Tammikuisten 1. joulu

Mekään ei varmaan osteta pojalle mitään. Ei nyt tarvita mitään... Ja sit jos tarvitaan jotain, ni se ostetaan. Ehkä sit ens vuonna voi säästää jotain pakettiinkin. :D
 
No toisaalta olen nytkin ostanut pojalle leluja, nuppipalapeliä, kuvakirjoja ym. Yhtä hyvin voin muutaman antaa paketissa. Hyvä sinällään, kun voidaan katsoa ensin, paljonko niitä paketteja pojalle tulee ennen kuin laitetaan omamme jakoon, kotona kun ollaan.
 
Mä oon iha fiiliksissä kun poika antaa joulukuusen olla paikallaan :) välillä käy yhtä alaoksan palloa näpräämässä ja oikeastaan ihastelemassa. Kun laitoin kuusen niin poika oli heti menossa kimppuun mutta kielsin ja nyt jos itse menee liian lähelle niin pysähtyy, pyörittelee päätään ja hokee "eieiei" :D niin hassun näköistä!
 
Me taas nimenomaan ei oo ite ostettu paljon mtn leluja ennen joulua itse niin saa siitä edestä nyt kerralla. Meillä on vain saatuja leluja ja suurin osa käytettyjä niin onhan se kiva antaa jtn ihan uutta ja tarkkaan juuri tytölle valittua. :) mullakaan ei mtn suurta intoa ole lahjoja haalia,mutta kerran mies nyt halusi ostaa niin en minä valita,omatpa ovat rahansa. :)
 
Myökää ei osteta mitää pojalle joululahjaks, eikä myöskää synttäreinä jotka on parin viikon sisällä joulusta. Ostelen pojalle millon mitäkii tarpeellista välillä vähemmän tarpeellista, ei kuitenkaa oo mitää tarvetta laittaa niitä pakettiin. Muutaman joulun oon kattonu miten paljon miehen siskon lapset saa lahjoja ni jotenkii veikkaan että samaa on odotettavissa nyt tälle suvun uusimmalle tulokkaalle... En tykkää yhtään siitä kun opetetaan lapset siihen että kun on joulu ni sillon saa lahjoja, paljon. Varmasti paljon turhaakin lahjaa odotettavissa koska on joulu ja on ostamalla ostettava jotai aina. Toivon että mies sais sanottuu äidilleen että mielellään vaan yks lahja jos on pakko jotai hankkii, epäilen vaa että se ei sitä saa sanottuu ja mie en viitti kun ne ei oo miun vanhempia. Miun omat vanhemmat ymmärtää varmasti meiän toiveen.
 
Oho! Meillä ei ole mitään vanhoja leluja... Olisi niitä voinut nettikirpoareilta ostaa, mutta kun ostin kerran pari kassillista edullisia vaatteita, ne haisivat kostealta talolta ja olivat täynnä koirankarvoja. Muutamia vaatteita käytin.
Nyt pelkään, että ostan vastaavia leluja, eli niihin on pinttynyt joku paha haju tm.

Itse olen saanut paljon leluja jouluisin. Se oli ihanaa, mutta rehellisesti sanottuna joskus kesti hirveän kauan ennen kuin pääsi leikkimään niillä muutamalla suosikkilelulla, kun oli niin paljon avattavaa.
Meillä oli muuten tosi kiire jouluna, hiljentyä ehdittiin aika myöhään illalla. Olisin mieluummin syönyt aamulla riisipuuroa, katsonut tv:stä piirrettyjä, syönyt pipareita ym. ja käynyt haudoilla, mutta aina oli tosi kiire. Kireä tunnelma loppui vasta, kun jouluruoka oli pöydässä.
Niinpä tämä on asia, johon erityisesti haluan panostaa.
 
