Tammikuu 2020

Sima90

Jostain jotain jo tietävä
Mitäs tänne kuuluu? Tänä vuonna meidän vauvat syntyy :cheers
Heti alko tuntumaan siltä, että eihän tässä oikeesti ole kauaa enää!

Mulla 26+0 tänään, selkäsärkyjä alkanut tulemaan silloin tällöin ja närästys vaivaa lievästi. Muuten tosi jees olo :)
 
Mullakin tänään 26+0 :) Selkä särkee ajoittain edelleen, etenkin pitkän seisomisen/istumisen jälkeen, mutta oon sentään onnistunut nukkumaan väkisin kyljellään. Meinaa vaan paikat puutua yön aikana, vaikka vaihtelee puolta :/

Onko muilla kuinka aktiivisia pienokaisia? Mulla mahassa muljahtelee välillä aika häijynkin tuntusesti, kun taitaa kaveri olla jo sen verran iso, että potkuissa on voimaa ihan kunnolla :grin Ja esimerkiksi sohvalla istuskellessa näkyy, kuinka maha oikeen liikahtelee välillä rajustikin :D Kovin hämmentävän tuntusta, ainakin tälleen ensikertalaiselle.
 
Mullakin tänään 26+0 :) Selkä särkee ajoittain edelleen, etenkin pitkän seisomisen/istumisen jälkeen, mutta oon sentään onnistunut nukkumaan väkisin kyljellään. Meinaa vaan paikat puutua yön aikana, vaikka vaihtelee puolta :/

Onko muilla kuinka aktiivisia pienokaisia? Mulla mahassa muljahtelee välillä aika häijynkin tuntusesti, kun taitaa kaveri olla jo sen verran iso, että potkuissa on voimaa ihan kunnolla :grin Ja esimerkiksi sohvalla istuskellessa näkyy, kuinka maha oikeen liikahtelee välillä rajustikin :D Kovin hämmentävän tuntusta, ainakin tälleen ensikertalaiselle.

Mulla vielä pari viikkoa sitten liikkui aika aktiivisesti niin että näkyi paljon ulos päin, mutta joulun aikaan liikkeet on jostain syystä vähentyneet eikä ole niin voimakkaat kuin aiemmin. En tiedä mistä oikein johtuu. :confused:
 
Iltaisin on selkeästi eniten liikettä, aika kumman tuntusta kun liikkeet tuntuu tosi alhaalla ja välillä kunnon muljahtelua, voltteja kenties :wideyed:
Mielenkiinnolla odotan ultraa että nähdään missä asennossa vauva menee nyt!
 
Mulla vielä pari viikkoa sitten liikkui aika aktiivisesti niin että näkyi paljon ulos päin, mutta joulun aikaan liikkeet on jostain syystä vähentyneet eikä ole niin voimakkaat kuin aiemmin. En tiedä mistä oikein johtuu. :confused:

Mulla vähän sama et pari viikkoa sitten oli aika vauhdikas meno ja nyt rauhallisempi paitsi juuri kun olen unen päästä saamassa kiinni niin silloin tietty tulee kunnon potkuja. Tänään 27+5.

Tosi jännää että tänä vuonna vauva syntyy ja muutenkin elämä uusiutuu. En oikeastaan tehnyt mitään uuden vuoden lupauksia kun tuntuu että lapsen tulo on niin iso asia että en halua mitään lupauksia sekoittamaan ajatuksia ja tuomaan stressiä. Ainoana tavoitteena olen päättänyt vähentää rajusti kiroilun mitä tullut harrastettua turhan aktiivisesti puhekielessä:hilarious: Onko muilla lupauksia vuodelle 2020?
 
Iltaisin on selkeästi eniten liikettä, aika kumman tuntusta kun liikkeet tuntuu tosi alhaalla ja välillä kunnon muljahtelua, voltteja kenties :wideyed:
Mielenkiinnolla odotan ultraa että nähdään missä asennossa vauva menee nyt!

Mulla kans tuntuu alhaalla välillä ja joskus samaan aikaan ylempänäkin, ihan ku siellä harrastettais potkunyrkkeilyä :D ja tosiaan kunnon muljahtelua täälläkin. Jos pitää kättä vatsalla, niin välillä tuntee kun joku painaa/liikkuu kättä vasten, ja se vasta oudon tuntusta onkin :grin Varmaan käsi, jalka tai pää, en tiedä.

Liikkeet tuntuu yleensä voimakkaina ja aktiivisina joka päivä, mutta välillä on hiljasempiakin päiviä. Koitan vaan olla huolestumatta, kun kuitenkin niinäkin päivinä tuntuu sentään jotain.

