Taaperoiden kuulumiset

Aurinkoista ja ihanaa äitienpäivää meille jokaiselle !!! :) Mä avasin pojan tekemän lahjan äsken. Pakko oli liikutuksesta tirskuttaa pari kyyneltäkin. Olivat päiväkodissa tehneet kesäkassin missä pojan kädenjälkiä :Heartred
 
Ihanaa äitienpäivää kaikille! Me mennään ehkä Roihuvuoren kirsikkapuupuistoon kävelylle tai sit pyöräilemään ja iltapäivällä mun isosiskolle grillaamaan :) pakkasessa odottaa nyös itsetehty "äitylijäätelö" :) Mitäs teidän äitienpäivään kuuluu?
 
Ihanaa toista tai useampaa äitienpäivää teille kaikille. Itse tässä odotan "herätystä", makuuhuoneen oven takaa on jo monta kertaa kuulunut ÄITI!
 
Hyvää äitienpäivää kaikille :Heartred täällä ollaan suhteellisen hyvävointisia olosuhteisiin nähden. Yöllä kuudesti oksensi ja itki aivan vauhkona, vuorattiin sänky lakanoilla ja lähetettiin isi sohvalle. Viiden aikaan sain itse unta, poika nukkui kaikki oksentelujen välit. Itse aina säpsähdin kun poika liikahti tai äännähti mitenkään. Poika on onneksi "mämmää" suostunut juomaan, eli rinnasta. Eipähän pääse kuivumaan. Nyt istutaan sohvalla ja katsotaan muumeja, odotetaan että isi keittää kahvit ja laittaa "lahja-asetelman" (näin hän itse sanoi) esille :D
 
Tsemppiä Justiina vatsataudin selättämiseen, toivottavasti meni jo ohi eikä kierrä koko perhettä.
 
Tsemii justiina!! Toi vatsatauti kävi meilläkin huhtikuun puolessa välissä ja oli ihan karseeta! Niin paljon vaan nesteitä kuin menee.
 
Kiitos tsempeistä kaikille! Uusi kierros aloitettiin 12 h edellisen päättymisestä. Oikein mikään muu ei uppoa kuin mämmä. Poikaa pelottaa oksentaminen, ei halua ämpäriä tai pyyhkeitä lähelleen. Nyt ollaan sohva vuorattu pyyhkeillä ja kertsipissasuojilla. Itse en ole vielä oksentanut, vaikka mahassa kiertää, voi johtua siitäkin että noita toisen oksuja haistaa ja siivoaa.
 
Kiva että muillakin on kerkeäviä taaperoita! En oikein tiennyt taas tänä aamuna itkisikö vai nauraisiko, kun menin neidin hakemaan huoneestaan. Ehti olla herättyään kymmenisen minuuttia itsekseen pinnasängyssä, kun kuului leikkivän pehmolelujensa kanssa enkä jaksanut heti nousta. No, sielläpä oli kakkaa kaivettu vaipasta ja pääsin heti seitsemältä pesemään lapsen ja koneellisen petivaatteita ja pehmoleluja :D. Luojan kiitos suuhun ei ollut kakkaa laittanut, vissiin haisi liian pahalta..
 
Yxvaan: mä niin voin nähdä ton omissa silmissäni. Meillä on pinniksen vieressä lipasto ja nostetaan siihen tytön nukahdettua vesinokkis ja laulava koira. Saa aamuisin ottaa ne sänkyynsä leikkiäkseen ja juodakseen. Viihtyy vartinkin tyytyväisenä, joten itse saa rauhassa heräillä. Onneksi ei ole vielä tuota yllätystä ollut, kun olen tytön käynyt nostamassa. Mutta onneksi muillakin tapahtuu näitä kakkaäksidenttejä.
 
Apuuaaa Yxvaan ! :D Kuulostaa mahtavalta aamunaloitukselta.
Meillä oli äsken 1,5 neuvolalääkäri. Kasvu edelleen tasaista. Paino 11,3kg ja pituus 81cm. Oli erittäin nopea käynti. 10min. Lääkäri katsoi silmät, kuunteli sydämen ja keuhkot, suun,kokeili kivekset ja lampulla korvat. Korvatulehdus oli hyvin parantunut. Mitään tornin rakentamisia tai muitakaan testejä ei ollut. Kysyi vaan että tuleeko ymmärrettäviä sanoja sekä onko säännöllinen unirytmi. Seuraava käynti sitten 2.v neuvola hoitajalla.
 
Voi ei yxvaan :D sua ei ehkä niin kovasti naurattanut tuo... Tai just ettei tiiä itkeäkö vai nauraa :D tuli elävästi mieleen kun oma pikkusiskoni silloin muinoin harrasti tuota, toinen "Hauska" temppu oli sotkea oma sänky oksennuksella, siis tahallaan työnsi sormet kurkkuun.... Hyrh...

Ronja, kiitos kysymästä :) oksentelu loppui sunnuntai iltana, ripuloinut on nyt ma-ti. Muuten on poika jo ihan virkeä oma itsensä, joskaan ruoka ei maistu kovin hyvin. Minä ja mieskin sairastuttiin mutta onneksi eri aikoihin, niin kumpikin sai levähtää eikä olla koko porukka kerralla oltu siinä huonoimmassa kunnossa.

Olipas teillä pikainen neuvolakäynti, Ronja! Oliko niin, että teillä oli neuvola viimeksi 1 v 3 kk? Meillä on torstaina sitten se 1,5 v nla, jännittää jo kovasti mitä ne sanoo.
 
