Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin oon huomannu nyt lähipäivinä ton hengästymisen ja herkän sykkeitten nousun ja myös huimaamisen. Eilen illalla just miehelle sanoin, että olkkarista vessaan (kaksio eli max 10m matka) oli kuin maratooni ainakin sykkeestä ja puuskutuksesta päätellen :D Hassua kun kuitenkin omalla hevosella oon ratsastanut ja koiria ulkoiluttanut melkein tähän asti ja nyt yhtäkkiä tämmöinen romahdus :P

Heippa!

Muistuttaisin että whatsapp-, facebookryhmien perustaminen on säännöissä kielletty. En nyt poistanut tai muokannut viestejä, mutta asian kanssa taidetaan liikkua täällä vähän harmaalla alueella. Tapaamisia saa järjestää eikä yhteystietojenkaan vaihtamista ole kielletty, mutta ryhmäkielto on Norjan puolelta määrätty, ettei keskustelu siirry toisaalle. Voittehan siis esimerkiksi pystyttää tänne ryhmäänne Turun odottajat ketjun jossa jutella ja järjestää niitä tapaamisia sitten kun se on ajankohtaista. :) Facebook- ja whatsapp säännöt voi kerrata täältä.

Salaiseen ryhmään lisään tosiaan tiistaisin ja perjantaisin. Lisään tänään illalla, sillä nyt päivällä en ehdi olla kovin kauaa paikalla.

Onnellista odotusta! :)

Moi! Olen tässä jo muutaman päivän lukenut foorumia, joka on minulle täysin uusi paikka. Tein positiivisen raskaustestin n. viikko sitten, vaikka kuukautiset eivät olleet vielä myöhässä. Jostakin alitajunnasta se tuli, että pitää tehdä testi

Ehkä joku voisi auttaa, että mikäköhän mun rv nyt on? Viimeiset kuukautiset alkoivat 4.4. Olenko tänään 5+2? Tosi jännää tämä on, olen ihan ensikertalainen ja mieheni kanssa tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä (eikä edes mitään laskelmoitu). En oikein osaa uskoa todeksi, tämä on ns. positiivinen järkytys.

Toivon kaikille onnistunutta odotusaikaa ja kiva, että on tämmöinen tukijoukko!
Onneksi olkoon! Itse ainakin käytin tuota vau.n omaa raskauslaskuria joka kertoo viikot ja lasketut ajan. :happy: Mulla oli 3.4 kk ja nyt oon siis 5+4. Eka päivä on aina 0.
Muoks. raskausviikoy riippuu myös siitä miten pitkä kierto sulla on.

Muokattu viimeksi:
Onneksi olkoon! Itse ainakin käytin tuota vau.n omaa raskauslaskuria joka kertoo viikot ja lasketut ajan. :happy: Mulla oli 3.4 kk ja nyt oon siis 5+4. Eka päivä on aina 0.
Muoks. raskausviikoy riippuu myös siitä miten pitkä kierto sulla on.

Kiitos Gerbera82, sen mukaan on tänään 5+0, sillä kierto ollut n. 30 pv. Menen nyt sillä ennusteella, ennen kuin toisin joku neuvolatäti laske :happy:

Ei oikeastaan sen enempää hengästymistä kun muulloinkaan tän ylipainon kanssa:joyful:
Eilen leikkasin reilun tunnin nurmikkoa ja tänään kolmisen tuntia siivonnut.

Tervetuloa uusille:cat:
Onpa meitä paljon turun seudulta! Mahdetaanko olla isollakin porukalla tyksissä:joyful:

Moi! Olen tässä jo muutaman päivän lukenut foorumia, joka on minulle täysin uusi paikka. Tein positiivisen raskaustestin n. viikko sitten, vaikka kuukautiset eivät olleet vielä myöhässä. Jostakin alitajunnasta se tuli, että pitää tehdä testi

Ehkä joku voisi auttaa, että mikäköhän mun rv nyt on? Viimeiset kuukautiset alkoivat 4.4. Olenko tänään 5+2? Tosi jännää tämä on, olen ihan ensikertalainen ja mieheni kanssa tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä (eikä edes mitään laskelmoitu). En oikein osaa uskoa todeksi, tämä on ns. positiivinen järkytys.

Toivon kaikille onnistunutta odotusaikaa ja kiva, että on tämmöinen tukijoukko!

Onnea!! Eka raskaus on ihanaa aikaa kun ei tiedä yhtään mitä odottaa ja koko raskautta on vaikea sisäistää. Meilläkin on tärpännyt aina ekasta kerrasta :) Niin esikoisen kohdalla kuin viime kierron kemiallinen ja nyt sit tämä. Kannatti siis ne parit kerrat ottaa jälkiehkäisytabletti kun ehkäisy muuten unohtu miehen kanssa joskus alkuvuosina :p

Onnea!! Eka raskaus on ihanaa aikaa kun ei tiedä yhtään mitä odottaa ja koko raskautta on vaikea sisäistää. Meilläkin on tärpännyt aina ekasta kerrasta :) Niin esikoisen kohdalla kuin viime kierron kemiallinen ja nyt sit tämä. Kannatti siis ne parit kerrat ottaa jälkiehkäisytabletti kun ehkäisy muuten unohtu miehen kanssa joskus alkuvuosina :p

Kiitos Nyanmiu, toivon, että olen saanut hyvät geenit äidiltä (kaikki 4 lasta ekasta kerrasta, eikä keskenmenoja tai muita ongelmia). Toki itsellä jo ikää ensisynnyttäjäksi (täytän 35), mutta eipä tässä muuta voi kuin katsella, ihmetellä ja pitää itsestään hyvää huolta. Mietin ihan samaa, että onneksi olen ehkäisystä ollut tarkka aikoinaan!

Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin nyt myös :happy:

Tervetuloa uusille!

Mulla aina ollu paljon huimaamista mutta tällä hetkellä mennään siinä jo ihan omissa luokissa. Tuntuu välillä ettei autolla onnistu ajaa ja meinaa kaatua ihan vaan istallaanki. Ja äskön hoksasin että hierojalla ei oo kiva käydä, vasta nyt huimaa ja oksettaa :D

Moikka!
Joulukuisten puolelle olenkin jo kirjoitellut, mutta taitaa tämä meidän pieni olla sittenkin tammikuinen. Tässä hieman taustaa: testi ekan kerran positiivinen kaksi viikkoa sitten. Viime viikonloppuna digitestinäytti 2-3 jota ihmettelin, koska kuukautisista laskettuna olisi pitänyt jo näyttää 3+. Tänään kävin varhaisultrassa jossa näkyi ruskuaispussi kohdun sisällä mutta ei sykettä. Tilanne vastata siis vasta rv5, vaikka kuukautisia laskettuna olisi jo rv7. Minulla ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja lääkäri oli sitä mieltä, että hedelmöittyminen vain tapahtunut myöhässä, koska raskaustestitkin vahvistuneet "myöhemmin" . Kova pelko on tosiaan että onko näin vai onko kehitys pysähtynyt ja milloin alkaa vuoto toivotaan parasta ❤️

Moi taas!

Voi tätä etovaa oloa. Mulla on ollut tosi tympeä viikko ja keskiviikon jouduin olemaan töistä pois. Jo aamusta oksetti niin etten jaksanu olla ylhäällä ja iltapäivällä alkoi oksentaminen. Mietin voiko tää olla raskauspahoinvointia vai oliko mulla joku mahapöpö... Olo on vähän helpottanu mut kyllä sellainen pieni merisairaus on päällä koko ajan. Mies sai mennä tänään yksinään salille, mulle riitti kävelylenkki kissan kanssa.
Onko teillä muilla koko ajan nälkä? Mä voisin syödä koko ajan, oikein ärsyttää kun puolen tunnin välein on etova olo, koska on nälkä.

Moi taas!

Voi tätä etovaa oloa. Mulla on ollut tosi tympeä viikko ja keskiviikon jouduin olemaan töistä pois. Jo aamusta oksetti niin etten jaksanu olla ylhäällä ja iltapäivällä alkoi oksentaminen. Mietin voiko tää olla raskauspahoinvointia vai oliko mulla joku mahapöpö... Olo on vähän helpottanu mut kyllä sellainen pieni merisairaus on päällä koko ajan. Mies sai mennä tänään yksinään salille, mulle riitti kävelylenkki kissan kanssa.
Onko teillä muilla koko ajan nälkä? Mä voisin syödä koko ajan, oikein ärsyttää kun puolen tunnin välein on etova olo, koska on nälkä.
Kyllä! Koko ajan nälkä ja silti etoo.. ihan kaameeta.

Onko jo mielitekoja?
Mä olen nyt viikon syönyt erilaisia salaatteja ja jotain lihaa. Mikään muu ei uppoa:bored:

Appelsiini on tällä hetkellä pop!! Ja kaikki raikas muutenkin. Luulen,että omalla kohdalla kyse ei oo sinäänsä mieliteoista,vaan tarpeesta helpottaa oloa. Rannekkeet on muuten ollut eilen ja tänään käsissä;eilen oli jotenkin mukamas iltaa kohti helpompi olo,mutta en kyllä tänään töissä huomannut mitään apua niistä. Ehkä se,että pahin leukapielissä kalvava oksetuksen tunne oli inan helpompi.:rolleyes:

Täälläkin kaikki raikas :) appelsiinit, mansikat ja viinirypäleet(parhaita, jos olleet hetken pakkasessa).

Viime viikolla upposi roskaruoka, mutta nyt ei kyllä enää oikein maita..
Kunhan ei mentäisi taas kohta hapankorppu ja satsumat linjalle :shifty:

Mulla aamut ihan Ok, mutta olot pahenee iltaa kohti.. todella ärsyttävää, varsinkin kun joutuu iltavuoroja tekemään:meh:

Täällä ei vielä mitään mielitekoja taida olla. Tai ehkä tulinen ruoka, sitä en normaalisti syö. Nytki haaveilen jalapeno pitsasta:grin

Millasista kierroista te joogaajat puhutte? Minä ainakin itsekseni jumppaillessa vääntelen kroppaa milloin mihinkin suuntaan, enkä ole ajatellut että siitä vois olla mitään haittaa..

Mä en tiedä asiasta sen enempää kuin, että joitain jooga-asanoita ei suositella raskaana oleville, joissa on voimakas rangan kierto. Painetta kai tulee vatsan seudulle.

Mut mä EN tiedä miten muut liikuntalajit tässä asiassa! Joogassa nimittäin kierrossa voidaan olla pitkäänkin staattisessa asennossa.

Kiitos vastauksesta Määseolen. Tänään pihatöitä tehtyäni tuli taas mieleen nää asiat. Lapioin maata ja siirtelin ja kannoin kiviä yms. Otti kyllä voimille jonkin verran ja alavatsaa jomotteli vähän enemmän kuin tavallisesti, mutta tuntuis vähintäänkin omituiselta luopua mistään tollasesta tekemisestä.
Ja lapsen kanssa olen ottanu välillä juoksukilpailuja ja pinkonut menemään niin kovaa kuin olen päässyt, vaikken juoksemista muuten harrastakaan.
Toivottavasti kroppa kertoo milloin on aika hidastaa. Kaikki tuntuu niin uudelta kun edellisistä raskauksista on aikaa.

Takaisin