Jee, löysin kätilön!
Varmaan kirjoitinkin jo tänne jonnekin, että Saksassa kätilö tulee ensi viikkoina synnytyksen jälkeen kotiin käymään, aluksi päivittäin ja sitten parin päivän välein. Kätilö seuraa vauvan kasvua, auttaa vauvanhoidossa, opastaa imetyksessä, seuraa äidin toipumista jne. eli aivan mahtava palvelu. Kätilöitä on vaan ihan liian vähän, ja siksi kätilön etsintä pitää aloittaa ajoissa, jos sellaisen meinaa saada. Tällä kertaa lähetin ensimmäiset hakemukset jo 4+5 eli eipä paljon aiemmin edes voisi. Ja silti meinasi stressi iskeä, kun ensin ei pariin viikkoon kuulunut mitään, ja sitten tuli kasa kieltäviä vastauksia.
Mutta nyt taisi onnistaa! On jo ensimmäinen tutustumiskäynti sovittu. 
Nyt kun vielä saisin huomenna hyviä ultrauutisia.
Vuotoja ei ole enää tullut ja pahoinvointi on lisääntynyt, eli sinänsä on lupaavat merkit ilmassa.
Varmaan kirjoitinkin jo tänne jonnekin, että Saksassa kätilö tulee ensi viikkoina synnytyksen jälkeen kotiin käymään, aluksi päivittäin ja sitten parin päivän välein. Kätilö seuraa vauvan kasvua, auttaa vauvanhoidossa, opastaa imetyksessä, seuraa äidin toipumista jne. eli aivan mahtava palvelu. Kätilöitä on vaan ihan liian vähän, ja siksi kätilön etsintä pitää aloittaa ajoissa, jos sellaisen meinaa saada. Tällä kertaa lähetin ensimmäiset hakemukset jo 4+5 eli eipä paljon aiemmin edes voisi. Ja silti meinasi stressi iskeä, kun ensin ei pariin viikkoon kuulunut mitään, ja sitten tuli kasa kieltäviä vastauksia.
Mutta nyt taisi onnistaa! On jo ensimmäinen tutustumiskäynti sovittu. 
Nyt kun vielä saisin huomenna hyviä ultrauutisia.
Vuotoja ei ole enää tullut ja pahoinvointi on lisääntynyt, eli sinänsä on lupaavat merkit ilmassa.
. Ei ole kyllä helppoa tämä! Toivon, että helpottaa varhaisultran jälkeen vähän ja sitten ekan kolmanneksen jälkeen vielä enemmän. Mutta mut tuntien oon synnytyksessäkin vielä ihan paineissa, että jotain menee pieleen. Tarvisin varmaan jonkun sairaalatason ultran kotiin, jolla vaan tuijotella vauvaa.
Osaan miettiä aikalailla tätä päivää ja ehkä vähän sitä varhaisultraa ens viikolla. Jotenkin luulen (ja toivon), että siitä voisi asiat konkretisoitua ja uskaltaisin alkaa nauttia tästä myös. En osaa/ uskalla kunnolla ajatella että olen edes raskaana, vaikka joo menkat on myöhässä ja poden erinäisiä oireita. Eli jotenkin samaistun tosi paljon tähän sun kirjoitukseen. Ehkä me ollaan vaan vähän hitaammin lämpeeviä 
.
Synnytys käynnistettiin 40+0 ja vauva syntyi vasta 40+3 aamuyöllä. Ravasin sairaalan käytäviä monta päivää ennen kuin tapahtui yhtään mitään. Näin, miten muut viimeisillään raskaana olevat tulivat sairaalaan, istuivat käyrillä samassa huoneessa ja vähän ajan päästä tulivat vastaan vauva sylissä. Tuntui, ettei itse ikinä pääse sieltä pois. Vauvan synnyttyä aika meni paljon nopeammin, ja helpotti, kun tiesi, milloin pääsee pois. Perhehuonetta ei otettu, kun ne ovat täällä hotellihuoneen hinnoissa (joissakin sairaaloissa tyyliin 125 euroa per yö!), eikä se huonekaveri lopulta kauheasti häirinnyt. Vauvan kolmantena päivänä päästiin kotiin. Periaatteessa täällä Saksassa ensisynnyttäjäkin voi lähteä melkein saman tien kotiin, mutta useimmat viipyvät siihen kolmanteen päivään asti, kun silloin tehdään pakollinen lääkärintarkastus vauvalle. Minä en varmaan olisi saanut lähteäkään aiemmin kotiin, kun piti raskausdiabeteksen takia seurata vauvan verensokereita, ja vauva oli myös vähän keltainen.
Oireettomuus vaivaa joten oma pää sanoo ettei mitään sieltä voi löytyä.