Syyskuun surinat

mmaljo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmikuunmammat 2014
Heips :) Aattelin nyt rohkeasti laittaa tämän pystyyn.. Toivottavasti ketään ei häiriinny? :)

Mites teillä on oireiden kanssa? Onko jo hävinneet pahimmat olot?

Itsellä vielä aamuisin oksentelua töihin lähtiessä ollut, kun en nyt vaan osaa ottaa rauhallisesti. Lisäksi tullut vähän jotain alaselän jumituksia, mutta mies on kiltisti hieronut :Heartred Lisäksi on tarvinnut jo alkaa käyttää mammahousuja. Omat kyllä menisi vielä kiinni, mutta hetken päästä alkavat ahdistaa ja kun tuo miehen sisko niitä mammahousuja meille kantoi, niin voihan niitä jo hyväkseen käyttää :)

Hyvät syyskuun aloitukset kaikille ja lähempänä ollaan jo taas helmikuuta! :Heartred
 
Kiva, kun aloitit uudet surinat mmaljo :) Kurjaa tuo oksentelusi. Toivottavasti helpottaa pian.

Mäkin oon jo siirtynyt mammahousuihin, kun päivällä turvotusta on sen verran, että omat housut alkaa puristaa. Kauhulla jo mietin mitä puen päälle talvella ulkona. Mulla ei ennestään ole talvivauvaa, joten ei ole kokemusta. Nyt kuitenkin täytyy ulkoilla pari kertaa päivässä nuorimmaisen kanssa ja helmikuussa on todennäköisesti kylmä! Pitää varmaan hommata jotkut XL-toppikset tai keksiä joku kaulaliina viritys mahan ympärille.

Aloitan huomenna 1-vuotiaamme kanssa muskarin. Saas nähdä, miten meillä innostutaan siitä. Muutenkin tällä viikolla alkaa pyöriä isompien poikien harrastukset. Kuskaamista siis riittää. Mutta ihan kivaa!

Hyvät syyskuun alut kaikille! Itse tykkään kovasti tästä kuusta. Iltojen pimenemisestä, kuulaista ja raikkaista säistä :)
 
Syysterveiset täältäkin !!

Täällä ei oikeastaan mitään oireita ole. välillä kyllä väsyttää, mutta yleensä yö on sitten mennyt huonosti, että joutunut monta kertaa heräämään esikoisen takia. Viime yönäkin näki varmaan painajaisia, ku itki tunnin välein 24-5 asti, mut sitten nukku hienosti 8 asti. hieman väsynyt olo nyt sitten on.

Tuntuuko teillä kenellä on jo ennestään lapsia, että aika menee jotenkin nopeammin? Itellä ainakin tuntuu. Ei sitä edes ajattele päivittäin, että nyt ollaan raskaana. yrittää vaan pysyä esikoisen perässä =) Viimeksi osasi sano tarkkaan kuinka pitkällä raskaus on.Mutta nyt pitää oikein alkaa laskea, et kuinkas pitkällä nyt ollaankaan. Onneksi aina sunnuntaisin alkaa uusi viikko =)

Tästä raskaudesta tuntuu, että maha ei meinaa millään alkaa kasvaan. Kun tunnustelen alavattaa, niin ihan kuin siellä jotain tuntuis, ja välillä olen ollut tuntevinani jotain liikkeitä käteeni. En osaa sanoa. Esikoisesta tunsin käteen asti siin' 20-22 tuntumilla. Kyl silloin tällöin tuntuu sillai muuten kyl liikkeitä. =)

Ostin tänään yhden pitkähihaisen äitiyspaidan rohkeella 8 eurolla. ei paha. Ja on sen verran paremman näköinen et viittii kyläänkin sen laittaa. Saa nähdä miten sitä osaa pukeutua sitten talvella ,kun saa tuota vatsaa sitten peitellä, kun mikään ei päälle enää mee =) itellä ei mitään kokemusta talvivauvasta. Kesällä oli helppoa,kun ei paljon muutenkaan tarvinnut itteään peitellä =)

Mutta toivotaan että tästä tulee kaunis ja lämmin syksy. Saa sitten mennä ja olla ulkona
 
Huh. Tuli sit äsken oltuu tunti päivystyksessä ja sen jälkeen tunti naistentautien osastolla.. Yhdentoista alkaan tuli runsaasti kirkasta punaista verta vessassa käydessä ja siitä soitto paniikissa äitiyspolille jossa koitettii rauhoitella, sitten soitto miehelle joka sanoi et lähet nyt sinne päivystykseen ja sitten soitto pomolle joka käski lähteä katsomaan että kaikki on kunnossa. Siitä sitten polille ja ne lähetti naistentauteihin ja siellä sitten tutkittiin.

