Tammikuiset 2019

Tosi hyvä että pääset tehoseurantaan :happy: Toivotaan, että kaikki menee lopulta hyvin :)


JOO ei toi kovin suurena yllätyksenä tullut että alkaavat tarkkailemaan kun kuitenkin odotettavissa on todennäköisesti alle 3kilonen vauva. Kohtu kasvaa niinkun pitää ja virtaukset ja kaikki on hyvät mutta loppu raskaudessa vauva vaan ei kasva mahassa
 
Tänään sit posti toi kirjeen hyvinkään sairaalasta. Mun äippänneuvolan käynnit siirtyy heille 19.11 eteenpäin eli toisin sanottuna käyn heillä ultrissa 2viikonvälein ja seurataan pikkusen kasvua ja suunnitellaan tarvittaessa käynnistystä sitten
Voi, on kyllä varmasti stressaavaa ja huolettaa! Tsemppiä:Heartred
Onneksi nyt kuitenkin seurataan tarkasti kasvua :)
 
Mulla eilen lääkärin kontrolli rasituksessa - jollaiseksi kroppa näköjään laskee reippaahkon kävelyn - jälkeen alkavista kivuttomista supistuksista johtuen. Kaikki kunnossa, paikat napakasti kiinni ja kun kipuja / vuotojakaan ei ole, niin nou hätä. Liikkuakin saa, kunhan muistaa kuunnella kehoaan, yeah right :D

Kysyi varmaan kolme kertaa, jaksanko olla töissä ja koska toimistotyö ja mahis etäpäiviin, jaksan loistavasti. Eli aika helposti se saikku raskaana ollessa tärähtää, mikä on toisaalta ihan hyvä.
 
Hei!
Mites täällä muilla tuntuu jo vauvan liikkeet? Itsellä nyt rv23 enkä ole kuin jotain pientä EHKÄ tuntenut. Mulla on istukka edessä joka selkeästi vaimentaa tuntemukset.
 
Kuka on ottanut Vauva vakuutuksen? Mistä yhtiöstä ja mielellään perusteluita. Me ollaan kilpailutettu vakuutuksia mutta hirveän vaikea päättää mihin lapsen vakuutuksen laittaa koska jos/kun sitä tarvitsee ei sen vaihtaminen ole niin helppoa. Pelkästään hintaa ei viitsisi tuijottaa vaan myös sitä mitä se oikeasti korvaa.
 
Kuka on ottanut Vauva vakuutuksen? Mistä yhtiöstä ja mielellään perusteluita. Me ollaan kilpailutettu vakuutuksia mutta hirveän vaikea päättää mihin lapsen vakuutuksen laittaa koska jos/kun sitä tarvitsee ei sen vaihtaminen ole niin helppoa. Pelkästään hintaa ei viitsisi tuijottaa vaan myös sitä mitä se oikeasti korvaa.
Vauvavakuutus-ketjussa on juttua näistä.
 
Kuka on ottanut Vauva vakuutuksen? Mistä yhtiöstä ja mielellään perusteluita. Me ollaan kilpailutettu vakuutuksia mutta hirveän vaikea päättää mihin lapsen vakuutuksen laittaa koska jos/kun sitä tarvitsee ei sen vaihtaminen ole niin helppoa. Pelkästään hintaa ei viitsisi tuijottaa vaan myös sitä mitä se oikeasti korvaa.
Tuolla vauva vakuutus -ketjussa on enempi keskustelua näistä.
Mutta me olemme ainakin ottamassa. Varmasti otamme if:ltä, kun sieltä esikoisenkin vakuutus sekä muut vakuutuksemme.
Katsomme vielä, mies ehkä kilpailuttaa kaikki kerralla :)
 
Hei!
Mites täällä muilla tuntuu jo vauvan liikkeet? Itsellä nyt rv23 enkä ole kuin jotain pientä EHKÄ tuntenut. Mulla on istukka edessä joka selkeästi vaimentaa tuntemukset.
Minulla alkoi tuntua tosi selkeästi vasta n. Rv20. Eli tässä muutaman viikon on tuntunut joka päivä ja hyvin tuntuu! Ennen rv20 ei oikeastaan mitään tuntunut. Istukka on etuseinämässä.
 
Hei!
Mites täällä muilla tuntuu jo vauvan liikkeet? Itsellä nyt rv23 enkä ole kuin jotain pientä EHKÄ tuntenut. Mulla on istukka edessä joka selkeästi vaimentaa tuntemukset.