Meillä viime jouluna reilu 2-vuotias ei jaksanut avata kaikkia paketteja. Alkoi leikkiä heti, kun mieluisan lelun sai eli piti patistaa avaamaan loputkin. 1-vuotiaana pari pakettia ois riittäny. Paperit ja nauhat oli nimittäin mielenkiintoisimpia. :wink Periaatteena siis ollut, että korkeintaan yksi lahja jokaiselta eli meiltä, isovanhemmilta ja kummeilta (no on niitä pari ylimääräistäkin tullut perhepiiristä, mutta kohtuudessa pysynyt). Nyt 3-vuotiaana on toivonut 5 lahjaa. Ehkä saa ne (annan vinkkinä isovanhemmille ja kummeille) ja meiltä tulee niistä ehkä korkeintaan pari, ellei muut niitä osta ja vaatelahja. Pikkuveljensä ei välttämättä saa nyt eka jouluna meiltä mitään tai korkeintaan yhden lahjan vaatelahjan lisäksi. Jos ois tarvetta esim. pulkalle tai muulle niin vois sellaisen saada lisäksi, mutta en aio ostaa vauvapulkkaa, tavallinen löytyy ja pysyy siinä sen, mitä tartteeki. Meillä vauvaleluja riittämiin, yritän miettiä, mikä tulee ajankohtaiseksi ensi vuoden aikana ja jota meillä ei vielä ole.
 
Jos lapsi olisi vanhempi, niin potkupyörä tai sukset tai luistimet vois olla ihan hyvä lahja. Ja sitten joku lelu, jolla saa heti leikkiä.

Nuorena/aikuisena oli aika, jolloin oli ihanaa saada kirja ja/tai dvd-elokuvia, kun elokuvia katsottiin koko perheen voimin yötä myöten. Ne on parhaita muistoja. Ja aamulla (tai kun heräsi myöhään) oli vaikka mitä leikkelettä jääkaapissa valmiiksi ladottuna tarjottimelle, kun kukaan ei ollut jaksanut leipää jouluruoalla syödä, mutta esillä piti olla :grin

Miehen perhe viettää joulua niin säntillisesti, ettei tuollaisia myöhään valvomisia ole, sitä ehkä kaipaan oman perheeni joulusta vaikka muuten olenkin kritisoinut heitä. Kiireettömyys alkoi vasta myöhäisestä jouluateriasta, mutta sen jälkeen joulu olikin ihanaa aikaa. Miehen vanhemmilla taas joulu on rauhallista aattona, mutta joulupäivänä/tapanina reissataan sukulaisissa tai palataan kylästä kotiin, ja siitä puuttuu se rentous. Toisaalta ihan kiva kun lähtevät meiltäkin nopeasti, voin kulkea pyjamassa kotona sen jälkeen :p

Olen kahden vaiheilla, että tilatako pari kirjaa netistä (niitä ei todennäköisesti kirjakaupasta saa kun ovat niin vanhoja), joita voisi joulun aikaan lukea, vaiko vinkata niistä miehelle, jotta ostaisi ne mulle. Mutta entä jos en saakaan niitä?
Ehkä kirjoitan lapulle tiedot mistä voi tilata ja minkä nimiset (kaksi, jotta luettavaa olisi enemmän kuin pariksi päiväksi) kirjat haluan. Jos haluan oikein varman päälle pelata, ostan kirjasarjasta seuraavan osan itse ja pyydän sitä seuraavat kaksi kirjaa. Pelkään, että mies antaa vinkin esim. anopille, joka ei sitten kerkeäkään tilata niitä ja keksii jotain muuta :eek:

Tosiaan, täysin ilman lahjoja en itse halua olla, mutta kympin pokkari plus jotain muuta pientä olisi kiva. Mies on toivonut käytännöllisiä lahjoja, mutta kaikki eivät ole erityisen halpoja, jos haluaa laadukkaat.
 
Me ei olla aikuisille enää lahjoja osteltu. Aina sitä anoppi meille jonku paketin laittaa silti. Me viedään joulutuomisina äideille joulukukat ja isälle konjakkipullo.
 
