Syyskuun supsutukset

Joko alkaa kuumottaa pikkukakkosen (tai kolmosen tms) saanti? :)

  • Kyllähän se ajatus kutkuttaa

    Äänet: 3 37.5%
  • Ei

    Äänet: 2 25.0%
  • Kyllä ja yritystä on asian eteenpäin saamiseksi

    Äänet: 3 37.5%
  • Tuloillaan on jo

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    8
  • Poll closed .

Tata87

Puuhakas puhuja
Mitäköhän kivaa tämä syksy meille tuokaan tullessaan :)

... Täällä on kovasti menossa kävelyharjoitukset. Nousee pienoinen ihan kaikkea vasten pystyyn ja yrittää päästä liikkeelle. Jos pitää käsistä kiinni, niin käppäilee jo muutamia askelia (ihan täpinöissään siitä taidosta) =)
 
Juu, täälläkin tuella kävely kova sana, taidettiin päästä parin metrin päähän kun oikein fiilisteltiin:wink Eilen päästi irti kun seisoi pinnasängyssä, muutaman nanosekunnin verran pysyi pystyssä kunnes peffalle mätkähti. No, tästä se lähtee!:) Toivon että kävelisi kun päiväkotiaika koittaa, 4kk aikaa oppia:wink

Nyt on leikkimieliset pottatreenit otettu mukaan kuvioon, toki itse tahtoo vähän unohtaa että sinne pitää myös viedä kiireen vilkkaa, mutta aika hyvin on tärpännyt unien ja ruokailun jälkeen. Enpä tiedä jos nopeuttaa toimintaa yhtään tulevaisuudessa, mutta säästyypä ainakin vaippoja ellei muuta, ja potta on tullut tutuksi:wink
 
Hmmm asiasta kuudenteen, kauanko teillä kesti ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen? Itselläni alkoivat vasta ja on kestäny jo 2 vk sellasta tasaisen tappavaa tiputtelua xD


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun menkat kesti kans jonku pari viikkoa melkein. Ekat menkat tuli (sen 9kk vuoto rumban jälkeen) kesällä. Saattoihan ne kyllä olla päällä siinä jatkuvan vuotelun aikana jo talvella ja keväällä mut eipä sitä tiedä xD
 
Meillä on nyt tänään opittu kunnolla nousemaan ja konttausta harjottelee kovasti. Sekin on vähä semmost jalkojen laahaamista etiäppäin :D kun nousi ekoja kertoja eilen niin hirvee huuto kun ei päässy alas mut nyt on oppinut pyllähtämisenki. Uusi hammaski puhkes alas :) nyt niitäkin on neljä ylhäällä ja kolme alhaalla :)

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
täälläkin joka paikkaa vasten seisotaan, onneks varovaisesti osaa laskeutua alaskin niin ei isompia muksahduksia oo tullut:) Me myös päiväkoti ja työt alotettiin mukavasti :) muistaakseni ekat menkat kestikö ne sen viikon pari millon sit alotin pillereitä syömään ja niitä söin sit 3kk ja nyt ollaan menty niin että toinen saapi tulla kun on tullakseen muutama kuukaus:)
 
Meillä ryömitään enimmäkseen. Osaa kyllä mennä jo konttaus asentoon ja "ruovittelee" hauskasti ja eteenpäinkin mennyt hetken mut sit laskeutuu alas ja ryömii. Tänään nousi ekaa kertaa tukea vasten sillä tavalla että jäi polvilleen. Ja kovin on huteraa kun jo siitä iski naaman pöydän reunaan kun päästi kädet irti ja alkoikin huojumaan.

Mulla alko ekat menkat maaliskuussa ja tietenkin just silloin kun oltiin lähdössä reissuun. Vuoto oli jotain aivan älytöntä ja kesti viikon. Sen jälkeen mulle on tullut menkat aina säännöllisesti 28-32 päivän välein ja runsailla vuodoilla mut pahemmin kipeä en ole ollut kuitenkaan. Ehkäisyä meillä ei ole käytössä muuta ku kondomi et silläpä nää "luomu" menkat sit vissiin onkin kuin teini aikoina konsanaan
 
Onnea Kaille paljon! :) huoh, täällä podetaan flunssaa koko perhe ja pari edellistä yötä menny hiukan plörinäks nukkumisten kans:smiley-angry017 lisäks epäilen että likalla ehkä kulmahampaitakin puskee nenän vuotamisen lisäks:sad001
 
Noita tauteja on nyt paljon liikkeellä. Mahatautiakin on tuossa naapurissa. Toivottavasti ei se ainakaan tarttus meihin...