Mitään uuden vuoden lupauksia en taaskaan tehnyt (enkä kerennyt edes miettiä), mutta kiroilun vähentäminen ois kyllä tavotteena täälläkin... :hilarious: Onneks en niitä sanoja nytkään viljele joka välissä, mutta harmittavan usein saattaa jokunen silti päästä tilanteesta riippuen. Täytyy alkaa tietoisesti korvata jollain vähän neutraalimmilla sanoilla :grin
 
Eipä tullut tehtyä uuden vuoden lupauksia, enkä kyllä muista että olisin aiempinakaan vuosina tehnyt. Ite oon huomannut että jos vanhemmat kiroilee paljon, niin on monesti lapsillakin aika varhain kirosanoja varastossa, joskus jopa ensimmäisiäkin sanoja, että se kiroilun vähentäminen voi olla hyväkin idea. Ja varmaan helpompaa on jos aloittaa jo ennen lapsen syntymää. Mutta kukin tavallaan :)
 
Kiva kun täällä on juttelua. Mä oon loppukuuhun saikulla. Väsymystä ja supistelua.
Välipäivät meni hyvin. Mut sokerit nousi liian ylös ja niitä nyt seuraillaan 14.1 asti ja sit päätetään mitä tehdään.
Babysitteri ja imetystyyny puuttuu ja äitiyspakkausta odotellaan.
 
Mulla kans aktiivinen tapaus masussa. On kyllä aikasemmatkin olleet. Ei tarvi liikelaskentaa miettiä, kun pikkuinen potkunyrkkeilee aamusta iltaan :hilarious: Nyt ne on vielä siedettävän tuntuisia, mutta loppua kohden ei naurata :nailbiting:

En tee koskaan lupauksia, mut tosta kiroilusta sanon että mä lopetin lasten kuullen kiroilun, kun esikoinen täytti 1. Nyt hän on vajaa 4, eikä oo sanonut yhtäkään kirosanaa eli voin suositella :)

Varasin tänään 3D/4D ultran raskausviikolle 28+2. Oon käyny aikasemmissakin, niin "pakko" se on nytkin :grin Kiva nähdä vauvan kasvot ja saada jotain arviota syntymäpainolle.
 
Pakkaus tuli eilen. Tykkäsin kaikista muista paisi niistä mustaraidallisista vaatteista.
Sokerit oli aamulla koholla :sad001
3. ylitys tällä viikolla.
Muuten kaikki hyvin.
Synnytysvalmennus olis tässä kuussa. Keskittyy rentoutumiseen supistusten aikana äänenkäytön avulla.
Toivottavasti opin taktiikan.
 
Mulla kans aktiivinen tapaus masussa. On kyllä aikasemmatkin olleet. Ei tarvi liikelaskentaa miettiä, kun pikkuinen potkunyrkkeilee aamusta iltaan :hilarious: Nyt ne on vielä siedettävän tuntuisia, mutta loppua kohden ei naurata :nailbiting:

En tee koskaan lupauksia, mut tosta kiroilusta sanon että mä lopetin lasten kuullen kiroilun, kun esikoinen täytti 1. Nyt hän on vajaa 4, eikä oo sanonut yhtäkään kirosanaa eli voin suositella :)

Varasin tänään 3D/4D ultran raskausviikolle 28+2. Oon käyny aikasemmissakin, niin "pakko" se on nytkin :grin Kiva nähdä vauvan kasvot ja saada jotain arviota syntymäpainolle.
Oon aina halunnut 3d utraan mut en oo raaskinut kun se on niin kallis. Olis kyl ihana nähdä vauvan kasvot.
Toi painokin vähän jännittää.
 
Onko 3D-ultra siis ihan joku erillinen juttu? Me saatiin ihan normi ultrissa myös parit 3D-kuvat, jotka tosin on melko... erikoisen näköisiä :D Eräässäkin otoksessa näytti, että bebellä ois ollu toinen käsi irtonainen :hilarious: Kai se oli jotenkin liikahtanu just sillon tai jotain vastaavaa, niin että kuva vääristy. Mutta kyllä sopivassa kulmassa saadusta kuvasta vähän kasvonpiirteitä näki, mikä oli kyllä melko sulosta :3

Mulla on ensi viikolla toinen sokerirasitus ja toivon niin kovasti, että ne sokerit on edelleen normaalit. Vähän jännittää kyllä, kun rasitetta raskausdiabetekseen on oman äidin puolelta :/
 
Synnytysvalmennus olis tässä kuussa. Keskittyy rentoutumiseen supistusten aikana äänenkäytön avulla.
Toivottavasti opin taktiikan.

Mitä kautta/minkälaiseen synnytysvalmennukseen oot menossa? Mua kiinnostaisi kovasti, toivottavasti ehtis vielä johonkin ryhmään(?) mukaan!
 