Mun mielestä pieni muistaminen on mukavaa puolin ja toisin. Ei niistä pidä kuitenkaan paineita ottaa. Mieluummin se konvehtirasia tai muuta käyttötavaraa/elintarviketta/lahjakorttia kuin roinaa jota en tarvitse. Ostetaan me kuitenkin synttärilahjojakin.
 
Me taas ei osteta enää yleensä synttärilahjojakaan, vaan hankitaan sitten tarpeen tullen jotain itselle/toiselle. Jollain pienellä lahjalla/muistamisella saatetaan joskus tosin ilahduttaa toisiamme (esim. kukat, suklaarasia, pokkari tai jokin muu, kun ollut puhetta jostain tarpeellisesta). Aamupala sänkyyn kuuluu kyllä synttäreihin ja isänpäivään ja äitienpäivään. :)
 
Tammikuinen saa yhden paketin ja esikoinen yhden. Suku huolehtikoot lopuista :) viime vuonna 3v jaksoi avata tasan viisi pakettia jonka jälkeen kymmenen pakettia avattiin viikon sisään. Eli ei paljon lahjoja lapsille :)
 
Meillä on vanhemmilla tapana antaa pikkujoulunakin paketti tai pari ja niinpä tyttö sai sunnuntaina kaksi pakettia joista ensimmäinen jaksoi hetken kiinnostaa ja sen sisältä löytynyt pallo vei viimeistään kiinnostuksen toista lahjaa kohtaan, joten tuo yksi paketti olisi riittänyt hyvin.. Jouluna tietää jo, että tulee saamaan lahjat molempien puolelta isovanhemmilta ja molemmilta kummeilta sekä sitten vielä ainakin serkultani joka on ilmoittanut haluavansa ostaa tytölle joululahjan, joten vaikka jokainen ostaisi vain yhden niin lahjoja kertyy silti monta.

Vähän huono fiilis nyt kun tuli tiuskaistua omalle äidille eilen tytön lahjoja ajatellen kun äidillä on pakkomielle ostaa tytölle legopalikat joululahjaksi ja olen monesti sanonut, etten halua kymmentä eri legosarjaa nurkkiin pyörimään vaan dubloja, että voidaan niitä sitten kerätä tytölle eikä sitten tule sitä tilannetta kuin itsellä oli, että kun koittaa koota legoista jotain niin ei mikään sovikaan toisiinsa.. Ovat vain äitini mielestä liian kalliita kun siitä päähänpinttymästä ei pääse, että lapset tarvitsevat monta pakettia avattavaksi ja niinpä pitäisi vain ostaa halvin monta palikkaa sisältävä sarja joka kaupoista vain löytyy.. Ja sitten itse turhauduin taas kerran selittämään saman litanian, että en halua montaa eri legosarjaa vaan niitä dubloja jnejne.. :oops:
 
Meillä onneksi kukaan ei yritäkään muita kuin Duploja. Toki voisi kerätä jotain halvempaanin sarjaa, mutta Duploja on itsellänikin ollut lapsena. Vanhemmat ei vaan saa haettua meidän vanhoja Duploja varastosta, että saisi niitä käyttöön o_O

Just löysin edullisen paketin kaupasta kaverin lapselle lahjaksi. Olisko siinä jotain eläimiä, vähän yli kympin maksoi.

Sitten kun lapsi on vanhempi, annetaan perus-Legoja, jotka nyt on liian pieniä kun kaikki menee suuhun.

Mutta oikeasti Mariel, ymmärtääkö sun äiti miten pieniä nää lapset oikeasti on? Ettei ne tajua edes lahjojen päälle mitään? Musta tuntuu, että se on kadoksissa oman lapsen isovanhemmilta. Saadaan varmaan vaatetta lapselle jouluna. Jippii, niitä paketteja se lapsi varmaan repii innoissaan :rolleyes: . Ja kun saadaan ihan varmasti jotain lelujakin.. Me vanhemmat varmaan niitä lahjoja sitten availlaan. Annan miehelle avattavaksi anopin lahjat, niin se saa niistä kiittääkin.
 
