tässä kuussa ovuloineet/ovulaatio tulossa!

etk

Vauhtiin päässyt keskustelija
eli tässä vähän omaa taustaa; olen 24v. kolmas lapsi toiveissa. pillerit jätin kesäkuussa pois. kierrot ollu 33, 34 ja edellinen oli 47...... :/ tämäkuu ovista tikuteltu, luulen että ovis oli tossa 13-16.10 välisinä päivinä (tikut loppu kesken juuri kun viivat alkoi olla yhtä tummia) tässä nyt pitäis jännäillä kuun loppuun asti mutta olis kiva jos olis tämän kautta kavereita joidenka kanssa sais yhessä jännäillä :D
 
Moikka! Täällä 35-v ensimmäistä lasta yrittävä naisimmeinen odottaa innokkaasti ovulaatiota. Meillä on jo yli 2 vuotta yritystä takana ja nyt ollaan kutsuttu lääketiede apuun, eli piikittelen ensi viikolla itseeni hormonia jotta saataisiin pari oikein hyvää munasolua. Ne irrotetaan istukkahormonilla kunhan ovat sopivan kokoisia ja sitten tehdään inseminaatio. On ihan mahdollista, ettei tämä hoito tuota tulosta ainakaan vielä ekalla yrityksellä, mutta olen silti positiivisella mielellä. 
 
Moi!:) mun taustaa sen verran, että olen 23v. Pillerit jätin pois joulukuussa 2011 ja raskaaksi tulinki sitten maaliskuussa, mutta olikin tuulimuna. Kaavinnan jälkeen ollaan odotettu plussaa, tämä kerta taitaa olla kaavinnan jälkeen kolmas yritys kerta. Että iha alussa vasta ollaan:) Mutta ovikseen: oli ovisoireiden perusteella 9-11.10 tienoilla, nyt sitten vaan pitää taas jänskäillä että tärppäsikö vai ei.. Kierto muuten ollu 30päivää.. En ole ovista ikinä tikutella, kiinostusta kyllä voisi löytyä:)) etk: saadaan sitten jänskäillä nyt tätä loppukuuta!:O Catriona: Peukut pystyyn, että hoidot tuottaisi tulosta!:)
 
eilen oli aika kovia alavatsa kipuja/nippailuja ja ajattelinki jo että menkat alkaa hurjan paljon aikasemmin,mut eipä sit alkanutkaan :D joo mä oon tämänkuun tikutellu ahkerasti tosta kp 9 lähtien kun en tota kiertoa tarkkaan tiedä ja kp 13 tuli se lähes yhtä tumma kuin testiviiva mut sit tosin kävi niin huono tuuri et ne tikut loppu eikä tämän paikkakunnan apteekissa ollu lisää :( vasta kp 16 sain niitä lisää ja haalenempaan päin menee.. tänään siis kp 20
mamis88 oon kuullu että tuo tuulimunaraskaus on aika yleistä? ajattelitko mikä aamu tehdä rt? lueskelin netistä muitten tekemiä ovisjuttuja ja löysin semmosen "ohjeen" että teippailee tikkuja paperille siinä järjestyksessä kun niitä tekee, sit on helppo vertailla et onko edellisestä päivästä tummempi. itse tein näin, ja tein aina aamupäivällä ja illalla koska toi kierto on tosiaan hukassa. ovistesteissä kyllä lukee että 30min jälkeen tulos ei ole enää luettavissa mutta ei mun viivani ole muuttunut sen 10 min jälkeen. jos innostut teippailusta niin googlen kuvahaulla saa hyviä malleja ;D
catriona toivotaan että piikittelystä on apua, ja ettei tarvitsisi montaa hoitokertaa tehdä. peukut ja varpaat pystyyn :)
 
Huomenta! Ootko etk katsastanut löytyisikö paikallisesta Citymarketista Pregcheck-nimisiä ovulaatiotestejä? Mä olen käyttänyt noita koska ovat helposti saatavilla ja varsin edullisia; 10 liuskan paketti vajaa 10 euroa. Toinen hyvä vaihtoehto on tilata ovistestit netistä, esim. raskauskeiju.fi:stä tai testikauppa.fi:stä. Noista saa myös raskaustestejä huomattavasti edullisemmin kuin apteekeista.
 
