Syyskuun supinat:)

eip mitään pallero, olen todella onnellinen puolestasi :) meilt varastettii joitaki päiviä sitte kulkuneuvo eikä poliisi tehny mitää ku mies meni tekeen ilmotuksen. no päivä paistaa risukasaan, kohta taitaa tämä rouva saada vihdoin sen KAUAN kaipaamansa kodin eli päästää tästä kämpästä pois inshallah ja uusi kulkuneuvo ku asiat sai hieman positiivisemman suunnan näköjään. :) minä lasken päiviä siihen että saa yrittää uudestaan raskautumista josko seuraavalla kerralla onnistuisi kunnolla kaikki.
mitenkäs tulevat helmimammat voivat tänään?
 
Onpas täällä hiljasta! Joko teillä on ollu rakenneultria? Täällä ois reilu kahen viikon päästä. Jotenki en ees oota kauheen innolla kun esikoinenkaan ei näyttäny ku vasta vähän ennen syntymää sukupuolta ja muutenki mulle on ihan sama kumpi tulloo! :) Onko teillä tai teidän kumppaneilla toiveita? Täällä mies tahtois kovasti sitä poikaa ku esikoinen on tyttö... Että sellaset paineet :
 
Joo, täällä on tosi hiljaista. Olisikohan jossain jotain muuta foorumia, missä voisi muutkin kuin ensisynnyttäjät kirjoitella aktiivisesti? Tietääkö joku?
 
Miksihän ne ees on erikseen? Olin tätä ennen syyskuisissa ja kaikki oltiin kyllä samassa. Ja ite koin sen kivaksi ku pysty kysymään neuvoja samalla jo kokeneilta.
 
Sanoppa muuta, Suna. Mulla oli aluksi laskettu aika 1.3. ja silloin aloin kirjoittelemaan maaliskuisissa. Siellä kirjoittelen edelleen, vaikka laskettu aika muuttuikin helmikuulle. Jotenkin siellä on lämpimämpi fiilis, kun kaikki kirjoittaa samaan ketjuun. Täällä on haluttu erottaa ensisynnyttäjät ja jo jälkeläisiä saaneet. Kyllä "lapsellisilla" on aika paljon sellaista tietoa, mikä voisi olla hyödyllistä ensisynnyttäjillekkin, esim. tarvikehankintojen, kuten rattaat, suhteen.
 
Muakin harmittaa toi että ensisynnyttäjät on perustanu oman ryhmänsä. Vaikka olis kuinka monta kertaa ollu raskaana on se silti aina uusi ja erillainen kerta. Ja onhan sen nyt parempi kokeneilta kysyä kun niiltä toisilta yhtä tietämättömiltä ja sitte yhdessä ihmetellä. Mutta on sinne ensisynnyttäjien keskusteluun kommentoinu monet jo synnyttäneetkin.
 
Juu katoinki että siinä lukee et muutki saa kommentoida. Miksihän sitten tarvii erikseen sen....
 Eipä sinne tee paljo mieli mennä sekaantumaan ku se kumminki on nimetty ensisynnyttäjille. Noh, jospa meitä muita ois kuitenki sen verta että saadaan pijettyä tää puoli kasassa :) Sitten ku äippälomat alkaa nii eiköhän täälläki ala viimestään vilinä käymään ;) Sitä ihanaa jännitystä mää kyllä niin ootan ku laskee supistusten välejä ja arpoo että joko nyt! emoticon
 
eiköhän me saada täälläkin vielä keskustelua aikaan juu :)
oottekos vielä laskeskelleet millonka jäätte suunnilleen mammalomalle. ite laskin yks päivä et jos jäisin 40 päivää ennen laskettua aikaa ja pitäisin talvilomaviikkoni just ennen mammalomaa niin voisin jäädä jo noin 15.12. oon sellaisessa työssä että en todellakaan halua pahinta joulunalus vilinää olla enää töissä..:)
 
No mulla menee silleen sopivasti ku olen jo vanhempainvapaalla että tämä loma loppuu 1.11, sitten on kesälomaa 5.11.-1.12 ja joulukuun olen sitten hoitovapaalla. Uusi äippäloma lähtee käyntiin 4.1. :D Viimeks jäin äippälomalle sen 50 päivää etukäteen, sopivasti jouluaaton aattona :) Mutta kyllä tuntu hassulta kun olin kotona kolme kuukautta ennen ku vauva tuli, oli nimittäin vielä kesälomaa ja talvilomaakin pitämättä ennen sitä yht 3 viikkoa. Lomailemaan jäin siis 1.12 ja vaavi syntyi 1.3.
 
