Tammikuun jorinat

Mulla oli kummassakin edellisessä raskaudessa se sokerirasitus, tässä toisessa oli juurikin sen 5.3 se tulos, eli raja tulos joten jouduin siihen mittaus operaatioon, mua ei nappaa ollenkaan ryhtyä siihen taas.

Mut mä en oo kyllä nyt tän 1.4 kk lapsen jälkeen missä sokeri rasituksessa käyny. Olisko mun pitänyt käydä?
 
Sillain varovasti sitä voisi liittyä joukkoon odottelemaan syysvauvaa :happy: Pikkusen on vielä epävarma olo, kun edeltävä raskaus päättyi viime kesänä keskeytyneeseen keskenmenoon. Oireet loppui jossakin viikolla 9 ja verta alkoi tiputella viikkoa myöhemmin. Pari viikkoa jouduttiin odottamaan ensimmäistä ultraa, jossa todettiin kehityksen päättyneen viikolle 9. Nyt on ainakin oireita ihan riittämiin, kestoällötys närästyksineen, tajuton väsymys ja arat rinnat. Iloita uskallan vasta viikon 12 jälkeen, aikamoiset kitkutusviikot edessä :sad001
 
Terve kaikki!

Pakkohan itsekin on tänne kirjoitella ajan kuluksi kun tuntuu että tää alku aika menee niin hitaasti (lue: viimeiset 5pv plussannut)! Tuntuu kyllä niin uskomattomalta olla vihdon raskaana!
Mietityttää läheisille kertominen. Millä viikolla te olette ajatelleet kertoa ilo uutisesta läheisille?

Rv5 4+4
 
Kolmannen odotuksen suhteen olo on hiukan säikky. Toivottavasti tämä ensimmäinen kolmannes menisi pian ohi.
 
Joo tää eka kolmannes on ikuisuus projekti!!! Sitten kun näkee sen pikku tyypin masussa ekaa kertaa niin sit voi henkästä ja alkaa odottamaan liikkeitä ja ennenkaikkea H-hetkeä:wink
 
Kyllä sitä odottaa että suurin keskenmenon riski väistyy, eli kolmannes takana. Yhden lapsen jälkeen sitä tietää millaista mestaripiirrosta ja suurta ihmettä kantaa sisällään. Se tekee menetyksen pelosta vieläkin suuremman, kun tietää kuinka suuri onni lapsen syntymä on :Heartred
 
Kyllä sitä odottaa että suurin keskenmenon riski väistyy, eli kolmannes takana. Yhden lapsen jälkeen sitä tietää millaista mestaripiirrosta ja suurta ihmettä kantaa sisällään. Se tekee menetyksen pelosta vieläkin suuremman, kun tietää kuinka suuri onni lapsen syntymä on :Heartred

Olipa kauniisti sanottu:,) eipä tohon oikein voin mitään sanoa:Heartred
 
Mä oon varmaan ihan sekasin :rolleyes: kaivoin äsken dopplerin esiin vaikka tiesin et ei sieltä mitään sydänääniä vielä kuulu mut istukan äänet sain kuulumaan vaimeana. Mieski kysy et mitä ihmettä mä oikeen teen :laughing025
 
On kyl iha outoa ajatella vielä olevansa raskaana. Vähän jotain oiretta, mutta kun ei vielä moneen viikkoon tunne liikkeitäkään. Ja nt ultraan on ihan mahdottoman pitkä aika. Sillon saa sit ehkä huokaista ja luvan nauttia raskaudesta. Tai nauttia ja nauttia. Viimiset viikot on tukalaa ja hankalaa mahan kans, eli keskiraskautta odotellessa :) :wink

Näin :-D
 
Äitix ennemmin ihmiset nykyään ihmettelee jos satun juomaan lasin viiniä esim joulupöydässä:p ainakin meidän jouluvieraiden ilmeet oli mahtavat kun jouluna join puolikkaan viinilasin:D alko on vallan turha keksintö, jos multa kysytään... tai sit mä oon vaan liian vanha (oon 30v) :wink
 
Kun tässä on muutenkin ollut aivan poikki niin eikö esikoinen vetänyt viime yönä kunnon hulinat (meidän hulinavauva 2v8kk...) ja pyöri ja hyöri koko yön kun uni ei tullut. Tuloksena kukaan ei nukkunut, hyvähän se miehen ja lapsen on viettää vapaapäivää kotona mutta mä tässä lähes pilkin työpöydän ääressä eikä ajattelusta tule mitään. Kaiken lisäksi etoo jatkuvasti. Viikonloppua odotellessa...
 