Tutkimuksissa näkyi, että istukka oli kohdunsuulla josta mahdollisesti johtui se hetkellinen verentulo ja ultralla vielä tarkistettiin että pienellä kaikki hyvin. Olihan sillä, siellä se pyöriskeli ja sydän löi normaalisti :Heartred

Mutta kyllä vaan iski sellainen paniikki ja se helpotus kun kaikki oli ok :Heartred
 
Hui, mmaljo. Kuulostipa pelottavalta. Onneksi pienellä oli kaikki kunnossa :Heartred
 
mmaljo, varmasti säikäytti pahemman kerran! Onneksi pikkuisella oli kaikki hyvin :)
Täällä mammahousut ollu käytössä jo jonnii aikaa, ei omat enää kiinni mene, tai jos ne jotenkin kiinni saa, niin tosi epämukavaa on ja istumaan ei pysty.
Isot verkkarit kotona ja mammikset sit jos tarvii kaupungille tms lähteä :) Masu on jo pieni selkeä vauvamasu ja masukuviakin olen jo jokusen viikon ottanut. Pitäisikin taas tältä uudelta viikolta kuva ottaa, tänään siis virallisesti 17vkoa täynnä. Esikoisen takia varmankiin tuntuu et aika menis vähän nopeammin. Viikonloppunakin mietin et kohta on jo 16vkoa täynnä ja sit "hetkinen, siis 17!" Kyllä mä tiedän suurinpiirtein missä päivässä/raskausviikossa oon menossa, mut välillä joutuu vähän laskeskelemaan, jos ollu hektistä tää muu elämä.
Tuo meidän koiranpentu valvottaa mua niin paljon ja on tässä kaikkea muutakin, että aika väsynyttä selviytymistä on tää elämä ollu parisen viikkoa nyt. Mut jospa tää tästä taas.
3vkoa ja 1pvä ois vielä rakenneultraan ja en mlta odottaa!! Toivottavasti sukupuoli selviää ni pääsis omepelemaan pienelle♥
 
mmaljo tuo kuulosti todella pelottavalta, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa pikkuisella.

Huomenna menen sit työpaikalle kysymään pääsenkö hieman vielä töihin. Olen ollut nyt rohkeen vuoden poissa, ja nyt olen ollut kotona. Jos pääsis tekemään vaik lauantaina. Mies hoitaisi silloin esikoista. Pääsisi ihmisten ilmoille ja saisi hieman omaa rahaa. Kun tuo kodinhoitotuki ei oo ku n300 euroo niin ei sil pitkälle pötkitä. Jos olis 3-4 kuukautta töissä niin sit vois jälleen jäädä äitiyslomalle. =)
Jännittää omalla tavalla tuo työpaikalle meneminen. en oo siel ollu kevään jälkeen.
 
mmaljo, onneksi kaikki hyvin, säikäytti varmasti aivan kamalasti!

Täällä myös odotellaan kovasti rakenneultraa :) Oon kotiäiti ja esikoisen kanssa aika menee kai jotakuinkin nopeammin nyt. Ainakin kun päivän aikana on menoja/ohjelmaa, menee aika hauskemmin. Ens viikolla aloitetaan muskari pojan kanssa ja tällä viikolla alettiin käymään perhekahvilassa. Erilaista tää odotus on ainakin nyt kun raskauden aikana hoitaa samalla uhmaikäistä. Äitiysneuvolakäyntejä on tosiaan nyt harvoin, mutta sydänääniä kun on mahdollista kuunnella kotonakin ja kaikki on hyvin, niin sillä ei niin väliä että harvemmin on, ja rakenneultra on se mitä odottelee paljon. Perjantaisin vaihtuu aina raskausviikko :Heartred

Mukavaa syyskuun alkua kaikille kanssaodottajille :)
 
Syysterveiset täältäkin!

