Pakko avautua tämänpäiväisestä neuvolan lääkärikäynnistä!
Nyt 33+1 viikoilla mennään ja tänään oli normilääkärikäynti ja sairaslomaan jatkoa suunnitteilla.
Tiesin valmiiksi, että tänään siellä on uusi virolainen lääkäri, ensimmäistä päiväänsä töissä (voittanut tarjouskilpailun ja 16v talossa ollut huippu ihana lääkäri syrjäytetty). Yritin valmistautua ennakkoon ettei kaikki mene aivan putkeen, mutta nyt tuntuu ettei mennyt kyllä mikään putkeen.
Ensin kävin hoitajalla joka kirjoitti korttiin tämän hetken tiedot, viikot , painon yms. Lääkärille mennessä, onneksi lääkärin mukana oli omahoitajani.
Ensimmäinen tokaisu lääkäriltä oli että niin miten ne sinun verensokeriasiat oletko mittaillut, äimänä katsoin tohtoria ja sain kakistettua että en ole mitannut (minulla ei ole ollut mitään ongelmaa verensokereiden kanssa.)
Seraavaksi tohtori katsoo painoani ja alkaa paasaamaan että enkö urheile, ja siihen kerron ettei lenkkeily ole onnisunut, kun supistelua hyvin herkästi, tähän lääkäri tomerasti toteaa että ei muutakun lenkille, aivan turhaa naiset pelkää supistelua se ei haittaa mitään. ?!%&)! aikansa paasaa painosta ja häkeltyneenä lupaan aloittaa lenkkeilyn, sen jälkeen tohtori pyytää riisumaan tutkimusta varten, ensin tutkii sisä tutkimuksen ja hetken päästä toteaa "sinä ei saa lenkkeillä kohdunkaula liian ohut" että näin, olisiko voinut katsoa tilanteen ennekuin paasaa minulle lenkkeilystä.
Sitten siirtyy tutkimaan vauvaa, ja tekee mittauksiaan, kohta tupisee taas, miten verensokeriasiat, oletko käynyt sokerirasituksessa, teille tulossa suuri vauva.. taas häkeltyneenä totean käyneeni sokerirasituksessa ja kaikkioli silloin ok, kauhu alkoi jo hiipiä mieleen ja kyyneleet tippua hiljokselleen silmäkulmassa, sitten kertoi hoitajalle mittoja, joka kirjasi niitä ylös, ja hoitaja tarkisteli lääkärin sanomisisa, kun olikin saanut vauvan vatsan ympäryksen monta viikkoa pienemmäksi, tohtori kertoi vain että vastaa viikkoja, johon hoitaja ärähtää lääkärille että nythän on viikko 33 , jolloin lääkäri toteaa että minä kyllä luin viikosta 28...
käy tarkistaan papereitaan, tupisee, tulee jatkamaan mittailua ja toteaa minulle että teille tulee kyllä pieni vauva!
Että tallainen käynti näin tiivistettynä, ja vielä muutamaan kertaan tokeisi minulle ennenkuin lähdin että ei saa urheilla, parin viikon päästä uudestaan lääkärille.
Hirveä itku tuli autossa kun pääsin ulos, kyllä sitä on niin herkillä ja epävarma ensikertalaisena odottajana, että ei tämmöisiä kaipaisi, lääkäri oli näköjään tehnyt minusta oamt ennakkopäätöksensä jo ennen kuin tutki minua. Vaikka olikin ensimmäinen päivä, tuossa laitoksessa, niin mielestäni, pitäisi kohdata ihminen ihmisenä. Niin ja lääköri noin 50v. mies.
Onneksi se seuraava käynti eri tohtorilla. Onko muille sattunut mulkeroita, ennakkoluuloisia lääkäreitä neuvoloissa?