Talvikenkien tuska

Reiman kenkien koot varmaan toki mallista riippuen menevät ainakin 38 kokoon, jos en nyt väärin muista.
 
Meillä meni villasukan kanssa koon 30 talvikengät. Vikingin 28 oli liian pienet ja todella kapeat. Ikää marraskuussa 3 v, isällä jalka 45 ja minulla 38 että kohta taitaa äidistään ohi mennä tällä tahdilla. Käytetään kengissä suht paksuja villasukkia. Meillä poika välillä itse ilmoittaa että kengät huonosti, eli pienet.
 
Meillä meni villasukan kanssa koon 30 talvikengät. Vikingin 28 oli liian pienet ja todella kapeat. Ikää marraskuussa 3 v, isällä jalka 45 ja minulla 38 että kohta taitaa äidistään ohi mennä tällä tahdilla. Käytetään kengissä suht paksuja villasukkia. Meillä poika välillä itse ilmoittaa että kengät huonosti, eli pienet.
Minä kun luulin, että meidän lapsella on suuri jalka. Saman ikäinen kuin teilläkin ja käyttää nyt kokoa 26-27.

Tilasin nyt affenzahnin talvikengät kokoa 27. Ei ole aiempaa kokemusta. Toivottavasti on hyvät.
 
Meillä on ollut Kuomat (toki myös muitakin vaihtokenkiä), enkä nyt ihan käsitä, mitä tukea kengän pitäisi antaa - pienen lapsen jalka on latta... no, iso osa syksystä ja talvestakin menee täällä Nokian kumpareilla (ohut ja villavuori). Ollaan saatu serkulta nyt 27 ja 28 Kuomat, Nokian talvikumpparit koko 26 menee nyt ohuella sukalla, 27 odottamassa villasukkakelejä :)
Teen uuden pahvikaavion joka kuukausi, jalka kasvaa sykäyksissä. Yritän hyödyntää tarjouksia/löytöjä ennakoivasti, mutta ei ole helppoa!
 
Kenkähän on lapselle hyvä, jos se ei tue liikaa. Eli siitä päätellen Kuomat voisi olla ihan hyvät talvikengät. Oon kanssa tykännyt niistä. Ne oli pienellekin helppo laittaa jalkaan ja lapsen on ollut hyvä kävellä niitä.
 
Onko kokemuksia, onko äitiyspakkauksen töppöset tarpeeksi lämpimät vauvalle talvella?
Kyllä ne villasukat vaatii. Ja kylmemmillä säillä tietenkin makuupussi/lämpöpussi rattaisiin.
Meillä on nyt pakkasen puolella. Jos kantoliinaillaan ulkona pidempi kävely kuin autosta kauppaan, laita villasukat, töppöset ja pitää jo olla kantotakki, jonka sisään vauva menee. Silti jalat on vähän viileät.
 
Kyllä olen minäkin tuskaillut taas kenkähankintojen kanssa. Ostettiin viime kevättalvena koon 23 Kuomat, ja ne ei kyllä varmaan enää tänä talvena mene. Ostin Everestin vedenpitävät talvikengät kokoa 24, ja heti niiden saavuttua totesin, että niillä ei varmaankaan pärjätä kuin alkutalvi :facepalm: Ostohetkellä ei siis ollut tarkkaa tietoa kengän sisäpituudesta, vain oletus. No, eivät nuo nyt kalliit olleet, 25 euroa tarjouksessa, joten ei nyt kovin hirveästi harmita, vaikkei niitä kauaa pystyisi pitämäänkään pojalla.

Pojan jalkaa piirrellään ahkerasti, kun koitan neuloa hänelle sukkia aina kun vaan jaksan ja ehdin. Tuntui, että nyt kesän aikana pojan jalka kasvoi ihan hurjasti :wideyed: Vielä juuri ja juuri menee Reiman välikausikengät kokoa 23 (Passo). Joten kyllä tässä vielä joutuu talvikenkäostoksille, ja keväällä sitten taas koko paletti uusiksi kesää varten!
 
Meillä on parit talvikengät. Stonzit ja Reiman jotkut. Lämpimät ovat ja tyttö tykkää niistä.
 
Takaisin
Top