Tammikuiset 2011

Moi. Vielä en tähän kirjoita la kun se varmaan vielä muuttuu neuvolakäynnin jälkeen (erittäin epässäännöllinen kierto ollu mulla jo kauan). Mutta jos pienen vinkin voisin laittaa, että tohon listaan vois lisätä erikseen monesko raskaus on. Itselläni tämä jo neljäs raskaus, mutta yhtään lasta ei vielä ole.

Adara: Täältä tsempitykset tähän uuteen raskauteen! Rankka on varmasti ollut tuo sinunkin taival. :/

Ok, lisäilen listaan myös noita monesko-raskaus-tietoja jatkossa. En vaan  jaksa lähteä etsimään tietoja aiemmista viesteistä joten ilmoilkaa tänne jos laitetaan tieto listaan [:)]  Mutta kerro vaan Adara vaikka joku arvaus LA:sta niin saa sinutkin tietoinesi listoille, muutellaan sitten kun päivä varmistuu [;)]

Hei! Ilmoittautuisin mukaan tammipalloiluun. :)
LA 29.1.2011, Ikä 29v., 1. lapsi, Helsinki/Naistenklinikka.

Nyt siis viikkoja 4+5. Ihan alussa siis. 1 km takana :( 10/2010. Onko muilla ollu huonoa onnea aikaisempien raskauksien kanssa? Mua vähän hirvittää.. En oikein uskalla ajatella, että oon raskaana. Enkä oikein uskokaan sitä. Ens kierrolla olis nimittäin tullu vuosi täyteen yrityksen aloittamisesta. Harmittaa, kun ei uskalla nauttia tästä, kun pelkää, että toinen sieltä tupsahtaa ulos..
Kovasti kuitenkin yritän ja suurimman osan ajasta olenkin oikein onnellinen, mutta takaraivossa jäytää pieni pelko.
Ootteko muut ihan turvallisin mielin siellä?

Onnea kaikille ja ihanaa raskausaikaa!

Täytyypä vielä testata tätäkin. :)

Anteeksi Adara, en huomannut tuota sun tekstiä lukea, ennen ku kirjotin. Toivottavasti tämä raskaus menee loistavasti! Samaa toivon tietty kaikille.

Hei Possu!

Tervetuloa joukkoon! Mehän ollaan melkein samikset! Nimimerkki (joskus puhun itsestäni nimellä Possunen eli ei kannata hämääntyä;), ikä, paikkakunta, la, km... Hassu juttu. Mä just katselin, että toistaiseksi ilmoittautuneissa ei montaakaan pk-seudun odottajaa ole, mutta nyt tänne eksyi ainakin yksi kaveriksi lisää. :)

Mulla siis ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon 12/08 ja kyllä jokaisessa raskaudessa on täälläkin pelon poikasia ilmoilla. Nyt mulla on yksi lapsi, joten se vähän helpottaa omaa suhtautumista tohon km-pelkoon. Luulen, että meillä kaikilla odottajilla on jossain määrin tuollaisia saman suuntaisia ajatuksia raskaudesta. Alkuun asiaa on vaikea uskoa edes todeksi vaikka kuinka katselisi testitikkua ja ajattelisi, että siinähän se plussa ihan nenän edessä hymyilee. Täälläkin ihan epätodellinen olo. Fiksut sanovat, että raskauden jokaisesta hetkestä tulee nauttia, mutta kyllähän se välillä tuppaa olemaan vaikeaa. Päivä kerrallaan kuitenkin eteenpäin, muu ei auta. Ja kun vähän pidemmälle tässä raskaudessa pääsee, niin kyllä se ilon siemenkin alkaa varmaan välillä sunkin ajatuksissa esiintyä. Nyt kun raskaudesta ei ole vielä mitään konkreettista, niin ainakin mulla on sellainen fiilis, että kuvittelen vain olevani raskaana. Ensimmäinen ultra toi mulle edellisellä kerralla ainakin paljon iloa ja varmuutta odotukseen ja sitten sen ekan kolmen kuukauden jälkeen alkoi helpottaa entisestään, kun ajattelin, että sen jälkeen on suuri todennäköisyys päästä maaliin saakka. Ja tietysti rakenneultra, vauvan liikkeet ym. loivat itselle turvallisempaa oloa, vaikka kyllä mun on pakko myöntää, että sitten ihan viime metreillä aloin pelätä taas ihan kaikkea aina kohtukuolemaan asti. Pienin, mutta varmoin askelein eteenpäin...eiks joo?! :)

No pistän nyt sit kuitenkin sen arvauksen. [:D]

LA 29.1./ikä 24/1.lapsi/4.raskaus

Kiitos tsempityksistä, toivotaan tosiaan et kaikki menee hyvin. [:)] Mutta nyt on kyllä erilainen tuntu ku edellisissä, jotenkin uskon, että tää on nyt se mikä pysyy.

