Syyskuun supinat:)

Olen täällä kirjautuneena koko ajan, mutta eipä ole ennen tapahtunut, että tää kirjoituttaa "Alias ei ole valittu"-nimmarilla. Silti tuli omat tiedot alareunaan. Heh. Äsken foorumia tutki useampikin samanniminen:). Mikähän juttu tää on?
 
Mulla on alkanut koulu, joten täällä ei niin paljon ehdi lueskella ja jutskailla. En tiedä tosta Alias... nimmarista mitään. Oon luullu, että tulee silloin jos joku ei oo kirjoilla foorumilla. Ken tietää... :)

Meillä oli torstaina neuvola ja kyllähän ne sydänäänet sieltä hyvin kuului heti <3 Olin ehtinyt vähän jännäillä ja olla  huolestunut, kun potkuista ei tietoa ja viime todisteet masukin voinnista saatiin heinäkuussa. Siinä sitten tirautin taas onnenkyyneleet sydänääniä kuunnellessa (ja monta kertaa vielä jälkeenpäin sinä päivänä) :) Neuvolatäti myös rauhoitteli, ettei mitään kiirettä potkujen tuntemisessa ole. On niin huojentunut olo.
 
onko muilla ollut suonevetoja vielä?
mulla viimeyönä veti pohkeesta tosi kipeesti.. viime raskaudessa muistan kans et alko joskus puolen välin hujakoilla ja melkein joka yö / aamu heräsin kamalaan suonenvetoon pohkeessa.. nyt se sit alkoi.. :/ täytyy varmaa taas alkaa tota magnesiumia syömään..
 
Mulla oli usein viime raskaudessa ja ei ole kyllä yhtään kivaa =/. Oppisin kyllä jotenki rentouttamaan jalat että sit ku tunsi että se on alkamassa niin se ei ollukkaan niin paha ku oikeen keskittys. Nyt ei ole vielä tullu mutta kyllä ne varmasti muutaman viikon päästä alkaa. Mä en syöny magnesiumia, vetelin banaania vaan joka päivä.
 
Tervehdys kaikille tuleville helmi-mammoille!
Olen käyny täällä lueskelemassa sekä teidän, että maaliskuisten juttuja. Päätin etten liity kumpaankaan ennen ko olen käynyt ultrassa, jossa varmistuu laskettu aika. Se siis oli alunperin 28.2. ja pysyi sitten ultrassa täysin samana, joten tännehän mä sitten änkesin. :)

Olen siis 28v, täytän tammikuussa 29v. Asutaan avomiehen kera Luvialla, Porin kupeessa. Meillä on poika, joka syntyi 05/11, eli on nyt 1v 3kk. 

Alkuraskaus on sujunut kivuttomasti, kuten myös aikaisemmassakin raskaudessa. Jännityksellä odotan, että sujuuko loppukin yhtä hyvin.
Edellinen syntyi rv 40+3, joten toivotaan että tämä uusi tulokas olisi suunnilleen yhtä täsmällinen. :D
Vatsa on tässä vaiheessa mulla jo suunnilleen samaa kokoa kuin edellisestä viikolla 25. Olis vissiin pitäny tehdä jotain vatsalihaksia tossa välissä ettei olis näin nopeesti antanu lihakset periks! ;)
Mitäs vielä... Suonenveto on alkanut myös täällä. Magnesiumia popsin iltasin. Kauhulla odotan, että koska se närästys alkaa... YÖK!
 
samoin täällä sitä kauhulla odotan :) siis närästystä.. viimeks oli jotain aivan karmeaa.. :)
 
Täällä mennään rv 18+4 ja pikkusen liikkeet ja potkut tuntuneet viikon verran! Viikko sitten tuntui vain yksi napakka potku illalla, mutta pari päivää sen jälkeen liikkeet alkoi tuntumaan pitkin päivää.
Aina kun äiskä istuu alas/menee makaamaan, toinen alkaa melskaamaan. :D Ajoittain muljuu oikein kunnolla, taitaa kärrynpyöriä heittää ja välillä harjoitellaan jalkapallon pelaamista. :) Nyt toinen on kääntynyt niin, että potkut tulevat suoraan alaspäin. Ei muuten ole kauhean mukavan tuntuista, varsinkaan täydellä rakolla. :D

Vielä ei kumminkaan mies pääse osalliseksi liikkeistä, mutta eiköhän sekin päivä koita. :) Ihanaa kyllä, konkretisoituu tämä odotus. Siellä on ihan oikeasti pieni kasvamassa mun sisällä! :) Ultraukset ja sydänäänien kuuntelut on niin harvoin, että kiva kun toinen ihan itse ilmottelee olemassaolostaan. <3
 
Mä niin odotan keskiviikkoista neuvolaa kun vähän jo olen huolestunu kun ei ole tuntunu liikkeen liikettä ja ne viime raskaudessa tässä vaiheessa jo alkoivat tuntumaan. Ei ole tullut edes sellasta "olikohan toi" liikettä/oloa =/
 
Täällä kanssa suonenvetoja pohkeessa. Mulla auttaa kun painaa jalan lattiaan. Syön jo Multitabs raskaus ja imetysa tabuja joten en viittis magnesiumia erikseen vaikka en tiiä onko siitä jotain haittaa..?