Jipii! Eilen haettiin äitiyspakkaus. Puolan reissun takia ei päästy aikaisemmin postiin mutta olipa kiva palata minilomalta suomeen kun paketti oli odottamassa!

Vaikka on tullut tutkittua netistä paketin sisältöä niin silti pääsi yllättämään että sisällä oli niin paljon tavaraa!:happy:
 
Mitä kautta/minkälaiseen synnytysvalmennukseen oot menossa? Mua kiinnostaisi kovasti, toivottavasti ehtis vielä johonkin ryhmään(?) mukaan!
Turussa, luonnollinen alku doula Elina Palosaari.
Jos sulla on matkaa tänne niin hän luultavasti osaa suositella sulle jotain toista doulaa sun läheltä :) tähän ilmoittautuminen päättyy nyt tiistaina.
 
Turussa, luonnollinen alku doula Elina Palosaari.
Jos sulla on matkaa tänne niin hän luultavasti osaa suositella sulle jotain toista doulaa sun läheltä :) tähän ilmoittautuminen päättyy nyt tiistaina.

Kiitos!:) Täytyypä katsoa jos meidän lähellä täällä olisi, Turkuun ei varmaan ole hetkeen varsinaisesti asiaa Uudellamaalla kun asustellaan ja arki rullaa tiiviisti..
 
Mulla nyt menossa 25+3 ja edelleen hyvin oireeton niinku on ollu alusta asti :)
Sokerirasituksessa kävin eilen ja ei ole raskausdiabetestakaan :)
Liikkeitä tuntuu päivittäin jotain mutta tosi vaihtelevasti. Jotenki tosi jännää että tänä vuonna musta tulee äiti ♥️ Siitä ku on haaveillu niin kauan ja vihdoin se toteutuu
 
Tuntuu kyllä, että nyt aika menee jotenkin pikakelauksella :eek: enää kaksi kuukautta töitä ja sitten pitää aloittaa Äitiysloma, muutto pitäisi hoitaa nyt tammikuussa ja siihen liittyen kaikki neuvolan vaihdot ym. Helmikuussa viikon hiihtoloma miehen ja esikoisensa kanssa :happy:

Kun nyt saisi tosiaan nämä muuttohommat pois jaloista, niin arkikin taas normalisoituisi ja voisi keskittyä siihen paljon puhuttuun pesänrakennukseen :hilarious: Eilen vasta illalla kun istahdin alas hoksasin alkaa miettimään, että onkohan tänään tuntunut masussa liikkeitä ollenkaan, onneksi sieltä alkoikin sitten heti tulla monotusta. Hyvä muistutus itselle, että ottaa välillä vähän rauhallisemminkin :smiley-ashamed005
 
Taas on yksi neuvolakäynti takana. Nythän niitä alkaakin tulla useammin, mikä on sinällään ihan kiva, niin pääsee useammin tarkistamaan, että onhan masussa kaikki kohdallaan.
Sokerirasituksen tulokset oli suorastaan erinomaiset, mistä oon niin helpottunut :grin Hemoglobiini taas oli jälleen kerran aika alhainen, tais olla 99 :sad001 Ensi viikolla täytyy käydä labrassa, että otetaan ihan suonesta näyte (myös rautavarastot pitää tarkistaa), ja terveydenhoitaja ohjeisti nostamaan rautalisän 200 milligrammaan päivässä. Toivottavasti auttaisi.

Selkäkipuihin suositeltiin jotain tukivyötä. Onko kellään kokemuksia niistä?
 
Taas on yksi neuvolakäynti takana. Nythän niitä alkaakin tulla useammin, mikä on sinällään ihan kiva, niin pääsee useammin tarkistamaan, että onhan masussa kaikki kohdallaan.
Sokerirasituksen tulokset oli suorastaan erinomaiset, mistä oon niin helpottunut :grin Hemoglobiini taas oli jälleen kerran aika alhainen, tais olla 99 :sad001 Ensi viikolla täytyy käydä labrassa, että otetaan ihan suonesta näyte (myös rautavarastot pitää tarkistaa), ja terveydenhoitaja ohjeisti nostamaan rautalisän 200 milligrammaan päivässä. Toivottavasti auttaisi.

Selkäkipuihin suositeltiin jotain tukivyötä. Onko kellään kokemuksia niistä?

Mulla on carriwellin saumattomia tukivöitä käytössä ja ne on ollut ainakin mulle ihan riittäviä (lastentarvikkeessa 16,90 kpl, oon joutunut useampaa kokoa ottamaan mahan kasvun myötä). Yks anitankin tukivyö taitaa olla, mutta sitä en oo vielä tässä raskaudessa pitänyt.
 
Takaisin
Top