Tammikuun turinat

Ei oo mullakaan hiukset lähtenyt paitsi parturin toimesta, kun leikkasin puolet pituudesta pois pian sen jälkeen kun vauva oli syntyny. Silti saa muksu tukasta kiinni, eikä helpolla irti päästä.
 
KAIKKI koitetaan syödä! :grin Mikä tahansa tulee käsien ulottuviin niin pakko tunkee suuhun!
Rainbown maitopurkki on muuten meidän pojan lemppari! Ei koita syödä sitä (tai eihän sitä tiedä jos käsiinsä sais :) ) Mut kun on sylissä ruokapöydässä ja maitopurkki on siinä lehmänkuva vauvaan päin niin siitä saadaan sit maailmaluokan touhotus päälle! Kuola lentää, jalat ja kädet viuhtoo ja poika tärisee innosta!
 
Mulla lähtee hiukset päästä, juuri tänää valitin äidileni asiasta. Hän kertoi, että kuulemma mummiltani tippui hampaat suusta, kun oli äitini synnyttäny :eek: Hiukset vastaa hampaat? Jooh, mielummin ne hiukset :grin
Mutta pelkään kohta olevani kalju! (esikoisen aikana ei tapahtunu mitää)
 
Kuvittelin että hiustenlähtö loppuisi, mutta edelleen huomaan hiustenpesun yhteydessä että hiuksia jää käsiin 1-10 kpl (en ole laskenut). Aloin syömään sinkkiä, oli sillä vaikutusta tai ei. Hiuslaatuni on ohut ja liukas, mutta niitä on paljon ja aika pitkätkin ovat. Päällepäin hiuksia on edelleen paljon, mutta itse tuntee että ponnari on ohentunut. Ilmeisesti hiustenlähtö voi jatkua vielä useamman kuukauden. Onnekkaita ovat ne, joilla hiuksia ei lähde. Jos hiuksia lähtee niin paljon, että alkaa jo näkyä rupean harkitsemaan lyhyeksi leikkaamista. Toistaiseksi ei paniikkia asiasta. Aikamoinen vaikutus raskaudella ja synnytyksellä, jos hampaatkin voivat lähteä suusta, hui kauhistus.
 
Ai niin viime vuoden kohokohdat olivat häät ja lapsen syntymä meilläkin :) Mitähän tänä vuonna ?
 
mun viime vuoden kohokohdat oli vauvan syntymä,naimisii meno,ajokortti ja auton osto.tänä vuonna pitäs sit ajaa kakkosvaihe,ei kiinnostas yhtää.
 
Meillä oli rauhallinen vuosi, vain raskaus ja syntymä. :) multakin hiukset on alkaneet lähteä. Koko ajan enemmän houkuttaa polkkatukan leikkaaminen, vaikka mies tykkää pitkästä tukasta...mikähän siinäkin on. No, eiköhän sekin kohta ymmärrä, kun ponnari vaan ohenee ja ohenee. :)
 
hiukset kärsii jos niitä pidetää jatkuvasti kiinni,munkii hiukset oli hirveen kuivat ja katkeilevat ennenku leikkuutin lyhyemmäks.
 
Meilläkin mies tykkäsi kovasti pitkistä hiuksista, mutta leikkuutin silti vähän polkkatukkaa pidemmän tukan. Sain jopa mieheltä siihen hyväksynnän, koska tuo pitkää tukkaa en jaksanut oikein mitenkään hoitaa tai laittaa ja se kyllä vaatisi sitä ollakseen nätti. Parturiin kun menin niin sanoin vaan, että mahdollisimman helppo tukka.
 
Kampaaja olisikin innoissaan, kun pääsisi luomaan jotain uutta. Meillä myös mies tykkää pitkistä hiuksista. Aina olen vitsaillut hiusten leikkuusta ;D mutta toistaiseksi pitänyt pitkänä ja aika samanlaisena pitempään.
 
