Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juttelin miehen kanssa tänään puhelimessa tuosta varhaisultrasta niin hän kyllä maksaisi mutta päästäisiin vasta kolmen viikon päästä, silloin yheksäs viikko niin kyllä siitä sen pari viikkoa jaksaa vielä odottaa.

niin eiks toi 4+ lasketa edellisten kuukautisten alkumispäivästä. eli pätee silloin jos on 28 pv:n kierto. Itehhän olisin tuolla periaatteella jo 6+6, ja clearblue näytti kuitenki eilen 2-3 :)

Mun kierto 35 ja nyt on dpo11 ja dpo 14 alkaa jo menkat tavallisesti eli luteaali vaihe sen max 13 vrk joten vasta torstaina olisi 4+0 ja nyt 3+4 tai jotain. Ärsyttävää kun laskurit laskee noin suppeasti.

Mulla on sellainen näkemys että täällä päin saisi ilmaiseksi aika tiheään ultraa terveyskeskuksessa (Turku) tai ainakaa kaverit ei ole mitään maksusta sanoneet ja joka kk tyyliin päässeet. Harmittava tilanne esim DarkMimosalla :(

Meillä asustaa 1 kissa. Meillä oli aina lapsuudessa lemmikkejä esim marsuja gerbiilejä kaloja kani kissoja kissoja ja kissoja. :)

Semmosta se on taalla vihreilla saarilla ;) viimeks ma sentaan sain 3 ultraa. Rakenne rv20,sit 5 viikkoo myohemmin tarkistettii jotai ja sit rv 30 muistaakseni tarkistettiin etta istukka noussu pois kohdun suulta (oli onneks).

Niin. Sulla vaan kasvaa viikot kovaa vauhtia :) ei ole pitkä matka enää.

Sain muokattua tickerin oikeaan ja aika jännä että tollanen viiva jo 3+2 :) arvatkaa kuka ehti haaveilla kaksosista.. urbaania legendaa vai...

Kiivi, mulla on tänään laskurin mukaan 4+5 edellisistä kuukautisista laskettuna ja silleen ne sen laskee neuvolassakin. Odotin että menkat olisi kierron mukaan alkaneet jo 8-9 päivää sitten eli silloin olisi ollut (ko) 3+5 ?? kö... en tiiä, en osaa laskea.

MarjaKu tervetuloa ja onnea! Toivotaan että tämä raskaus sujuu hyvin ja jouhevasti :wink

Maki laskin viimesten menkkojen mukaan ja mulle se anto sen 4.9 la:ks. Testi the "vaan" 1-2 uudenvuoden aattona... tikutitko ovista, Kiivi? Ja mika kp sul ois nytte? Sa taisit laskee noi pitkan kierron mukaan, eiko? Jos se ovis oliki aiemmin tas kierros??? Mita antaa jos lasket 28vrk kierron mukaan?

Komppaan DarkMimosaa, laske lyhyemän kierron mukaan. Tai jos kukkaro antaa periksi niin ar-ultraan niin he kertovat mitä kokoa vastaa. Vai laittaako ne teillä nevolasta ar-ultraan?

Tervetuloa ja onnea uusille!

Se kaiketi on niin, että 14dpo on 4+0 eli ne joilla on oppikirjakierto 28 päivää ja ovis puolessa välissä, saa heti oikean lasketun ajan. Sitten jotkut laskurit laskee pidemmistä kierroista ovispäiväksi sen 14 päivää ennen oletettua menkkojen alkua, mutta oikeastihan ovis ei välttämättä ole ollu juuri silloin.. Eli kaikki laskurit vaan arvaa. Sit ultrassa tarkennetaan ja jos laskuri heitti yli viikolla, niin laskettua aikaa siirretään. Mutta jos tietää minä päivänä ovis oli niin 4+0 on 14dpo siitä. Mä aion huijata neuvolassa kp1 niin että toi 4+0 osuu heti 14 dpo kerran tikutin ja seurasin lämmöistä oviksen, kierto kun oli muuten tavallista pidempi.

