Tärkeät hankinnat vauvalle & turhakkeet

Mää oon ihan järkyttynyt noiden mobileiden ja puuhamattojen/leikkimattojen hinnoista!
 
Meillä on leikkimatto ja sitteri esikoiselta mutta muuten on isommat hankinnat vielä tekemättä. Täytys nyt kyllä ryhdistäytyä niitten kanssa ettei tule kiire. Vielä puuttuu ainakin hoitoalusta/-pöytä, tuplarattaat, turvaistuin ja telakka, imetystyyny, vauvan peitto ja amme.
 
Meillä taas on kaikki isoimmat hankinnat tehty.. Nyt täytyis vaan päättää, että otanko pingu vai muumi mobilen ja puuhamaton :grin.
 
Mää olen imetystyynyä kattonu enkä kyllä osaa päättää mikä ois se oikee sitte :eek: Sama ammeessa, haluisin jalallisen ammeen kun jotenkin tuntuis et vois olla mukava käytössä. Hoitopöytä pitäs hakee ikeasta. Ai joo ja toi pumppuasia,siinä oon kans ihan ulapalla :wacky:
 
Mä pähkäilin eilen tutteja ja tuttipulloa. Jos yhden tutin ostaisi etukäteen ja pari perustuttipulloa. Onko jotain vinkkejä et millaisia ne kannattaisi olla?

Meiltä puuttuu kyllä sitteri ja leikkimatto. Kaipa ne ehtii hankkia sit myöhemminkin. Amme pitäisi vielä käydä ostamassa, mut varmaan perusmarketista tulee meille amme.
 
E.. me ollaan ostettu mobilekin kirppikseltä, oon kyllä käyttänyt tosi paljon aikaa, että löydän todella hyvän/kuin uuden ja joka on helppo vielä kunnolla pestä ja puhdistaa. Sitteri ostettiin vasta tori.fin kautta ja samalla keikalla löydettiin paljon todella hyväkuntoisia vaatteita, myös jo isommissa kokoluokissa ostettiin. Tämä ostopaikka oli todella siisti, joten kyselimme sitten kaikkea muutakin, mistä voisivat olla luopumassa. Leikkimatto ehkä sit saadaan ostettua sieltä vielä :) Sitterikin oli kuin uusi, vaatteet tosi hyvin pidetty ja viikattu huolellisesti. Yleisilme heidän kodissaan oli laadukas ja puhdas, joten siksi oli kiva käydä käytettyjen tavaroiden ostoksilla ja suunnitella jo jatkokauppoja :)
 
Meillä oli edellisillä käytössä tällainen amme http://www.lastenturva.fi/tuote/tummy-tub-kohtuamme-----/4260189490016/
ja oltiin kyllä tosi tyytyväisiä. Ihanasti jo tosi pienenä ei tarvinnut enää kannatella edes leuan alta. Ja muksut tykkäs. Samanlaisen ajattelin nytkin hankkia.
Tutteja ostin yhden kahden kappaleen paketin, niitä Mamin 0-2kk. Samoja oli keskimmäisellä aluksi. Tuttipulloista oon /lapset on tykänneet nukin pulloista, kun niistä saa hyvän nokkamukin pehmeällä nokalla. Ostan siis nokkiksen valmiiksi ja siihen erikseen tutit..
 
Mobilekysymys, eli olisiko käytännön kokemuksia:
Missä mobilemekanismeissa olisi hyväksitodetun hiljaiset äänet?

Katselin tuossa Torista valikoimaa, ja vastaan kun tulee Bellinoa, Fisher-Priceä, Brioa, ...
Meillä on yksi soittorasia tähän mennessä, Brion keltainen pupu. Olen sitä soitellut massulleni, mutta meinaa itseltäkin mennä hermot kun on jotenkin terävä ääninen kilkutus, ja melodiakaan ei ole "rauhoittava" vaan hyvinkin nopea.
 
Meillä on Teddy Kompanietin soittorasia. Siinä on se perus tuutulaulu, rauhallinen eikä soi liian kovaa.

Mobilen merkkiä en tähän hätään muista, mutta Bellino oli aiemmin. Alkoi raivostuttaa pidemmän päälle.
Meillä on sellanen erillinen lelukaarikin, joka soi tosi kovaa. Siitä on pitänyt teipata kaiutinta umpeen ja silti soi kovaa, etenkin sen lapsen korvaan joka siinä alla köllii. :eek: Nuo on hyvä tarkistaa ennen ostoa (mä ostin tuon esikolle huuto.netistä niin en pystynyt testaamaan etukäteen).
 
Iso ääni tuossa meidänkin mobilessa kyllä on, nyt kuuluu ainakin hyvin masulin sisällekin, mutta tosiaan, on se sitten melko iso, kun vauva köllii siinä alla :D Ehkä pitää ottaa vanulaput kans käyttöön äänenvaimentimiksi!
 
Meillä on tollanen perus 80's mallinen iso vanna-amme. Kirppiksellä 4,5 euroo... Vanha kerettiin laittaa herran haltuun aikasemmin. Meillä on lisäksi sellainen kylpytuki, jossa vauva voi maata, kun vain itse pitelee päätä ja niskoja.

Tuteissa olen käyttänyt niitä ikäsuosituksen mukaisia. Perus rengasmallinen on minusta paras. Vaikein mennä tukehtumaan siihen. Sitten mitkä on kivoja - olikohan MAMin perhosmalli, tarttee tutipidikkeen, että jos tippuu ni ei kieri kovin kauaksi.

Vanna-ammeeseen mahtuu taapero ja tenava pitempään, myöhemmin jos pesee esim. laiturilla mattoja, vi ammeessa on helppo kuljettaa vaikka niit märkii mattoja kuivumaan... Tai mitä keksiikään.
 
  • Tykkään
Reaktiot: E
Innostuin eilen tilaamaan netistä Nabby-itkuhälyttimen ja Finlaysonilta vauvan liinavaatteet, sieltä sai heti 20% alennusta kun liittyi kantikseksi. Muutama body täytyisi vielä hankkia lisää, harsoja ja kantoreppu.. Kantorepuista saa antaa suosituksia!
 
Mitä hyötyä vauvan kapaloinnista on? Kokee olonsa turvallisemmaksi? Eikös kapalo kuitenkin estä lapsen liikkumista? Esim tumppuja ei saisi käyttää, kun silloin lapsen normaali käden motoriikka ei pääse kehittymään, kun lapsi ei voi vapaasti laittaa kättä nyrkkiin. Selittäkää nyt tyhmälle. :)
 
Joku joskus kertoi et vauva kokee olonsa turvalliseksi kapalossa. Ja jotkut saattaa jopa hermostua omiin käsiinsä? Tiedä sitten. Siksi ajattelin et jos jollain on kokemusta asiasta.
 
Mun ystävät kapaloivat vauvaansa kun oli levoton nukkuja ja säikähteli heiluvia käsiänsä kun ei siinä vaiheessa vielä ymmärtänyt niitä omaan kehoonsa kuuluviksi. Kapalointia olivat neuvolasta kehoittaneet ja se tepsi :-) Mekin harjoiteltiin kapalointia vauvapäivässä mutta ei aateltu ostaa kapaloita, sillä se onnistuu varsin hyvin esim. pussilakanalla.
 
Takaisin
Top