Tammikuun turinat

Millier

Sanavalmis juttuseppä
Niin se vuosi vaihtui! Mites meni ensimmäinen uusi vuosi pikkuisen kans? :) Meillä oli ihan normi ilta, paitsi että tytön kans katottiin ikkunasta kun isi ampui pikkuraketteja joista siis suihkusi vain 1.5metriä ihanaa tähtisadetta. Neiti katsoi kirkkain silmin ihmeissään :p Sitten tyttö lähti yöunille. Hiukan pelotti, että herääkö rakettien paukkeeseen, mutta ilmeisesti tytöllä on isänsä unenlahjat :grin

Kävin tänä aamuna pitkästä aikaa puntarilla hakemassa motivaatiota laihdutukseen ja sitä kyllä sainkin :confused: Muutama kilo oli tullut lisää joulun aikana ja kyllä mua hirvitti. 15,5kg pitäisi nyt saada pois :oops: Oon tosi huono lähtemään mihinkään jumppaan taikka salille. Kävelyllä voin käydä ja kotona jumppailla. Ruokavalioon päätin nyt lisätä enemmän kasviksia, hedelmiä ja kalaa. Herkut jää nyt vähemmälle ja veden juontia lisään roimasti. Kun huomasin juovani sitä todella vähän, hyvä jos lasillisen päivittäin :oops: :eek:
 
Me käytiin katsomassa kaupungin ilotulitus eikä vauvaa paljo kiinnostanut. Nukkui vaunussa kuin enkeli. Isommat lapset ovat täällä niin kuin joka uusvuos. Olivat aika väsyneitä kun vuorokaus vaihtui ja meni käskemättä sänkyyn :D

Mäkin kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja tän mun ruokavalioreuhkaamisen aikaan paino pysyny samana vaikka herkkuja on syöty. Nyt kun näyttäs vauvan iho paranevan vihdoin kun lopetin vielä kanamunankin niin kohta voikin alkaa testaamaan voiko esim maitoa käyttää. Testaan siis normaalilla korvikkeella suoraan et jos ei käy ni sen saa sitten suoraan tietää. Karppaaminen on mahdotonta ilman maitotuotteita JA kanamunaa mutta jos sais ees maitotuotteet takas ni olis ihan jees.. rasvaa kun tarvii paljon.

Eilen sitten laitoin äidilleni viestiä että saa tulla tapaamaan vauvaa. Ei olla äitini kanssa nähty 3,5 vuoteen. Saa nähdä kuinka tapaaminen sujuu.
 
Mäkin mietin tuota karppaamista, mutta kun itsellä ei maha tykkää tuosta kananmunasta(liekö allergiaa) niin saa se sitten jäädä. Olettaisin, että tällä ruokavalion muutoksella ja liikkumisen lisäämisellä on jo sen verran iso vaikutus, ettei mitään dieettejä tarvi. Pitää vain ahkerasti miettiä ja suunnitella päivän menuita etukäteen, ettei ne jää sitten taas liian ykstoikkoiseksi ja homma tyssää sitten siihen..
 
No ei siihen karppaamiseen kanamunaa tarvitse, en mä viimeksikään käyttänyt. Juustoa, voita ja kermaa sen sijaan tarvii ja jos niitä ei saa ni sitten muna on hyvä rasvan ja protskun lähde.
 
Sirriäinen kerrohan sitten miten tapaaminen meni, tsemppiä! Millier mulla on suht sama kilomäärä pudotettavana, huoh! Tänään olin kaupoilla ja yritin löytää takkia, ei ollut kiva kun joutui ison koon ottaa :sad001 mut siis mulla on ihan koko ajan nälkä, ärsyttää! Pitäisi varmaan lisätä protskua, mut oon maidolle allerginen ja soijasta oon myös saanut oireita, niin en tiedä mistä vielä sitä protskuu sais. Kananmunaa inhoan...
 
Nyt on pakko hehkuttaa! Mullon paino tippunu parissa päivässä kaks kiloa! :gen014 Ja ihan niinkin yksinkertaisella tavalla kuin veden juonnilla. Tästä se lähtee. Jospa kesään mennessä pääsis näistä kiloista eroon :p
 
Minun paino on pysyny samassa siitä lähtien kun tulin synnäriltä kotiin! :sad001 Ehkä pitäis lopettaa syöminen kokonaan. Sain lahjaksi aktiivirannekkeen ja ajattelin jos siitä nyt sais potkua liikkumiseen, mut kivat kelit ulkoilla vaunujen kans.. ensin sataa lunta puoli metriä, sit on kauheet sohjot ja huomenna alkaa pakkaset.. murr!!
 
Jännä kun mä olen miettinyt sitä hyppykiikkua et millon sen vois hommata niin otin sit puheeks lääkärin kans sen neuvolassa ja kuulema lääkärit ei suosittele koko hyppykiikun käyttöä vaikka vanhemmat ja lapset siitä pitääkin tosi paljon! Mut se voi vaikeuttaa vauvan kävelyyn oppimista, vaikuttaa jalkojen kehitykseen muutenkin kin vauva voi alkaa varvastaa kun ei saa koko jalkapohjalle painoa ja jos sitä kiikkua käyttää niin olisi hyvä käyttää vain muutamia kertoja viikossa lyhyen aikaa kerrallaan.
 
Meillä käytti tyttö hyppykiikkua 8-10kk vanhana mökillä ollessa joka päivä ja paljon. Ja esim. koko elokuu oltiin sillon mökillä. Ja päivää vaille 11k se oppi käveleen. Me kyllä tosi paljon myös kävelytettiin tyttöö koska se halus jo 3-kuisena vaan seistä ja oli sellanen koko vauva-ajan. Ehkä se on vähän kompensoinut sitä jalan asentoo. Mut en kyllä olis huolissani hyppykiikusta jos vaan itse seuraa lapsen astumista juurikin esim. kävelyttäessä.
 
