.. Tuleeko sitten vaan turhaa huolta lisää.
 
Miitu, vasta puolessavälissä kandintutkinnon opintoja :) Mä oon siis ns. "aikuinen alanvaihtaja" ja oon tehnyt töitä toisella alalla, edelleen teen sijaisuuksia jne epäsäännöllisyyksiä sivutoimisuuksia vanhan alan töitä opintojen ohelle. Todennäköisesti lopetan, kun tää beibe syntyy sillä mun työmatka on todella pitkä (3 h suuntaansa + yleensä muutaman päivän reissu poissa kotoa) ja perheellistyttyä se ei ole enää mulle mahdollinen skenaario toteuttaa, siis mä en tuu pystymään siihen. Lapsettomana se vielä toimikin tuo järjestely :S

Mekin muutetaan tulevana viikonloppuna! En aio kantaa kaikkein raskaimpia mutta ihan varmasti touhailen siinä isona osana mukana.
 
Elma Auroora, Miten teidän muutto sujui? :)
 
Kerron kuulumiset. Kävin lääkärissä ja hän ultrasi taas. Ei nähnyt mitään kohdussa mutta sen ulkopuolella jotain rakkuloita tms. Sain lähetteen naisten polille, jonne saan ajan lähipäivinä. Joten nyt toistaiseksi poistun tästä ryhmästä kun tämä on niin epäselvä tilanne ettei voi sanoa että ollaanko tässä raskaana edes.. vetää kyllä mielen matalaksi tämmöinen.. ois ollu tämä pikkuinen niin tervetullut meille..
 
AuMa84, Toivottavasti palaat takaisin hyvin uutisien kera. Paljon voimia! :Heartred Voit olla niin alussa ettei kohdussa vielä näy mitään. Mulla on itsellänikin ultra huomenna kun neuvolasta niin vaativat ja luulenpa että samat ovat uutiset minullekkin, ettei siellä mitään näy. Ahdistaa jo hieman nyt valmiiksi.. Mutta yritän ajatella että sitten katsotaan tilannetta uudestaan muutaman viikon päästä.
 
Yövuorossa on hyvä kirjotella :) Ärsyttää kun täytyy toivoa kesälomat jo nyt. Meillä on ollu käytäntönä 1 viikko toukokuussa tai syyskuussa ja 3 viikkoa kesä-elokuun aikana. Kelan laskurin mukaan mulla alkais äitiysloma 26.8. Haluaisin pitää lomat niin, että pääsisin lomalta suoraan jatkamaan äitiyslomalle ja pitäisin siis sen 4vkoa putkeen. Noh sitten mun täytyisi kertoa pomolle jo nyt syy siihen. Nyt mulla on toivottuna (ennen ku tiesin raskaudesta) heinäkuun 2 vikaa viikkoa ja elokuun eka viikko, siinä jäisi vielä 3 viikkoa töitä ennen äippälomaa...blaah..tosin neuvolatäti sano jo nyt et kyllä mut sairaslomalle laitetaan hyvissä ajoin [emoji23] :D heh, kyllähän se jo viime raskaudessa yritti mua saikulle saada mut olin kuitenkin töissä loppuun asti ku ei ollu mitään kipuja eikä tuntemuksia (hölömö minä :D)
 
Moondance, Jospa pidät lomat lomina ja luotat siihen että saikulla oot lopussa! :D Ainekin tulee paljon levättyä. Mulla meni esikoisesta niin että pidin kesälomaa siinä kesä- ja heinäkuussa, mutta olin sen välinkin sairaslomalla ennen aikaisten supistusten takia ja sitten vielä lomien jälkeen jäin äippälomaan asti (valitettavasti näin) Nyt jälkeen päin ajateltuna siis "lomailin" viimeiset 5kk.
 
Mä laskin että mun äippäloma alkaisi 28.8, mulla on elokuukesäloma kuukausi, mutta vaihdan työkaverin kanssa niin että saan sen kesäkuun lomakuukaudeksi. Esikoisesta jäin sairaslomalle jo RV 27, nyt ajattelin kuitenkin sinnitellä elokuun alkuun töissä. Tosin työ hoitoalalla on sellaista että kovin ison mahan kanssa en pärjää siellä, että katsotaan tilanteen mukaan. :)
 
Meillä on muutto, hoitovapaa loppuu elokuun alussa ja äitiysloma kaiketi alkaisi syyskuun alussa. Joutuisin junalla kulkea kuukauden verran mutta luulen että jos yhtään samalla tavalla menee kuin esikoisesta niin ei oo musta töihin ainenkaan loppumetreillä.
 
Mä olen opiskelija ja just täällä pohtinut, että mihin sitä edes uskaltaa hakea kesätöihin?! Kumpaankaan aiempaan työpaikkaani en raskausaikana voi turvallisuus syistä mennä, joten ihan uusi paikka pitäisi löytyä. Mutta yritäppä etsiä hoitoalalta suhtkoht kevyttä hommaa johon joku sut maha pystyssä vielä palkkaisi...:D

Vielä ei voi siihenkään kuitenkaan tuudittautua että kesällä vielä raskaana olisi, joten toivotaan et sais jostain nyt paikan ennen ku maha alkaa näkyä.. kumminki sit tuntuu kauhealla jos kävis niinkin, että ottaa jostain kesätyöpaikka vastaan ja on siellä pari viikkoa ja loppu kesä saikulla, jos olisikin liian raskasta tai tulis muuta vaivaa, kun loppupuolta raskaudesta siellä kumminki jo vedellään. Paljon taas ajatuksia ja nyt pitäs jo tietää tuonne monen kuukauden päähän :/
 
Takaisin
Top