Tammikuun tarinat

Täällä alko talviloma ja heti perään varhennettu äippäloma. Hassulta tuntuu että nyt on työt taputeltu ja odotellaan vaan pikkusen saapumista maailmaan :Heartred levon tarpeessa mä kyllä olenkin joten nyt voi ladata voimavarat täyteen ihan rauhassa :thumright supistuksia mulla ollu rv25 lähtien, välistä voimakkaitakin, mut sit ne aina onneks on rauhoittuneet. Uutena vuotena sit päätti limatulppa irrota, nyt viikkoja 30+1. Onneks ens viikolla taas tarkistusaika. Esikoisen kanssa tuo tulppa tais tipahtaa rv 33 ja synty kuitenkin normaalisti 40+1
 
Milloin ajattelette, että pakkaisi sairaalakassin valmiuteen? Mun tekis mieli jo nyt, malttamaton kun olen :angelic:
 
Milloin ajattelette, että pakkaisi sairaalakassin valmiuteen? Mun tekis mieli jo nyt, malttamaton kun olen :angelic:
Pakkaan sit ku synnytys käynnissä :D
 
Milloin ajattelette, että pakkaisi sairaalakassin valmiuteen? Mun tekis mieli jo nyt, malttamaton kun olen :angelic:


Tekisi mieli kans jo pakata, mutta tartun hommaan varmaan sitten, kun äippäloma alkaa :).
 
Milloin ajattelette, että pakkaisi sairaalakassin valmiuteen? Mun tekis mieli jo nyt, malttamaton kun olen :angelic:
Itse ajattelin rungon kasata kun äippäloma alkaa rv 35. Siihen on vaan sitte helppo viskoa hammasharja tms :joyful: Samalla kasaan kaukaloon jo valmiiksi kotiintuloa varten ulkovaatteet. Mies tuskin osaisi ottaa mulle mieleisiä :hilarious:
 
Mä oon pessyt koko alkuvuoden esikoisen vanhoja vauvavaatteita. Nyt on kaks pientä ja yks iso ikeakassillinen vaatetta valmiina koossa 50-68. Eiköhän niillä alkuun pääsee? :hilarious: Pari tyttömäisempää vaatetta täytyy kai viel hankkii, mut onneks kaikki olemassa olevat on sellaisia, et käy tytöllekin.
Eilen haettiin vaunukoppa ja pienet petivaatteet/harsot yms. kellarista ja niitä saa pestä tässä sit viel tovin.
Huomen töihin reilu 2vk loman jälkeen... 5vk töitä ja sit alkais äippis. Onneks on reilusti ohjelmaa tässä, ni menee aika nopeesti. Pojan ekat kaverisynttäritkin pitäis järkätä. :nailbiting::grin
 
Enää tämän viikon jälkeen kolme viikkoa töitä ja alkaa äippäloma. Hyvin jaksaisi, mutta motivaatio alkaa olla nollassa :happy:
Paljonkohan niitä oikein pieniä vaatteita oikein tarvitsee? Mulla ei ole kuin kymmenisen bodya ja muutamat housut.
 
Raskaan työn takia äippäloma alkoi tänään. Ei olla ostettu kuin yksi body kun ollaan saatu äitiysboxin lisäksi niin paljon vaatteita käytettynä. Ostetaan lisää jos tulee tarvetta, kun ei oikein tiedetä miehen kanssa mitä kaikkea tarvitaan ja kuinka paljon.
 
Enää tämän viikon jälkeen kolme viikkoa töitä ja alkaa äippäloma. Hyvin jaksaisi, mutta motivaatio alkaa olla nollassa :happy:
Paljonkohan niitä oikein pieniä vaatteita oikein tarvitsee? Mulla ei ole kuin kymmenisen bodya ja muutamat housut.
Joillekkin toi 10 bodya on ihan riittävä. Toiselle taas se ei riitä millään. Riippuu paljon siitä puklaileeko vauva kuinka paljon, tuleeko niskakakkoja minkä verran. Ja lisäksi ihan siitä et kuinka paljon perheessä tulee muuten pyykkiä eli kuinka usein kone käy.
 
