Tammikuun tuiverrukset

hälihälihölihöli :D On sielä toisessa paikassa oikeesti vaan niin paljon helpompi höpistä :) Mä kyllä käyn lukemassa täälä jutut joka päivä, mutta eipä kukaan oo tänne nytkään viikkoon kirjotellut :/
 
Mä täällä välillä vähän yksinäisenä käyn kurkkimassa mitä muille kuuluu kun en kerta kuulu siihen nimeltä mainitsemattomaan! Kiva että joku vielä vaivautuu kirjoittelemaan :smug:

Meille kuuluu hyvää, jonkin verran on sairasteltu flunssia mutta ei onneksi sen vakavampaa. Tytteli on oma iloinen itsensä, mennä koheltaa kovaa vauhtia isosiskon perässä ja puhuu jonkin verran sanoja :)

Eilen mulla oli rakenne ultra ja isoimman tytön toive kävi toteen, hän saa pikkuveljen :dummy: ja me ollaan myös miehen kanssa onnesta soikeena!
 
Äidin pieni poika on oppinut jo vaikka mitä! Osaa laittaa kengän oikeaan jalkaan, riisuu kypärämyssyn itse, osaa laittaa lusikoita astianpesukoneen ruokailuvälinelokerikkoon ja ojentaa pyykkejä äidille korista. Kovasti haluaisi osata myös ripustaa pyykkejä, mutta teline on vielä lapsosta korkeampi ja ripustaminen hieman vaikeaa. Sitkeästi yrittää kuitenkin! Puhuminen on vielä vähän satunnaista, tosin eilen illalla sanoi "au-va" katsellessaan koiran kuvaa. Kuukauden päästä onkin puolivuotisneuvola, innolla odotan paino- ja pituustietoja!
 
Oi joi, onnea Orvokki poikalupauksesta :) Meillä poika oppi koko ajan uusia sanoja. Tänään sanoi ekaa kertaa tittää eli lissää :D oli juuri ruoka loppunut ja poika tarjosi lautasta sen merkiksi, että laitan siihen lisää ruokaa. Kysyin sit et otatko lissää, niin tuli tuo tittää :) höpöttely tulee kuitenkin edelleen omalla kielellä ja yksittäisiä sanoja sanoo, jos jaksaa. Lisäks meillä tykätään myös auttaa äitiä ja isää. Etenkin ruuan laitossa täytyy saada olla apuna. Poika siirtää tuolin itse ruokapöydästä tuohon keittiötason viereen ja käy siihen seisomaan, että ylettää auttamaan. Enempi hän kuitenkin lähinnä nappostelee kaikkea :D
 
Hauska välillä käydä täällä lukemassa, meidän tytöllä näyttää tulevan hampaat aina neljä kerrallaan. Ensin etuhampaat, sitten puruhampaat ja nyt kaikki kulmahampaat.Ekoista ei tullut mitään oireita, toisista oli aika kipeä ja näistä neljänsistä nousi kuume ja vähän kipua. Kiljutaan sitä meilläkin, yleensä silloin kun hän ei saa tahtoaan läpi ja pitäisi saada koko ajan tahto läpi.

Itse haluaa pukea, laittaa vaipan, kengät saa laitettua hienosti, tykkää laittaa hattuja, kinttaita, pipoja ja takkeja. Ihana pikku höpönassu :) Laulaa, osaa jo paljon sanoja, parhaimmillaan 3 sanan lauseenpätkiä. Helpottaa kovasti kun on yhteinen kieli, mutta paljon on myös hänen omaa kieltään, jota yritän seurata :D
 
Voi miten ihanaa orvokki! Onnea pienestä pojan pallerosta! Meillä on kans 9.2. puolitoistavuotisneuvola ja jännityksellä odotan mittoja... pikku isännän paino kyl tiedetään mut ei oo mitattu häntä kuitenkaan itse. Tulen kans sit kertoileen kuulumisia ja kirjoitelkaa tekin nii pysyy jengi kasassa täälläkin! :)
 
Voi miten hienosti teiän muksut on kehittyny :) Tyynellä ei edelleenkää paljoa sanoja tuu, eikä yhtään taida helpottaa se, että esikko tuppaa puhumaan "vauva-kielellä" Tyynelle tai sit sillee sössöttämällä, vaik osaisi muutenkin puhua selkeästi.

