Tammikuun porinat

juuri tuli uudet veri-ja virtsakoe vastaukset ja jonkin ihmeen kautta uusi magnesium auttaa, proteiinit laskeneet täysin 0
:smiley-bounce016
Meidän pieni taisi saada lisää aikaa mahassa :dummy:

Aivan huippua - ihania uutisia! :Heartred Jatkakaa samaan malliin!
 
Kiva kuulla, että magnesium auttaa! :Heartred Missä muodossa sitä magnesiumia otetaan?
 
Kiva kuulla, että magnesium auttaa! :Heartred Missä muodossa sitä magnesiumia otetaan?
Mä syön tabletteja koska yksi yö sairaalassa maksaa 1000€ + lääkkeet, jos joudutaan tekemään sektio on siinä tapauksessa ilmainen.
Yksityissairaalassa siis hoidetaan kun siellä paremmat keskoslaitteet/lääkärit ja lähellä kotia, muuten jouduttaisiin lähetemään izmiriin tai Istanbuliin (400km/900km) hoitoon.
 
Mä syön tabletteja koska yksi yö sairaalassa maksaa 1000€ + lääkkeet, jos joudutaan tekemään sektio on siinä tapauksessa ilmainen.
Yksityissairaalassa siis hoidetaan kun siellä paremmat keskoslaitteet/lääkärit ja lähellä kotia, muuten jouduttaisiin lähetemään izmiriin tai Istanbuliin (400km/900km) hoitoon.

Tsemppiä, täytyy itsekin muistaa syödä magnesiumia, jos se voi olla noin tehokas ja ehkä toimisi jo ennaltaehkäisevästi. Kaikkea hyvää teille :Heartred
 
Mä syön tabletteja koska yksi yö sairaalassa maksaa 1000€ + lääkkeet, jos joudutaan tekemään sektio on siinä tapauksessa ilmainen.
Yksityissairaalassa siis hoidetaan kun siellä paremmat keskoslaitteet/lääkärit ja lähellä kotia, muuten jouduttaisiin lähetemään izmiriin tai Istanbuliin (400km/900km) hoitoon.
Mulle ei ole puhuttu mitään neuvolassa magnesiumin otosta ikinä. Mutta sillä on tosi iso vaikutus ainakin itsellä tähän raskausajan hyvinvointiin. Ja mulla ei siis ole mitään ns.oikeita ongelmia vaan kunhan tällaista pientä. Mulla auttaa vatsan toimintaan (mikään muu ei auta), lihasnykimisiin ja levottomiin jalkoihin (en pystyis nukkumaan ilman) ja turvotusta ei tuu niin kauan kun syön joka ilta magnesiumia. En edes voinut arvata, että sillä on myös tällainen raskausmyrkytystä ehkäisevä vaikutus. Siksi tuntuu hieman jopa kummalliselta, että neuvolassa ei kerrota et sillä voi edellä oleviin asioihin olla positiivinen vaikutus. Koska en ole myöskään löytänyt siitä olevan mitään haittaakaan. Sen sijaan neuvolassa syömään vatsaan lääkettä ja levottomiin jalkoihin Panadolia. Mikä on musta lähinnä kummallista.
 
Mulle ei ole puhuttu mitään neuvolassa magnesiumin otosta ikinä. Mutta sillä on tosi iso vaikutus ainakin itsellä tähän raskausajan hyvinvointiin. Ja mulla ei siis ole mitään ns.oikeita ongelmia vaan kunhan tällaista pientä. Mulla auttaa vatsan toimintaan (mikään muu ei auta), lihasnykimisiin ja levottomiin jalkoihin (en pystyis nukkumaan ilman) ja turvotusta ei tuu niin kauan kun syön joka ilta magnesiumia. En edes voinut arvata, että sillä on myös tällainen raskausmyrkytystä ehkäisevä vaikutus. Siksi tuntuu hieman jopa kummalliselta, että neuvolassa ei kerrota et sillä voi edellä oleviin asioihin olla positiivinen vaikutus. Koska en ole myöskään löytänyt siitä olevan mitään haittaakaan. Sen sijaan neuvolassa syömään vatsaan lääkettä ja levottomiin jalkoihin Panadolia. Mikä on musta lähinnä kummallista.
Ei Suomessa puhuta myöskään aspiriinista ja sen vaikutuksista raskausmyrkytyksen ehkäisyssä, se oli ensimmäinen mikä täällä aloitettiin rv5 ja se jatkuu kuulemma aina rv 32 asti ( se siis määrätään lähes kaikille odottaville )
Ei ole kuulemma olemassa kuin magnesium & aspiriini joilla voi hoitaa raskausmyrkytystä tehokkaasti eikä niistä ole kummastakaan mitään haittaa vauvalle.
 