Kiva kuulla että siellä ollaan jo paranemaan päin Justiina :) Eiköhän se ruokakin ala pian taas maistumaan. Meillä oli joo 1,3v neuvola viimeksi. Silloin testattiin ainakin sitä palikkatornin rakentamista. Mut eipä siinä mitään. Tiedän itse että kehitys on ihan ikätason mukaista, ainakin luulen niin :D Osaa siis pinota muutaman palikan päällekkäin ja nyt hoksannut nuppipalapelin tekemisen :)
 
Puolitoistavuotisneuvolassa käyty, jossa päähuomio kiinnittyi imetykseen ja siitä yritettiin sitten löytää kaikki mahdolliset huonot puolet. Älytöntä. Noh, olen jo sen verran asiaa vuodattanut ja palautekirjettä viilannut, etten tässä sen enempää aiheesta jatka ellei jotakuta satu kiinnostamaan.

Saatiin myös lähete fysioterapiaan. Ei kyselty mitään äidin fiiliksiä asiasta tai ylipäätään mistään. Ei pinottu palikoita tai mitään sellaista. Punnittiin ja mitattiin ja lääkäri kokeili kivekset, kuunteli sydämen. Th jaaritteli mitä kaikkea sen ikäiset jo tekee ja mistä ovat kiinnostuneita, sen sijaan että olisi kysynyt minulta, mistä meidän poika pitää ja mitä osaa.

Pituutta 78 cm ja painoa 9,5 kg, eli puolessa vuodessa pituutta tullut lisää reilut viisi senttiä ja painoa hienot puolitoista kiloa :)
 
Voi video Justiina, että kuulostaakin suoraan sanottuna paskalta käynniltä :sad001 ja ihan mielellään kerro mitä siellä imetyksestä sanotiin. T. Imetän edelleen lapsentahtisesti
 
Äh Justiina, typerältä kuulostaa :sad001 Meilläkin oli aika tympeä käynti.
Me tänään rauhaksiin heräiltiin pojan kanssa klo6. Syötiin aamiaista ja otettiin rennosti, kunnes mun puhelin soi :D työkaveri soitteli vähän ennen 7 ja kyseli olenko mahdollisesti töihin tulossa... Hehe. Olin katsonut vähän kalenterista väärää viikkoa ja menossa vasta iltavuoroon... :D rento aamu vaihtui siis kauheaan kiireeseen... Nää on niin näitä, eikä ollut ensimmäinen kerta :D
 
Lääkäri ja th oikein yhteistuumin keksivät kaikki mahdolliset huonot puolet imetyksestä, paitsi että heidän väitteensä eivät pohjautuneet faktoihin vaan pikemminkin mutu-tuntumaan ja kuulopuheisiin. Sain kuulla, että imetetyt lapset syövät vähemmän kiinteitä ja että imetyksen vuoksi joiltain lapsilta on jouduttu kiskomaan maitohampaita suusta. Myös minun jaksamisesta oltiin huolissaan, vaikka siihen ei imetys vaikuta mitenkään, ainakaan negatiivisesti. Kehoitusta imetyksen lopettamiseen oli myös, mutta tein selväksi että tämä on minun ja lapseni välinen asia ja yritin kertoa WHO:n suosituksesta jne. Ei minua juurikaan kuunneltu, mutta kyllä he lopulta ilmeisesti käsittääkseni tajusivat, että mun päätä ei käännetä. :D tuntuu suorastaan kummalliselta joutua puolustelemaan imetystä jatkuvasti. Ihan kuin tekisin jotain pahaa lapselleni.
 
Justiina89, mä oisin kiehunut raivosta. Meillä on keskiviikkona neuvolakäynti ja saa nähdä miten siellä tähän meidän imetykseen suhtaudutaan. Tosi ikävä kuulla tuollaisesta kokemuksesta, tosin, eipä ole ikävä kyllä eka kerta. tuntuu, että suomen terveydenhuolto on kyllä jotenkin ihan naurettavan jäljessä imetyksen tukemisessa ja nimenomaan faktatiedon antamisessa.
 
Kyllä mua suoraan sanottuna vitutti niin että oli tukka nousta pystyyn :'D vaikka tiedän, että ei he varsinaisesti pahaa tarkoittaneet, mutta kyllä olisi ollut näillä tädeillä paljon opittavaa niin imetyksestä kuin ihan asiakaslähtöisestä palvelusta. Minua esimerkiksi hieman loukkasi se, että lääkäri pojan nähtyään sanoi: "tuoko puolitoistavuotias, minä ajattelin että 8 kk tai korkeintaan 1 v." Kyllä tuollaiset ajatukset voi minusta pitää ihan itsellään.
 
Ymmärrän Justiina täysin sun fiilikset, oisin itse varmasti ärähtänyt jotain. Täälläkin todennäköisesti vielä imetettäisiin, jos raskaus ei olisi pakottanut lopettamaan.

Meillä alkoi eilen operaatio tutista eroon, yhdet päikkärit ja yö on nyt nukuttu ilman ja on myönnettävä, että yllättävän helposti sujui. Päikkäreille meni eilen nukahtaessa puoli tuntia ja illalla itkua riitti 40 minuuttia, mutta kun nukahti niin ei heräillyt ennen aamua. Toivottavasti jatkuisikin yhtä helposti :).
 
Takaisin
Top