Töihin paluu

enough

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Tämmöistä ketjua ei tainnut vielä olla. Asia ei varmaan kovin monilla olekaan vielä ajankohtainen. Pistetään kuitenkin ketju pystyyn. Jossain vaiheessa se on kuitenkin kaikilla meillä (toivottavasti ainakin :wink) edessä.

Palaan itse töihin siis tammikuussa ja mies jää kotiin. Vähän hirvittää miten pärjään niin pitkiä pätkiä erossa vauvasta. Yhtään en epäile, etteikö mies ja vauva pärjäisi :p Ihan perus 8-16 toimistotyö siis odottamassa. Sovittiin pomon kanssa, ettei ole pakko tehdä yhtään työmatkoja kevään aikana, jos en halua. Yksi on jo sovittu, mutta sinne otankin miehen ja vaavin mukaan :joyful:

Imetystä yritän jatkaa ja toivon, että se onnistuu. Herun onneksi pumpulle hyvin, niin saan töissä pumpattua ja vietyä sitten maidot kotiin. Yöt vähän jännittää. Vauva syö tällä hetkellä mun yön aikana vain kerran, mutta on nyt muutaman viikon heräillyt tunnin kahden välein :meh: Toivottavasti helpottaa ennen tammikuuta tai mun täytyy mennä sohvalle nukkumaan. Mies on niin sikeäuninen, että herään ennen sitä vaikka olisi korvatulpat päässä :smug:
 
Mulla on osa-aikainen "töihinpaluu" myös tammikuussa. Pitää siis palata kirjoittamaan gradu, ja oon ajatellut tehdä sitä työmentaliteetilla, esim kolmena päivänä viikossa 9-16 tai vastaavaa. Onneksi joustoa toki löytyy ja asutaan lähellä yliopistoa. Juuri tuo imetys pohdituttaa, varsinkin kun en heru helposti pumpulle. Onneksi poju kyllä syö soseita jo tosi hyvin, eli toivottavasti pärjätään melko pienillä korvikemäärillä ja yritän sitten muina aikoina imettää ahkerasti. Onko muilla aiemmista lapsista kokemusta osittaisimetyksestä töissäkäynnin ohella?

Meillä siis siinä mielessä onnellinen tilanne, että mieskin on opiskelija, eli voidaan jakaa päivät ja olla osittain molemmat kotona kevään :)
 
Maaliskuun lopulla täytyis palata töihin, mietin osaaikaista töihin paluuta...en ole ihan varma vielä. Isä jää luultavasti heti isäkuukaudelle tytön kanssa kotiin. Meillä molemmilla vuoro työ joten haasteita riittää vielä :shy:
 
Minäkin palaan maaliskuun lopussa töihin tekemään kolmipäiväistä viikkoa. Emma menee päiväkotiin niiksi päiviksi. :) Isi-ihmisen piti pitää ikäkuukausi, mutta sairausloman takia ei oikein enää voi/viitsi pitää. Ehkäpä pitää sen sitten myöhemmin ennen kuin tyttö on 3 v.
 
Mulla oli niin loistava suunnitelma, että palaan kouluun keväällä täysin. No, enpä palaakkaan. On tuo kuitenkin niin pieni vielä. Oon nyt syksyn pakertanut opparia ja sen puitteissa käynyt koulussa muutaman kerran, mutt on se vaikeeta yrittää saada jotain tehtyä tänn pikkuisen kanssa. Meinasin keväälle ottaa jotain yksittäisiä kursseja ja innovaatioprojektin, niin ompahan sitten se poissa alta. Isovanhemmista on ollut iso apu nyt koulun kanssa, mutt tiedä sitt miten tehdään, kun ens syksynä palaan kouluun.
 
Mä palaan töihin kiirastorstaina :eek: Eli onneksi vielä aikaa nauttia kotona olemisesta. Meillä jää mies hoitovapaalle, koska hän itse näin toivoo. Saas nähdä mitä pojat täällä keskenään keksivät. 2-vuorotyön haasteena onkin imetyksen jatkuminen.. Voi tietenkin olla, että se vähenee huomattavasti jo ennen töihinpaluuta. Aika näyttää.
 
Mulla olis lomien jälkeen virallinen eka työpäivä 2.4 jollon ehkä jo jotain palaverin tynkää on jossa käydään läpi mitä vuoden aikana tapahtunu ja mitä mun pitää tietää uusista ohjelmista jne. Todennäkösesti kyllä käyn yhden koulutuspäivän tammi-helmikuussa kun sitä ei välttis järjestetä myöhemmin keväällä ja kyse on turvallisuuskoulutuksesta niin ei oo asiaa töihin jos ei oo luvat kunnossa.

