Syyskuun supinat

Ainiin. Te, joilla on vaunujen ratasosa käytössä: Käytättekö ratasosan kanssa makuupussia? Miten olette ajatelleet vaunut talvella varustaa? Mietin, että ratasosa tuntuu väljemmältä ja viileämmältä, kuin kantopussi/koppa. Toisaalta makuupussi on vähän hankala, kun pitäisi saada lapsi valjaisiin, ettei putoa rattaista. Kuitenkin, jos nukkuisi rattaissa, olis se makuupussi kiva...Vai vain joku talja tai muu systeemi rattaisiin?
 

Meillä on mies nukkunut nyt 5 yötä (?) koko yön ilman heräilyä! Tosin klo 5 haluaa jo nousta. Olen nyt käynyt ovella ja vaan sanonut "tuti tuti" muutaman kerran, niin on sitten 15 minuutissa nukahtanut uudestaan. Tänään noustiin vasta 6:45! JEE! Ja äiti tykkää. Ehkä jokunen kerta siinä 22 aikaan on itkenyt vähäsen. Olen onnistunut tuudittaa uneen ilman että käyn huoneessa. Rauhotan oven suussa :)

Talvi/ratasosa/makuupussi: äippälaatikon makuupussi ei oo niin hyvä kun ei ole reikiä hihnoille. Ostinkin jo viime talvena Eisbärchenin ison pussin, siinä on reiät joten se menee sitten talvellakin.

 
Voi, kun meilläkin nukuttais joskus paremmin... Alkaa tuntua jo toivottomalta! Meillä on nyt jo pari-kolme kuukautta herätty öisin tosi paljon. En ole vielä koskaan pysynyt laskussa mukana, mutta noin 10-15 kertaa heräilee itkemään. Sitten laitan tutin suuhun tai silittelen ja sitten hän taas torkahtaa ja kohta taas herää. Pisin pätkä minkä nukkuu on 2-3 tuntia... Onko jollain samanlaista tai vinkkejä? Alkaa olemaan niiiiin väsynyt! Viikon verran on syönyt vaan kerran yössä. En enää tiedä mitä kokeilisin, tuntuu että kaikki keinot on kokeiltu!

Meilläkin nukutaan nykyään kahdet päiväunet sisällä, kun nukkuu paremmin kuin ulkona. Jos on ulkona niin nukkuu max 45min, kun sisällä VOI mennä 1,5h. Yritän sitten muuten käydä paljon kävelyillä, et saisi myös ulkoilmaa tarpeeksi. Jospa samalla tippuis äipältä muutama kilo... :)
 
Minäkin tulin hehkuttamaan että tyttö on viikon nukkunut yönsä 11 h tuntia putkeen ettei ole kertaakaan pitänyt edes tuttia laittaa suuhun :O Tätä tuttimaratoonia nimittäin oli yhteen väliin koko ajan mutta nyt se on jäänyt, ainakin toistaiseksi :D
Tyttö on päivisinkin tosi hyvällä tuulella hyvien yöunien ansiosta ja päiväunetkin sujuu hyvin. Yleensä nukkuu sängyssä kaikki unet, silloin tällöin käyn vaunuilla kävelyllä, ihan muutenkin vaikkei olisikaan päiväuniaika. Koppa alkaa käymään melko pieneksi niin kohta pitänee ottaa se sitten pois käytöstä. Minäkin tilasin viimevuonna tuollaisen ison lämpöpussin missä on reiät valmiina valjaille.

Heetu: Kuulostaapa raskaalta teidän yöt, en osaa etes kuvitella.
Voimia ja tsemppiä sulle, toivottavasti joku fiksumpi osais antaa vinkkejä! :) Nyt ei varmaan ole kyse hampaista jos on jo jatkunut pari-kolme kuukautta.
Meillä on silleen että jos tyttö sattuu joskus heräämään yöllä esim. itkemään niin siihen on ainakin auttanut käden pitäminen mahan päällä, tutti suuhun ja ehkä vähän hyssyttelyä. Koskaan en ole syliin nostanut, kun on rauhoittunut noin.
Ja sittenhän on tietenkin unikoulu, mutta siitä en osaa kyllä itse kertoa..
 
