Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä muuten muita joogaajia? Miten ootte huomioineet alkuraskauden joogaharjoituksessa? Mä oon välttänyt kiertoja ja jättänyt bandhat vähän vähemmälle, mut oon mietinyt että mitähän pitäis vielä ottaa huomioon.

Mulle neuvottiin edellisellä kerralla (joka siis meni kesken) että kehoa kuunnellen voi noin puoliväliin asti joogata normaalisti kaikkea muuta paitsi ilmajoogaa, joka on kokonaan kielletty. Varsinkin jos on jo pidempään joogannut niin keho kyllä kertoo mihin pystyy ja pahoinvoinnille esim voin tehdä tosi hyvää. Ja rentoutuminen hellii sekä äitiä että vauvaa ❤️

Itse oon fyssari ja sitä mieltä, että tavallista joogaa voi harrastaa kehoaan kuunnellen. Sellainen rauhallinen liikunta on just hyvä, kunhan ei mitään painetta kohdistu vatsan alueelle. Siinä kehitetään juuri niitä syviä lihaksia, joita keho tarvitsee kannatellakseen vauvamasua.

Itseäni harmittaa, kun ekan raskauden aikana ei liikkunut riittävästi ja tuli niin voimakkaat iskias kivut, että sitten oli jo myöhäistä harjoitella. Nyt ajattelin kokeilla kevyttä kuntosalia ja työmatkat pyörällä niin jos olis parempi lihaskunto sitten. Ratsastusharrastustakin ajattelin jatkaa ainakin kesän ajan.
Mutta tämä on toki vain mun mielipide ja tilanteethan muuttuu raskauden edetessä. Voisi tuosta joogaharrastuksesta neuvolastakin kysellä mielipiteitä.

Minkälaisia harrastuksia täällä porukalla on? Ite alotin salitreenin tammikuussa ja aion kyllä jatkaa niin pitkään kun vaan jaksan. Varmaan jotain liikkeitä pitää kyllä jättää pois.. Ja kävelyä tietty paljon. Viime raskaudessa olin jo puolesta välistä saikulla ni nyt haluun välttää sen kaikin keinoin.

Mullakin on oikeastaan päivästä iltamyöhään huono olo:yuck: onneks ei vielä aamuisin.
Tänään oltiin tivolissa poikien kanssa ja oli ihana päivä. Ne popparit tai niiden haju sai melkeen oksentamaan:sour:
Mä en oikeen vieläkään tajunnu sinne salaiselle puolelle pääsyä:shy:

Mulla taitaa myös tovi mennä että saan salaiselle puolelle vaadittavan viestimäärän raapustettua :grin Toivottavasti keskustelu jatkuu siis myös tällä kanavalla.

Itsellä pahoinvointi alkoi heti kun kuudes viikko lähti käyntiin. Koko ajan on hiukan nuhjuinen olo ja välillä tulee sitten se hiukan pahempi aalto vielä. Tsemppiä kaikille teille, jotka siitä vielä enemmän kärsitte! Toivottavasti menee ekan kolmanneksen päätyttyä ohi :Heartred

Jaa-a, mitäköhän tässä pitäs tehdä kun ei saa syötyä mitään. Mulla ei edes oo mitään pahoinvointia tai etovaa oloa, mut yksinkertasesti ei vaan ole ruokahalua ja on tosi vaikea saada alas mitään. O.o Jotain ananasta oon yrittänyt popsia mut sillä ei kauheesti elä.. :grin

Mulle neuvottiin edellisellä kerralla (joka siis meni kesken) että kehoa kuunnellen voi noin puoliväliin asti joogata normaalisti kaikkea muuta paitsi ilmajoogaa, joka on kokonaan kielletty. Varsinkin jos on jo pidempään joogannut niin keho kyllä kertoo mihin pystyy ja pahoinvoinnille esim voin tehdä tosi hyvää. Ja rentoutuminen hellii sekä äitiä että vauvaa [emoji173]️

Joo oon kanssa kuullut, että voi auttaa pahoinvointiin. Oon itse joogaopettajakoulutuksessa tällä hetkellä ja siellä puhuttiin että kierrot ei oo hyvästä alkuraskaudessa, jossa kiinnittyminen on vasta meneillään. Mut jotenkin koko ajan pelkää ettei tiedä tarpeeks jotain :P

Itse oon fyssari ja sitä mieltä, että tavallista joogaa voi harrastaa kehoaan kuunnellen. Sellainen rauhallinen liikunta on just hyvä, kunhan ei mitään painetta kohdistu vatsan alueelle. Siinä kehitetään juuri niitä syviä lihaksia, joita keho tarvitsee kannatellakseen vauvamasua.

