Tärkein/turhin tarvike

Ehkä joku jossain jo mainitsikin, mutta itse ainakin näen jo nyt todella akrmeana esityksenä sellaiset vaipparoskikset, jotka käärivät muoviset kertakäyttövaipat muoviin vielä kertaalleen. Kaveri oli sellaisen virityksen lahjaksi saanut.
 
Moon, mä oon jopa välillä laittanut talkkia nappulan kaulamakkaroiden väliin, jos on hirveesti kuolat "syövyttäneet" punaista rantua... Etenkin jos on mahtipontiset supertriplakaksoisleuat, niin suosittelen kokeilemaan ;) Tosin on tota talkkia törkitty nappulalle ihan vaippaankin, erityisesti kylvyn jälkeen oon meillä toimivaksi havainnut hieroa taipeisiinkin hyvin, että kosteus ei jää ärsyttämään. Vaan en kyllä tiiä, et tuleeko toi talkkipurkki ees tällasella satunnaiskäyttäjällä menemään :DD (paitsi ite voin sit kesällä lainailla sitä ja laittaa hikoillessani ympäriinsä taipeisiin, jättimäisten reisieni väliin kun hametta käyttäessä saattaa hangata, ehkä voisi auttaa myös jos jalat hikoaa kengissä ja uhkaa tehdä hiertymiä/rakkoja, yöksi rintojen alle (nukun alasti/ilman liivejä... Ehkä se voisi toimia näin naisenakin menkkojen aikaan, kun välillä tuntuu siteet hiertävän nivustaipeisiin ikäviä hiertymiä!...)

Hahhahaah, tulipa tästä aikamoinen talkkiniksinurkka ;)

Ja hei joo, jos perunajauho ja talkki on lähes sama asia, niin kai tota talkkia voi kesällä mökkeillessä käyttää sitten corona-pelilaudallakin!
 
Mielenkiintoista :)

Tuntuisi olevan aika samat jutut kaikilla mielessa, kiva lukea ekaa odotellessa naita kokeneempien kokemuksia turhista ja tarkeista :)

maaru
 
Tuli mieleen yks turhake: pikkuniistäjä. Nenäfrida toimii, pikkuniistäjä ei.

Ja vaikka meilläkin on tuttipullot ahkerassa käytössä niin tuttipullon steriloijaa tai kuivaustelinettä tai lämmitintä ei ole edes harkittu. Ainoa "täsmäase" pulloihin liittyen on tuttipulloharja koska siinä on se pikkunen pulloharja mukana jolla saa sen pullotutin pestyä. Oon pullot yms keittäny käyttöönottaessa mutta sen jälkeen vain pessy tiskiaineella. Lämmitän maidon laittamalla pullon kippoon ja kaatamalla kuumaa vettä sinne. Ja jos on oikein kova kiire niin mikrossa.
 
Otetaanpas nyt jonkinlainen otanta tähän kyselyyn. Ainahan nämä elää eikä kaikkea voi aina muistaa mutta tällä hetkellä sain tällaisen listan kasaan [:D]

Tärkein;

kantoliina (rauhoittaa itkevän aina hetkessä, tosin näillä helteillä ollut poissa käytöstä vähän aikaa)
turvakaukalo (tätä ei tarvitse perustella sen kummemmin. Matkataan paljon autolla)
liivinsuojat (maitoa olisi muuten jokapaikassa)

Turhin;
imetystyyny (imetän kotona AINA kyljellään...)
rintapumppu (muutamaa tippaa enempää ei tule vaikka kuinka yrittää, käsin sen sijaan tulee oikein suihkuamalla...)
tuttipullo (täysimetetään eikä ole ollut hoidossa 2 kertaa enempää)

Ja sen verran täytyy kommentoida, että sitteriä, jonka moni kokee kovin tarpeelliseksi, ei meille ole edes hankittu enkä usko että hankitaankaan. Ja myöskin monen haukkumat maidonkerääjät oli meillä imetyksen alussa pari viikkoa korvaamattomat, koska niillä sai hoidettua arkoja ja rikkinäisiä rinnanpäitä.
 
ah..nyt mä repeen... TERVE vaan SANNAKOOOO!!!! Sun talkki-esitelmä oli kyllä tämän aiheen paras! Voiskohan sitte pottujauhoo hulmauttaa tonne tissien alle? Kun meinaan hiottaa nää 80 E lerpakkeet?
 
maarinen, pist menemään vaan! Ainakin talkki pelittää, joten miksei pottujauhokin... ja kenties jos miehelle tulee yöllä yllättävä nälkä niin sitä ja tissimaitoa, hyvä kiisseli..... ;)
(hihihih, sori kaikille muille. Maarinen on tottunut mun jorinoihin, muille nää voi kuulostaa vallan idioottimaisilta :P)
 
Tota sitteriasiaa piti ihan tulla kysymään... Että missä te ketkä ette hommaa sitteriä, syötätte vauvan kun se ei vielä osaa istua? Tajuan kyllä että osa aloittaa kiinteät vasta 6kk, mutta ei kaikki vauvat istu silloinkaan.

Meillä sitteri on ollut syöttöpuuhissa ehdoton, sylissä tyttö venkoilee ja pääsee huitomaan käsillään liikaa.
 
Meillä on vauvat syötetty turvaistuimessa, siihen asti kunnes osaavat istua. Pyyhettä vaan suojaksi että ei sotkeudu. Muutenkin vauva viihtyy istuimessa, siinä on turvallinen pesä. Koko päivää ei silti kannata pitää...
 
