Pitkästä aikaa moro tupaan tännekin!
Meillä on ollu niin puuhakasta etten oo paljoo koneen äärellä istunu. Oon yrittäny pitää tv:n ja tietsikan kii ja keskittyy vauvaan. Tai siis, siihen on nyt vähän pakko keskittyy kun se kävelee (tai siis luulee osaavansa kävellä)... Menee huonekalujen reunoja pitkin kävellen ja roikkuu joka paikassa, ei oo enää hetkeekään paikallaan. Konttausvauhti on ihan käsittämätön.
Niin, ihan turhaa mä stressasin sillon joskus et meidän vauva ei opi koskaan liikkuun kun ei voitu pitää sitä lattialla, selällään lyhyitä aikoja ja mahallaan ei yhtään. Jotenkin ilmeisesti se refluksi helpotti jossain pisteessä kun yhtäkkiä se alkoi nauttia siitä lattialla olosta ja sit 2kk sisään tapahtuikin kaikki tää; selältä mahalleen käännös, ryömiminen, istumaannousu, konttaaminen, seisomaannousu ja nyt kävely-yritykset.. Joka viikko on ollu ihan eri meininki kun se on keksinyt jotain uutta.
Kun asennettiin turvaportti tohon rappusiin, se oli pakko laittaa vasta ekan portaan yläpuolelle, koska toisella puolella seinä loppui kesken... Näin ollen Seve pääsee nouseen ekalle rappuselle, seisoo sit siinä vasten porttia. Tää on ehkä vaarallisin paikka vauvalle ja se viettää siinä varmaan yhtäänsä kolme tuntii päivässä roikkuen. Nyt se on kyl oppinut laskeutuun siitä nätisti alas, mut väsyneenä tarvii tosi tarkkaan vahtia.... Oon päästäny sen rappusiin niin et kuljen itse perässä, niin nekin se kipuaa ylös tosi nopeesti ja ketterästi innosta hihkuen samalla.
Sori, mun ei oo tarkotus brassailla, :D mut olen vaan iloinen mun vauvasta <3, siitä et hän on tuollainen pirtsakka energiapakkaus ja voi melko hyvin!
Uutena vuotena oltiin ihan kolmisin kotona ja vauva meni nukkumaan noin 22 aikaan, mut heräsi yllättäen tasan vuonna 2012! Katseltiin siinä sit yhdessä yläkerran ikkunoista ilotulituksia ja vauva rauhottui nukkuun joskus 01 aikoihin, ei ollut peloissaan tai känkkäränkkä, heräs vaan siihen meteliin...
Mulla ois miljardi asiaa, mut kirjottelen ehkä myöhemmin, ettei tästä yhdestä viestistä tule kilometrin pitusta.
Mitäs kaikkien vauvoille kuuluu? Ja miten ulkoilut menee näin talvella?
Me ollaan tehty melkein joka päivä nyt rattailla (!!jee se vihdoin onnistuu!!) LYHYT rauhallinen keskipäivän ulkoilu.... Sit jos haluun vielä urheilla, oon menny iltapäivällä tunnin vaunulenkille, mut se tapahtuu ehkä kerran viikos... Ihanaa kun vihdoinkin toi nukahtaa ulos! Ei tainnu olla mikään kesäihminen tuo meiän vauva...