Syyskuun supsutukset

Joko alkaa kuumottaa pikkukakkosen (tai kolmosen tms) saanti? :)

  • Kyllähän se ajatus kutkuttaa

    Äänet: 3 37.5%
  • Ei

    Äänet: 2 25.0%
  • Kyllä ja yritystä on asian eteenpäin saamiseksi

    Äänet: 3 37.5%
  • Tuloillaan on jo

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    8
  • Poll closed .
Welcome on board Supris :)


... meilläkin on toi vilkutus ja hei-sana kova juttu :) Osaa sanoa myös hei. Oppi sanomaan sen tuossa parisen viikkoa sitten eli eka sana oli sit hei :D Ollaan leikitty kans sitä leikkiä että kysytään missä on lamppu jne ja pienoinen osoittaa sitä ^^ Ihmeellistä miten äkkiä toinen kehittyy. Vastahan hän putkahti maailmaan =)

Mitähän muita kivoja leikkejä sitä keksisi.
 
juu kälätin oikee :-) iso veljeä hävettää kun mentii yks päivä sitä vastaan koululle ja tää pikku ukko sit kailotti tyttöä sille :-) ( 3luokkalainen) ei oikee ollu huumori päällä. Ihanaa ku pikkuset kehittyy niin paljon koko ajan. Heilutus on kans kova juttu ja taputus :-)
 
tervetuloa joukkoon Supris täältäkin:) ihana tuo Nalsulaisen poitsu:grin ite en vielä oo osannu oikeen laskea puhumiseks tuon likan juttuja, toisaalta hiukan kuulostas että koirien nimiä sanois ja kakkaa ja jonkun kerran kuulostanut niinkun ois sanonu hyvää yötäki:laughing021 mutta kun tuo likka tuntuu olevan koko ajan äänessä ni tiiä sit...:grin nyt on vähän taas alkanut ruoka maistumaan joten jospa tää tästä, yöt on kyllä nukkunut yllättävän hyvin flunssassakino_O
 
... tuli eilen ihan tippalinssiin. Istuttiin autossa vierekkäin kun pieni tökkäsi käsivarteen ja sanoi äiti. Voi ihanuutta =D Oli niin uskomaton hetki kun ensimmäisen kerran oma pieni kulta kutsuu äidiksi että ihan herkisti ^^

Tänään sitten käytiin ensimmäisen kerran seurakunnan perhekerhossa kokeeksi. Ehkä me kuitenkin liputetaan enemmän sitä vakkarikerhoamme jossa on samanikäisiä kaikki (alle 1v kerho). Oli tuollakin yksi pikkupikkuinen vauva (ehkä jotain 2kk vanha) ja sit hieman yli vuotiaita 2 kpl mutta suurin osa oli 4-5 vuotiaita. Luulen että kokeilemme vielä jotain musiikkikerhoa tms vakkarikerhon lisäksi jos löydän semmotteen.

Pääsin myös siitä päänvaivasta joka koski hampaita. Aion antaa pienelle iltamaidon hampaidenpesun jälkeen kuten aina ja yölläkin jos hän haluaa. Tuskinpa se hirveää on. Tuleehan joillekin vauvoille jo alle 6kk iässä hampaita ja maitoa nautitaan siinä vaiheessa kyllä vielä ahkerasti yölläkin (ainakin meillä nautittiin) =)
 
kyllä meillä on ainaki juotu iltamaito hampaitten pesun jälkeen, ku tuolle pikkuselle pukkas ekat hampaat reilun 2kk iässä jo. Nyt niitä onkin jo suun täydeltä :-). Mut illalla juo kyllä yleensä maidon ennen nukkumaan menoa ja hampaat on pesty ennen sitä.
 
Kertokaas viksummat mulle, kui saatte pestyä vauveleiden hampuleita. Mä oon yrittän ja yrittän mut neiti ei vaan avaa suutaan. Itseksee kyllä tykkää sitä harjaa järsiä :sad001

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä yleensä harjataan peilin edessä ja hieman höpsötellään samalla jos ei muuten saa harjattua =)
 
Meillä tyttö jutteli kesällä aika paljonkin. Äitiä, isiä, Enniä (=siskon nimi), mummua, heiheitä ja namnamia tuli vähän väliä. Nyt puhe on melkein jäänyt, mutta on alkanut liikkua enemmän. Välillä yllättyy itsekin, kun seisoo pienen hetken vahingossa ilman tukea :).

Heiluttaa osaa pyynnöstä ja samoin tietää mitä "ei" tarkoittaa koska sen lempipuuhaa nykyään on mennä sammuttamaan tietokone tai Xbox kesken käytön niin, että hiipii virtanapin luokse, huutaa "EI" ja sitten nopeasti painaa nappia ja lähtee karkuun. Aika hassua, mutta pidemmän päälle rasittavaa :whacky059.