Tips, täällä samaa hulinaa 2v ja 8kk toimesta... mä oon ihan valmis nukkumaan! Sentään ei okseta mutta väsyttää ihan älynä... ja selkään koskee kun saanut puolipäivää tyrkkiä tuolla kinoksessa rattaita...
 
Miten teillä nukutaan kenellä on enemmän lapsia?
Ollaankos samassa huoneessa ja minkä ikäisiä
?
Mie jo täällä mietin jos kaikki menee hyvin niin nuo kaksi naperoa jossai vaiheessa nukkuu sitten samassa huoneessa, että herätäänköhän sitä sitten heti herkästi kun toinen alkaa huutelemaan ym...
Ja onko illalla helppo nukahtaa kun toinen on lähellä:)
 
Miten teillä nukutaan kenellä on enemmän lapsia?
Ollaankos samassa huoneessa ja minkä ikäisiä
?
Mie jo täällä mietin jos kaikki menee hyvin niin nuo kaksi naperoa jossai vaiheessa nukkuu sitten samassa huoneessa, että herätäänköhän sitä sitten heti herkästi kun toinen alkaa huutelemaan ym...
Ja onko illalla helppo nukahtaa kun toinen on lähellä:)
Meillä on lapset menneet samaan huoneeseen kerrossänkyyn, kun tyttö noin 3v 10 kk ja poika 1 v 9 kk. Ovat nukkuneet tosi hyvin ja tykkäävät nukkua yhdessä. En muista, että olisivat herätelleet toisiaan. Sitä ennen molemmat olivat omissa huoneissa. Muistan jopa yllättyneeni, miten hyvin tämä muutto sujui.

Nyt lapset kohta 6v ja kohta 4v ja edelleen haluavat olla kerrossängyssään.
 
Niin että nuinkin hyvin menny,kiva kuulla kokemuksia :happy:
Kai ne lapset sit nukkuu niin sikeesti ja nauttiikin varmaa just yhessä nukkumisesta.
 
Miiskunaksu meillä lapset siirtynyt 2v isojen huoneeseen, kerros sänkyihin ja hyvin ne siellä nukkuu! Mitä nyt toi meidän 2v on ihme yö juoksia ja saattaa jollain aikaa yöllä kipasta pinnikseen jatkamaan unia... sit tää meidän 8kk nukkuu edelleen vieressä, pitäis varmaan alkaa nukuttamaan omaan sänkyyn... mietityttää vaan toi meidän yö hiippailia o.O et ei siis oo vauvan päällä jos en ite herää siihen että se hiippailee meidän makkariin...
 
Miten teillä nukutaan kenellä on enemmän lapsia?
Ollaankos samassa huoneessa ja minkä ikäisiä
?
Mie jo täällä mietin jos kaikki menee hyvin niin nuo kaksi naperoa jossai vaiheessa nukkuu sitten samassa huoneessa, että herätäänköhän sitä sitten heti herkästi kun toinen alkaa huutelemaan ym...
Ja onko illalla helppo nukahtaa kun toinen on lähellä:)

Meillä nukutaan koko perhe samassa huoneessa. 2v 8kk vanhempien välissä ja 5v omassa sängyssä. En tiiä mitä sitte seuraavaksi, koska makkariin ei mahdu kahta lastensänkyä, perhepeti kahdella lapsella ei houkuta, enkä tahdo esikoista sysätä yksin omaan huoneeseen, jos muut jää makkariin, ellei hän sitte itse tahdo. En myöskään usko, että tää kuopus ihan vapaaehtoisesti mun vierestä pois lähtee, että jää nähtäväksi :)
 
Takaisin
Top