Tammikuiset 2019

Minä tänne nyt vasta kirjottelen mutta laskettu aika siis tammikuun 27. pvä 2019. Esikoinen tulossa! :)

Nyt onpi rv 27 meneillään siis ja hyvää vauhtia menossa loppumetrejä kohti, vaikka onhan tuohon vielä kolme pirhanan kuukautta! :D

Raskaus sujunut ihan hyvin tähän mennessä. Ainoita vaivoja ollut pahoinvointi (joka jatkuu itsepintaisesti edelleen) ja nenän tukkoisuus. Muuten säästynyt säryiltä jne toistaiseksi. Hiukan jännitellään kanssa korkeaa verenpainetta mihin sainkin nappeja purtavaksi. Toivon mukaan ei ole tulossa mitään raskausmyrkytystä. Sukurasitetta on. :O

No, eipä maalailla piruja seinille. Vaavin huonetta innolla sisustettu miehen kanssa. Kohta sieltä puuttuu enää meidän pieni! :Heartred
 
Minä pysyin melko "hoikkana" tuonne rv20 kieppeille, mutta sitten alkokin tapahtua ja rv 27 mennessä tullut semmoiset 7 kiloa! :,D Ääks! Toivottavasti ei ole ihan yhtä hurjaa painonnousua koko loppuraskaus.. :rolleyes:

Pahoinvointi kun iski niin sitä jätti sen vuoksi "terveelliset" ruoat pois kun ne just jostain syystä sai aikaan ällötystä (salaatit, beef jerkyt, pussikeitot jne hyi olkoon)!! :D Olin laihiksella ennen plussaa ja plussan jälkeen ne laihisruoat vaihtui kyllä äkkiä kaikenlaiseen hiilaripitoiseen (mitä välttelin aiemmin kuin ruttoa). :grin:p Salaatit ei kelpaa yhtään, yök Keitetyt/uunitetut vihannekset sen sijaan on ok.

Kaikenlaisia ravinnepillereitä olen popsinut läpi koko raskauden. Mammavitamiinia, mammakalaöljykapseleita ja kalsiumia ja nyt noita verenpainelääkkeitä. Siinä on jo kourallinen rouskittavaa joka päivä. Pahoinvoinnin takia pitää olla kanssa tarkka että missä välissä nuo uskaltaa niellä.. xD

Äh kun uni ei tule. On ollut viime aikoina semmoista että herää vessareissulla liian pirteänä ja sitten valvoskelee yöllä!! :singing:
 
Minä tänne nyt vasta kirjottelen mutta laskettu aika siis tammikuun 27. pvä 2019. Esikoinen tulossa! :)

Nyt onpi rv 27 meneillään siis ja hyvää vauhtia menossa loppumetrejä kohti, vaikka onhan tuohon vielä kolme pirhanan kuukautta! :D

Raskaus sujunut ihan hyvin tähän mennessä. Ainoita vaivoja ollut pahoinvointi (joka jatkuu itsepintaisesti edelleen) ja nenän tukkoisuus. Muuten säästynyt säryiltä jne toistaiseksi. Hiukan jännitellään kanssa korkeaa verenpainetta mihin sainkin nappeja purtavaksi. Toivon mukaan ei ole tulossa mitään raskausmyrkytystä. Sukurasitetta on. :O

No, eipä maalailla piruja seinille. Vaavin huonetta innolla sisustettu miehen kanssa. Kohta sieltä puuttuu enää meidän pieni! :Heartred

Tervetuloa :happy:
 
Hih, kiitos ja huomenta kaikille! :D Ilosesti täällä masukin kanssa vietetään aamua. Vaavi potkiskelee ja minä plärään nostalgiahuuruissa lasten c-kasetteja, joista innostuin vaavin huonetta laittaessa. Vähän jotain old schoolia! :grin:)
 
Muuttanut uuteen kaupunkiin miehen ja miehen työn kanssa niin on ihan hirmuinen puheripuli, kun ei ole erakoilla oikein juttuseuraa. Apua. :,P Meillä kävi klassisesti niin, että kun ilmoteltiin tutuille raskaudesta niin nyt ei sitten jotenkin ole hirveästi sosiaalista elämää. On kaverit niin eri elämäntilanteessa (lapsettomia periaatteesta tms) ettei oikeen osaa suhtautua tähän. o_O Onkohan muilla käynyt tämmöistä? Minäkin oon ehdottanut että voin lähteä vaikka baariin istumaan, mutta juon limsaa vaan sitten. Höh. :p No onneksi ollaan miehen kanssa ihan bestiksiä niin ei hajoa pää.


