syyskuun supinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja laurushka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mul on edelleen ollut vähän päälle kk väliä aina neuvoloissa, ensisynnyttäjä helsingissä ;) eipä mulla sinne sen kummempaa asiaa oiskaan onneksi. Itepisteellä voi käydä mittaamassa painon ja verenpaineen, liuskat löytyy sieltä näytteenottovessasta jos alkaa epäilyttämään jokin :D

Ompas aika menny tosiaankin nopeasti, tiedä edes mihin se on hukkunu :o Meillä täällä kaikki hyvin, vauvat kasvaa hienosti ja on todella kovia touhuamaan! Välillä saisivat olla vähän rauhallisempia, alkaa ihan sattumaa joskus, kun tuntuvat liikkeet niin kovilta :D Toisaalta hyvä vaan, kun liikkuvat. Tietää ainaki, että kaikki on hyvin masussa :) <3 ja innolla ootellaan lauantaita jollon virallisesti alkais äippäloma täällä :)

Ei olis enää montaa viikkoa jälellä, kun sais muruset maailmaan <3 Innolla ootellaan ja samalla toivotaan, että loppuaikaki menis hyvin! Nyt, kun kaikki on ollu hienosti sen osastoreissun jälkeen! :)

Ihanaa syksyn alkua muille kanssa odottajille!

Ei ole tosiaan enään pitkä aika laskettuun aikaan! 7 viikkoa! Voi että. :) On niin kiva olla nyt lomalla. Viime viikon olin esikoisen kanssa reissussa ja nyt on niin kiva olla kotona. Saa puuhastella omiaan ja valmistella vauvan tuloa. :) Tänään vähän järjestelin paikkoja, esim. nyt olis vessassa tilaa vaipoille ja muille hoitotarvikkeille. Lisäksi tilasin netistä sellasen tarralla kiinnitettävän kapalon ja lisää harsoja. Tiedä sitten millainen se kapalo on, mutta tuleepahan kokeiltua. :) Ei ollut kovin kalliskaan, n. 22e. Vaatteita ajattelin alkaa kohtapuoliin pesemään, kunhan muistan ostaa hellävarasta pesuainetta. Siis ne vaatteet on jo lipaston laatikossa, mutta ne on ollu varastossa niin kauan, että ajattelin vielä pestä ne ennen käyttöön ottoa. :) Kehdonkin ajattelin ensi viikolla ostaa/tilata, kunhan tili tulee. :)

On niin mukava, ku voi alkaa oikeasti nauttia raskaudesta. :love2 Töissä ollessa ei jotenkin kerennyt, kun on tuo esikoinenkin tuossa. Ainoa "valituksen" aihe on alaselän kipu. Se on nyt viikossa pahentunu huomattavasti. Ennen tullut yleensä iltaisin, tai jos päivisin on särkenyt, niin vähän vain ja mennyt itsekseen ohi. Nykyään särkee joka päivä ja tänään se oli niin kipeä, että olen ottanut jo kahdesti särkylääkettä. Ei auta lepokaan. :sad001 Myös yöt alkaa olla jo mitä on. Heräilen kylkeä kääntäessä, kun vatsa on jo sen verran iso. Mielellään en iltaisin pyöri sängyssä, vaan nousen suosiolla ylös jos en saa unta. Että voikin kyljen kääntäminen olla hankalaa.

Äsken aloitin esikoisen synttärikutsujen askartelun (synt. 23.11). En nimittäin usko jaksavan/innostuvan vauvan syntymän jälkeen askarella mitään vähään aikaan. Ainakaan esikoisen synnyttyä en jaksanut edes ajatella ristiäiskutsujen väsäämistä. Ajattelin myös askarrella nekin ennen vauvan syntymää. Sitten ei tarvitse, kuin postittaa. :)

Mulla on neuvola ens viikolla, silloin edellisestä käynnistä 3 viikkoa. Muuten väli ollut 4-6vk. Ensi viikosta lähtien neuvola 2vk välein. :) Ja siis uudelleensynnyttäjä olen Porvoosta. :)

Mä en yhtään tiedä, koska noita neuvoloita tulee tiheämmin. Aika pian varmaan... Selviää varmaan perjantaina, kun on neuvola. Mulla on vielä yhdeksän viikkoa laskettuun aikaan - ja hyvä niin. Tässä sais vähän muut asiat järjestyä ensin kuntoon.