Vauvauinti alkoi tänään kesän tauolta. Meni ihan hyvin, sukellettiinkin 3 kertaa. Aika hurjaa kun se lapsi nostetaan korkeelle sivulle, käsi rintalastaan nojaten ja toinen käsi pään takana ja suoraan pää alaspäin vaan veteen ja sukellus. Ei mitään, hyvin ne onnistu eikä tullu itku :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Hampaista hieman. Niitä on nyt nyheröllä 5 kipaletta peräti =)

...Täällä on nyt yksi mamma ihan töttöröönä yhden asian suhteen...

Neuvolalääkärin mukaan voin imettää iltaisin hampaidenpesun jälkeen ja yölläkin jos pieni tahtoo (ei kuulema haittaa hampaita), mutta eilen neuvolatäti sit sanoi että ei saisi enää antaa maitoa sen jälkeen kun hampaat on pesty eikä yölläkään ettei maito jää muhimaan suuhun.

Vielä en ole valmis siihen "unikouluun" että opeteltais nukahtamaan muuten kuin tissille saatika että yöllä ei saisi antaa maitoa jos toinen kovasti tahtoo (olen kyllä yrittänyt tassuttaa ensin mut rauhoittaa vasta kun saa maitoa ja nimenomaan rintaa (pullo ei ole mieleinen nukahtamiseen kun enemmän alkaa vain leikkiä sillä varsinkin jos siinä on vettä)... Tarkoitus oli opetella muita tapoja sitten myöhemmin.

Lueskelen sitten imetystuki ry:n sivua ja siellä oli että maidon laktoosi (eli maitosokeri) ei ole vaarallista hampailla koska se reikiintymistä aiheuttava bakteeri ei pääsääntöisesti pysty maidon laktoosia käyttämään ravinnokseen.
Ja varmasti on se bakteeri päässyt pienen suuhun koska on useamman kerran onnistunut läväyttämään sormen äidin suuhun ja aina ei kerkiä käden pesulle ennen kuin sormet on jo omassa suussa seuraavana x) Jos siis ruokavalio on muuten kunnossa (ei sokeria, napostelua tms) niin hampaat kyllä kestää vaikka pesun jälkeen maitoa nauttisikin sen sivun mukaan.

Tässäpä on siis minulla nyt suuri pulma kun tästä on ilmeisesti kaksi koulukuntaa olemassa.

Kertokaas te muut, erityisesti jo lapsia aiemmin saaneet että miten teillä on toimittu. Oletteko antaneet maitoa hampaidenpesun jälkeen ja onko ne hampaat siitä kärsineet vai oletteko noudattaneet sitä ohjetta että pesun jälkeen ei enää muuta kuin vettä suuhun? :eek:

Olen taas tästä päänvaivan itselleni saanut... xD Mutta tällaista se taitaa olla ensimmäisen lapsen kanssa ^^
 
Niin joo ja eilen täällä otettiin jo ensiaskeleita tukea vasten monen monta kappaletta. Aikaisemmin on pari askelta saattanut ottaa.

..Laitoin pyykkikoriin lastenkirjat lattialta ja nykerö hoksasi uuden leikin heti. Nousi koria vasten pystyyn ja lähti työntämään sitä ja itse kipitti perässä =) Pitänee ostaa se taaperokärry :)
 
ite oon kans välillä miettiny tuota jotta antaako enää mitään hampaiden pesun jälkeen mutta oon nyt kuitenki antanu...:oops: ja välillä myös aamuyöllä vellihörpyt jos ei muuten rauhotu

meillon reilu viikko kyllä ollu melko tuskastuttavaa, likka on eläny oikeestaan pelkällä vellillä kun mitään muuta ei oo kelpuuttanu ja ollu muutenki ihan känkkis,ei oo ollu hyvä oikeen mitenkään päin, ainakaan pitkään:smiley-angry003 huoh* eilen sentäs alko jo vähän ruoka maistumaan joten jospa tää tästä taas:smiley-angelic001
 
Oon antanut hampaidepesun jälkeen, kaikille kolmelle ja kellään ei oo reikiä koskaan ollut.
 