Mitäs muuta. Seuraavaa ultraa odotellessa. Viimeksi oli istukka vähän tiellä niin kontrolliin annettiin lähete. Toivottavasti on siirtynyt poies jotta kaikki sujuisi ihan normaalisti! :happy8
 
Tervetuloa!

Täälläkin on unettomuus alkanut vaivaamaan. Ja ensimmäinen yöllinen suonenveto tuli tuossa viikolla. Olin unohtanut kuinka niistä kärsin loppuvaiheessa edellisellä kerralla. Auts!
 
Tervetuloa!

Täälläkin on unettomuus alkanut vaivaamaan. Ja ensimmäinen yöllinen suonenveto tuli tuossa viikolla. Olin unohtanut kuinka niistä kärsin loppuvaiheessa edellisellä kerralla. Auts!

Mulla vetää joka yö molemmista pohkeista suonta :sad001 aiemmista raskauksista kyllä tuttua, viimeinen kolmannes menee tämän oireen kanssa ja magnesium ei auta..
 
Mulla vetää joka yö molemmista pohkeista suonta :sad001 aiemmista raskauksista kyllä tuttua, viimeinen kolmannes menee tämän oireen kanssa ja magnesium ei auta..

Ootko kokeillu ihan reipasta annosta hyvälaatuista magnesiumia iltaisin? esim magnesiumsitraatti tai -glysinaatti on hyvä, oksidi enemmän laksatiivi. Saa ottaa sen 600-800 mg ihan huoletta ainakin minä mutta tuolla pysyy hyvin krampit poissa :)
 
Hei taas. Ja tervetuloa Pinkkihirmu

Mulla nyt rv 30 menossa. Me jäätiin kiinni sikiöseuloissa, kun vauvan raajat kasvaneet niin jäljessä. Vielä edellisellä käynnillä sikiöseulontayksikössä epäilivät taustalla olevan jonkin luustosairauden. Nyt oli kuitenkin kasvua tullut taas hienosti lisää ja voidaan saada terve pienokainen. Syntymän jälkeen vasta selviää tilanne. Nyt olen kuitenkin NIIN onnellinen kun vauva on kasvanut, eikä uusia merkkejä sairaudesta löytynyt ultrassa. ❤

Joku kyseli painon noususta. Mulla eka tytön kans tuli +15kg. Nyt en ole painoa seurannut yhtään, kun pitää saada tää lapsi kasvamaan! Poika on tulossa. Syönyt olen kahden edestä, mutta painoa kuitenkin tullut toistaiseksi vähemmän kun ekassa raskaudessa. Just meni puoli levyä suklaata Ohhoh.
Mut syökää murut kunnolla, että pysytte voimissanne ja vauva saa tarvitsemansa ravinnon. Painoa ehtii vahtia myöhemminkin!

Mie join kesällä vissyä, jossa oli magnesiumlisä kranppeihin. Auttoi! Muistakaa, että riittävä nesteiden juominen vähentää kramppeja myös. Kauheata paasausta tulee täältä...

Yöunet on kyllä huonontunu ja hyvää asentoa ei löydy millään..Mulla on sellainen pitkä pötkylä äitiystyyny jalkoväliin, mitä ilman en selviäis.

Mukavaa tämä pimeän aika, kun voi vaan käpertyä viltin alle ja istua kynttilän valossa lueskelemassa ja katsomassa tv-sarjoja.
 
Ootko kokeillu ihan reipasta annosta hyvälaatuista magnesiumia iltaisin? esim magnesiumsitraatti tai -glysinaatti on hyvä, oksidi enemmän laksatiivi. Saa ottaa sen 600-800 mg ihan huoletta ainakin minä mutta tuolla pysyy hyvin krampit poissa :)

Enpäs olekaan vielä kokeillut, magnesiumsitraattia kyllä söin mutta en noin isolla annoksella.
 
