Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Syysbebe2015! :)

Meillä olisi 2h automatka edessä, suuntana vaarin 80-vuotisjuhlat. Buffet-pöytä ja koko isän puolen suku paikalla. Ja minulle uppoaa tällä hetkellä hiukka heikosti mitään.. Hyvältä näyttää! :D

Tervetuloa uusille! Meitä onkin jo kivan paljon ja tosi aktiivista porukkaa. :)

Auts aBu, ei kuulosta erityisen houkuttelevalta. Tsemppiä!

Tänään pitäis riisu joulukoristeet ja heittää kuusi pihalle. Sit saa taas arki alkaa. Pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni liikkumisen ja syömisen suhteen. Vähän myös kauhistutta miten jaksaa esikoisen kanssa touhuta näiden olojen kanssa, nyt on mies ollut lomalla ja on hoitanut aamutoimet, kun mä oon vielä maannu ihn reporankana sängyssä. :D

Mulla kp33 ja dpo11 ainakin.. jäätävät oviskrampit tuli kesken jouluaaton ruokailun ja lämmöt bongasin 24.12 aamulla pyrähtäneen ylös selkeästi joten sen lämpöpyrähdyksen jälkeenhän munasolu on lähtenyt hedelmöittymään.. olettaisin että 25.12 olis hedelmöittynyt.. mun kierrot on 34-35 pitkiä ja luteaalivaihe eli dpo kestää 12-13 päivää eli dpo14 ei tule koska se vaihtuu kp1 ja laskuri antoi 4+5 tänään mutta kun olen uunottanut sitä niin on tuon verran eli 3+4

Oot kyllä kiivimami hyvin perillä oman kropan toiminnasta. Minä en ovista viime kierroissa bongannut vaikka koitin vähän seuraillakin. Näemmä sellainen on kuitenkin ollut kun tällä hetkellä on rv 5+4 :) Seurailen siis laskureiden ilmoittamia lukemia.

• Tykkään
Reaktiot: aBu
Mäki tunsin plussakierrossa ekaa kertaa oviksen ihan selvästi, tuli yks silta sellanen 10-15 minuuttia kestävä kipukohtaus. Muissa kierroissa ollu sellasta epämäärästä kipuilua muutaman päivän. Ja ennen esikoisen syntymää mulla ei ollu hajuukaan mistään oviksist. :)

Onpas ollut kiva päivä tänään! Pahoinvointi hävisi aamupalan jälkeen. Ulkona aurinkoinen, kirpeä pakkassää, käytiin koko perheen voimin ulkoilemassa. Nyt on tuli takassa, kaakaomuki edessä ja hirvistroganov muhii uunissa. :) Mites muut viettää loppiaista?

Minä bongaan ovikset vuodosta, onko kellään muulla samaa menetelmää käytössä? :) Eli vuoto muuttuu pitkin kiertoa ja oviksen aikaan se on kirkasta ja venyvää, raa'an kananmunan valkuaisen oloista. Sen jälkeen alkaakin sitten kuiva kausi. Meillä tosiaan ehkäisykin perustunut tälle vuodon tarkkailulle jo aika pitkään. :)

Onnea uusille!

Me ei olla naimisissa, minä 30, mies 32. On tästäkin ollut jo puhetta, mutta taitaa jäädä myöhemmäksi. En halua olla raskaana omissa häissäni. Tai ainakaan hääjuhlassa. Maistraatissa voisin hyvin mennä naimisiin vaikka heti jos juhlat järjestettäisiin sitten myöhemmin.

En olekaan kokeillut kuin yhtä laskuria vielä. Viimeksi sain neuvolassa 1 päivän lyhyemmän lasketun ajan kuin laskurilla. Mulla on kierto 27 pv, liittyi varmaan siihen, että on myös kierto 1 päivän lyhyempi kuin tuo teoreettinen 28 pv. Pitää testata muitakin laskureita ja katsoa tuleeko eroa.

Ovista en ole koskaan tikuttanut, mutta viime vuosina uskon monesti sen havainneeni.

Loppiaisen suunnitelmia käydä mummon luona :).

Mie aloin tuota ovista ihan mielenkiinnosta seuraamaan, kun selvis gynellä reilu vuosi sitten, että on monirakkulamaiset munasarjat ja siksi myös nuo kierrot heittelee. sieltä sain ekaa kertaa kuulla, että limasta voi ovista seurata sitten kun lapsia aletaan suunnitella. Nyt ei edes ehditty seuraamaan ku kolme viimeistä kiertoa sisältää stressin takia siirtyneitä menkkoja ja häät+häämatkan :D ovis siis ilmeisesti säkällä sattu samaan aikaan ku jätettiin ehkäsy. kyllähän tää tuntuu enemmän ku todelliselta ja siks ehkä vähä yritän omaa intoa toppuutellakin... tosin biologisesta kellosta ei oo kiinni, on tikitelly jo jonkin aikaa
;)

ja tänään pitäis oma äiti kahvittaa... toivotaan, että väsy menee flunssan piikkiin eikä epäilyjä herää ennen ku ollaan valmiita kertomaan :)

Oho myky, aikamoinen häälahja :D Onneksi olkoon vaan tuoreelle rouvalle :)

Siitä kielletystä jutusta halusin kommata, että musta on kiva että se on nykyään kiellettyä :) Esikon kanssa kävi niin että täällä oli mukavan vilkasta turinointia ja yhtäkkiä kaikki häipy sinne ja ryhmä teki ainakin välikuoleman. Se oli musta ikävää ku alunperin tulin tänne koska en oo siinä toisessa paikassa ollenkaan ja sit sitä jäi ku nalli kalliolle tänne melkein ainoana.. ja siellähän voi perustaa ryhmiä käsittääkseni muutenki, jos tykkää olla mielummin siellä tai olla siellä ja täällä.

Meillä olis loppiaisohjelmassa muutamat juhlat kanssa. Tsemppiä aBu buffettien kans!

Mä oon seurannut kiertoja ainakin kolme vuotta ilmojen perusteella. Se vaan ei aina takaa ovista vaikka limat tulis niinkuin oppikirjan mukaan....

Ma en limojen perusteella ovista tutkiskellu, yleensa kivun kautta "tiesin" et nyt oli ovis :) limoja en oikeestaan pahemmin ees huomannu. Ma en myoskaan ole ikina tikuttanu ovista, ei vaan ollu mun homma. Taaki yritys oli ihan silla menolla et jos onnistuu ni onnistuu jos ei ni ollaan ilosia siita etta lapsia on jo.
Kyllahan sita silti joka kierron lopussa jannitti etta oisko onnistunu ja petty ku ei ollu.

Mulla ku ei koskaan pahemmin vauva kuumetta ollu. Ymmarran kylla ihmisia jotka tikutteli ja muutenki yritti yrittamalla :) ja iloitsin kaikkien niiden onnistumisia jotka sita todella kaipas :)

Takaisin