Itseäni harmittaa, kun ekan raskauden aikana ei liikkunut riittävästi ja tuli niin voimakkaat iskias kivut, että sitten oli jo myöhäistä harjoitella. Nyt ajattelin kokeilla kevyttä kuntosalia ja työmatkat pyörällä niin jos olis parempi lihaskunto sitten. Ratsastusharrastustakin ajattelin jatkaa ainakin kesän ajan.
Mutta tämä on toki vain mun mielipide ja tilanteethan muuttuu raskauden edetessä. Voisi tuosta joogaharrastuksesta neuvolastakin kysellä mielipiteitä.

Joo oon miettiny samaa, että syvien lihasten ylläpidoksi haluun kyl joogata. Kierrot on varmaan kielletty juuri tuon vatsan alueelle kohdistuvan paineen vuoksi.

Millasista kierroista te joogaajat puhutte? Minä ainakin itsekseni jumppaillessa vääntelen kroppaa milloin mihinkin suuntaan, enkä ole ajatellut että siitä vois olla mitään haittaa..

Yök, nyt sitten alkoi aamupahoinvointi täällä, tänään rv5+5
Katselen että näyttäis tulevan aurinkoinen ja lämmin päivä tänään, mikäs sen mukavampaa kuin viettää kauniit kesäpäivät vessanpönttöä kaulaillen :D

Huomenta. Nyt en tiiä uskallanko lähtee salille tekee jalkapäivää. Ku eilen vihlo tuota alamahaa. Oiskoha se varmempi vaan pitää välipäivä tai käyä vaikka kävelemässä.. ja iltavuoroon töihin pitäs jaksaa mennä.

Omaan "treenaamiseen" kuuluu nyt tällä hetkellä 3-4krt/vko 30min crosstraineriä ja sitten päivittäin rauhallinen kävelylenkki meiän chihuahuan kanssa :D

Moikka,
Uusi odottaja Turun seudulta ilmoittautuisi joukkoon. Ikää minulla jo 40-v :wideyed: ja miehelläkin muutama vuosi enemmän. Yhteisestä ollaan haaveiltu, molemmilla kaksi lasta entuudestaan joilla ikähaarukka 7-16-v. Taustalla tm 11/17 (Rv8) ja kem 02/18. Testit ovat vahvistuneet ja kuukautisista laskettuna la olisi 11.1.19 :love7

Onko muut huomannu et hengästyis nopeammin mitä tavallisesti vai onko mulla vaan kunto kokenu romahduksen? Tuntuu et lenkillä ei jaksa samanlailla ku ennen.
Mulla harrastukset pyörii aika pitkälti eläinten parissa, muita pystyy varmaan jatkamaan loppuun asti mut agility voi olla hankalampaa ku tiiä miten räjähtävyys ja äkkiliikkeet sit vaikuttaa mahaan.

Täällä✋ tuntuu ettei jaksas kävellä yhtään ja koko ajan puuskuttaa ku mikäki höyryjuna:grin esikoisesta muistelin et ois ollu samaa.

Moi! Olen tässä jo muutaman päivän lukenut foorumia, joka on minulle täysin uusi paikka. Tein positiivisen raskaustestin n. viikko sitten, vaikka kuukautiset eivät olleet vielä myöhässä. Jostakin alitajunnasta se tuli, että pitää tehdä testi

Ehkä joku voisi auttaa, että mikäköhän mun rv nyt on? Viimeiset kuukautiset alkoivat 4.4. Olenko tänään 5+2? Tosi jännää tämä on, olen ihan ensikertalainen ja mieheni kanssa tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä (eikä edes mitään laskelmoitu). En oikein osaa uskoa todeksi, tämä on ns. positiivinen järkytys.

Toivon kaikille onnistunutta odotusaikaa ja kiva, että on tämmöinen tukijoukko!

Onko muut huomannu et hengästyis nopeammin mitä tavallisesti vai onko mulla vaan kunto kokenu romahduksen? Tuntuu et lenkillä ei jaksa samanlailla ku ennen.
Mulla harrastukset pyörii aika pitkälti eläinten parissa, muita pystyy varmaan jatkamaan loppuun asti mut agility voi olla hankalampaa ku tiiä miten räjähtävyys ja äkkiliikkeet sit vaikuttaa mahaan.

Joo mulla on kans samaa vaivaa. Ukko valittaa että tuhisen vaikken tee mitään. Joku täällä neuvokin et voi liittyä alhaiseen hemoglobiiniin ja mulla se ainaki passais.

Joo hengästyn todella helposti, mutta jaksaa kuitenkin liikkua. Kumartelu ja kyykistyminen aiheuttaa myös hengästymistä ja huimausta...o_O

Takaisin