Tammikuu 2020

Taas on yksi neuvolakäynti takana. Nythän niitä alkaakin tulla useammin, mikä on sinällään ihan kiva, niin pääsee useammin tarkistamaan, että onhan masussa kaikki kohdallaan.
Sokerirasituksen tulokset oli suorastaan erinomaiset, mistä oon niin helpottunut :grin Hemoglobiini taas oli jälleen kerran aika alhainen, tais olla 99 :sad001 Ensi viikolla täytyy käydä labrassa, että otetaan ihan suonesta näyte (myös rautavarastot pitää tarkistaa), ja terveydenhoitaja ohjeisti nostamaan rautalisän 200 milligrammaan päivässä. Toivottavasti auttaisi.

Selkäkipuihin suositeltiin jotain tukivyötä. Onko kellään kokemuksia niistä?
Meil ei mitata neuvolassa hemppaa. Olis hyvä kun mitattais
 
Mullakaan ei oo mitattu hemoglobiinia kun kai kerran. Verenpaineita vaan mittaavat.

Nyt on alkanu pikkuhiljaa tuntuu raskaus salilla käydessä kun minitreenistäki tuli kauhee hiki. Kyllähän tää maha on jo tovin ollu, mutta vasta nyt oikeesti alkaa tuntumaan lisäpaino
 
Mulla on laskenut tasaisesti, nyt 3krt mitattu. Ekalla käynnillä oli 136, välitsekissä 126 ja tammikuun alussa 117. Jos tosta laskee niin rautalisiä käyttöön.:wtf:
 
Mullakin on carriwellin joku saumaton tukivyö käytössä aina jos tiedän, että on enempi kävelyä. Se on ihanaa laittaa päälle, tulee sellanen tunne et joku muu kantaa masua sun kanssa :grin
 
Täytyy varmaan hommata joku tollainen :) ensi viikonloppuna on luvassa luultavasti pidempiaikaista kävelyä ja seisoskelua, joten jonkinlainen tuki vois olla hyvä selkää ajatellen...
 
Mulla on Lola & Lykke raskausvyö, käytössä juurikin pidemmillä kävelyillä. Tänään meni aivan kevyesti 5km metsälenkki ja päälle vielä kirjasto-apteekki-kauppa kierros, sieltäkin ihan hyvin kertyi askeleita :grin
 
Hei
Ymmärtääkö joku muu miehiä
Tai onko joku teistä siunattu miehellä joka ymmärtää teitä?
Älkää käsittäkö väärin, rakastan tota mun miestä, mut voi vitsi et olis ihana ymmärtää miten sen ajatus kulkee.
 
Kyllä se tuppaa täälläkin välillä olemaan täysi mysteeri tuo vastakkaisen sukupuolen ajatuksenkulku...Tunne kyllä taitaa toisinaan olla molemminpuolinen :dontknow:grin
 
Myös täällä välillä sama ongelma... :grin Epäilemättä on kyllä molemminpuolistakin ajoittain, mutta on kyllä tuttu tunne joka tapauksessa.
 
Välillä on kyllä kommunikointiongelmia. Mies on niin ongelmanratkaisukeskeinen, että välillä toivoisin hänen vain kuuntelevan, mitä mielessäni liikkuu ja mikä vaikka harmittaa. Mutta ei, heti ollaan tyrkyttämässä ratkaisua tai miten hän tekisi tilanteessani :facepalm: ja se on ärsyttävää! Kun kuuntelu olisi se, mitä monesti kaipaisin.

Ei silti, häntä varmaan ärsyttää yhtälailla mun asioiden märehtely ja välillä se, että olen jostain asiasta "turhaan" huolissani, jo vähän ennakoiden:joyful:
 
No, oma mieheni reissaa työnsä takia kirjaimellisesti ympäri maailmaa, aina noin reilun viikon kerrallaan.

Ei oikein tahtonut ymmärtää, kun pyysin, ettei enää maaliskuun puolivälin jälkeen lähtisi jonnekin huitsinnevadaan, kun laskettu aika on ihan huhtikuun alussa. ( varsinkin kun ensimmäinenkin lapsi syöksysyntyi syntyi 10 päivää etuajassa)
 
Välillä on kyllä kommunikointiongelmia. Mies on niin ongelmanratkaisukeskeinen, että välillä toivoisin hänen vain kuuntelevan, mitä mielessäni liikkuu ja mikä vaikka harmittaa. Mutta ei, heti ollaan tyrkyttämässä ratkaisua tai miten hän tekisi tilanteessani :facepalm: ja se on ärsyttävää! Kun kuuntelu olisi se, mitä monesti kaipaisin.

Ei silti, häntä varmaan ärsyttää yhtälailla mun asioiden märehtely ja välillä se, että olen jostain asiasta "turhaan" huolissani, jo vähän ennakoiden:joyful:

Täältä löytyy myös erittäin ratkaisukeskeinen mies :hilarious::stop: on kyllä vuosien saatossa oppinut ymmärtämään minua ja minä häntä. Mutta kyllä se meitä molempia joskus väsyneenä ärsyttää kun toinen ajattelee niin eri tavoin joistain asioista :hilarious: miehet monesti onkin ehkä ratkaisukeskeisiä ja me naiset sitten halutaan käydä asiaa läpi ja käsitellä sitä kautta? Vaikka päätöksistä tykkään minäkin mutta silti joskus mielestäni saa raskaushöyryissä itkeä jostain turhasta ja tietää samalla ettei ole ongelmaa joka pitää ratkoa :hilarious::hilarious:
 
Täällä myös! Välillä olisi ihana vaan vuodattaa fiiliksiä ja ajatuksen kulkua ja toinen on ratkomassa pulmia. Toisaalta muutoin kuin raskauden aikana olen itsekin melko samanlainen ja nyt kun hormonit jyllää ja aivot on puuroa, se rauhoittaa kun edes toinen ajattelee rationaalisesti. o_O
 
Mullakaan ei mies turhia märehdi vaan tokaisee asiat niinkun ne on ja "mitä sitä turhaa jauhamaan". Eilen illalla sanoin just hänelle että hänellä on sama paras ja huonoin puoli Toisella hetkellä tuntuu että tyyppi on maailman kylmäkiskoisin ja tympein, kunnes taas huomaan että itekin lopetin jonkun turhan asian vatvomisen hänen ansiostaan joten kiitos siitä kuuluu hänelle :)
 
Takaisin
Top