Tällä hetkellä hirvittää jo pelkkä ajatus töihin menosta, meillä herätään monta kertaa yössä ja pelksätään mä saan tytön nukkumaan... mulla siis vuorotyö niin miehen pitäs kans alkaa harjotella tota nukuttamista. Ootellaan kuitenki tammikuulle ennen ku aletaan enempi miehen kaa harjottelemaan, jos sais eka muuten ton nukahtamisen/nukkumisen kondikseen... imetyksen ajattelin ajaa alas nyt joulukuussa kun tosiaan pumpulle en heru ja mulla voi työvuoro olla sen vuorokaudenki niin ei hirveesti nappaa räjähtävät tissit töissä.. ja siis sen takia ajetaan alas jo joulukuussa ettei tuu sitte kaikki kerralla keväällä. Keskitytään nyt aina yhteen asiaan kerrallaan..
 
En mä mihkää töihin haluu :chicken:

Mä en kyl tiedä mitä teen, lopetin yrityksen kun jäin äitiyslomalle... kai sitä pitää töitä hakea, kodinhoidontuella ei eletä, hyvä että riittää talvella sähkölaskuun :nailbiting:
 
Mulla ei ole työpaikkaa odottamassa, joten ensi vuoden aikana pitää aloittaa työnmetsästys. Esikoisen kanssa olin 1,5 vuotta kotona, ja se tuntui sopivalta ajalta. Nyt vaan mun selkä on niin ongelmallinen, että vähän hirvittää, kuinka kauan selviän tytön nostelusta ja kanniskelusta, kun plussakäyrällä komeasti kasvava neiti käy painavammaksi.
 
Jmt, ootko ollut pidempään imettämättä ja sit koittanut pumppua? Mullakaan ei meinaa helposti herua pumpulle, usein puolen tunnin työn tuloksena on 20ml, jos sitäkään. Mut sit jos oon ollut pois kotoa, ja jäänyt imetyksiä selkeästi väliin, saan helposti tyhjennettyä rintoja tarpeeksi pumpulia, saattaa tulla desikin viidessä minuutissa. Huhtikuussa imetys saattais sullakin olla muutenkin jo sen verran vähäistä, että esim kertatyhjennys riittäisi vuorokaudenkin työvuorossa (mä oon pumpannut esim nelisen kertaa vuorokaudessa, vaikka poika syö normaalisti toki paljon useammin), jos pumppuilu täpötäysillä rinnoilla olisikin mahdollista.
 
suvitus mä möin jo sen mun pumpun pois ku meillä oikeestaan menee se mitä tulee niin aikalailla tasan niin ei oo missään vaiheessa ollu tarvetta pumppailla (alkuun pari kertaa kokeilin ja onnistu) nyt ku oli useampi kuukausi väliä pumppaamiseen niin ei kyllä herunu niin yhtään pumpulle. Mut en mä koe tekeväni mun lapselle vääryyttä vaikka imetys lopetetaanki kuuden kuukauden jälkeen. Kyllä varmasti yhtä hyvin kasvaa korvikkeella ja soseilla mitä äidinmaidolla ja soseilla :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Juu niin varmasti, enkä tarkoittanutkaan mitenkään arvostella valintaa, ajattelin vaan mainita, koska voisin kans ajatella ettei heru millään pumpulle, jos en olisi testannut räjähdyspisteessä olevien rintojen kanssa.. Itselle imetys on ennen kaikkea niin kätevä tapa ruokkia lapsi, etten tahtoisi sen vuoksi vaihtaa korvikkeisiin kun on tähän tottunut!
 
Mä palaan elo/syyskuussa. Vähän hirvittää että miten pärjätään taloudellisesti mutta...emmä pysty laittamaan poikaa vielä hoitoon :D mulla on onneksi toiminimi jonka kautta teen lapsi,perhe ja hääkuvauksia niin tulee edes vähän tuloja jostain. Ja keikat onneksi ajoittuu viikonlopuille niin että isimies saa hoitaa poikaa.
 
Tsemppiä ensimmäiseen työpäivään Enough!

Huhhuh... Musta tuntuu, että olin viimeksi töissä joskus edellisisessä elämässä.
 
Takaisin
Top