Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eka neuvola oli tänään ja lähetteet verikokeisiin ensiviikolle kun on vko 10 täynnä. Varasin Huslabista ajan labraan ja kuvittelin että saan Maisasta varattua sen ultran mutta ei se siellä näkynyt varattavana🙄 Olisin halunnut kalenteroida niin ehtii sumplimaan työhommat. Sokerirasitukseen ”pääsee” myös ihan parin viikon päästä kiitos BMIn🤢
Mulla aukes se varattavaks neuvolasta seuraavana päivänä, Maisaan tulee ilmoitus kun sen voi tehdä😊

@Celesta Mulla oli viime viikolla neuvola ja joskus illalla myöhään tuli ilmoitus Maisasta, et voin mennä varaamaan ajan ultraan.

Mulla on huomenna verikoe. Varmistankin vielä täältä, jos joku tietää, et eihän mun pidä olla syömättä? Niin ainakin itse ymmärsin. 😅

Sokerirasitus on mullakin joskus kolmen viikon kuluttua. Sillon pitää olla se tietty tuntimäärä syömättä.

Ei tarvitse olla ravinnotta seulaverikokeita varten. ☺️👍
Jes, kiitos vahvistuksesta!

Vitsi tuo sokerirasitus tulee olemaan haastava. 😵 Nytkin on huomannu, et tulee ihan kauhea heikotus, jos oon syömättä usean tunnin. Sit kun mulla on käytössä vaan pyörä ja tk on aika kaukana. 😅 Ehkä täytyy taksilla tuolloin huristaa...

Joskus kun kävin verikokeissa, joissa piti kans tolleen paastota, ni sen verikokeen jälkeen n. 10 min kuluttua pyörryin ja sain vähän niinku epileptisen kohtauksen. Siis mulla ei oo epilepsiaa, eikä ennen tai jälkeen ton tapauksen oo tullu mitään vastaavaa. Pitää ottaa paljon evästä mukaan. Onneks tosiaan huomiseen ei tartte paastota.

Ok, pitää katsella huomenna näkyykö sitä Maisassa😊 Pitikö se sokeriraisituskin varata itse? Pakko saada se aikaiseen aamuun niin selviää hengissä 😅

Ainiin noi labrat 😬 Mä oon piikkikammoinen ja meinaan pyörtyä jo verinäytteen otossa, joten multa otettiin viime raskaudessa kaikki näytteet makuuasennossa 😅 Toi aikojen itse varaaminen ultriin on tullut uutena sitten viime raskauden, aiemmin vaan tuli ilmoitus, että ultra on tällöin ja jos ei sovi niin ole yhteydessä 😅 Siinä mielessä kyllä parempi, että saa nyt sitten varattua suoraan itselle sopivan ajan 🙂

Noniin, labra varattu jo ensiviikolle (10+3) ja sitten eka ultra 5.7 (13+0), en saanut aiemmin mahdutettua kun ollaan matkalla 🙁 Ja ennen matkaa ei antanut varata vaikka olisi yli 11vko. Noh kai sitä jaksaa odottaa 😄
Noi piikit on kyl ällöjä, itselle riittää toistaiseksi kun hengittelee syvään ja katsoo pois 😅

Nyt alan harkitsemaan sitä varhaisultraa kun tässä tulee kestämään niin kauan vielä😂 Oon yleensä tosi körsivällinen mutta nyt en tiiä jaksaako odottaa 🙈

Mä oon jotenkin karaistunut näihin piikityksiin, ennen itseäkin heikotti, mutta kun on jouduttu niin monen seurannan takia piikitteleen niin ei enää tunnu missään. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toki oon tässä huomannu, että kaikki on kääntynyt nykyään päälaelleen, niin voi olla että nyt raskaana ollessa ne piikit tekeeki pahaa. Saa nähä, mut etukäteen en oo ainakaan vielä jännittäny niitä. Tuloksia ehkä. :D
Tsemppiä kaikille joille verikokeet on iso kynnys, kyllä te selviätte :red-heart::Flexed Biceps:

Nyt alan harkitsemaan sitä varhaisultraa kun tässä tulee kestämään niin kauan vielä😂 Oon yleensä tosi körsivällinen mutta nyt en tiiä jaksaako odottaa 🙈
Laumailmiö, kun kaikki muutkin menee niin sit on itekki pakko mennä. :tears:

Mähän olin paljon levollisempi viime raskaudessa, ei ollut tarvetta mennä varhaisultraan, kun oli luottavainen olo raskaudesta vähäisistä oireista huolimatta. Nyt sitä on paljon epävarmempi, ehkä, kun raskaus oli melko epätodennäköinen eikä varsinaisesti yritetty ja tietää nyt enempi, mitä voi mennä pieleen 😬 Kokemus ei siis tässä ainakaan ole tuonut varmuutta 😂

Mulla myös samat pohdinnat meneillään 😄 Toisaalta haluaisi hirveästi mennä, mutta sitten taas toisaalta on olo että jaksaisi kyllä odotellakin.