Millaisia vitamiineja/ ravintolisiä muut syö? Ton multitabsin lisäksi syön itse maitohappobakteeri kapseleita, lähinnä että ei tulis hiivaa eikä mitään mahatauteja niin helpolla.
 
mä syön kans multivitan raskausja imetys tabletteja ja kalsium tabletteja kun en maitoa juo :)
ihan neuvolantäti viimeks suositteli sitä magnesiumia, autttaa suonenvetoihin ja estää suonikohjuja..:)
 
Minä käytän Kalsiumtabletteja, D-vitamiinia ja Magnesiumia sekä raskaus Omegaa. Jälkimmäinen ehkäisemään raskausajan masennusta, tulosta olen huomannutkin, kun pää on kirkkaampi ja mieli virkeämpi. Ilmeisesti en ole saanut tarpeeksi hyviä rasvahappoja ruuasta, kun huomaan muutoksen itsessäni. Kalsiumia käytän, kun olen laktoosi-intolerantikko enkä pysty juuri käyttämään maitotuotteita, joistain laktoosittomistakin vatsa reagoi. D-vitamiinia imeytymiseen puolestaan. Minulla on huono ääriverenkierto ja aina kylmät jalat ja kädet ja tulee helposti suonenvetoja, joten siksi Magnesium on hyvä lisä. Viime raskaudessa aloin käyttää Magnesiumia ja se kyllä auttoi.
Joku mainitsi jossakin ketjussa sen, että monissa vitamiineissa on makeutusaineena sakariinia, mitä puolestaan pitää välttää. Myös Renniessä sitä sanottiin olevan. En ole vielä tarkistanut itse asiaa, mutta sitten pitää vaan löytää korvaava tuote.
 
joo ja mulle mainitsi viimeks kun sanoin käyttäväni rennietä että lisää lapsivedenmäärää jos runsaasti käyttää ku on niin sokerista tai jotain... ja kirjotti reseptin jotain närästyslääkettä joka nielastiin veden kanssa ja autto kyllä niin paljon paremmin.. :) onneks sitä on vielki jäljellä :)
 
Mä valitin suonikohjuista jokikinen kerta nauvolassa viime kerralla eikä ketään kertonu että magnesium auttaa. Oikee jalka on ihan hirveen näkönen!!!
 
mulla on kans yleensä aina oikea pohje mistä vetää suonta ei mistään muualta, ja aina aamulla herätessä, ei muulloin.. :)
 
Yök,suonenveto on tosi inhottavaa,tässä raskaudessa ei vielä oo tullu,mutta tytöstä ja pojasta silloin tuli just pohkeeseen öisin tosi usein.En ees muistanut tota inhottavaa vaivaa,saa nähdä koska ne taas alkaa...
Liikkeitä tunnen päivittäin,viime viikolla tunsin vielä vain makuuasennossa,kun olin rauhassa paikallani,mutta tällä viikolla olen alkanut tuntemaan myös istualla ollessani niitä :)
Päivät kuluu nopeesti,kun tuon 1v.3vko. tytön kanssa olen kotona.Nyt vaan hänellä ollu nuhaa niin yöt olleet tosi risaiset kun nenä tukossa,herättänyt kahden tunnin välein. Ei kyllä vielä muutenkaan nuku täysiä öitä,mutta heräilee yleensä kerran-pari yössä ja nyt joku "sata" kertaa. Toivottavasti menee pian ohi. Ei ole kivaa kun toinen on räkiksessä.
 
heis pitkästä aikaa ja onnittelut uusille helmikuista odottaville jotka liittyneet tänne minun poisjäätyä listalta. mitäpä tänne kuuluu? ite toipuminen etenee ja nyt on sit ekat menkatki alkan pari päivää sitten tosin sitä ennen oliki 4pvä ruskeaa tuhrua mikä ärsytti. hiukka heikko olo vaan vieläki ku eka vuosin sen kk:n ajan verta melkei päivittäin ja sit ku alko loppuvuoto oliki sellast et sillo ku tuli ni vahvin side täynnä alle puoles minuutis ja vessaan sai syöksyä nopeest ettei ol veres, menkat melkei samanlaiset ku km vuoto joten hiukka heikottaa. no josko sitä kohta pääsis harkitsee uutta yritystä. meil esikoinen alottaa koht koulun ja oon opettan matikkaa, ranskaa ja jonki verra englantia mikä on toinen kieli mein perhees ku miehen äidinkieltä en ite pysty opettaa muuta ku aakkoset. kesä loppu ja lämpötilaki päivisin enää se n 30 astetta, yöt siel 18-23oc.
 
Sain tuossa viikonloppuna tietää, että sellaista magnesiumsalvaakin on olemassa, saa luontaistuotekaupasta, vaikuttaa siis paikallisesti. Sitä varmaan saa käyttää, kun muutenkin magnesiumia saa käyttää?! Mulla on ollut hartiajumi ja olen miettinyt, että mikä siihen auttaisi, kun mitään lämpö- ja kylmäsalvoja ei saa käyttää. Hierojalta sain sitten tällaisen mineraalisalvavinkin.
 
noit raskausajanvaivoja ei oikei voi estää... myöhäset onnittelut pallero avioliiton johdosta :)
 
Takaisin
Top