Tammikuu syntymäkuukautena

Tuskailin viime raskaudessa (LA toki silloin keväämmällä), että tarviiko hommata jotain talvitakkia, että saa mahan mahtumaan. Löysin sitten sellaisen "ihan tavallisen" parkatakin, missä pystyi nauhoja löystyttämällä tekemään kasvavalle mahalle tilaa.

Lopulta sitten kävi kuitenkin niin, että mun oli loppuraskaudessa koko ajan niin kuuma, että kuljin ulkonakin pääosin takki auki ja toppatakin alla vain t-paita 🤣 Eli onneksi ei tälläkään kertaa osu loppuraskaus kesäkuumalla. En varmaan selviäisi hengissä 😂
 
Itse oon miettinyt myös noita vaatteita, että vähän haastavampaa talvikuukausina. Kesällä vois heittää vaan jonku mekon päälle ja se siitä. Itse kun asuu täällä napapiirillä, niin lokakuusta lähtien on jo talvi 😅 Itsellä tammikuu tarkoittaa talvilajien kannalta siltä, että jos toipuu tosi nopeasti, niin ehtii vielä mahdollisesti keväthangille 😁 mutta ihan samahan se kyllä on! Kaikissa on varmasti puolensa!
 
Mulla oli viime loppuraskaudessa (la marraskuussa) käytössä mun yks semmonen pitkä villakangastakki jossa napitus on niin, että takin reunat menee tosta edestä varmaan 15 cm päällekkäin. Eihän ne napit enää kiinni mennyt, mutta takin vyöllä sain sen pysyyn kiinni. Ihan lopussa tais vähän maha pilkottaa silti välistä 😄 saas nähdä pärjäänkö nyt sillä vai pitääkö keksiä jotain muita ratkaisuja kun tammikuussa voi olla vähän kylmempi kuin marraskuussa. Käytin sillon myös muistaakseni välillä miehen jotain takkia joka näytti kyllä ihan karmeelta päällä 😂
 
Mä myös ajattelen, että tammikuu on hyvä. Just koska on pimeetä ja kylmää, niin ei ole kyllä paineita tehdä yhtään mitään!
 
Itse myös talvella syntyneenä en näe talvea mitenkään ikävänä aikana, päinvastoin. Ja nyt just näillä helteillä oon enemmän kun tyytyväinen että ei tarvitse olla viimeisillään! Nytkin ihan tarpeeksi tukala olo 🥵
 
Itse myös talvella syntyneenä en näe talvea mitenkään ikävänä aikana, päinvastoin. Ja nyt just näillä helteillä oon enemmän kun tyytyväinen että ei tarvitse olla viimeisillään! Nytkin ihan tarpeeksi tukala olo 🥵
Älä muuta sano! Minun esikoinen syntyi maaliskuun lopussa 2021 ja musta sekin oli aika kiva aika. Hän oli sitten kesällä jo 4kk ja oli tullut rutiinia vauva-arkeen ja pystyi kesällä vähän reissaamaankin. Nythän meillä on ensi heinäkuussa jo "isot lapset" :Slightly Smiling Face:
 
Olin viimeksi esikoisen kanssa kesällä viimeisilläni ja se oli yhtä tuskaa. Oon hyvin tyytyväinen et nyt on viileetä loppuraskaudessa😊 Pienen vauvan kanssa ei kesällä tarvinnut miettiä niin että tuleeko vauvan vilu mutta itsellä se tukala olo ei kyllä loppunut synnytykseen vaan hengasin alusvaatteisillani kyllä monta viikkoa synnytyksen jälkeen kun hormonit hyrräs🥵 Nyt taas on ollut hankala kun raskautta on paljon vaikeampi piilotella, kun ei voi käyttää isoja villapaitoja yms. Kaikella on puolensa😅
 
Voisin kuvitella, että kun nyt alkuraskaudesta on ollut helteiden kanssa tukalaa, niin loppuraskaus ja synnytys voi olla ihan tervetulleita sinne pakkaspäiville. Ainakaan ei tarvitse hormoonien kanssa hikoilla ihan niin paljon kuin kesällä 😊
 
Toisaalta talvella varmasti ihana pesiytyä kotiin vauvan kanssa. Talvitakin löytäminen mietityttää, samoin vaunulenkkeily talvella 😅 myös mietin sitä, vaikuttaako pimeä aika jaksamiseen, kun muutenkin varmaan väsyttää.
 
