Syyskuun supinat

Minä kanssa olen kertonut siskolle ja yhdelle kaverille jonka kanssa asiaa halusin käsitellä. Neuvolassakin mainitsin kun oli isomman sisaruksen käynti, tosin totesin että olen yhteydessä alkuraskauden uän jälkeen.

Oireita ei juuri ole, paitsi järkyttävä turvotus varsinkin iltaisin. Oikein mahaan sattuu kun on niin turvonnut. Nyt yritänkin muistella että missä vaiheessa aiemmin on oireet alkaneet, että kuinka huolissaan pitää oikeasti olla. Arvon että pitäisikö vielä digitesti hakea. Äh.

Täällä iski pesänrakennusvietti! :D Tekisi mieli esikoisen huonetta alkaa muokkaamaan, että sinne mahtuisi sitten myöhemmin toinenkin sänky. Veronpalautuksetkin tuli juuri.. Pitää nyt yrittää intoa vielä hetken toppuutella.. puoli vuotta :D

Minä tilasin jo äitiysvaatteita :grin aattelin että jos toinen raskaus näkyy nopeemmin niin pakkohan se on olla jo kaapissa muutamat.. muutamia äitiysvaatteita mulla on jemmassa anoppilan varastossa, en niitä vielä kehtaa mennä hakee nii oli pakko tilata :hilarious:

Minä tilasin jo äitiysvaatteita :grin aattelin että jos toinen raskaus näkyy nopeemmin niin pakkohan se on olla jo kaapissa muutamat.. muutamia äitiysvaatteita mulla on jemmassa anoppilan varastossa, en niitä vielä kehtaa mennä hakee nii oli pakko tilata :hilarious:

Munkin tekisi mieli tilata, kun tuli vastaan ihana neule. Ja housujen vyötärö alkaa pikkuhiljaa kiristää.

Ihanaa että muillakin kiristää... se jotenkin tuntuu niin käsittämättömältä tässä vaiheessa kun olo on vielä epäuskoinen. Että näinkö se jo vaikuttaa. Mutta vaikuttaahan se.

Moi vaan kaikille! Varovaisen optimistisesti hyppään mukaan toukokuisiin. Ollaan yritetty jo 1v 2kk, joten vaikka toisaalta sitä haluaisi vain hissutella, niin toisaalta olen ihan sitä mieltä että nyt nautitaan tästä hetkestä. Esikoinen (08/17) tuli 3kk yrityksellä, joten eroa on.
Tänään testasin, 4+2 on laskennallisesti mittarissa. Rinnat on olleet kipeänä jo viikon verran, turvottaa, alavatsaa jomottaa. Tämmöisiä perus PMS-oireita. Jos tuon alavatsan juilinnan saisi pois, niin voisi jotenkin vielä rauhallisemmin ottaa nämä oireet. :) Pahoinvointia odotellessa, se taisi napsahtaa viimeeksi päälle viikolla 5+

Mies tietää ja kaksi lähintä ystävää, jotka ovat tätä miun yritystäkin seuranneet vierestä. Muut saavat odottaa loka-marraskuulle, että 12 viikkoa on täynnä. Paitsi jos äiti kysyy, niin en rupea valehtelemaan. Hänkin siis tietää, että olin jo viittä vaille lapsettomuustutkimuksissa.

Mut hei kivaa, tarrasukkia ja kaikkea!

Onko kellään tullut ahdistusta tässä alkumetreillä? Mulle iski paniikki ja tää huono olo varmaan sen laukaisi. Miettii miten sitä taas jaksaa tämän helkkarin väsymyksen ja huononolon. :depressed: Ja mitä jos lapsi ei olekaan terve, kun itsellä jo 39 ikää.

Ps. Nyt kaikki hyvät vinkit huonoon oloon. :signs001

Onko kellään tullut ahdistusta tässä alkumetreillä? Mulle iski paniikki ja tää huono olo varmaan sen laukaisi. Miettii miten sitä taas jaksaa tämän helkkarin väsymyksen ja huononolon. :depressed: Ja mitä jos lapsi ei olekaan terve, kun itsellä jo 39 ikää.

Ps. Nyt kaikki hyvät vinkit huonoon oloon. :signs001

Siis kyllä, ahdistusta löytyy! Tausta onkin sellainen ettei ihmekään. Mä ottaisin oireet mieluusti vastaan ja kestäisin vaikka kuinka, jos vaan saisin toukokuussa tämän syliini:angelic:

Kyllä ahdistaa, etenkin se, että ei tunnu yhtään miltään. Olen ollut kahdesti tätä ennen raskaana, ensimmäinen raskaus oli tuulimuna ja toisesta syntyi esikoinen. Molemmista sillon tiesin etukäteen ennen testausta, että plussa tulee. Nyt vaan mietin, että olenko identifioitunut liiaksi lapsettomuuteen (yritystä 1v10kk ja raskaus on hoitoalkuinen) vai voiko tässä raskaudessa olla joku vikana... No anyhow ei auta kuin odotella ja katsoa kuinka käy... Onneks hoitoalkuisissa on jokatapauksessa ar-ultra ja kaikun kautta pyysin myös lähetettä veritestiin. Jäätävää vessapaperin kyttäämistä joka kerta kun käy vessassa....

Onhan tämä hullua, kun ensin pelätään ettei tule plussaa ja sit pelätään että se häviää. Koko ajan menkkajomoja ja valkkaria holahtelee. Tuntuu et menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä :sorry: Voi meitä!

