Syyskuun turinat

Mä oon pyrkiny jo monta vuotta kasvattamaan omaa väriä mutta oon laittanu raitoja esikoisen raskausaikana :) kohtuus kaikes, wadalmina kiteytti hyvin :D

Ja nuosta rattaista, meillä maalla on Brion Happyt ja on hyvät. Helsingis ku on oltu nii meillä on ollu matkarattaat, Quinny Zapp Xtra2. Menee tosi pieneen ja on 3 pyöränen kääntyvällä etupyörällä.
Mutta Helsinkiin voin suositella myös kantoliinaa tai reppua! Pieni ja kevyt ja helppo :)
 
Onko muita atoopikkoja/allergikkoja jotka ovat joutuneet syömään jotain allergialääkettä raskauden aikana. Mitä merkkiä teille on suositeltu?

Olen yrittänyt tätä pitkittää, mutta pian raavin itseni kauttaaltaan verille ja kohta en keksi enää mitään. Ruokavaliosta olen karsinut jo kaikki mitä voi ja aiheuttaa oireita...syksyt ovat aina mulle pahinta aikaa.
 
Hei baabuska, minä söin jo ennen raskautta loratadinia ja tähän niin th kuin lääkäri sanoi että voi huoletta käyttää raskaudenkin aikana.
 
noista rattaista nii joo pyörivillä eturenkailla on kiva mennä mutta sitte jos talvi ''yllättää'' ja paljon lunta nii mä en ala kylmässä talvipakkasessa sumplimaa miten pääsen vaunuilla eteenpäin tai saatika loska paska sohjossa nii otan isoilla tavallisilla renkailla... :)
 
Kannattaa miettiä, jos haluat isot renkaat, että haluatko kuitenkin ne eturenkaat kääntyvinä. On monia laadukkaita vaunuja, joissa ne etupyörät saa lukittua vaativammassa maastossa ja esim. Talvisäässä. Mutta kaupoissa ja kapeissa käytävissä on varmasti näppärämmät kuin tavalliset vankkurit. Ne on kääntyessä aika kankeat.
 
En oo vielä lumihangessa päässy noita meidän vaunuja testaamaan, mutta lukitsemalla etupyörät meno tuntui vakaammalta ja semmoisilta kuin niissä perinteisissä "tankeissa". Ainakin noihin meijän vaunuihin saa kääntyvien etupyörien tilalle napsautettua talvirenkaat, mutta en niitä ole vielä aatellut ostaa, kattoo sitten jos tuntuu että tulee game of thrones-talvi tänne etelään asti :grin
 
Joo pienet renkaat on kyllä ihan hyödyttömät loskassa ja vastaavasti pehmeällä hiekalla, tai soralla. Ne on vaan selkeetä asfalttia varten. Tämän oon todennut moneen kertaan noissa meiän cityvaunuissa, jotka muuten on näppärät, paitsi sillon kun eivät oo :P
 
Mä totesin saman ku bjorkm, meidän matkarattailla erehdyin kerran hietamaastoon ja toiste en mee ja harkittin jo toisia matkarattaita reissun jälkeen :D
 
joo no nyt mulla on jo kolme näyttöä rattaista, kuhan palkka tulle nii voi päättää mitä sitä sitte ostaa :) hei miten teillä hb? itellä ku koulussa testasin nii 125 ja ostin nyt omatoimisesti floradixin...en mä lähde odottelee et se tippuu sinne 110 ennen ku voi alottaa... sama se on alottaako nyt vai kk päästä :)
 
Mullakin oli 125, kun kesällä mitattiiin (ekassa neuvolassa oli 145), mutta neuvolatäti piti sitä oikein hyvänä. Eikä minustakaan mitenkään kummalta tunnu :) Sanoi hyvin, että sitä varten se keho tekee kaikenlaisia muutoksia ja outouksia, että me mammat tajuttais levätäkin.
 
Mulla oli 147 alussa, ja ennen neuvolalääkärii aloin olee tosi väsyny niin pyysin mittausta siellä, oli tipahtanu 113. Rautaa syöny nyt kuukauden, ja en ainakaa oo enää niin väsy, et kai se on auttanu :) ens viikolla taas neuvola, niin näkee sitte :)
 
Mulla oli alussa 117 ja reilu kuukausi sitten 106. Söin sillon alkuunkin jo rautaa ennen kun tiesin raskaudesta, nyt kun oli viimeksi 106 niin oon taas ottanut lisärautaa. En vaan oikein aina muista syödä sitä :-\ väsynyt oon edelleen mut luulen että käy samoin kun ekassa raskaudessa, eli loppua kohti alkaa nousemaan taas :) esikon loppuraskaudessa mulla oli yli 130, mitä ei oo tietääkseni muuten ikinä tapahtunu :D
 
Mulla oli alussa 123 ja viimeks 137 sitä pari viikkoo ennen kävi päälle 140.
 
Perhonenz, hb:n kuuluuki notkahtaa vähä keskiraskaudes ku vauvan verivolyymi kasvaa vauhdilla ja nappaa meidän varastoista osansa.. tuo 123 on hyvä niin en alottas rautaa vielä ku liian korkeekaan hb ei ole raskauden kannalta hyvä :) mul on ainaki korjaantunu edellises raskaudes pikkunotkahdukset itekseen.. just jollain 140-120 välillä vaihteli.. nyt ei oo kyl ekan kerran jälkeen ees mitattu.. pitäski töis muistaa nipata :grin
 
Baabuska, mullakäytössä cetirizin.. oireet vaihtelee, mut pitkin raskautta joutunu napsimaan :rolleyes: mä aattelen et oireiden aiheuttama stressi on sikiölle haitallisempi ku turvalliseksi todetut lääkkeet.. nimim.eka meni primperania pari kk, nyt menny pitkävaikutteista panadolia jo viikkotolkulla ja kohta varmaan panacodia ku ei tuo selkä ala asettua :confused: astma, kilppari ja allergialääkkeiden lisäks siis.. samat koktailit oli käytössä esikkoa odottaessaki ja ihan on hyvänkokosena ja terveenä kehittyny :) ja esikkoa odottaes viel operoitiin selkä et melkoset kipu-ja anestesialääkekoktailit tuli kyl :eek: toiv. ei operaatioon asti tälläkertaa jouduttas!
 
Miksi syödä rautaa kun ei oo tarvetta ... Mulla hb ennen raskautta 145 ja nyt pyöriny 120 kieppeillä. Ite en ainakaa huvikseni popsi mitään pillereitä ku ei liian korkee hb:kään oo hyvä.
 
Takaisin
Top