Mä aion kyllä tehdä ristiäiskortit vasta sitten, kun vauva on syntynyt. Niissä kuitenkin jotenkin näkyy varmaan sukupuoli, josta ei siis ole vielä tietoa :) Oon kyllä niin vakuuttunut siitä, että meillä tulee toinen poika, että tällä kertaa kommentti tytöstä ois varmaan, että sen piti olla poika :D Mun eka kommentti esikoisesta nimittäin oli, että sen piti olla tyttö :D

Pää alkaa olla niin pehmeä, että pitäis varmaan alkaa tehdä listoja asioista. Vauvajutuista ja esikoisen talvivaatteista ja ties mistä muusta.. Töissäkin unohtelen koko ajan asioita..

Aika palata tännekin!Oon viettänyt hiljaiseloa kun enemmän tulee tosiaan oltua tuolla facebookin puolella :) Täällä menossa siis tänään 34+5 ja äitiysloma alkaisi virallisesti tämän viikon perjantaina. Oon ollu saikulla 15.8 asti kun verenpaineet korkeella, jatkuvat supistelut ja aikasemmat selkävaivat vaan paheni. Nyt on siis kaikki melko hyvin, lukuunottamatta edelleen jatkuvia supisteluja ja selkäkipuja,lisäks on tullu nämä ihanat liitoskivut jotka öisin saa melkein itkemään. Enää olisi muutama viikko jäljellä! Synnytystapa-arviota odottelen kovasti, joka on 9.10.

Voi Vauva3, en osaa edes kuvitella, mitä kaikkea käytte siellä läpi :/ Tuo läsnäolo on kyllä varmasti hankalaa; itsekin olen miettinyt, että miten ihmeessä kaiken saisi järkättyä, jos meidän vauva päättäisi tulla maailman liian aikaisin. Millään ei pysty olemaan kahdessa paikassa yhtä aikaa. Toivottavasti teillä jo pian kaikki kääntyisi parhain päin ja saisitte pikkuisen lähellä laskettua aikaa kotiin!

Sitten aivan asian vierestä; turhaa jupinaa siis. Miten voi olla niin hankalaa löytää edullisia, hyviä ja sopivia imetysliivejä?! Huomasin vaatekaappia penkoessani, että vanhat liivit ovat jo kaikki rikki, tavalla tai toisella. Katsoin aiemmin ostamani mallin nykyistä hintaa ja järkytyin; 55€/kpl!! Niissä on hinta noussut ihan reippaasti tässä muutaman vuoden aikana... :/ Päätin nyt ottaa riskin ja tilata kokeilun vuoksi liivit UK:sta, nettikaupasta. Hintaa jäi euroina toimituskuluineen n.33€. Nyt vain odottelen pakettia, kaikenmaailman tilaus- ja toimitusvahvistukset jo tulivatkin sähköpostitse..

Enää 45 päivää laskettuun aikaan!! Iiiiikk :)

Heipsan vain kaikille :) Ajattelin liittyä mukaan foorumille kun aikani lueskelin muiden kertomuksia. Oma la on 9.11 elikkä ei enää kauaa että saamme miehen kanssa kauan kaivatun käärön syliin <3

Tänään oli oikein hyvä päivä koneella jumittamiseen kun eilinen kävely toi pienen vilustumisen mukanaan. Pääsi lumisade ja uskomattoman kova tuuli yllättämään takitta kävelijän. Ensi kerralla hieman fiksummin vaatetta päälle x)

Eilen koin suuren järkytyksen, kun olin lähdössä tytön kanssa ulos. En ole vielä tänä syksynä pitänyt takkia ja eilen sitä tarvitsi. Noh, tästä talosta ei löytynyt ainuttakaan takkia joka olisi mahtunut päälleni! Viimein löysin jonkun hupparin joka meni juuri ja juuri kiinni. Oli vähän vilu siinä. Tänään sitten pengoin kaapista villakangastakin, jota olen pitänyt esikoista odottaessa (synt. 23.11) melkein loppuun saakka. No eipäs mennyt sekään kiinni! :eek: Että näin... Pitäis varmaan joku takki jostain edullisesti löytää. Että on tämä masu sittenkin ilmeisesti isompi, kuin esikoisesta. :laughing002

Eilen koin suuren järkytyksen, kun olin lähdössä tytön kanssa ulos. En ole vielä tänä syksynä pitänyt takkia ja eilen sitä tarvitsi. Noh, tästä talosta ei löytynyt ainuttakaan takkia joka olisi mahtunut päälleni! Viimein löysin jonkun hupparin joka meni juuri ja juuri kiinni. Oli vähän vilu siinä. Tänään sitten pengoin kaapista villakangastakin, jota olen pitänyt esikoista odottaessa (synt. 23.11) melkein loppuun saakka. No eipäs mennyt sekään kiinni! :eek: Että näin... Pitäis varmaan joku takki jostain edullisesti löytää. Että on tämä masu sittenkin ilmeisesti isompi, kuin esikoisesta. :laughing002