Siis kyllä, ahdistusta löytyy! Tausta onkin sellainen ettei ihmekään. Mä ottaisin oireet mieluusti vastaan ja kestäisin vaikka kuinka, jos vaan saisin toukokuussa tämän syliini:angelic:

mulla myös ahdistus tausta ja kaikki fyysisen voinnin romahtaminen laukaisee sen päälle. Toki jotenkin sen tiedostaa, että nyt on iso syy miksi vointi on tällainen, mutta tuntuu että pää ei pysy perässä. Ilta on mennyt hyvin ja ruokakin on maistunut. Töissä olo oli suht normaali. Aamu pelottaa, kun pahoinvointi on yllättävän vahvaa jo nyt. Km raskaudessa ei ollut tällaista tai näin kovaa pahaa oloa niin ehkä se tietää vain hyvää. Aamulla töihin, saas nähdä. Tänään oli mahakin aivan sekaisin koko aamun.

Laskujeni mukaan 5+5.. mutta kun ei pahoinvointia tai muuta klassista oiretta ala kuulua en voinut pidättää itseäni, vaan ostin apteekissa käydessäni myös vielä yhden r-testin - digin :hilarious: kyllä siihe vaa teksti tuli 3+ :hilarious:
Typerää tarkistusta, pitäs olla ehkä onnellinen kun olo on toistaiseks mitä mainioin!

Testejähän saa tehdä niin monta kuin hyvältä tuntuu :happy:

Onko täällä ylipäätään vielä kellään pahoinvointia? 5+0 tuli lievänä ekan kerran ja ajoittain ollut sen jälkeen. Etenkin pahat hajut tekee huonoa. Ei ole onneksi tarvinut vielä oksentaa, mut yökkiä kyllä.

Laskujeni mukaan 5+5.. mutta kun ei pahoinvointia tai muuta klassista oiretta ala kuulua en voinut pidättää itseäni, vaan ostin apteekissa käydessäni myös vielä yhden r-testin - digin :hilarious: kyllä siihe vaa teksti tuli 3+ :hilarious:
Typerää tarkistusta, pitäs olla ehkä onnellinen kun olo on toistaiseks mitä mainioin!

Tiiäkkö mie ostin kans eilen ihan vaan mielenrauhaksi :hilarious:

Mut joo, pahoinvointia on ollu ja maha kipuja semmosia lieviä onneksi. Maanantaina kieltäydyin sopparin jatkosta töissä.. Joo ehkä Typerää mutta tiiän etten koko kautta voi olla töissä ja työ niin stressaavaa ja semmosta että väkisin joutuisi saikulle välillä jos yhtään on samanlainen tai pahempi raskaus kuin edellinen :sad001 ja työ tiimi semmonen et en halua niitä pulaan kun sijaisia vaikea saada ym ym. Ääh. Ärsyttää. Mutta kiva toisaalta välillä olla pojan kans kotona kun lomia oo pitäny yli vuoteen.

Hui hurjaa. Ihan kuin olisi haamua puskenut. Mutta menkat pitäisi alkaa vasta viikonloppuna, ettei ehkä vielä juhlita :woot:

Miten sitä heti onkaan päivä (ja koko elämä) pilalla muutamasta veritipasta:smiley-angry017... Esikoisen aikaan oli vuotelua rv 4 ja uudelleen näillä samoilla päivillä kuin nyt, ja kaikki meni kuitenkin hyvin. Illalla tuli pyyhkiessä, yön nukuin levottomasti ja heräilin vähän väliä tarkastamaan tilannetta. Ja ilmeisesti stressasin niin, että sain vatsan kramppaamaan ja olin siinä väsyneenä jo aivan varma kohdunulkoisesta, ennen kuin tajusin etten varsinaisesti ole kipeä :D. Aamulla olo hyvä, joten täytyy vielä malttaa muutama päivä ennen varmistus-uä-tutkimukseen menoa...

Tsemppiä! Itsekin kiipeilisin veritipoista seinillä. Onhan tää alku tosi stressaavaa.

Voi eii tsemppiä Unelma123 :love7 täällä kans pari päivää ollut veri tuhrua pyyhkiessä ja varmaan sata kertaa lukenu terveysporttia et vakuutuin jotta pieni määrä on ihan normaalia. Mutta huonosti ja levottomasti sitä itekki nukkunu nyt ja pientä mahakipua ollu päivisin :sorry: tekis mieli sitä varhaisultraa kinuta jo nyt :hilarious:

Johkohan minäkin uskaltaisin tulla tänne mukaan huhuilee:happy:
Testasin eilen ensimmäisen kerran herkällä testillä. Vaun laskurin mukaan eilen vasta 3+3, en malttanut kuitenkaan odottaa ja selkeä haamuhan se.
Testailin tänä aamuna tavallisella ja siihenkin ilmestyi vahvempi haamu eli ilmeisesti jotain tapahtuu:happy093
Raskausoireet on niin selkeät ja noudattelee paljon esikoisesta tuttua kaavaa. Jotenkin pitäisi malttaa odottaa nyt viikonloppuun!

Unelma123 täällä myös ollut yksittäisiä tiputteluja, mutta viiva vain vahvistuu. Toivotaan että on sitä normaalia pientä vuotoa!

Jos piinapäiviä on ne päivät ennen plussaa/menkkoja, niin piinaviikkoja ovat kyllä nämä ekat viralliset raskausviikotkin. o_O:rolleyes:

Takaisin