Meilläkin on niitä päiviä että näyttää ettei ruoka maistu melkein olleskaan mutta eipä sitä itseäkään aina niin paljon nälätä... :) Toisina päivinä uppoaa sitten uskomattoman suuret ruoka-annokset :D
 
no joo, tähän asti on vaan syöny niin hyvin ja myös hoidossa oli syönyt ennenkun kipeeks tuli, tosin niin, eipähän se itsellekään flunssassa oikein ruoka maistu ja toisaalta myös kulmahampaitakin vähän epäilen jotta josko nekin olis tulollaan..:confused005
 
Hei! Hyppäisin mukaan ketjuun, jos sopii. Meidän nelonen on syntynyt 11.11.13 ja kovasti kävelee tukea vasten ja välillä opettelee seisomaan ilman tukea.

Kyfi86: Minä tuskailin just joku aika sitten, kun Pikkuruinen ei suostunut syömään ja meni joku aika jolloin suostui syömään vain rintamaitoa ja vellejä. Oli sairastellut juuri ja nyt, kun on taas kunnolla tervehtynyt, ruokahalukin on palannut ja syö taas kunnolla.

Meidän typyltä ei muuten löydy vielä yhtään hammasta. Nyt juuri taitaa olla tekemässä hampaita, kun on niin marunen, kuolaa ja kopeloi suutaan, mutta ei oikein tahdo antaa äidin kurkata mikä hammas olisi tulossa.
 
Meillä myös ollu nyt pitkään taas ettei oikein ruoka maistu, velliä ja mehua/maitoa/vettä ja muutama lusikallinen ruokaa uppoaa. Meilläki on jo 7 hammasta, nyt odottelen et oliskohan alas tulossa neljäs kun kiukkuaa niin paljon. Toissapäivänä nosti kuumeenkin 38.5 eilen sit luulin et hävis mut eipä hävinnytkään. Tänään aamulla mitattaessa 39.6 :sad001

Sent from my HTC One S using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli myös kaksi flunssaa peräkkäin ja syöminen sujui, mutta nukkuminen ei! Kaveri heräili monena yönä tuntikausia alle puolen tunnin välein. Ennen kuin yhdistettiin flunssiin, oltiin aika sormi suussa heräilyn kanssa. Eihän tää tyyppi ole nukkua osannut kovin hyvin kesän helteiden jälkeen, mutta ei nyt sentäs koko yötä ole valvottanut. Lääkärissä käytiin ja neuvolan kautta saatiin uniasiantuntija kotiinkin käymään. Ihan hienoa palvelua, vaikka flunssa paljastuikin nuhan alettua. Kyllähän tässä jokin uniopetus olisi kohdallaan, kun ilman yösyöntiä (ja nälkä ei ole) herätään 4-8 kertaa yössä. Tutista ollaan nyt luopumassa, kun nuha saadaan pois ja kaveri terveeksi. Eli tutin saa yöllä, jos itse ottaa, mutta meiltä loppuu palvelu tutinlaitossa. Katotaan, kuinka monta yötä sitten itketään. Tassuttelemalla ajateltiin edetä eli vieressä ollaan ja lohdutetaan kosketuksella, mutta ei laiteta tuttia suuhun. Tällä hetkellä kaveri osaa kyllä tutin laittaa päivällä suuhun, mutta yöllä itkee kunnes tullaan se hänen puolestaan tekemään. Nukahtaa heti tuttiin, mikä onkin tilanteen aiheuttanut..liian helppoa on ollut aina öiseen itkuun reagoida tuttia tunkemalla suuhun.

Positiivisempia asioita: eilen pikkuinen oppi vilkuttamaan ja tekee sen pelkästä sanasta "vilkutetaan". Ihanaa huomata, että ymmärtää puhetta, kun muutoin olen jo kovasti odotellut sanojen ja tekojen selvempää yhdistymistä. Kyllähän sitä on fiilis, että ymmärtää joitain tilanteita, mutta on välillä vaikea tietää, että kuinka paljon vain itse lukee "ymmärtämistä" käytöksestä.

Liikkuminen on samassa kuin jo yli kaksi kuukautta: konttausta ja seisomaan nousemista. Kävelyä tukea vasten ehkä koko ajan vähän enemmän. Aivan ihana tyyppi kyllä, miten meille tulikin se kaikkein ihanin. :wink:wink:wink
 
Takaisin
Top