Marina87 ihan hyvin :D mutta ehtiipähän laittaa kaiken kunnolla valmiiksi pienen tuloa varten :)

Mulla ei tarttekkaan miettiä nuita lomajuttuja ku oon jo valmiiksi kotona ton 1 vuotiaan kans :) Sitten vaan jännätään millasta se vauva-arki on ku on yks vilkas taapero seurattavana... Onneksi mies jää tällä kertaa apuun ainaki joksiki aikaa eikä tartte heti ekana päivänä jäädä yksin :D
 
Joo mullakin täällä tällä hetkellä n. 7kk tyttö ja uuden tullessa vajaan vuoden =) Viime kerralla mies hyödynsi isyyslomaansa tekemällä tutulle hommia, saatiin vähän extraa, mutta nyt ei ole kyllä menossa yhtään mihinkään!
 
No niinpä!! En ois tähän uskaltanu ryhtyykkään jos mies ei ois luvannu et on mun kanssa alun kotona... Varmaan senki takia pelottaa nii paljon ku esikoisella oli maitoallergia jota ei kukaan osannu todeta ennenku siinä 3-4kk ikäsenä ja se elämä siihen asti oli kamalaa huutoa ja unettomia öitä (näin lievästi ilmastuna)... Tiiän kyllä että tästä erilaista tulee ja osataan todeta ajoissa jos on allergia ja saadaan oikee maito yms. mutta silti ku miettii sitä kamalaa univajetta sun muuta + yksi lapsi kotona jo valmiiksi nii eheiheihei :DDD Mutta nyt ootan tosiaan innolla ku ollaan yhessä kotona ja saan kokea tämän paljon viisaampana! :)

Meilläki esikoinen tyttö :) onko teillä toivomuksia sukupuolesta? Meillä mies haluaa kovasti sitä poikaa mutta mua ei haittaa vaikka pikkusiskoki tulis :) ja aijotaan ottaa kyllä selvää jos vaavi vaan suostuu näyttämään :P
 
Meillä on rakenneultra tasan kahden viikon päästä. Jännitys varmasti tiivistyy sitä kohden;). Esikoinen on tyttö ja nyt on ihan poikaolo. Tosin ajattelen, että helpommalla varmaan pääsisi, jos olisi tyttö. Mulla on kaikki tavarat ja kamppeet tallella, mutta vaatteet on pääsääntöisesti vaaleanpunaisia;).

Äippäloman aloitan puolitoista viikkoa etuajassa elikkä 10.1. luultavasti. Silloin olisi kevään ensimmäien työpäivä, niin hyvä päivä aloittaa äippäloma:).

Suna. Kun teidän lapselle tuli maitoallergia, niin imetitkö vai oliko pullomaidolla? Mietin vaan sitä, että voikohan vauva olla allerginen äidinmaidolle... Maitoallergia tuntuu olevan nykyään tosi yleistä. Ainakin tuolla yhdessä leikkipuiston ryhmässä, missä käytiin, oli maitoallergia 4-5 noin samanikäisellä kuin meidän lapsi.

Mun tyttö kysyy lähes päivittäin, että "äiti, onko sinulla siskoa". Sitten kun kerron, että on, niin jatkaa: "minulla ei ole, minulla on vain serkkuja". Typylle ei siis olla kerrottu vielä, mutta jotenkin hän kun on huomannut, että perheissä on sisaruksia, miettii että meillä ei siten ole.
 
meinasitteko milloin kertoa tytölle tulokkaasta :) se on varmaan niin innoissaan sitten kun kerrotte :)
 
Suna Ei ollu toiveita sukuspuolen suhteen, mulla oli aika vahva poika olo mutta ajattelin kuitenkin että olis aika kätevää jos tulis taas tyttö. Mies toivo vaan että on terve kun meillä tosiaan esikoinen kuoli keuhkovian takia samana yönä kun syntyi. Ja tyttö siis on taas tulossa, ei ollu epäselvyyttä :D
 
Mitenkäs muuten saako noista äippälomista päättää että koska sen aloittaa siis siinä 50-30 päivän haarukassa? Mulla olis ton 30:n päivän mukaan äippäloma alkamassa 3.1, mutta en myöskään tahtoisi olla joulua töissä, varsinkaan, kun eilen valittelin, että mulla ei kahdessa seuraavassa työlistassa ole yhtään vapaata viikonloppua, niin yksi vakkari totesi, että eihän sijaisilla kuulu ollakaan, että ennen oltiin kuule tyytyväisiä ja nöyriä kun edes saattin töitä.. Suljin kyllä suuni, mutta ajattelin että olipa vanhanaikaista ajattelua ja päätin samalla, että minähän en joulunpyhinä ole enää töissä.. Sori vähän purkautumista..
 
Takaisin
Top