Ei ole tosiaan enään pitkä aika laskettuun aikaan! 7 viikkoa! Voi että. :) On niin kiva olla nyt lomalla. Viime viikon olin esikoisen kanssa reissussa ja nyt on niin kiva olla kotona. Saa puuhastella omiaan ja valmistella vauvan tuloa. :) Tänään vähän järjestelin paikkoja, esim. nyt olis vessassa tilaa vaipoille ja muille hoitotarvikkeille. Lisäksi tilasin netistä sellasen tarralla kiinnitettävän kapalon ja lisää harsoja. Tiedä sitten millainen se kapalo on, mutta tuleepahan kokeiltua. :) Ei ollut kovin kalliskaan, n. 22e. Vaatteita ajattelin alkaa kohtapuoliin pesemään, kunhan muistan ostaa hellävarasta pesuainetta. Siis ne vaatteet on jo lipaston laatikossa, mutta ne on ollu varastossa niin kauan, että ajattelin vielä pestä ne ennen käyttöön ottoa. :) Kehdonkin ajattelin ensi viikolla ostaa/tilata, kunhan tili tulee. :)
On niin mukava, ku voi alkaa oikeasti nauttia raskaudesta.

Töissä ollessa ei jotenkin kerennyt, kun on tuo esikoinenkin tuossa. Ainoa "valituksen" aihe on alaselän kipu. Se on nyt viikossa pahentunu huomattavasti. Ennen tullut yleensä iltaisin, tai jos päivisin on särkenyt, niin vähän vain ja mennyt itsekseen ohi. Nykyään särkee joka päivä ja tänään se oli niin kipeä, että olen ottanut jo kahdesti särkylääkettä. Ei auta lepokaan.

Myös yöt alkaa olla jo mitä on. Heräilen kylkeä kääntäessä, kun vatsa on jo sen verran iso. Mielellään en iltaisin pyöri sängyssä, vaan nousen suosiolla ylös jos en saa unta. Että voikin kyljen kääntäminen olla hankalaa.
Äsken aloitin esikoisen synttärikutsujen askartelun (synt. 23.11). En nimittäin usko jaksavan/innostuvan vauvan syntymän jälkeen askarella mitään vähään aikaan. Ainakaan esikoisen synnyttyä en jaksanut edes ajatella ristiäiskutsujen väsäämistä. Ajattelin myös askarrella nekin ennen vauvan syntymää. Sitten ei tarvitse, kuin postittaa. :)
Mulla on neuvola ens viikolla, silloin edellisestä käynnistä 3 viikkoa. Muuten väli ollut 4-6vk. Ensi viikosta lähtien neuvola 2vk välein. :) Ja siis uudelleensynnyttäjä olen Porvoosta. :)