Eka raskaus meni kesken kolmannella kuulla, mutta olin 16v ja lapsi oli yhdenyön jutun tulos, joten ehkä ihan hyväkin.
Toinen meni kesken ihan alussa, ennenkuin edes ennätin kunnolla huomata. Se tuli pillereiden läpi, eikä silloinen poikaystävä olis edes halunnu lapsia (olin 18).
Kolmas oli edellisen avomiehen kanssa, ensimmäinen toivottu. Mutta näin jälkeenpäin ajatellen, hyvä ettei meille lasta tullut. Jätkä oli narkkari ja minä sinisilmäisesti rakastunut 21v tytönhupakko. Loppujen lopuksi jätkä kusetti minulta kaikki rahat ja omaisuuden, olen edelleen katkera. Ei se lapsi varmaan olisi estänyt noita juttuja tapahtumasta. Huumeet oli tärkeempiä kuin minä.

Tässä asiassa tulen äitiini, että tulen helposti raskaaksi (paitsi tätä raskautta on nyt yritetty 14kk), mutta en saa pidettyä niitä. Äidillä on ollut kaksi keskenmenoa ja yksi kohdun ulkopuolinen. Ja meitä sisaruksia on kuitenkin 4. [:)]

En voi uskoa että kirjoitan tänne.
Kaikki on tapahtunut niin nopeasti.
Päätin pitää e-pillereistä taukoa raskauteen liittymättömistä syistä.
Sitten kävi vahinko.
Ja tässä ollaan.

Jos joku sanoisi minulle nyt että olet varmasti oikeasti raskaana ja sinulla
ei ole vaaraa keskenmenoon olisin todella onnellinen!
Eli vaikka alku raskaudelle olikin vahinko, lapsi ei ole yhtään vähempää toivottu.

Jostain syystä tuntuu, että tänne kirjoittaminen ja rekisteröityminen tekee
raskaudesta paljon konkreettisempaa.

Mutta kyse on kuitenkin hyvin alkuvaiheessa olevasta raskaudesta,
enkä uskalla iloita liikaa.

Raskaus on elämäni ensimmäinen ja LA 28.1.

Ikä 22 ja paikkakuntana Pori.

Takana on kaksi positiivista raskaustestia. Ajattelin viikonloppuna ostaa sellaisen
testin, mikä näyttää myös ne viikot. Onko kenelläkään kokemusta siitä?

ja suuret onnittelut kaikille täällä oleville :)

Kiitos kun jaoit tarinaasi Adara :)

uskon aika paljon kohtaloon ja tuo sinun
tarinasi tukee sitä.

Nyt raskaus varmasti tuntuu hyvällä tavalla oikealta :)

Olen lukenut aika paljon viime aikoina
alkuraskauksista ja keskenmenoista.
Tuntuu, että hirveän monet kokevat keskenmenoja.
Tuntuu että niitä on enemmän kuin niitä, jotka
saisivat lapsen ilman keskenmenoja.

Siksi tuntuukin epätodelliselta, että voisin saada lasta
ilman yhtään keskenmenoa.

Mutta, asian murehtiminenhan ei mitenkään auta.
Se on luonto, joka tämän asian päättää.

Hei Bubble ja tervetuloa! Kun tänne kirjoittaa niin todellakin raskaudesta tulee hitusen verran todellisempi, huomasin sen itsekin!

Ja kyllä sinä nyt olet ihan varmasti raskaana, onnittelut! [:)][:)] Keskenmenon vaarastasi ei valitettavasti täällä pysty tietämään, koskaanhan näistä asioista ei 100% varmuudella tiedä, mutta niin kauan me ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan! Eli nyt vaan asennoidut niin että sinulle todellakin tulee tammikuussa vauva[:)]

Viikkonäytöllinen testi on hyvä! käsittääkseni se sitten näyttää viikot hedelmöityksestä eli "virallisia" raskausviikkoja siihen pitää lisätä 2.

Tervetuloa mukaan Bubble!
Kyllä se niin menee, että keskemenot ovat todella yleisiä, mutta niistä harvoin puhutaan. Mä käsittelin omaa keskenmenoa avautumalla asiasta joka suuntaan niin puhumalla kuin kirjoittamallakin. Tulin myös lukaisseeksi muutaman km-aiheisen kirjan (ulvoen kuin sikaa olisi tapettu), mutta mulla se vähän lievitti tuskaa. En tiennyt alkuun ketään muuta km:a läpi käynyttä kuin oman äitini, mutta kun itse asiasta avauduin, huomasin, että monet ympärilläni olleet ihmiset olivat kokeneet saman. Viime viikollakin "löysin" taas muutaman uuden kohtalotoverin.