Aika on menny hirveen nopeesti , ehkä ku pahoinvointia ei oo enää oikeestaan ollenkaan ja alaselkäkivutkin on jo helpottanu! Aatelkaa , kohta on jo puoliväli! Mutta on se vaan mukavaa aikaa tää! syksy, ehkä ihanin vuodenaika ja pikku paapeli mahassa ni kyllä kelpaa :)

Oon tuntenut jo kolmen viikon ajan liikkeitä! niin ihanaa :Heartred koko ajan on vaan voimistunut. Eilenki ko istuttiin iltaa ystävien kans niin koko ajan tunsi ko pikkunen sielä myllersi ja potki! Monet on ihmetelly että miten niin aikasin oon alkanut tuntee liikkeitä mut mun äiti kerto että hän on tuntenu jo ensimmäisestä vk 13! Että ehkä tuoki on periytyvää , jos on niin ohuet mahanpeitteet. Mutta sen voin sanoa että on tuo lapsukainen ainaki aika vilkas , veikkaan , sitte ko syntyy! :D Miten muut ensimmäistä odottavat, joko ootta tuntenu rakkauspakkauksen liikkeitä? :)

Mahakin on ihan oikea vauvamaha. En oo vielä saanu aikaseksi ostettua mama housuja ko vanhatki menee ( ihme kyllä! ) Mut ei voi pitää oikeen enää vanhoja paitoja. Sen verran on jo kasvanu masu.

Meinaattako ottaa äitiyspakkauksen? Oottako ostellu vaatteita/tarvikkeita?
Mää oon kierrelly kirppiksiä ja ostellu perusvaatteita ja jopa löysin yks päivä toppapuvun, just sellasen ku halusin! Sitte ko tietää et kumpi se on ni varmaan tulee taas osteltua kaikkia ihanaa.. :Heartred


-olgamaria vk 17+5
 
Ihanaa syksyä kaikille!

Meillä hirveä muuttostressi käsillä ja nyt vkloppuna on muutto. Voi kun olisi jo sunnuntai niin olisi muutto jo takana päin :)
Nyt on alkanut meidän Hipun liikkeitä tuntumaan melko päivittäin. Ekat liikkeet tunsin viikolla 15+ eli noin viikon aikasemmin kuin esikoisesta, mutta tosi vähän kuitenkin. Nyt kuitenkin välillä muljauttelee "kunnolla" että myös näkee. Mulla on jo masu kasvanut. Esikoisesta ei näkynyt mitään vielä rv 22 mutta nyt jo selvä masu enkä normi housuja oo voinut käyttää viikkoihin. Verkkari linjalla mennään kun kotonakin olen, mutta ostin jo valmiiksi yhdet mammafarkut missä on se "läppä" mut vielä mitää vähän masua kasvattaa että niitä viitsii käyttää.
 
Heippa kaikille helmimammoille! En olekkaan tänne vaun puolelle pitkään aikaan kirjottanut kun liityin tuonne fb ryhmään niin sinne tulee enempi sitten kirjoteltua ja päiviteltyä kuulumisia! Mulla on kahesta ensimmäisestäki ryhmät siellä fb:ssä niin senki takia enempi siellä tulee pyörittyä! Pitäs kyllä yrittää enempi tännekki päivitellä :) Täällä ollaan tervehdytty kaks viikkoo kestäneestä hirveestä flunssasta, pienimmällä oli korva ja silmä tulehus plus kauhee yskä ja nuha isommalla oli silmätulehus ja kauhee nuha ja yskä itsellä nuhaa ja yskää ja mies selvis jälleen kerran terveenä!