Tyyne tappelee näköjään päikkäreitä vastaan just nyt. Kohta kolme varttia tuol sängyssä leikkiny ja nyt alkaa jo hermostua. Tutit oli heittäny lattialle, ja kolme muuta kertaa oon käyny käskemässä pään tyynyyn ja peittelemässä. Tais olla liikaa se minitorkahdus keinutuolissa tossa ennen yhtätoista :sad001
 
Heippa taas mammat!

Lupasin kertoilla kuulumisia neuvolan jälkeen.

Meillä oli siis neuvola maanantaina ja poitsun mitat: 91.2cm, paino 15,4kg ja nuppi 51,5cm. Et semmoinen pitkän huiskea miehen alku meillä asustelee. :) Kaikki oli hienosti ja poitsu sai hyvät "arvostelut" neuvolatädiltä. Keskiviikkona oli neuvolalääkäri sitten ja kaikki oli hyvin. Ei murheita siis. :)
 
Teillä onkin Simbbu pitkän huiskia poika! :)

Meidän tyttö mitattiin ja punnittiin noin kuukausi sitten ja mitat taisivat olla 75 senttiä ja 9 kilon luokkaa :) että isoja koko eroja kyllä löytyy pikku naperoilta. Meillä on ensi viikolla isomman tytön 4 vuotis ja pienemmän 1,5 vuotis neuvola ja voin myös tulla sitten tarkempia tietoja päivittelemään!
 
Kirjoittelempa tännekkin kuulumisia pitkästä aikaa. Käyn kyllä välillä lukemassa, mutta nyt on ollut väsymystä ollut ilmassa niin ei oo jaksanu oikeen kirjotella sinnekkään mistä täällä ei saa puhua.. Väsymys taas johtuu siitä, että meijän pikkuiseta pojasta tulee isoveli :Heartred Eli valtavaa tämä raskausväsymys on ollut. Nyt on ollu myös enemmän etovaa oloa, kun ekassa raskaudessa. Pikkumies kasvaa hyvin, 1,5v neuvolassa oli pituutta 79,5cm ja painoa 11,6kg ja sanoja tulee jo melkoisesti.

Kiva kuulla orvokki teijänkin kuulumisia :)
 
Terkkuja täältäkin kaikille! :) Tyttö on oppinut uusia sanoja ihan hurjana ja hienosti ääntää ässän ja ärränkin. On vähän ujo tosin puhumaan muiden kuullen, mutta vähän ujo hän on muutenkin. Ottaa aina aikansa ennen kuin lähtee reippaasti tutkimaan uusia paikkoja tai leikkimään muiden kuin äidin tai isin kanssa. Sitten kun vauhtiin pääsee, niin ei sais kotiin lähtemään. On ollut jo pari kertaa yökylässä isovanhemmilla ja kaikki on mennyt hienosti. On se jo niin iso tyttö! :Heartred Tykkää myös kovasti ulkoleikeistä, vaikka kelit on ainakin äidin mielestä hiukan tylsät. Ruoka maistuu nykyään ja vaikuttais olevan kasvupyrähdys käynnissä. Ens viikolla neuvolassa selviää mitat. :)

On ollut vähän väsymystä ilmassa täälläkin ja johtuu samasta syystä kun Kiipsilla, eli Pikkusisarus on tilauksessa. Oon oksennellut paljon ja ollut todella saamaton jo nelisen viikkoa...keskiraskautta innolla odottaen! :)

Hyvää kevään alkua kaikille! :)
 
Onnea Eloveena ja Kiips! :)

Tyynellä neuvola on vasta maaliskuun alussa, vähän meni pitkäks ku en meinannu muistaa aikaa varata :) Tyyne on alkanu uudestaa vierastamaan. Ulkona kävellessä, jos joku tulee vastaan, niin Tyyne pysähtyy ku seinään ja ottaa tosi epäluulosen ilmeen naamalleen. Ja sit joko kipittää äkkiä mun luo tai sit se seisso ku tatti ja odottaa että vastaantulija menee ohi. Ja vasta ku se on tarpeeks kaukana, voi taas ite jatkaa matkaa :D
 
Oi ihanaa Kiips ja Eloveena! Paljon onnea :) millä raskaus viikoilla te olette?

Mä olin tosi paljon huonovointisempi alkuraskaudessa nyt kuin kahdessa aikaisemmassa. Melkein puoleenväliin huonoa oloa kesti mutta nyt nautin siitä ihanasta keskiraskaudesta. Mitään muita ongelmia ei ole paitsi hirveät morkkikset älyttömästi painon noususta :angry8 mutta ihanaa tosiaan että huonoa oloa ei enää ole ja tuntee itsensä piirteäksi ja energiseksi. Mitään kolotuksiakaan mulla ei ole ja toivottavasti ei tulisikaan.

