Tammikuun tarinat

Kellään muulla jatkuva yöheräily ja jopa tuntien valvonta riesana? Mä alan olla aika ajoin aika tööt. Suurinpiirtein puolet viikon yöunista on sitä pyörimistä, asennon etsimistä ja vessassa ramppausta. Toinen puolikas viikon yöunista on taas ihan semmoista pidempää valvomista, kun herään aamuyöllä virkeänä ja pysyn hereillä pari/kolme tuntia. Esikoisen kohdalla valvoin vikan kuukauden aamuyöt, mutta nyt tämä on alkanut jo aikaisemmin. Mitenkähän väsynyt sitä on sitten maaliskuussa o_O


Välillä tulee tuollaisia unettomia öitä. Esim. alkuviikosta nukuin sairaan huonosti. Nyt loppuviikko on ollut parempi.
En osaa sanoa, mistä ihmeestä tuo johtuu. Ja se ilmaantuu vielä tuollaisina kausina: unettomia öitä seuraa muutama hyvin nukuttu yö, ja sitten sama alusta.
 
Kävin hammashoitajalla. En ole käynyt hammaslääkärissä kymmeneen vuoteen enkä suuhygienistillä ikinä. Minulla ei edes ole mitään hammaslääkärikammoa, mutta en vain ole kokenut tarvitsevani. Kuulemma normaali väli suuhygienistillä käyntiin olisi ainakin kerran vuodessa, koska kovettunut bakteerikasvusto voi tuhota juuria, tai jotain sellaista.

Ihan hyvä oli nyt käydä. Kuulin, että teen kaiken ihan väärin: pesen vain kerran päivässä, napostelen, juon virvoitusjuomia lähes päivittäin, en käytä xylitolia päivittäin, käytän lankaa liian harvoin. Sähköhammasharja minulla sentään on, mutta sekin on ollut vasta vajaan kuukauden.

Kun kuulin nämä, niin olin varma, että hoitaja tehdessään tarkastusta toteaa kohta, että hampaani ovat kohta putoamassa kaikki pois. Ei kuitenkaan ollut yhtään reikää ja hammaskiveäkin yllättävän vähän. Ientulehdusta oli kyllä. Ilmeisesti minulla on sen laatuinen sylki, että hammaskiveä ei pääse kehittymään pahemmin.

Herätteli kyllä, että pitää vaihtaa tapoja, vaikka ei taaskaan ollut mitään vakavia ongelmia. Ja vinkit lapsen suunhoitoon olivat tervetulleita.
 
Kävin hammashoitajalla. En ole käynyt hammaslääkärissä kymmeneen vuoteen enkä suuhygienistillä ikinä. Minulla ei edes ole mitään hammaslääkärikammoa, mutta en vain ole kokenut tarvitsevani. Kuulemma normaali väli suuhygienistillä käyntiin olisi ainakin kerran vuodessa, koska kovettunut bakteerikasvusto voi tuhota juuria, tai jotain sellaista.

Ihan hyvä oli nyt käydä. Kuulin, että teen kaiken ihan väärin: pesen vain kerran päivässä, napostelen, juon virvoitusjuomia lähes päivittäin, en käytä xylitolia päivittäin, käytän lankaa liian harvoin. Sähköhammasharja minulla sentään on, mutta sekin on ollut vasta vajaan kuukauden.

Kun kuulin nämä, niin olin varma, että hoitaja tehdessään tarkastusta toteaa kohta, että hampaani ovat kohta putoamassa kaikki pois. Ei kuitenkaan ollut yhtään reikää ja hammaskiveäkin yllättävän vähän. Ientulehdusta oli kyllä. Ilmeisesti minulla on sen laatuinen sylki, että hammaskiveä ei pääse kehittymään pahemmin.

Herätteli kyllä, että pitää vaihtaa tapoja, vaikka ei taaskaan ollut mitään vakavia ongelmia. Ja vinkit lapsen suunhoitoon olivat tervetulleita.


Vau, sinulla on hyvä kalusto suussa, jos olet säästynyt rei'iltä. Mulla ekat reiät tuli esikoista odottaessani, vaikka juurikin tein kaiken "oikein".
Olet onnekas, jos hammaskiveä ei tule helposti. Sen poistattaminen on ärsyttävää :bag:.
 
Ylihuomenna poksuu rv34+0 eli sitten syntyessään vauva ei ole enää kuin hieman ennenaikainen :) Miten aika meneekään!
 
Ylihuomenna poksuu rv34+0 eli sitten syntyessään vauva ei ole enää kuin hieman ennenaikainen :) Miten aika meneekään!


Olette meitä 11 päivää edellä. Aika tosiaan rientää :happy:.
Mullakin äippis alkaa jo 2,5 viikon kuluttua. Tuntuu, että justhan vasta laitoin Kelaan tukihakemukset menemään.
 
Miten tämä tammikuukin meni mukamas näin nopiaa? Karkaa aika käsistä:schoked025
 
Miten tämä tammikuukin meni mukamas näin nopiaa? Karkaa aika käsistä:schoked025

Niin ja helmikuukin on vielä vajaa kk, vaikka sattuukin karkausvuosi ja extrapäivä. Btw.mulla on alkanut tulla satunnaisesti kipeitä supistuksia :bored: Ei ollut esikoisesta, ainoastaan niitä kivuttomia harkkareita. Jännitys alkaa nousta.
 
Takaisin
Top