Mulla on vaan mielikuva siitä, et esikoisen kanssa, ku piti lähteä jonnekin, ni ei ikinä kannattanut pukea ensimmäiseks vauvalle päälle sitä vaatetta minkä halus jäävän päälle, koska vaatteet sai vaihtaa puklailun takia AINAKIN kerran. :facepalm:
 
Tänään ollu jännittävä päivä. Aamulla normaalisti nousin ja menin käymään neuvolassa, neuvolasta kuitenkin oltiin huolissaan ja jouduin käymään synnärillä. Toistaiseksi kaikki ok. Tyttö on mahassa poikittain ihan hassusti ja painoa oli nyt sen 1600g. Arvelivat että olisi n. 3500g viikolla 40 eli ihan hyvän kokonen leidi. Nyt jännätään vaan et osaa sinne pyörähtää vielä oikein päin:Heartred ai niin ja kun tulin synnäriltä kotiin täällä oli ihanat naiset mulle järkänny vauva kutsut
 
Musta olisi niiiiin kiva saada vauvakutsut. Mutta kun mun ikäluokassa ja kaveripiirissä niitä vähän vieroksutaan eikä kellään ole ollut. Selkeästi nuorempien naisten suosiossa/tapana enemmän ja on ollut kiva päästä nuorempien työkavereiden kutsuille silloin tällöin.
Nyyh.
Mutta toisaalta, sitten kun vauva on syntynyt, ystävät kyllä tulee käymään siitäkin edestä jne. Mutta kun se on semmoinen kyläilijöiden ja kahvinkeiton suma sitten muutaman viikon.
 
Musta olisi niiiiin kiva saada vauvakutsut. Mutta kun mun ikäluokassa ja kaveripiirissä niitä vähän vieroksutaan eikä kellään ole ollut. Selkeästi nuorempien naisten suosiossa/tapana enemmän ja on ollut kiva päästä nuorempien työkavereiden kutsuille silloin tällöin.
Nyyh.
Mutta toisaalta, sitten kun vauva on syntynyt, ystävät kyllä tulee käymään siitäkin edestä jne. Mutta kun se on semmoinen kyläilijöiden ja kahvinkeiton suma sitten muutaman viikon.


Mä luulen kans, että kutsut halutessani, saan järkätä ne itse. Pikkusisko kovasti uhosi joulukuussakin vielä, että jotakin hän haluaisi järkätä. Uskon, että hänen jouluna syntynyt vauveli pitää hänet niin kiireisenä, että aika vain lipuu huomaamatta ohi.

Tuo kahvinkeittosuma onkin sitten toinen juttu. Se odottaa ihan taatusti. Jos olen itse kipeä ja selkä tuolloinkin vielä huonona, saavat vieraat olla kahvin suhteen hyvin omatoimisia :wink.
 
Mä luulen kans, että kutsut halutessani, saan järkätä ne itse. Pikkusisko kovasti uhosi joulukuussakin vielä, että jotakin hän haluaisi järkätä. Uskon, että hänen jouluna syntynyt vauveli pitää hänet niin kiireisenä, että aika vain lipuu huomaamatta ohi.

Tuo kahvinkeittosuma onkin sitten toinen juttu. Se odottaa ihan taatusti. Jos olen itse kipeä ja selkä tuolloinkin vielä huonona, saavat vieraat olla kahvin suhteen hyvin omatoimisia :wink.

Joo jos on kipeänä ja väsynyt, niin ensimmäisen kuukauden pyhitän ihan erakoitumiselle perheen kanssa. Vieraat saa tulla sit kun on jaksuja seurustella :grin Tai jos ovat tulossa aikaisemmin, omatoimikahvit saavat keitellä.
 
Kellään muulla jatkuva yöheräily ja jopa tuntien valvonta riesana? Mä alan olla aika ajoin aika tööt. Suurinpiirtein puolet viikon yöunista on sitä pyörimistä, asennon etsimistä ja vessassa ramppausta. Toinen puolikas viikon yöunista on taas ihan semmoista pidempää valvomista, kun herään aamuyöllä virkeänä ja pysyn hereillä pari/kolme tuntia. Esikoisen kohdalla valvoin vikan kuukauden aamuyöt, mutta nyt tämä on alkanut jo aikaisemmin. Mitenkähän väsynyt sitä on sitten maaliskuussa o_O
 
Kellään muulla jatkuva yöheräily ja jopa tuntien valvonta riesana? Mä alan olla aika ajoin aika tööt. Suurinpiirtein puolet viikon yöunista on sitä pyörimistä, asennon etsimistä ja vessassa ramppausta. Toinen puolikas viikon yöunista on taas ihan semmoista pidempää valvomista, kun herään aamuyöllä virkeänä ja pysyn hereillä pari/kolme tuntia. Esikoisen kohdalla valvoin vikan kuukauden aamuyöt, mutta nyt tämä on alkanut jo aikaisemmin. Mitenkähän väsynyt sitä on sitten maaliskuussa o_O
Täällä sama ongelma. Välistä meinaa ihan järki mennä, eipä hirveästi oo viime aikoina nukkumatti muistellu mua lämmöllä ja nakannu sitä unihiekkaa :banghead:
 
Takaisin
Top