Tärkein/turhin tarvike

Niin, siis sitteri ei oo hyvä syöttöpaikka jos lapsi on makuuasennossa mutta kuka hullu sitä makuuasennossa syöttäisi... Tietenkin lapsen tarttee olla mahdollisimman pystyssä. Ei-istuvaa lasta sylissä syötettäessä se lapsi on suht samassa asennossa kuin sitterissä joten sanoisin että höpö höpö [:D]. Mä olen syöttänyt kaikkia viittä lastani sitterissä eikä sinne hengitysteihin mitään ole ikinä valunut. Jos niin kävis niin se vaan todistaisi että on alettu kiinteät liian aikaisin.Tai ehkäpä tuon ajatuksen alullepanija on sitä mieltä että vain itsekseen syöttötuolissa istuvaa lasta saa ruokkia kiinteillä?
 
Nostellaanpa...

Meillä ollut tärkeimpiä tarvikkeita:
*imetystyyny (alun imetysmaratonit onnistuivat sohvalla telkkarin eessä :) ja edelleen jatkuvassa käytössä)
*Lansinoh-voide (alussa nänneille ihan ehdoton)
*Bepanthen vauvan pepulle ja alussa äipän nänneille
*sitteri (meilläki tultaneen syöttämään vauva aluksi siinä)
*leikkimatto lelukaarineen
*itkuhälytin
*harsot tietysti, niitä löytyykin ympäri asuntoa
*nenäfriida
*tutit
*rintapumppu ja liivinsuojat

Turhimpia meille:

*pienet ohuet pipot (mä kun luulin että vauvoilla ruukataan pitää myssyä päässä sisälläkin alussa?! Talvivauva syntyi, mutta kun synnärilläkään ei annettu pipoa, vaan sanottiin että terve vauva ei sitä normaalisti tarvi, niin en jaksanu kotonakaan käyttää)
*50-koon vaatteet (kun vauva syntyy 50-senttisenä niin silloinhan 50 cm body sopii päälle, sopiihan??! ...ei sopinut)
*kantoliina   -en vain osaa sitoa sitä, käyttämättä jäänyt, vaikka varmasti vois ollaki hyödyllinen :(
*lämpöpussi turvakaukaloon => ostin huutonetistä pussin, mutta kuinka ollakaan se ei passannut meiän kaukaloon, kun ei siinä ollutkaan sellaset pussista läpi pujotettavat 5-pistevyöt, joten pussi jääny täysin käyttämättä. myydään pois...
*sinkkivoide jäänyt hyvin vähälle käytölle, samoin talkkia käyttelen joskus lähinnä "näön" vuoksi - parempi näin tietysti, ettei ole tarvetta.
*maidonkerääjä
 
Harsot ovat olleet tärkeitä, vaikkei meillä pulautellakaan.

Pehmolelut mitkä ostin ennen lapsen syntymää ovat saaneet olla aika rauhassa emoticon
 
Takaisin
Top