Mutta meille kuuluu hyvää, massu kasvaa kivasti ja pieni potkiskelee ja möyrii :love7 Aika menee ihan hirmu nopeeta kun näiden kahden pienen kanssa kotona on ja touhuskelee vaikka ja mitä! Äsken hoksasin että viikon päästä raskaus ois JO puolessa välissä, ei vaan pysty käsittää :) Elikkä tänään siis viikkoja 19+0! Isompaa kämppää etitään koko ajan ja toivottavasti pian löytyiski, ettei ihan viimesillään tarvis muuttaa tai ihan vastasyntyneen kanssa! Autokoulu myös pitäisi saada päätökseen ja järkätä nuorimmaisen 1-vee synttärit jotka on 22pv joten hommaa piisaa ihan kivasti niin ei ihmekkään että nää viikot vierii tätä vauhtia! Ens viikon keskiviikkona olis se rakenneultra ja sitä kovasti odotetaan josko saatais tietää kasvaako perhe kolmannella pojalla vaiko tulisko sieltä vuorostaa rinsessa meijän perheeseen! kumpi vaan käy kuhan olisi terve pieni :) Itsellä ei tuntemuksia ole kumpi olisi, mies sanoo että poika kun taas mun äitillä kuulemma tunne että tyttö! Raskausoireet on ollu aivan erilaiset kun aikasemmissa mut eipä nekään mitään kerro varmaksi se voi olla kumpi vaan! Eipä mulla kai muuta tällä kertaa.. yritän tulla kirjottaa tänne uudestaa viimestää rakenne ultran jälkeen

-Heisku ja pötkylä 19+0 :Heartred -
 
Täälläkin viikot menee nopeasti. nyt jo 18 viikko et pari viikkoa niin puoliväli ohitettu. ja kolme viikkoa rakenneultraan =)

Enemmän ehkä tyttöolo mulla. ehkä siksi,että esikoisesta teki kovasti mieli kaikenlaista terveellistä, kuten hedelmiä ja salaattia, mut nyt niin kaikki epäterveellinen sipsit,karkit ja limskat. ja etenkin suklaa. Ja muutenkin erilainen olotila. Painoakin tullu jo varmaan 5-6kg. Esikoisesta tuli kaikenkaikkiaan 8-9kg. Nyt menee toiselle kymmenelle =) mutta onneksi mulla ainakin imetys auttoi tuohon painonlaskuun =)

Emme ole vielä mitään uutta hankkineet vielä uudelle tulokkaalle. katotaan ensin, että kumpi olisi tulossa. Jos tyttö niin sit saan ostaa ihania mekkoja =) jos poika, niin no kaikki on sit valmiina =) Noita tuplia ollaan katottu. käytettynä ostetaan, mutta muuta emme vielä tiedä. Phil and teds ovat kuulemma hyvät, mutta niin on myös ihan mukava hinta. uutena 500-700 euroo ja käytettynäkin niitä on myyty 200-400 eurolla. No katotaan jos sais noi vanhat yhdistelmät myytyä niin saisi siitä sitten hieman rahaa. Tänään tulee joku niitä katsoo. =)

Täällä ollaan jo muutama viikko liikkeitä tunnettu. Eilen mies tunsi käteensä jo liikkeitä. Mielestäni esikoisesta tuntu vasta 20-21 viikoilla, eli nyt 2-3 viikkoa aikaisemmin. =)

Kai täälläkin alkaa pikku hiljaa olla jonkinnäköinen vauvamaha, eikä näytä enää siltä että olis vain lihonnut =) Äitiysvaatteita olen pikku hiljaa alkanut käyttää. Tuntuu paljon mukavammalta päällä eikä kiristä. Mutta olen jouttunut nyt hankkimaan pitkähihaisia paitoja. Viime vuona kun viimeisillään oli kesällä, niin ei mulla ollu muita kuin toppeja ja t-paitoja ja muutama hame ja parit farkut. =) Yritän löytää sit talvea varten jonkun mun iskän vanhan talvitakin, ettei tarttis hankkia muutaman kuukauden takia talvitakkia.

Kävin viime viikolla töissä käymässä, jos pääsis muutamaks kuukaudeks kerran viikossa töihin. No esimies ei ollut paikalla ja piti soittaa sit tänään, mutta mitään ei ole kuulunut. Sais hieman ektra rahaa tuohon kh-tukeen. =) ja pääsis ihmisten ilmoille.
 