Ja tsemppiä kaikille verikokeisiinkin ❤️ Kertokaa labrassa rohkeasti ottajalle, että teitä jännittää. Ja voitte kertoa esimerkiksi helpottaako teitä jos hän ilmoittaa etukäteen, että nyt pistää vaiko ei. Yleensä suhtautuvat ymmärtäväisesti 😊

Mulla ei onneks oo piikkikammoa. Hyvä, koska mulla on ollu hankalat suonet ja vaatinut yleensä aina useemman piston, et onnistuu. Viime raskauden niis seulontaverikokeissa se joutu pistää 5 kertaa, ennen kuin onnistu 🙈 Mut en tiiä tekikö viime raskaus jtn mun verisuonille, et on nyt pulleemmat tms. 😂 Koska sen jälkeen ei oo yhtäkkiä enää ollu ongelmaa ja kerrasta on onnistuneet kaikki verikokeet sen jälkeen. 😅 Toivottavasti riittäisi siis se yksi kerta vain.

Mua on aina ällöttänyt ja jännittänyt verikokeet ja vaikka 3 raskautta takana niin edelleen vaan sama homma. Aina sanon heti kun meen, että mua jännittää ja saatan pyörtyä. Osaavat varautua😅

Varasin perjantaille varhaisultran 😂 Annoin miehen päättää ja hän sanoikin että haluaisi jo aiemmin päästä näkemään 😊 Käy mulle oikein hyvin 😅
Oooi 😍 onpas jännittävää, pidän peukkuja pystyssä! Ehkäpä mäkin heitän pallon miehelle. Nyt hän on todennut, että riippuu siitä mitä minä haluan tehdä, mutta kun en osaa päättää 🤣

Mulla on eka neuvolakäynti 20.6. Silloin on meneillään rv 9. Kuunnellaanko tuolloin sydänääniä / ultrataanko? 😅

Oooi 😍 onpas jännittävää, pidän peukkuja pystyssä! Ehkäpä mäkin heitän pallon miehelle. Nyt hän on todennut, että riippuu siitä mitä minä haluan tehdä, mutta kun en osaa päättää 🤣

Mulla on eka neuvolakäynti 20.6. Silloin on meneillään rv 9. Kuunnellaanko tuolloin sydänääniä / ultrataanko? 😅
Ei kai ainakaan ultrata ennen nt-ultraa? Sydänäänien kuuntelusta tuli googlettamalla vähän ristiriitaista tietoa mutta ilmeisesti tässä vaiheessa ei vielä, koska ei aina saada kuulumaan, ettei aiheuta pelkotiloja. Onko kukaan tuore mamma joka osais kertoa kokemuksia ekasta neuvolasta? :)

Ei kai ainakaan ultrata ennen nt-ultraa? Sydänäänien kuuntelusta tuli googlettamalla vähän ristiriitaista tietoa mutta ilmeisesti tässä vaiheessa ei vielä, koska ei aina saada kuulumaan, ettei aiheuta pelkotiloja. Onko kukaan tuore mamma joka osais kertoa kokemuksia ekasta neuvolasta? :)
Riippuu neuvolasta ja käytännöistä. Meillä olis täällä ultrattu ekalla neuvola käynnillä mutta tuntuu et on enemmän sääntö ku poikkeus että ei ultrata.

Riippuu neuvolasta ja käytännöistä. Meillä olis täällä ultrattu ekalla neuvola käynnillä mutta tuntuu et on enemmän sääntö ku poikkeus että ei ultrata.
Vau, oispa ihanaa jos tuosta tulisi yleinen käytäntö. <3

Tässä on paljon neuvolakohtaisia eroja.

Toisissa neuvoloissa ultrataan ekalla käynnillä ja toisissa ei. 🤷🏻‍♀️
Epäreilua. :shifty:
Olisi kiva, jos kaikissa ultrattaisiin.

Meillä neuvolassa esikoista odottaessa ekalla käynnillä kysyttiin, että haluammeko kokeilla kuunnella sydänääniä, mutta hän varoitti, että monilla ei vielä silloin kuulu ja jos vähänkin helposti huolestuu niin ei kannata vielä silloin kokeilla.
Toisella paikkakunnalla taas sanoivat, että ekalla käynnillä ei vielä kuunnella. 🤷🏻‍♀️

Eli hyvin paikkakunta kohtaista 😅

Takaisin