Ihanaa odotusaikaa kaikesta hämmennyksestä huolimatta...tästä se lähtee :)

Ja hei kanssasisaret...mä pahoittelen, että mä tunnun olevan koko ajan äänessä! Mulla edellistä alkuraskautta varjosti suunnaton pelko km:sta ja en uskaltautunut silloin mihinkään palstalle kirjoittelemaan...nyt tunnun ottavan tästä tilanteesta "kaiken irti". Kyllä tää tästä laantuu, kun pahoinvointi kunnolla alkaa...

Moikka :)
mullakin tulla tupsahti elämäni ensimmäinen plussa vasta! laskettu aika olisi 22.1. ja pikkuhiljaa tämän asiaa alkaa uskoa todeksi [:)]

muillakin siis km pelkoja alkuraskaudessa, ja ikävää että myös kokemuksia siitä [:(] mulla myös km pelko, mutta kuuluu varmaan asiaan. tätä meidän pientä oli yritetty vuoden päivät kunnes sitten ilmoitti tulostaan.
olen ensimmäistä kertaa millään palstalla ikinä, joten vaatii totuttelua [:D]

Kiitos Sadepilvi ja Halipossu :)

Sadepilvi, olet oikeassa. Nyt pitää vain asennoitua
siihen, että todella on raskaana.
Ja jos jotain ikävää sattuu, täytyy se käsitellä vasta sitten,
eikä etukäteen murehtia.

Ja Halipossu, asiasta puhuminen ja muiden kohtalotoverien löytäminen
on varmasti lohduttavaa.
Ja minua ei ainakaan haittaa vaikka tänne kirjoittaisi jokaikisen
mieltä askarruttavan asian :))
Ja meillähän on melkein sama la :)

Ja tervetuloa minnuss :)

Itsellä ei ole ollut vielä erikoisempia tuntemuksia.
Minua ei tietääkseni ole koskaan närästänyt,
mutta tänään tuntui vähän siltä, miten närästystä on kuvailtu :D
ensimmäistä kertaa :D

Joudun kesän ajan asumaan erossa miehestäni, koska joutui menemään PK-seudulle töihin.
Huomenna pääsen vihdoinkin kunnolla hänenkin kanssa puhumaan tilanteesta!
:)

Minnuss: Tervetulotoivotukset sullekin. :)

Tässä Maajon kirjoittama ohje laskurin tekemiseen:

Mene www.lilypie.com.

Valitse maternity&Precnancy kuvake.

Valitse joko Development stages tai Days and weeks

Valitse Full tai mini ticker ja paina next painiketta.

Valitse Scene eli tikcerin tausta ja paina next.

Valitse Slider eli kuva joka osoittaa raskautesi edistymistä ja paina next.

Lisää vaaditut tiedot (laskettu aika ja viimeiset kuukautiset) ja paina next.

Paina Add to My Lilypie ja tee tunnus itsellesi.

Valitse kohdasta Forum Signatures kohdasta PseudoHTML, UBBCode and BB Code.

Kopioi saamasi koodi ja lisää se vau.fi:n automaattiseen allekirjoitukseen omissa tiedoissa ja toivottavasti toimii.

-> Mulla ainakin näillä ohjeilla pelitti :)

Bubble: Tosiaan! Lähekkäinpä nuo la:t ovat. :) Viimeksi olin melkein yksinäni pitelemässä pallomahojen listan perää, kun kaikilla muilla la:t tuntuivat olevan paljon ennen mua (taisinpa olla jopa ainoa, joka venytti poksumisensa uudelle vuodelle), joten nyt on tosi kiva, kun tulee samoilla nurkilla olevia odottajia. Olihan siinä tietysti omat etunsa, kun muilta sai (ja saa edelleen) kuulla jo etukäteen tulevista tapahtumista (kuten synnytyksestä, vauva-arjesta jne.). Ja aina oon voinut kysellä noilta "vanhemmilta ja viisaammilta" vinkkejä, kun ovat samat ongelmat joutuneet jo aiemmin ratkomaan.

Nyt oikein hyvää yötä kaikille! *Possunen poistuu pahnoille köllimään*

Huomenta kaikki! Kiva kun on tullut uusia!

Ehdottaisin että pidetään tämä topic vain esittäytymistä varten, niin aloittajan on helpompi poimia ne jokaisen tiedot tuonne ensimmäiseen viestiin. Keskustellaan sitten muista tuolla toisessa, vielä muutama päivä tuolla ja 1.6. starttaa ensimmäinen kuukausikeskustelumme. :)

Takaisin