Taaperon vointi ja vaivat

Soitin hammaslääkäriin ja sano ettei tarvii näytille tulla, jos hampaat ei oo painunu, heilu tai poika ei syö tai juo hyvin. Sano kummiski, että soita, jos tilanne muuttuu tai alkaa itteä epäilyttää ettei oo kunnossa. Mut eipä tuolla näytä olevan muuta, kun pieni ruhje ikenessä. Huh. :smiley-ashamed004
 
Me käytettiin jo siksi, et jää vakuutuksiin merkintä et jos myöhemmin ilmeneekin jotain. Onneks selvisitte säikähdyksellä. :)
 
Juu tosta vakuutuksesta sano miehen äitikin, mut en tiä sit kuinka toi syntymättömän lapsen vakuutus näissä tilanteissa toimii. Täytyis jaksaa selvittää. Oliks teillä Sinbbu semmonen vakuutus vai joku syntymän jälkeen otettu?
 
Suvii: syntymättömän lapsen vakuutus kattaa ainakin ihan peruspalvelut yksityisellä, esim juuri lastenlääkärin. Me ollaan myös käyty suolistospesialistilla monta kertaa ja kaikki korvattu :) On kuitenkin jotain erikoislääkäreitä, mitä vakuutukset ei korvaa. Meidän toisella lapsella tuli piilokarsastus esille 3-vuotis neuvolassa ja sen vuoksi mulle selvisi että kaikkia silmäongelmia ei vakuutus suostu korvaamaan yksityisellä.
 
Täällä on jonkin aikaa likka ollu kun ampiaisen pistämä..eli kärttynen..eilen huomasin et ylös kulmahampaan viereen on puhkeemassa 9:s hammas...ilimanko on äipälle kiukuttu ja yölläki vähä natistu...:/
 
Tykkään siis hampaasta :)
 
Tytöllä on ilmeisesti korvatulehdus. Outoa, koska oireet (lähinnä yölevottomuus) alkoivat jo ennen nuhaa. Mutta lääkäri määräs kuitenki antibiootit ja näillä mennään. Saatiin muuten sitä pronaxen kipulääkettä ja ollaan oltu kiitollisia! Kolme yötä ollaan nukuttu heräämättä sen ansiosta. :)
 
Meillä ei hampaat ole pahemmin tuloistaan ilmoitelleet, 8 hammasta on tytöllä 4 edessä ylhäällä ja alhaalla. Saattaisi olla poskihampaita tulollaan, hieman kuulsi ikenen läpi. Pientä flunssaa on ollut, mutta nyt jo onneksi ohi menossa. Yötkin tyttö on nukkunut hyvin, kun on sängyn päätyä nostettu ylös.
 
Eilen oli tytöllä ihan jäätävä känkkäränkkä. Illalla huomasin, että yläetuhammas törötti ikenen läpi. Annoin supon ja jo onnistui nukahtaminen. Muskari meni myös vähän kiukutellessa.
 
Tyynellä kuultaa kulmahammas ylävasemmalla. Kohta se varmaa tulee kans läpi :) Särkylääkettä ollaa nyt iltasin annettu, päivisin Tyyne kuolaa tosi paljon ja ottanu ikäväks tavaks sylkemisen. Toivottavasti se loppuu kuhan hammas tulee läpi. Ylhäällä on ennestään 4 etuhammasta ja alhaalla 3 etuhammasta. Yks niist alhaalla olevista on vinossa niin et sen ja seuraavan välii jää aikamoinen rako, toivottavasti se ei häiritse muiden hampaiden kasvua ja mahtumista. Poskihampaista ei oo vielä tietoakaan.
 
No huh huh! Oli kyllä sellainen taistelutanner tuo meidän kämppä viime yönä. 01.30 kääpiö tuli meidän makkariin ja otettiin se väliin nukkuun. No ei se mitään nukkunut. Silmät kiinni puoliunessa vääntelehti ja kiukkusi. Vein sen takaisin omaan sänkyyn, jolloin alkoi kamala huuto. Isi meni rauhotteleen ja tyttö nukahti. Vartin päästä alkoi taas huuto. No annoin tytölle maitoo, josko se olis rauhoittanut ja menin hänen huoneeseen nukkumaan. Nyt nukuttiin jopa puol tuntia ja taas herättiin huutamaan ja känisemään. Tätä jatkui jonkun aikaa. En keksinyt enää mitään muuta kun antaa supon klo 5 aikaan ja vaihdettiin miehen kanssa vahtivuoroa. Vartin päästä hiljeni ja tyttö nukkui vielä aamulla kun lähdin töihin 08 aikaan. Hampaatko?

Tätä heräilyä on jatkunut jo noin viikon verran, mutta tyttö on aina nukahtanut kun sen on vienyt takaisin omaan sänkyyn. Jos tää jatkuu pitkään niin mut voi kärrätä saman tien suljetulle. Yöunet on mullle todella tärkeät ja aika rauhassa olen saanut tähän saakka tytön kanssa nukuttua. Nyt huomaa, että töissä käydessä ei jaksa enää noita yöheräämisiä samalla lailla kun aikaisemmin. Olo on kun krapulassa.

Sori avautuminen!
 
Meidän nuorempi tyttö joutuu keskiviikkona pieneen silmäoperaatioon. Toimenpide on ihan nopea ja helppo juttu, mutta se tehdään nukutuksessa.

Meidän isompi tyttö oli pari kuukautta sitten korvien tuubituksessa ja silloin mua ei jännittänyt yhtään. Hyvillä mielin mentiin operaatioon ja kaikki meni alusta loppuun hienosti. Mutta nyt pienemmän kohdalla mua jännittää paljon enemmän. Mä luulen että raskaushormonit saa aikaan sen että on tunteet enemmän pinnassa. Mua hävettää jo valmiiksi, sillä rupean varmaan pillittämään kun pienemmän joudun sinne leikkauspöydälle jättämään :oops: sniif.....
 
Eiköhän se hyvin mene Orvokki! :) Ei se koskaan kiva ole jättää lasta sinne leikkauspöydälle, oli mikä operaatio tahansa kyseessä. Kyllä sitä ilman noita raskaushuurujakin tulee itku kurkkuun. o_O
 
Kiitos teille tsempeistä! Tänään oltiin operaatiossa ja kaikki meni hyvin. Mä olinkin yllätyksekseni ihan rauhallinen kun tytön jätin sinne lääkäreiden huomaan :) toinen nukutus varmaan vielä tarvitaan, mutta kun kaikki meni niin hyvin niin tuskinpa ensi kerralla enää tulee niin kurjaa oloa lapsen puolesta.

Mun mies oli käynyt kaupassa toimenpiteen aikana ja he olivat esikoisen kanssa valinneet isot my little poni pehmolelut molemmille neidille ja ne kainalossa tultiin tyytyväisenä kotiin :)
 
Meidän pojalla ei meinaa neste poistua korvasta pahan korvatulehduksen jälkeen. Tammikuussa mennään korvalääkärin arviointiin. Tarviikohan poikakin putkitusta.
 
Voi että kun nuo korvatulehdukset on kurjia!

Meillä isompi tyttö sai muutama kuukausi sitten tuubit ja helpottavaa, kun ei ole sen jälkeen koko ajan tarvinnut trampata lääkärillä korvatulehdusten takia.
 
Takaisin
Top