Mä oon semmonen kaamosmasistelija normaalistikin niin mietin myös tota jaksamisasiaa talven pimeydessä 🤔 Toisaalta sit mennään koko ajan valoisampaan päin mikä vähän helpottaa tilannetta. Ja etelä-Suomen talvesta ei koskaan tiedä tuleeko kunnon talvea lainkaan 😅
 
Oon ite syntyny tammikuussa revontulten alla joten kuukausi tuntuu oikein hyvältä. ✨☺️ Oon kyllä varautunut synnyttämään jo joulukuussa ja samaa tunnelmallisuutta siinäkin kuukaudessa on. Jotenki itelleni tosi sopiva ajankohta synnyttää, kun kevättalvella aivot aina virkistyy ja siitä ajasta kovasti muutenki nautin niin ootan jo kovasti keväisiä vaunulenkkejä. Nuo joulu-, tammi- ja helmikuun pimeimmät ja kylmimmät kuukaudet ihan mielelläni otan rauhassa sisällä ja tutustelen vauvoihin.
 
Tammikuu kuulostaa oikein hyvältä, itse olen syntynyt helmikuussa ja oli tosiaan kiva kun juhlat olivat aina nopeasti vuodenvaihteen jälkeen. Eniten jönnittää, että jos tuleekin joulukuinen, koska LA 8.1. Esikoinen meni kyllä 41+5, niin jos tämäkään ei pitäisi kiirettä. :Grinning Face:
Esikoinen syntyi kesäkuunlopun kuumissa helteissä, TYKS lapsivuodeosasto oli aivan tuskasen kuuma. En myöskään pitänyt raskaudesta kesällä, koska en ollut mitenkään sinut vartaloni kanssa. Nyt saa talvivauvan kanssa paremmin piiloutua vaatteiden alle.
 
Mun poika joulukuussa syntynty, silloin kyl pimeys ahdisti, ei ollu juuri luntakaan. Nyt la tammikuun lopulla ni jotenkii luotan siihen et niitä alkaa päivät nopsaa pitenee kun ne ekat viikot menee muutenkin sumussa,kuplassa. Sillon ainakii piti olla pari viikkoo vaa sisällä ennen ekaa vaukulenkkiä, joka sai olla n 15min. Ja sitähän noudatettiin, nyt osaa varmaa rennommin suhtautua. Toki kovat pakkaset eri juttu. Mut muuten pidän kivana juttuna et saa olla sit koulussa luokan vanhin(pia) ja muutenkin ihana tapa aloittaa uusivuosi. Toki ihanaa se jouluvauvakin mut meil aikakin joulukuinen "kärsii" siitä et on nuorin..
 
Mulle ei oo oikeestaan niinkään väliä, milloin syntyy, kunhan syntyisi elävänä ja terveenä :red-heart: Tammikuu on musta kiva kuukausi, kun päivät alkaa (hitaasti:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:) pidetä ja hyvällä tuurilla voisi olla kaunis pakkassää. Pidän lumesta ja kunnon talvesta, mutta pimeästä lumettomasta talvesta kyllä en. On myös kiva ajatus, että kesällä vauva olisi sitten jo vähän isompi ja pääsisi kivasti touhuamaan kaikkea toivon mukaan. :Hibiscus:
 
Oon äärimmäisen syksy ja talvi ihminen, tammikuu on mun lempikuukausi, niin tää raskausaika passaa oikein hyvin mun mieltymyksiin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: MMV
Koulunkäynnin kannalta tammikuu on erinomainen kuukausi syntyä. Se antaa valtavan edun koulunkäynnin ensimmäisillä vuosilla. 🎊
 
Mulla ollut viime aikoina pohdinta tammi vai helmikuu... La siis 30.1 Onko sillä oikeasti merkitystä kumpiko kuukausi se olisi noista?

Painajaisissa syöksysynnytän aina uudelleen ja uudelleen jouluaattona: vaihtelevissa paikoissa yleensä onneksi kuitenkin "lähes" sisätiloissa (rappukäytävä, näköalaseinäinen hissi, onnibussi, uusimpana oli gondoolihissi jossain vuoristossa). Kaikki nuo ovat paikkoja, joissa en usko joulukuussa saatikka aattona olevani.
Ihmeellinen on aivojen voima !😱
 
Takaisin
Top