Turvaistuimessa lapioitiin meillä ekat soseet. Sitterissä meni ihan pelleilyksi... tosin se mutsin ostama sitteri osottautu lopulta muutenki turhakkeeksi.... Tää potki sen kirppari vempeleen kyydissä itsensä lattialle...

SANNAKOOLLE vielä, että joooo.... KUUTAMOKIISSELI! nam. hyvä äiti on pop :)
 
Ahaa just niin tietty... Meillä on se turvaistuin jatkuvasti autossa, mä kun en jaksa kantaa tota likkaa siinä (vaikkei se painakaan kuin vajaa 7 kiloa) [:D]. Niin ja mä meen aika usein miestä bussilla vastaan kun se pääsee töistä, sikskin on kiva et istuin on siinä.
 
Tärkeimpiä taitaa olla
Sänky (brio sleep, menee 6 ikävuoteen asti ja nukkunut alusta asti siinä)
Tuttipullo +harjat
Harsot
Ikean pienen pienet pyyhket eli siis pyllypyyhkeet
Lelu-/jumppakaari (muuten en sais koskaan käydä suihkussa tai syödä!)
Turvakaukalo

Turhimpia
Vaunut (joo siis sillei välttämätön vehje, mutta kun tyttö ei niissä viihdy niin me ei niillä useesti ajella)
pikkuniistäjä (liian iso sieraimeen)
maidonkerääjä
liian monta tuttipulloo (yhden hyvän ku löytää ni loput jää tarpeettomiks, aluks käytettii dr.browns pulloja mutta nyt käytössä ihan normaali ainun marimekkopullo, aventin pullot on jääny käyttämättä kokonaa)
paidat

Rintapumppu oli mulla ihan välittömässä tarpeessa kun pääsin kotiin, mutta nyt en tee sillä mitään kun maidon tulo loppu kun vauva vietti niin kauan sairaalassa. Pumpun ostin kuitenkin vasta synnytyksen jälkeen.
Sitteriä ei olla täälläkään vielä hommattu, mutta ehkä sen käyn ostamassa kun kiinteitä aloitellaan...
 
Tärkeimpiä ollut sitteri, leikkimatto ja lelukaari(helpottaa toisinaan yh:n arkea;) ), liivinsuojukset ja maidonkerääjä alussa. Harsot ehdottomasti myös. Rintareppu ollut ehdoton koiran lenkityksissä, kun ei niitä rattaita viitsi aina monen oven takaa kellarista hakea ja pirteänä ei niissä huvita makailla.

Turhimpia tutit, tuttipullot ja imetystyyny imettämisen kannalta, jäi käyttämättä siihen mut muuten ollu kyllä käytössä, esim tukena ja tilanrajaajana yms :)
 
Jospa tännekin jotain listaa saisi aikaiseksi..

Tärkeimmät:
Harsot
Liivinsuojat (ja kestona tietty!)
Sitteri
Kantoliina
Jumppamatto

Turhimmat:
Rintapumppu (saan käsinlypsäten paremmin maitoa irti[:)])
Maidonkerääjät
 
Tärkeimmät:

Tutti
Pullot ja pulloharja
Nenätipat
Sitteri

Turhimmat:
ööö...Onko niitä? Kantoliina hommattiin, mutta muutaman kerran vasta käytetty. Mutta tänään tuli todistettua että se voi ihan oikeesti olla näppärä! -Sain kämpän imuroitua poika kyydissä:) Ei siis se...mutta..
Kasa imsejä ja kasa vaippaharsoja. Toimivat jos jaksaisi käyttää...
 
Tärkeimmät:
Harsot
Sitteri, kun poika alkoi siinä viihtymään
Kestoliivinsuojat
Tuttipullot
 
Turhimmat:
Tutit
Itkuhälytin, poika ei suostu nukkumaan ulkona
Rintapumppu, tuli sillä pumppailtua, muttä käsin tosiaa saa lypsettyä paljon paremmin! Ja imetin vain 1 1/2 kk...
Kantoliina, kesällä se päällä ja poika kyydissä, nii hiki virtas, niin mulla kun pojallakin! Nyt kyllä vois testailla sitä taas, pikku-ukko kyllä nykyään sen aikaa viihtyy itekseen, että saan jonkun pikku homman tehtyä!
 
 
Tärkeimpiä:

- harsoliinat, pikku pulauttelijan kaverit
- kantoliina, saa rauhoitettua vauvan siinä ja itse puuhailtua samalla jotain muuta
- tutti: "ota tutti suuhun ja ole vielä hetki hiljaa!" [;)]

Turhimpia:

- imetystyyny: en saa kunnon imetysasentoa tyynyn kanssa, suosin makuulta imettämistä kotona
- kaikenmaailman hoitovoiteet: lapsella on ollut tosi hyvä iho, ei ole voiteita tarvittu
- imse vimse -kestarit: eivät istu meidän lapsella, vaikea asettaa ja lisäimunkin kanssa falskaavat

Sitteristä: sitteri ei ole kuulemma ruokailupaikka, sillä lapsen asento on siinä epäedullinen syömiselle ja ruokaa voi valua hengitysteihin ennen kuin lapsi ehtii nielaista.
 
Eihän siinä sitterissä makuultaan vauvaa syötetäkään... kyllä meillä on selkänoja ollut pystyssä, että ei sinne hengitysteihin sen enempää evästä valu kuin syöttötuolissa istuessa. [:)]
 
Takaisin
Top