No kävin jälleen tänään töissä käymässä. esimies oli edelleen lomalla. ja sit muutama tunti myöhemmin pomo soitti, ja pahoitteli ettei ollut muistanut maanantaina soittaa. Mut sano et se kuka tuuraa mua niin sillä on ne mun tunnit ja siltä ei voi niitä ottaa pois....... ööö, eiks mä kuitenkin ole se päätyöntekijä ja tuuraaja on tuuraaja. No se viel oikein tiennyt kun ei ollut esimieheni kanssa jutellut ja lupas jälleen maanantaina soittaa asiasta. No jos en pääse töihin, niin aijon ottaa pamiin yhteyttä ja kysyä miten tää asia kuuluisi mennä.

Mutta sitten hieman iloisempiin asioihin. Saatiin pari päivää sitten myytyä meidän vanhat yhdistelmät pois. Kyllä tuo tori.fi on sitten hyvä paikka. Sieltä ne me ostettiin ja sitä kautta saatiin ne myytyäkin. Ja paljon olen ostanut tuota kautta tavaraa. Mutta nyt mennään lauantaina katsomaan yksii phil & teds sisarusrattaita. näissä on hintana 350, se kyl tuntuu isolta summalta käytetyistä, mutta saatiin noista vanhoista rattaista 200 niin ei tarvi laittaa enää 150 lisää =) ja jos näiden jälkeen ei tarttis uusia rattaita hankkia enää. =)
 
mmaljo: Juu, täällä myös yksi, joka sai soittaa toista viikkoa sitten äitipolille veren vuodosta :/ Kamala paniikki, mutta onneksi vuoto meni ohi. Liittyi todennäköisesti edellispäivän lapsivesipunktioon.

Onnellinen: Sama vika, itsekään en muista millä viikolla on menossa, kun esikoisen kanssa tulee hommailtua. Toivottavasti tulevat 5kk menee yhtä nopeasti...

Muuten kuuluu ihan hyvää, maha on kasvanut kauheasti. Saimme lopultakin lapsivesipunktion tulokset ja lapsi on terve, joskin kantaa isänsä translokaatiota eli kromosomipoikkeamaa. Ikävä juttu sikäli, sillä se tarkoittaa, että hänen lapsilleen tarvii myös nämä testit tehdä aikanaan...olipa silti huojennus, että translokaatio on tasapainoinen, eikä se huonoin vaihtoehto eli kuolemaan johtava...

Saimme myös jo tietää, että meille on poikavauva tulossa :) Nyt vaan todella hankala keksiä nimeä... yksi listalla olisi Valtteri. Muita ehdotuksia, jotka sopisivat Villen kanssa?
 
Ai niin ja piti mainita, että omat äitiysvaatesuosikit on sukkahousut ja tunikat. Inhottaa kiristävät housut ja mahanpäältä rullaavat äitiyshousut. Talveakohti pitää hankkia kivoja villasukkahousuja ja neulemekkoja, suosittelen :)
 
Heippa vaan pitkästä aikaan! Mulla on vähän hankala käyttää tätä vau:ta puhelimella ja haluaisin päästä sinne fb:seen, mutta tp
osi hankala tosiaan käyttää ni en pääse fb ryhmään ellei joku viitti lisätä mua sinne (laitoin linkin mun profiiliin sinne "uudet fb ryhmään liittymis ohjeet" osioon)
Noh anyway tässä tänään tosiaan 19+2 ja ihania potkuja tunnustellut viikon verran. :Heartred toissapäivänä "Sofia" heitti muutaman sellaisen voltin, että näkyi ulospäin oikein selvästi! :) Rakenneultra mulla tossa kahen viikon päästä. Ihanaa nähdä taas pikkunen ja saada tietää sukupuoli! Ootteko ajatellu kysyä kumpi tulossa?
Vauvan isä ei ole ottanut mitään yhteyttä, ja ajattelin, että nyt ultran jälkeen lähetän hänelle kuvan pikkusesta ja kirjeen, jos hän vaikka heräisi ajattelemaan asiaa toisin. Toivottavasti auttaa...
Vatsa on kasvanut hirveästi! Mama housuja olen käyttänyt jo 4vk kun ei omat enää ole menneet kiinni. Neuvolassakin viimeviikolla mitattiin sf mitta ja oli 18cm! hyppäsi yläkäyrän yli! Toivottavasti kasvu tasaantuu, tai tulee kyllä tosi isokokoinen vauva :D
 