Hei taas. Ja tervetuloa Pinkkihirmu

Mulla nyt rv 30 menossa. Me jäätiin kiinni sikiöseuloissa, kun vauvan raajat kasvaneet niin jäljessä. Vielä edellisellä käynnillä sikiöseulontayksikössä epäilivät taustalla olevan jonkin luustosairauden. Nyt oli kuitenkin kasvua tullut taas hienosti lisää ja voidaan saada terve pienokainen. Syntymän jälkeen vasta selviää tilanne. Nyt olen kuitenkin NIIN onnellinen kun vauva on kasvanut, eikä uusia merkkejä sairaudesta löytynyt ultrassa. ❤

Joku kyseli painon noususta. Mulla eka tytön kans tuli +15kg. Nyt en ole painoa seurannut yhtään, kun pitää saada tää lapsi kasvamaan! Poika on tulossa. Syönyt olen kahden edestä, mutta painoa kuitenkin tullut toistaiseksi vähemmän kun ekassa raskaudessa. Just meni puoli levyä suklaata Ohhoh.
Mut syökää murut kunnolla, että pysytte voimissanne ja vauva saa tarvitsemansa ravinnon. Painoa ehtii vahtia myöhemminkin!

Mie join kesällä vissyä, jossa oli magnesiumlisä kranppeihin. Auttoi! Muistakaa, että riittävä nesteiden juominen vähentää kramppeja myös. Kauheata paasausta tulee täältä...

Yöunet on kyllä huonontunu ja hyvää asentoa ei löydy millään..Mulla on sellainen pitkä pötkylä äitiystyyny jalkoväliin, mitä ilman en selviäis.

Mukavaa tämä pimeän aika, kun voi vaan käpertyä viltin alle ja istua kynttilän valossa lueskelemassa ja katsomassa tv-sarjoja.

Eikö sua oo punnittu neuvolassa? Ihmettelen miten voi välttää painon seuraamisen raskausaikana.
 
Hei minkälainen tilanne teillä on nimen kanssa? Onko jo valittuna vai ei?

Me saimme juuri tänä iltana rajattua listan neljään nimeen. Yksi on oma suosikkini ja se näyttäisi olevan vahvoin vaihtoehto molemmille.
 
Hei minkälainen tilanne teillä on nimen kanssa? Onko jo valittuna vai ei?

Me saimme juuri tänä iltana rajattua listan neljään nimeen. Yksi on oma suosikkini ja se näyttäisi olevan vahvoin vaihtoehto molemmille.
Meillä on nimi ollut tytölle valittuna esikoisen odotusajalta asti :D
Ei ole tarvinnut paljoa miettiä. Hieman kuulosteltiin muitakin nimiä, mutta tämä vain aina tuntuu sopivalta.
Tiedossa siis etu- sekä toinenkin nimi :)
 
Hei minkälainen tilanne teillä on nimen kanssa? Onko jo valittuna vai ei?

Me saimme juuri tänä iltana rajattua listan neljään nimeen. Yksi on oma suosikkini ja se näyttäisi olevan vahvoin vaihtoehto molemmille.


Tiedossa toka- ja kolmasnimi etunimestä viel väännetään kättä kun mies ja osa lapsista haluaisi eri nimen kun minä ja osa lapsista
 
Meillä on myös vasta toka ja kolmas nimi tiedossa. Etunimen kanssa on vaikeuksia. On keksitty muutama, mutta odotellaan parempia ideoita. Tykätään molemmat tosi paljon yhdestä nimestä, mutta se sopii huonosti sukunimen kanssa. Toinen suosikki muistuttaa liikaa miehen veljen nimeä.
 
Eunimet on mietittynä, mutta toisia ja kolmansia nimiä vielä mietitään. Toisiin nimiin on ideoita, mutta sitten vielä koko rimpsuun sopivat kolmannet nimet tarvitaan. Mun perheessä annettu kolme etunimeä, niin näillekin haluan. Nimim. "Kyllä lapsella kolme nimeä pitää olla" :)
 
Takaisin
Top