Meidän pikkuisella kasvaa myös sanavarasto hurjaa tahtia. Uusimpia sanoja on tutu ( tutti ), pupu, koru, äiti ja paljon tavuja tulee myös jossei osaa koko sanaa sanoa. Hän on luonteeltaan tosi utelias ja rohkea. Käy kerhoissakin höpöttelemässä muille aikuisille ja jos hänelle vaan huomiota osoitetaan, istuu myös syliin :) paljon rohkeampi kuin isosiskonsa.

Hänelle on tullut ja tulossa hampaita, lisäksi ollaan käyty flunssia, korva ja silmätulehduksia läpi ja ne ovat selvästi aiheuttaneet ärtymystä meidän ilopillerissä. Ja omaa tahtoa tullut myös lisää. Mutta muuten voi kyllä sanoa että aika helppo lapsi meille on siunaantunut. Nyt vaan kovasti odottelen että tulisi kevät. Ulkona olisi mukavampi olla ja myös joka päiväisen pukemisrumba helpottaisi!
 
Voi Tyyneä! Voin jotenkin kuvitella silmieni edessä nuo tatitushetket vieraiden edessä... Musta on mielettömän jännää katsella pienten ihmisten eleitä ja ilmeitä: jokaisella on omansa. Osa pikkuisista on kovinkin topakan oloisia liikkeissään!
 
Kiitos onnitteluista! :) Täällä mennään nyt rv 10 + 2, milläs viikoilla Orvokki ja Eloveena ootte? Miten oot Eloveena pärjänny esikoisen kanssa noin huonon olon kanssa vai onko ollut apukäsiä auttamassa? Ite en oo oksentanu, mut on ollu sellasta oloa, että ihan just tulee yrjö ja väsymys on ollu niin valtavaa, että välillä on vaan oottanu et poika menee päiväunille, et iteki pääsee. Josko tää tästä pikkuhiljaa väistys tää väsymys ja etova olo. Nytkin pitäs olla päiväunilla, mutta en malttanu mennä. Onko teillä ollu erilaiset raskaudet nyt kun aikasemmin?
 
Kiitos onnitteluista! Ja onnittelut täältäkin orvokille ja kiipsille! Kuullostaa hurjalta tuo orvokin pahoinvointi, ihanaa että on jo ohi.

Mulla on vasta 9 + 5 menossa. Olen joutunut oksentelemaan varsinkin aamuisin ja joskus myös illalla. Voi olla että on hiukan pahempi olo kun viime raskaudessa... Nyt on tosiaan tyttö hoidettavana, mutta ihan hyvin ollaan pärjätty. Mähän oon vielähoitovapaalla. Välillä tyttö on huolissaan , kun joutuu näkemään mun oksentavan, mutta eihän sille mitään voi... Se on ainoa mikä helpottaa! Onneks ei tarvii raahautua töihin aamuisin ja näyttää siellä iloista naamaa...se oli mun mielestä paljon rankempaa. Nyt on tosiaan myös päiväunimahdollisuus kesken päivää..
 
Mä pääsin sinähän sinänsä vielä helpolla kun ei kovin tarvinnut oksennella, mutta tosi etova ja kurja olo seurasi kyllä aamusta iltaan. Ja se juuri kotona ollessa on kiva vaikka lapsetkin työllistää, että pystyy vähän jaksottamaan päiviä oman jaksamisen mukaan ja saa ottaa ne ihanat päikkärit :) toivottavasti sulla Eloveena loppuu pian huono olo!
 
Yyhh, tuossa kun luen teidän raskausvoinneistanne, niin tulee mieleen tuo oma odotusaika: kaikki etoi ja ellotti. Etenkin rasvainen ruoka karmaisi, se tulikin sitten ylös niinä harvoina kertoina, kun sitä söin.

Mutta, mun piti kertoa asia, joka hymyilytti tänään. Ostin pojalle käytetyt marakassit ja niitä alettiinkin heti iloisesti heiluttelemaan. Menin sitten korjaamaan astioita pöydästä ja vilkaistessani olohuoneeseen olivat marakassit jo unohtuneet ja taapero kantoi kuivia pyykkejä patterilta pyykkikoriin. Menin auttamaan poikaa pyykkien keräämisessä. Hetken kuluttua pyykeistä löytyikin pesty kestorätti ja poika alkoi sillä kovasti puunamaan lattiaa. Meinasin kieltää, mutta päätin, että siitä rätistä tuli nyt meidän pojan oma siivousrätti :)
 
Takaisin
Top