Minäkin olin eilen ostoksilla samasta syystä. Ei löytynyt takkia kotoa eikä kyllä kaupoistakaan. Ei viitsisi ostaa kallista uutta takkia kun a) maha kasvaa vielä b) kun ostaa nyt ison ja kalliin takin niin myöhemmin harmittaa kun takki roikkuisi päällä ja siihen olisi tullut käytettyä nippu euroja. Jospa jostain kirppikseltä vielä jossain välissä tempaseisi mammatakin muutamaksi viikoksi :D

Täällä painitaan saman jutun kanssa, ei ole takkia mikä menisi kiinni. Onneks täs ei oo enään kauaa aikaa laskettuun, mut pakko se on jotai keksiä jos talvea pukkaa. Tänään pessyt lämpimiä villavaatteita ja haalareita pikkuselle ja pakannu sairaalakassia valmiiksi. Eilen neuvola täti sano että vauva laskeutunu niin alas että voi tulla millon tahansa.

Täällä painitaan saman jutun kanssa, ei ole takkia mikä menisi kiinni. Onneks täs ei oo enään kauaa aikaa laskettuun, mut pakko se on jotai keksiä jos talvea pukkaa. Tänään pessyt lämpimiä villavaatteita ja haalareita pikkuselle ja pakannu sairaalakassia valmiiksi. Eilen neuvola täti sano että vauva laskeutunu niin alas että voi tulla millon tahansa.

Kohta on jo toinen marrasmurunen maailmassa! :) Wow. Niin se aika vaan menee. :)

Mulla onneks on vielä viime odotuksista (lapset syntyneet lokakuussa ja joulukuussa) jäljellä vanha villakangastakki, joka menee kiinni. Muuten tuonne ulos kyllä jäätyisi, alkaa olla jo niin kylmä! Lisäks tuhlasin kirppiksellä ja ostin sieltä aiiiiivan ihanan Noppies-takin, maksoi 12€. Oon kiertänyt niiiiin paljon yhellä lastenkirppiksellä, että ne varmaan luulee mun asuvan siellä :whacky011 Eilen myyjä toteskin, että "löysittehän te vihdoin ja viimein tytölle luistimet". Niitäkin tullu ihan pariin otteeseen sieltä etsittyä ja ovat ilmeisesti asian laittaneet merkille :D

Mullakin onneksi lainassa lämmin äitiystakki kaverilta, ilman sitä olis kyllä aika kylmä... Saisitteko miehiltä lainaan jotain siedettävää takkia? Ainakin kuoritakit on muutenkin aika reiluja, oma taitaa vielä juuri ja juuri mahtua päälle.

Tänään täynnä 34+1, ja nyt jo supistelee kipeästi ja vauva painaa niin että tuntuu kuin jalkojen välissä olis iso greippi. Pahimpia on kuitenkin liitoskivut, jotka valvottaa ja tekee kävelyn hankalaksi, etenkin jos pitää raahata 2v. esikoista paikasta toiseen. Pahinta tässä on se, että pitäis jaksaa vielä 6-8 viikkoa näiden vaivojen kanssa!

Mun mies on niin pienikokoinen, että meillä on saman kokoiset takit normaalistikkin. -.- Tänään onneksi oli vähän lämpimämpi päivä, niin tarkesi neuletakilla. Ensi viikolla täytyy aloittaa kirppisten kiertely oikein urakalla! :)

Kyllä tuo kylmyys meinaa ärsyttää. Itsellänikin on ongelmia takin kanssa. Ei mikään mahdu eikä viitti ostaa uutta ja kallista.

Taitaa olla parasta laittaa kaikki nämä mammavaatteet mitä on tullut ostettua niin jemmaan. Ei sitä tiedä jos vaikka tän esikoisen jälkeen vielä innostuisi toistakin yrittämään. Sitten ei olisi niin paljon ongelmia vaatetuksen suhteen xD

Nyt lienee aika yrittää valita jokin kiva leffa illaksi :D Kun katson elokuvia sohvalla selälläni niin pikkuinen alkaa aina telmimään mahassa. Se on tosi söpöä <3

Mä onneksi mahdun viimekeväiseen kevättakkiin. Sen jälkeen voin ottaa käyttöön esikoisen odotusaikana ostamani villakangastakin. Se ei ole varsinainen äitiystakki, mutta rintojen alla on leikkaus ja siinä laskoksia niin, että masu mahtuu kivasti. Mun äitini on käyttänyt sitä talvitakkinaan tässä välissä. Mulle se oli liian iso raskauksien välissä.

Takaisin