Ai niin DarkMimosa, Irlanti on mun lempi lomakohteita, oon ollu Aran saarilla ja Galwayssa ym useesti ja ajellu sit ympäriinsä, ihana kotimaa! Säät on jostai syystä suosinu, mulla voi olla aivan virheellinen käsitys siitä millaista siellä on :D Mulla oli lapsena/nuorena eläimiä, mm lampaita ja kanoja, kissa yms mutta nykyään ei mitään ja mies on allerginen. Karitsoinnissa oon avittanu, mutta lehmän poikiminen kuulostaa jo astetta jännemmältä!

Arvaustahan noi laskurit sun muut on :)

Viime raskaudessa, tai siis ku plussasin samoihin aikoihin ku tassa raskaudessa antoi digi sen saman 1-2. Eli digin ja laskurin mukaa la oli tammikuun lopulla mutta joka ultrassa ( rakenne ja pari tarkastusta sen jalkeen) oli 10 vrk isompi, la:ta ei kuitenkaan muutettu ja tuloksena oli 41+5( ultran mukaan 43+0) syntynyt lahes 5kg poika... Jos tallaki kertaa on iso tulossa ni kylla vaadin etta kaynnistavat aiemmin...

Aaria: meilla lehmat poikii iha ite elleivat tietty tarvii apua ;) mun homma on hevoset ja niiden varsottaminen, ne vasta "hirveita" onki ku aika nopeesti pitaa varsa saada pihalle vesien menon jalkeen. Onneks neki on luotu synnyttamaan ni suurin osa menee ok :) mutta valvomatta niita ei uskalla jattaa.

Äh unohdin jo kuka kysy mitkä viikot miulla on eli tänään on 5+6! En päässy ultraan vielä mutta jos alaselän kipu jatkuu niin sit kahtotaan uudestaan. Täällä on tosi nihkeää päästä ultraan kun pitää Lahteen saakka sit mennä. Täällä Heinolassa eivät ultraile vaikka miun neuvolan tädin huoneessa laite on. Ilmeisesti vaan koriste :D Mutta katsellaan. Eka neuvola on tosiaan 28.1 mutta kotikonnuilla vierailu osuis samalle ajalle niin varmaan siirrän eteenpäin. Viikkoja on sillon tasan 9+0 joten sieltä ekaa ultraa jo varmasti varataan. Onneks tuon esikoisen kanssa menee päivät niin nopeaa! Hirvee stressi vaan iskee päälle kun pitäis tuo työkuvio ja lastenhoito ja miehen isäkuukauden pitäminen saaha sumplittua. Haluan käydä tässä välissä töissä että on sit taas kiva jäähä kotiin :)

Yritin poistaa kielletyn kommentin mutta ei onnistunut. Kokeillaan siis muokata!

Muokattu viimeksi:
Aaaapua o-ouuuu :o onpas rajoittunutta..
Esikoisen kesäkuinen ryhmä on tullut tätä kautta niin en yhtään tajunnut että on kiellettyä..

Mie muokkasin pois kielletyn kommentin! :)

Muoks. Onkin näköjään tullut se face ryhmien linkittämiskielto voimaan myöhemmin. Siksi siis esikoisen ryhmä on täältä kasattu.

Kirjoituksia hetken luettua päätin itsekkin aloittaa tarinoinnin :)

Tänään olisi 6+0 Ensimmäinen neuvola varattu tammikuun lopulle ja samalla soitolla nostettiin myös kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitystä. Itse en varhaisultraan ole menossa, luotan omaan tuntemukseen että kaikki on hyvin :)

Oireita on hyvin vähän verrattuna muihin täällä foorumilla, toivottavasti jatkuu samalla tavalla. Liikuntaa harrastan päivittäin ja uskon että sekin lievittää oireita jonkin verran. Kerron myöhemmillä viikoilla miten jatkui :)

Mukavaa loppiaista kaikille :)

Takaisin