Rakenneultrassa tuli kampurajalka epäily. Lähete Taysiin jatkotutkimuksiin. Onneksi nykypäivänä on kehittynyt lääketiede apuna.
Painoarvio rv21+2 oli 468g ^^
 
Muokattu viimeksi:
Ihana kuulla :) milloin teillä on kontrolli? Kuinka paljon esikoisenne painoi syntyessään?

Meillä on seuraava ultra huhtikuun alussa ja toivon mukaan painoerot eivät jatkaisi kasvuaan. Rakenneultrassa toinen oli 417 g ja toinen 335 g, mutta lääkäri sanoi että molemmat on hyvin viitearvoissa 20+6.

Esikoinen painoi 2470 grammaa ja 49cm pitkä :) kontrolli on toukokuun lopulla muistaakseni.
 
Yhdessä kasassa edelleen :joyful: proteiinit seilaa 0 ja +3 välillä, istukan verenvirtaukset pysyneet ns. Normaalina mutta päivittäin nyt mietitään lääkärin kanssa miten toimitaan. Verenpaine hiukan nousussa, mutta ei vielä mitenkään pahasti.
Viimeviikolla painoarvio vauvasta jo lähes 800g ja painoa tullut vauvalle n.200-250g viikko joten sen puolesta istukka vielä ainankin toimii.
Rv 25+2
 
Taysin äippäpolilla varmistui vasemman jalan virheasento (kampura) ja varailtiin aikaa lastenkirurgian polille alustavia keskusteluja varten. Pojannappula oli viikossa pulskistunut melkein 100g ja sai kehuja liikkuvaisuudestaan :grin
 
Vauvan liikkeet on vahvistuneet viime päivinä ihan huomattavasti ja eilen mieskin tunsi ne ensimmäistä kertaa! :Heartpink Kyllä on tarkka beibi, itse tunsin ensimmäiset pienet kuplinnat tasan viikolla 20+0 ja nyt ne tuntui ulospäin tasan viikolla 27+0. :hilarious:
 
Taysin äippäpolilla varmistui vasemman jalan virheasento (kampura) ja varailtiin aikaa lastenkirurgian polille alustavia keskusteluja varten. Pojannappula oli viikossa pulskistunut melkein 100g ja sai kehuja liikkuvaisuudestaan :grin[/
QUOTE]

Voi kurjuus :sad001 minkälaista hoitoa moiseen annetaan ja kuinka pian syntymän jälkeen?
 

Hoidot aloitetaan kuulemma yleensä jo ennen kotiutusta, eli muutama päivä syntymästä. Ja hoitokeinoina on mm.toistokipsaus, leikkaukset, jalan lastoitus, tuki- ja/tai tankokengät jne (todellisen hoidontarpeen näkee vasta kun lapsi on syntynyt). Eli paljon tulee uusia asioita uunituoreelle ihmiselle ja kertarysäyksellä :eek:
 
Voi pikkaraista :sad001 toivotaan että selviäisitte mahdollisimman vähillä hoidoilla! Onneksi meillä on hyvät hoidot!!
 
Mäki tuun mukaan ryhmään näin pikkasen jälkijunassa :grin
Salaisella puolella taitaa keskustelut pääasiassa pyöriä kun tänne tulee harvemmin viestiä? No pitää pistää ahkerasti viestiä niin pääsen itsekin sinne puolelle :)
 
Mäki tuun mukaan ryhmään näin pikkasen jälkijunassa :grin
Salaisella puolella taitaa keskustelut pääasiassa pyöriä kun tänne tulee harvemmin viestiä? No pitää pistää ahkerasti viestiä niin pääsen itsekin sinne puolelle :)
Joo! Siellä on enemmän juttua, vaikka suht hiljaista välillä salaisellakin. Tervetuloa mukaan! :)
 
Takaisin
Top