Ei se sf-mitta koko totuutta anna. Ainakaan jos on hiemankin tuota omaa massaakin =) just katsoin esikoisen neuvolakorttii ja mulla ollu viikoilla 22 sf-mitta jo 22. eli yläkäyrillä silloin mentiin ja reippaasti. vaikka se jossain vaiheessa tasottui niin se meni silti jotain omaa käyrää =) ite aloin silloin jo huolestua vauvan koon takia, mutta se oli turhaa ( 3720g ja 53cm ).

Täällä käytetään kotona collareita ja verkkareita, ja sit kun pääsee pois kotoa niin sitten äitiysfarkkuja. jollain kummallisella tavalla on ihanaa jälleen käyttää äitiysvaatteita ja näyttää tuota joksikin näyttävää vauvavatsaa. ei enää näytä siltä et olisi vain lihonnut =)

Viikonloppuna mennään mun vanhempien luo nostamaan perunat, ja esikoinen pääsee ensimmäistä kertaa oikein kunnolla perunapellolle. luulen että saan juosta perässä katsomassa et mitä se suuhun laittaa, mutta on siinä ainakin mulle liikuntaa. Muutenkin olen yrittänyt saada meidät pois neljän seinän sisältä. että aika kuluis nopeammin. ja nyt onkin kolme kertaa viikossa jotain menoa aamupäivisin .
 
En olekkaan pahemmin jaksanut kirjoitella tänne mitään... Luen kyllä näitä juttuja kerran päivässä yleensä. joskus tietty jää päiviä välistä...

Sain typerän raskausdiabetes-diagnoosin, jonka kyllä itse olen valmis heittämään romukoppaan, sillä omaseurannassa ei ole ollut sokereissa kertaakaan mitään vikaa ja diagnoosiin 'oikeuttanut' paastosokerikin oli vaan 5,4, kun alaraja on 5,3. Eli tähän mennessä olen haistattanut haisevat sille diagnoosille. Mittaan kuitenkin ne sokerit ihan vaan jotta voin sitten tunkea ne neuvolassa tädin naamalle. (kirjoituksesta ehkä huomaa että en ole enää kamalan tyytyväinen tähän rouvaan, selitys jääköön toiseen kertaan)

ja sitten olen nähnyt nyt kahtena perättäisenä yönä aivan järkyttäviä keskenmenounia! Niistä herään aivan kauhuissani. Ja ne on herättänyt pelon siitä, että kroppa yrittää kertoa ettei kaikki ole hyvin. :sad001
 
Mulla meni esikoisesta sf-mitta yläkäyrän yläpuolella ja isokokoinen poika syntyi, mitoilla 4405g ja 53 cm :). Viikolla 22 esikoisesta sf-mitta oli 21. Jännä nähdä sit mikä on eka sf-mitta tästä toisesta pienokaisesta seuraavalla äitiysneuvolakäynnillä, ja meneeköhän tän toisenkin kanssa sitten kenties sf-mitat siellä korkeella, ja minkäkokoinen kaveri sieltä tälläkertaa syntyy :Heartred.
 
Vähän jännittää tosiaan tuo koko sen takia, ku itsellä ei yhtään ylimääräistä mahassa ja ystävällä taas on reilumminkin ja sf mitta oli hänellä 23 viikolla 17cm. Tosin voihan tuo tuosta tasaantua ja yksilöllistähän se on :)
Hirveitä tuollaiset unet! Alkuvaiheessa itsekkin näin juuri keskenmeno unia ja nyt välillä olen nähnyt unta että minulta viedään vauva pois sylistä heti synnyttyä kun hänellä on hengitys vaikeuksia :s siihen on hirveä herätä keskellä yötä :s
 
Takaisin
Top