Aaaarghhh nayt ärstttää kyllä ihan törkeän paljon!!! :mad: Marraskuun alussa jo ilmoittettiin miehen isälle, että mitä toivotaan pojalle lahjaksi (jotta saataisiin se, eikä jotain turhaa). Poika tykkää näperrellä kaikkia juttuja ja nappeja ja hänellä on mopo ja auto potkumenopelit, jotan toivottiin bensapumppua niille, arvoltaan n. 40€, ja muuta ei toivottu.

Noh mies vei sinne päin tänään joullahjat ja toi pojan lahjat tänne ja nyt isä olikin sitten ostanut Dubloja!!!!? Oli viikko sitten käynyt katsomassa bensapumppua, ikä niitä ollut sillokn enää ollut. Oh no kidding, viikko enne joulua, olipa ylläri, ettei ollut...:shifty: Ja sitten oli omin päin mennyt ostamaan Dubloja, vaikka ei edes tiedä mitä meillä on jo! Ärsyttää vielä tuplasti jos tulee samoja.

MIKÄ IHME SIINÄ ON KUN KAIKKI TARVITSEE TEHDÄ VIIME TINGASSA!!!? Tai miksei edes viitsinyt sitten ilmoittaa, että ne oli loppu.. Jos olisin tiennyt tämän, niin olisin itse käynyt ostamassa sen, kun tosiaan se pojalle haluttiin ja varmasti olisi ollut mieluinen nyt ja vielä isompanakin! Ainut lahja mitä "minä" jouluna toivoin, oli tuo pojalle.

Viimeinenkin joulumieli tiessään..
 
Voi että, kuulostaapa lapselliselta.. Eihän tuo poika sitä ymmärrä, mutta itseä harmittaa hänen puolesta! Ja ärsyttää ihmiset.
 
NiBaBa, mä niin samaistun tuohon.
Toivon neidille synttärilahjaksi appivanhemmilta Boblesin harmaata (tai pinkkiä tai vaaleanpunaista) donitsia. Ja ostivat sinisen, mä inhoan sinistä ja meillä ei ole mitään sinistä kotona ja tarkoitus oli, että sopisi sisustukseen. Ja se oli ainut mitä heiltä neidille toivottiin.
 
Mie ainakii ymmärrän että ärsyttää jos ei tuu lahjaks jotai mitä on toivottu, tai tulee jotai vähän sinne päin. Meiltä ei oo ees kysytty mitä toivotaan pojalle lahjaks... Joten veikkaan et minuukii ärsyttää ku pojan paketteja availlaan kun tulee kuitenkii jotai turhaa. Ja tyhmäähän tää on tällasesta asiasta valittaa mut valitan silti!
 
Mua ei ärsytä! :wink Oon ite hankkinu (vasta kokemuksesta viisastuneena ajoissa) ne, mitkä pakko saada (pojalle ei vielä mitään ja esikoinen ei tule saamaan läheskään kaikkea toivomaansa!), ja toiveita oon mummuille ja papoille kysyttäessä esittäny ja jos ne toteuttavat niin ok ja elleivät niin sekin ok! Tiedän myös, että toimivat aina viime tipassa eli en anna esitä toivetta sellaisesta lelusta, jonka oletan olevan hittituote tai sitten teen niin, että soitan, että "tässä ois mulla kädessä tämmönen. Ostanko sun puolesta ja siirrätkö sit rahat, kiitos." :wink Lahjathan voi myös vaihtaa tai palauttaa kauppaan, jos tulee samoja tai ei miellytä. :) Mutta siis ymmärrän ärsytyksen, jos luottanut siihen, että joku pyydettäessä ostaa jonkin tietyn jutun... Mutta tavara on vain tavaraa ja toiveet vain toiveita...
Ihanaa joulua kaikille! :)
 
Takaisin
Top