Hanski_, meille sanoi myös fysioterapeutti ettei tosiaankaan suosittele hyppykiikkua. Yllätyksenä tosin tuli, ettei suosittele myöskään kävelynopettelutuolia samoista syistä. Taaperokärryä sen sijaan suositteli kun kävely tulee ajankohtaiseksi. :)

Ajattelin meidän kohdalla uskoa fyssarin suositusta, suvussa on muutenkin ollut paljon varvastajia. :D

Täälläkin on paino jumiutunut, 7 kiloa pitäis vielä jollain keinolla lähteä. Koiran ja vaunujen kanssa lenkkeilen, ja (yritän)syödä kevyemmin ja terveellisemmin mutta mitään ei tapahdu. :O Nyt mä haluan siis ajatella, että pojan nostelu on tuonut niin paljon lihaksia ettei vaa'an lukema muutu... :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullon menossa vatsalihas- ja kyykkyhaaste. Yritän syödä paremmin ja terveellisemmin, herkut kokonaan pois. Vaunulenkkejä sään salliessa. Kahdessa viikossa lähtenyt 3kg ja 2-3cm vähän sieltä sun täältä :) Haaveissa ois ostaa vielä kahvakuula taikka käsipainot ja alkaa niillä treenaileen.. Päätin nyt kunnolla ottaa tän laihdutuksen enkä anna heti periksi niinkuin yleensä tulee tehtyä :)
 
Meillä on hyppykiikku ja mä kyllä etukäteen tiesin ettei sitä lääkärit/fyssarit oo enää aikoihin suositelleet.

Mutta oon tällanen vastarannan kiiski, enkä usko että siitä kohtuudella käytettynä on mitään haittaa. Järjen kun pitää päässä, eikä laita lasta siihen asumaan. Tällä ajatuksella mä meen. En silti ois välttämättä hankkinut, jos meidän tyttö ei ois tollanen pomppuiita. Mutta kun toinen koko ajan hyppii innoissaan myös sylissä, ja tuo on niin riemuna kun pystyy itekseen hetken hyppimään. Jotenkin siitä oikeen näkee sellasen oivalluksen, että "Heiii, mä pystyn tähän ilman äidin apua" :)
 
Millier minkälainen vatsalihas- ja kyykkyhaaste sulla on oikein menossa? :) Määki alotin pari viikkoa sitten syömään vähän terveellisemmin, että saisin nää raskauskilot joskus pois. :) Synnytyksen jälkeen lähti se 10kg, mut niistäki tullu 5kg takas. :/ Lenkkeilly oon ja ois tuossa stepperiä, selätintä, kahvakuulaa ja käsipainoja tarjolla, mutta aika tahtoo vaan olla aika kortilla. Neitillä kun on semmonen vaihe menossa, että sitä pitää koko ajan olla viihdyttämässä ja kiikuttamassa mukana. :/ Sitten kun mies tulee töistä niin sitä tahtoo sit vähän levätä, mutta ehkä tää tästä. :) Pääasia on nyt se, että saa tuon ruokapolitiikan rullaamaan. :)
 
Tämmöset haasteet meneillään. Ja ai että tuntuu lihaksissa :grin Tuon kyykkyhaasteen puolitin kun en oo niitä aiemmin tehnyt. 10898256_567593216711068_7131116690374111146_n.jpg 10917112_10152897685702420_320552838705280574_n.jpg
 
Mä en oo vieläkään uskaltanut tehdä suoria vatsalihaksia, mut jotenkin niin peloteltiin siitä ettei niitä saa alottaa liian aikasin. Niin nyt en sitten uskalla alottaa niitä, vaikka synnytyksestä on jo kohta 6kk :rolleyes:
 
Mä oon alottanu muutama päivä sitte jillian michaelsin 30 days shred rääkin. Kovalla temmolla mennää 20 min, mut sen jälkee kyllä onki sellanen olo et on tehny jotai. :D
 
Millier Määki kiinnostuin nyt noista haasteista ja taidan alottaa molemmat. :)

Gnome Joo, määki oon aina ollu semmonen, että tartten kannustimeksi jonku videon tai sit pitää olla joku tietty ohjelma mitä aina tekee. Innostun aina ihan hulluna kaikesta, mutta aika äkkiä se innostus sit laantuu, mut nyt tartttee oikeesti ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa toimimaan. :)
 
Hemmetti, pitäsköhän mun oikeesti sittenkin tehä se testi :D Menkat ei oo vieläkään kivuista huolimatta alkaneet. Näin viime yönä unta, että tein joka aamu muka jotenkin vahingossa raskaustestin jossa oli ensin haamujen haamu mikä sit kuitenkin vahvistu joka aamu.. Sisko taas kertoi nähneensä viime yönä unta jossa minä odotin poikaa ja hän osteli aivan innoissaan sille kaikenlaista roinaa.. Melkeen jo pelottaa :smiley-ashamed004:grin

MUOKS. Huoh, menkat alkoikin just. Nou hätä :happy093.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kanssa menkat toista viikkoa myöhässä, vaikka ennen raskautta alko aina samassa syklissä. En kyllä jaksa uskoa iloisen perhetapahtuman mahdollisuuteen tällä suunnalla. Ehkä vuodot vaan hakeutuu omille uomilleen. Alavatsaa kyllä juilii aina välillä. Myh.
 
Takaisin
Top