Huh, täällä on hihat heilunut iltapäivästä asti! Meille on molempina viikonlopun päivinä tulossa vieraita. Tein ensin feta, kinkku, aur.kuivattu tomaatti-piiraan ja hyvää tuli vaikken mikään mestarileipuri olekkaan (aina vesi kielellä lueskelen teidän muiden ihanista herkku leipomuksista) :) Mies lähti lapsien kanssa pappaa moikkaamaan ja nyt olen pari tuntia saanut siivota kämppää.....niin ihanaa hommaa kun saa yksin häärätä kotona, kotiäidin terapiaa! Nyt ajattelin hetkeksi istahtaa kirjoittelemaan kun on 2 kättä vapaana. Normaalisti tännekkin tulee kirjoiteltua niin että vauva roikkuu joko kädellä tai tissillä :)
 
Tuonne äidin vointi ja palautuminen synnytyksestä kirjotinki jo aikasemmin et lähtee hiuksia ja kyllä lähtee edelleen. Loppuuko sit kun imetyskin vai millon lie? Toivottavasti joskus :grin

Joku johonki aiheeseen kijotti, et on hassua kirjottaa elokuisiin, olikohan vauva syntyny vasta syyskuun puolella tai jotain en muista. Joskus itekki miettiny et on hassua kirjottaa täälä elokuisissa, kun muksu synty heinäkuun puolella. Alusta asti kuitenki ollu elokuisissa, kun LA oli 1.8. :)
 
Jahas vauva oli mun vanhemmilla hoidossa ja lähettiin miehen kanssa ulos syömään :) (eipä siitä kuulemma vaivaa ollut kun nukkui suurimman osan ajasta kun olimme poissa)
En ole mikään ravintola hullu eikä miehenikään joten kävimme subwayssa syömässä! :D Oli kiva kun pääsimme hetken viettämään sitä "omaa aikaa"
 
Juu mullakin lähtee hiukset päästä. Nyt sitä on kestäny 2,5kk ja ei loppua näy. Esikon aikana sitä kesti 3kk. Mut nyt tilanne se et hiuksia pestes joka kerta lähtee se kourallinen hiuksia. Lisäks sit se mitä hiusharjaan jää, ja yhtään ei näy hellittävän. Kylhä tuolt näkys uuttaki kasvavan, mut ei paljoo lohduta ku se uus kasvu on jotain 1cm pitkää ja harvaa ja niin vaaleeta et hiuspohja näkyy läpi :sad001 Viel en oo kuitenkaa saanu kerättyy tarpeeks rohkeutta ajaa niitä pois. Aattelin et jos viel kuukauden odottas ja katsos sit sitä uudestaan.
 
Mulla ei esikoisen raskauden jälkeen tukka lähtenyt, muuttui oikeastaan paljon parempi kuntoisemmaksi. Nyt ei myöskään tukkaa ole ainakaan kovin paljon irronnut, mutta hiuslaatu muuttui jo alkuraskaudessa paljon kiharammaksi ja pörröisemmäksi kuin mitä oli. Eli nyt on tässä taloudessa suoristusrauta kovassa käytössä :)
 
Näin viime yönä unta että olin synnyttämässä meijän pojalle pikkusiskoa.. Unessani kätilölle laadin ehdot että kuinka mulle puhutaan synnytyksen aikana :DD
Varmasti johtuu siitä tuo uni kun olin synnyttämässä jäbää niin kätilö huus mulle et "niinku kovaa kakkaa työntäisit!" ja kun melkein tunnin ponnistelun jälkeen sanoin että en jaksa niin kätilö sano "et kyl ny on pakko jaksaa!"
 
Ei synnytysunia tänne kiitos! Vieläkin tulee vähän karsee olo kun omaa synnytystä miettii vaikka kaikki hyvin menikin....
 
Niin siis tarkoitin että en halua itse nähdä synnytysunia ja että kaikki halukkaat saavat omistaan tänne kirjoitella :)
 
Täällä kans yks kovaa vauhtia kaljuuntuva äippä :/ Hiusten kuivatuski kestää ehkä minuutin ku toi hiirenhäntä on niin ohut :sad001 Aloin syömää vitamiinejaki jos vaikka auttais. Auttaisko esim. rauta?

Mä odotan niin innolla tätä vuotta :Heartred Viime vuosi oli suurin osa huolta ja murhetta kun pelkäsi että syntyyköhän tämäkään vauva meille... Mutta elokuun lopussa se sit viimein tapahtu, saatiin vihdoin oma rakas vauva ja siitä lähtien oon ollu maailman onnellisin ihminen! Tuleva vuosi tuo tullessaan uusia asioita hirmuisesti. Me kaikki kolme opetellaan uusia asioita. Kiukutellaan ja iloitaan ja riehutaan, räyhätään ja rakastetaan :Heartred Mut haikeeta totta tosiaan on se, että vauva ei oo enää kohta vauva. Oi aika älä riennä niin kovin!
 
Takaisin
Top