Hampaita en oo vielä tältä tytöltä harjannut, kun ei niitä vielä ole yhtä ainutta kipaletta, mutta isossiskoilta oon kans peilin edessä harjaillut ja sanonut aina, että: "Oi, tuolla näkyy kolme hammaspeikkoa, anna äiti harjaa ne pois. No niin nyt on peikot pois, mutta tuolla yhden hampaan takana on vielä yksi. Anna äiti harjaa senkin pois" jne. Aika hyvin ovat silloin antaneet harjata. Täytyy kyllä sanoa, että toisiksi nuorimmalta on ollut aina tosi vaikea pestä hampaat. Se nyt on kyllä muutenkin paljon itsepäisempi kuin nuo muut.
 
Mä en tule saamaan herkkää hetkeä äiti-sanan kuulemisesta ekaa kertaa. Meidän kaveri tolkuttaa koko päivän tauotta "äiti, äiti, äiti, äiti" tajuamatta lainkaan, mitä sana tarkoittaa. :grin
 
Eeeei hitto mä vaa sanon. Neiti on nyt saanu jostain päähänsä että heräilenpä kahden tunnin välein huutamaan öisin :sad001 mikähän pientä vaivaa. Velli menee kerran ja muuten sitte tutilla nukahtaa. Pakko vähän valittaa et on tää vähän rankkaa kun nyt itsellä hirveä flunssa meneillään ja toinen senkun karjuu aamusta iltaan. Jotta sain neidin eilen edes hetkeks tyytyväiseks niin mentiin pihalle leikkimään. Ensin keinuttiin ja voi mahroton lu käkätettiin niin että piha raikas. Mentiin myös hiekkalaatikolle ja seki oli hauskaa lapiolla taputella kunnes... Se että kerkesin kääntää pään ja katsoa taakse kun ukko tuli kotiin niin neiti kaatui ja löi suun suoraan hiekkalaatikon reunaan :sad001 onneks ei käyny pahemmin. Pieni haava huuleen ja vähä verta. Ensin huudettiin mutta kun haava putsattiin niin jo neitikin rauhottui. Taisi säikähtää äiyi enemmän :D

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä neiti sanoo "päivää", kun hänelle ojentaa kättä. Tai sitten, kun vilkuttaa. :) On myös sanonut "äiti" mutta tuskinpa vielä sen merkitystä käsittää.

Me ollaan kaikki oltu vuorotellen flunssassa. Esikoisella on nyt antibioottikuurikin. Pieni yskii kyllä ja täytyykin seurailla tässä jos ei meinaa mennä ohi, niin näytille sitten. Mulla taasen tuntuu, että on pää täynnä räkää, mutta mitään ei vaan tuu ulos. :D
 
meillä taitaa olla nyt se vauvarokko sitten :-( eilen ihan yhtäkkii nousi 39,6 kuume pikkuselle ukkelille :-( ei muita oireit ku iho laikukas.
onks muilla ollu viel sitä?

tänään pitäis lähtee esikoisen kans elämä lapselle konserttiin ja viedä pikku herra siks aikaa kilsan päähän mummolaan hoitoon.
 
Meidän tytöllä oli vauvarokko muutama viikko sitten. Oli ensin muutaman päivän tosi ärtyisä. Sitten nousi lähes 40 asteen kuume. Silloin oli vielä ne kamalat helteet, joten huolestuin ja käytin lääkärissäkin. Mitään ei löytynyt, joten lääkäri epäili hampaita. Kolme päivää oli korkea kuume ja sitten nous pientä punaista näppyä kasvot ja rintakehä täyteen. Päivän tai pari meillä ne näpyt oli, mutta nehän saattaa kadota ihan tunnissakin.
 
Osaako joku kertoa et miltä näyttää kun poskihampaita alkaa tulla jos ei ole läpi jo?

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ainaki kuultaa ikenen alla hampaat ja ikenet pinkeet. Ei toi poitsu oikee tykkää ku suuhun koittaa katsoa ja kiukkunen on.
 
Mäki oon yrittän katsoa ja kokeilla ja ainut mitä nään ni hymyillessä ton ikenet on "valkoset" niist kohtii mistä hampaat tulis ja vähä semmoset turvonneet, mietin et voisko olla kun ylhäällä meil on neljä ja alhaalla edessä on kolme. Ja ne valkoset kohat näkyy alhaalla vasemmalla puolella ns.poskihampaat varmaan :D mä oon niin huono selittää :D

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
Ja siis neiti oli tossa pari viikkoa niin äkäsellä tuulella. Ruoka ei kelvannu ja mikään ei ollu hyvä. Öisinki heräs sen 3-5 krtaa. Nyt nukkunu pari yötä kunnolla ja ollu hyvällä tuulella :)

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
kuulostaa ihan samalta ku meillä :grin tosin en juurikaan oo päässy tuon likan suuta kunnolla tutkimaan vähään aikaan mut joku päivä katoin et ainakin ylhäältä ois ehkä turvoksissa, tiiä sitten :rolleyes: 4 kuitenki ylhäällä ja alhaalla olleet jo jonku aikaa... ai juu ja tuo riiviö on alkanu kokeilemaan hampaitaan minuuno_O:rulez
 
Meinkin neiti kun antaa pusuja niin saa varoa kun yhtäkkiä voikin olla hampaat leuassa :D nimim.hampaan jäljet leuan alla :D

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top