Moikka mulla on istukka takana mut aika vaisusti tunnen liikkeitä. Selkeimmin ne tuntuu illalla ennen ku menen nukkumaan mut päivisin ei juurikaan tunnu. Olen tuudittautunut siihen et ehkä pikku kaveri on selkä vatsaanpäin ja potkii siis selkärankaa päin. Pieniähän nämä tirriäiset viel on ja heil on viel tilaa olla vaik kuin hassuissa asennoissa.
 
On varmaan tosi yksilöllistä, miten tuntuu. Mä en aluksi tajunnut, mitä ne liikkeet oli, mutta nyt on kyllä selkeitä. Itselläni on tosi ”pieni” yläkroppa ja aika minimaalisesti rasvaa varsinkin vatsan alueella ollut, joten se saattanee (?) vaikuttaa siihen, että liikkeet tuntuu ja näkyy. En olisi huolissaan.

Mulla sitten vastapainona niitä supistuksia, mikä osaltaan liittyy liikkeisiin (=supistukset itselläni lisääntyy kun tyyppi liikkuu paljon) joten puolensa ja puolensa :)
 
Kuin lahopää voi olla aloin siivoo yläkerrassa kaappeja jotta saisin vauvatavaroille tilaa. Yhdestä kaapista löyty 2 kassillista vauva vaatteita kokoa 50-56cm. Tarkottaa siis sitä et voin suoraan alkaa ompelee varastoon kokoa 62cm, tosin sitä ennen pitäis ommella kaukalopussi ja makuupussi vaunuihin
 
Muokattu viimeksi:
Hei te kaikki joilla on aikaisempia lapsia. Oletteko huomanneet eroa painonnoususta raskauksien välillä? Itsellä oli nyt aikalailla sama lähtöpaino kuin esikoisen kanssa mutta tällä kertaa paino ei ole samalla tavalla noussut ollenkaan. 1-2 kiloa vasta tullut ja edellisellä kerralla oli tässä vaiheessa kyllä enemmän. En usko syöneeni sen terveellisemmin ha liikuntakin on ollut tällä kertaa vähäisempää kun työt ja taapero vie kaiken ajan...
 
Ekasta tuli melkein 30kg, tokasta muutama kilo vähemmän. Nyt painoa on tämän aamuisen painon perusteella noussut 0kg, kun kuopuksen kohdalla olin 5-8kg painavampi tässä kohtaa raskautta. Nyt en todellakaan halua sitä samaa painomäärää kerryyttää ja onnistuu näköjään hyvin. Jätin limun pois kokonaan, herkuttelen harvoin. Muuten perus kotiruokaa ja liikuntaa silloin tällöin. Toki elämäntilanne on vaikuttanut painonnousuun radikaalisti ja laihduin nt-ultran jälkeen aika paljon. Raskauskiloja oli jäänyt kuopuksesta jäljelle 6-7kg, joten sen perusteella ei haittaa vaikka tuliskin vaan muutama kilo enää lisää.
 
Minulla nousi Ekassa raskaudessa noin 15 kg ja tässä raskaudessa lähtöpaino oli suht sama ja samassa kilomäärässä ollaan nyt menossa samoilla viikoilla. Keskimmäisessä raskaudessa taasen sitten tuli painoa noin 25 kg... Esikoinen ja tämä poikia, keskimmäinen tyttö, liekö vaikutusta :D
 
Hauska kun minullakin tytöistä on ollut kova painonnousu. Ekasta 18kg ja toisesta ehkä 16kg. Kolmas oli poika, ja siitä tuli 11kg. Nyt painonnousu on ollut samassa suhteessa ku kolmannessa ja tämäkin on poika. Imetys on aina vienyt kilot ja vähän enemmänkin..
 
Ekassa raskaudessa tuli painoa 28kiloa tokassa tuli 8 kiloa kolmannessa 13kiloa neljännessä 6kiloa viidennessä 10 kiloa ja nyt täs kuudennessa tähän mennessä tullut200grammaa
 
Ekassa raskaudessa tuli painoa 28kiloa tokassa tuli 8 kiloa kolmannessa 13kiloa neljännessä 6kiloa viidennessä 10 kiloa ja nyt täs kuudennessa tähän mennessä tullut200grammaa
Kiitos kaikille vastauksista! Näyttää siltä, että raskaudet voi tosiaan tässäkin suhteessa olla erilaisia. Itselle tuli esikoisesta sen 11 kiloa ja tuntuisi hurjalta ajatella että nyt loka-tammikuun välillä ehtisi vielä jonkun kymmenen kiloa tulla jos lopullinen nousu olis samaa luokkaa kuin viimeksi. Nestettä toki kertyy lopussa varmasti jonkun verran...
 
Mulla on nyt +8kg, 25+0. Tuntuu hurjalta kun osalla on vieläkin miinusmerkkinen :D
 
Takaisin
Top