etk: kyllä tuulimuna valitettavasti on aikas yleistä, kätilökin silloin mulle sanoi että päivän aikana sillä on keskimäärin 12 asiakasta, joista yhdellä on tuulimuna tai keskenmeno. Kiitos noista ovistikku neuvoista, täytyykin testailla jos tää ei nyt pidä paikkansa.. Tein äsken nimittäin r-testin ja kaks viivaa sinne tuli!:O :D toinen kylläkin haalea, mutta huoh.. Mä en mun puhelimella osaa kuvia tänne laittaa:( äää.. :D
 
mamis88 voi hitsi ku ihana juttu, onnea kovasti x) mulla taitaa olla ovis sittenki vasta nyt, en kyl ymmärrä et miksi ovistikut näytti jo kp13 tummat viivat ja nyt eilisestä asti on ne tummu taas?? eilen tein r-testin mut ei näyttäny mitään joten taidan olla yks niistä harvoista jolla tulikin kaksi ovista
catriona
 joo oon tilannukki kaikki testit netin kautta, olen todennut ne kaikista halvimmiksi ja ihan luotettaviksi :) eikä tarvi ihmisten ihmeteltäviksi mennä kassajonoon (asun pienellä paikkakunnalla) pregchek- r-testejä olen kyllä hakenu, 2 testiä alle 3e :)
 
Noiiin, pienen taistelun jälkeen siis tämmöisen kuvan sain tänne!:) tosissaan torstaina pitäis menkat alkaa.. testin tein äsken, eli en edes aamuvirtsasta.. :O


 
mamis88 eikait se ihan normaalia ole mutta mahdollista kyllä ja erittäin harvoja tapauksia on.. ei tuo muutakaan voi olla? kp13-14 ovis plussat ja kp 21-22 ovis plussat..   noh molemmilla plussilla on hommat hoidettu joten toivotaan että tuottais rt:kin plussat :)) tunti sitten kyl oli niin kovat kivut kyljessä ja alamahassa ettei suorassa pystyny kävellä saatika että olis sänkyyn hypätty :( isännältä pyytää lasten nukkumaan menon jälkeen selkähieronta niin eiköhän se siitä rentoudu :D oliko muuten toi sun testi se soft jotain? :D
 
etk: No sittenhän sen oviksen on täytyny olla 2kertaan jos oot ne tikuttanukki!:)) nyt peukut pystyyn ja toivotaan että tärppää!:)) Ja kyllä, Soft raskaustesti on kyseessä.. :) Onko kokemusta siitä? Pelottaa vähän etä jos ei nyt ookkaan plussa, tai onkin taas tuulimuna:/
 
Lääkäriltä tarkistettu tieto: Ovis ei voi tulla kahta kertaa saman kierron aikana. Sen sijaan se on mahdollista, että elimistö kertaalleen valmistautuu ovulaatioon ja LH-taso (luteinisoiva hormoni, joka aikaansaa ovulaation) kohoaa, mutta jokin menee pieleen eikä ovulaatiota tapahdukaan. Tällöin kroppa yrittää jonkin ajan kuluttua uudelleen, yleensä paremmalla menestyksellä. Tämä selittää kaksi positiivista ovulaatiotestiä saman kierron eri vaiheissa.
Ovulaatiotestit eivät kerro, onko ovulaatio varmasti tapahtunut. Ne kertovat vain sen, että kroppa valmistautuu ovuloimaan. Tavallisesti tämä tarkoittaa myös sitä, että ovulaatio tapahtuu. Poikkeuksia voi kuitenkin olla ja tällainen poikkeustilanne on mitä ilmeisimmin nyt ollut etk:lla.

Mamis88:lle onnittelut plussasta ja tarrasukkia matkaan! Kyllä tuo selvästi positiivista näyttää. :)
 
Catriona kiitos tiedosta.
mamis88 ovistestejä oon tehny ton softin ja r-testit odottaa kaapissa :) oviksen aikaan olen ainakin todennut hyviksi, kyllä sulla niin vahva toi viiva on ettei ole epäilystäkään ettetkö raskaana olisi :)
 
Catriona: hyvä tietopaketti oviksesta!:) niin ja kiitos, täytyy se vaan itsekkin uskoa että positiivinen tulos on.. oonkin jo tehny 3 testiä, ja kaikissa tuli plussa!:D

etk: kohtahan pääset sitten testaamaan myös niitä r-testejä, eiks ni?!;))
 
mamis88 joo ens viikkoa tässä kovasti odotellaan x) mulla oli se ovis nyt sit 22 päivä et eiköhän sitä uskaltais viikon päästä testata, plussa tuulilla edetääm :D
 
mamis88 liityn sun kanssa heinäkuun odottajiin <3 <3 aamulla pakko oli tehdä testi kun menkkaoireet hävis (tänään vasta dpo 10 ) niin selkeä haamuhan sieltä tuli :))
 
kiitti :)) joo varovaisin vaan otettava, haluan kumminki sen kunnon viivan ennenku uskaltaa kunnolla hehkuttaa :))
 
Takaisin
Top