Joskus jos kyseessä on jokin sotkeva ruoka joka ei meinaa sit lähtee vaatteista (esim. porkkana) niin laitan vauvan paidan kauluksiin talouspaperia muutaman palan, käännän sen siihen niin et puolet on paidan ulkopuolella ja puolet paidan sisäpuolella ja sitten ruokalaapu siihen päälle :)
 

Kiva lukea että kaikki painiskelevat samojen ongelmien kanssa.

Meinasin tulla tänne valittamaan, että nyt on tämä äiti hiukka väsynyt, mutta ei taida olla syytä valittaa, kun luin Heetun yöheräilyistä. Huh, kuinka ihmeessä jaksat? Vaikea sanoa mikä pikkuisella on, kun heräilee noin tiuhaan. Voisiko olla jotain ruoka-aineallergiaa? Esim. maitoallergia voi joillain lapsilla esiintyä pelkkänä yölevottomuutena. Oletko neuvolasta kysynyt neuvoa?

Tosiaan itse olen aivan silmät ristissä, kun ollaan aloitettu jonkin sortin unikoulu. Eli olen pyrkinyt imettämään tyttöä vain kerran yössä. Tavoitteena olis siirtää tyttö omaan huoneeseen lähiaikoina. Olen pitänyt rajana klo 3. Eli jos tytsy herää ennen sitä, yritän rauhoitella jollain muulla kuin tissillä. Ihan hyvin tässä on menty viikon verran, ei yleensä herää kuin kerran siinä puolilta öin ja olen saanut aika helposti jatkamaan unia. Mutta aamulla sitten herätään klo 6. Ja sekös minua aamu-unisena kiukuttaa. Varsinkin kun esikoinen nukkuisi pidempään. Illalla taas ei onnistu aikaisin nukkumaan meno, kun esikoisella on aivan erilainen rytmi, eli illalla häntä ei meinaa saada millään nukkumaan, menee monesti kymmeneen ennen kuin nukahtaa. Ja päiväunet kumpikin lapsi nukkuu eri aikaan, joten ei sitten päivälläkään saa äiti nukuttua. No, mutta täytyy viikonloppuna laittaa tytöt mummolaan että sais nukuttua univelat pois.

Meillä on nyt pikkuneidillä sellainen vaihe että jos äiti häviää näkyvistä, niin alkaa hirveä huuto. Muutenkin on tosi seuran kipeä. Ei viihdy itsekseen hetkeäkään. Aika rasittavaa kun ei pysty mitään kotihommia tekemään kun koko ajan pitäis olla "näkyvillä". Toivottavasti on ohimenevää.

Vauvuihin meillä on myös Eisbärchenin makuupussi missä reiät valjaille. Lisäksi ostin kirpparilta vanhan äitiypakkauksen makuupussin ja tein siihen itse reiät, niin menee nyt syksyllä, kun ei vielä tarvitse niin paksua pussia. En raaskinut omaan äitiyspakkauksen pussiin tehdä reikiä. Ja meillä pitää aina olla valjaat päällä kun tyttö jo niin paljon liikkuu, että en uskalla jättää ilman valjaita. Meillä nukutaan siis päiväunet vaunuissa.

Välikausihaalaria en ole hankkinut. Meillä on fleecehaalari ja sillä mennään. Tuskin vielä maassa sen vertaa ryömitään, että ei tarvittas mitään kestävämpää matskua. Äitiyspakkauksen toppapukua meinasin sit talvella käyttää niin pitkälle kuin se mahtuu. Voipi olla et lopputalvesta ei enää mahdu. Sit täytyy kirpparilta joku halpa hommata, kun sit seuraavana talvena taas tarvii uuden. 

Jaksuja kaikille yö- ja päivälevottomuuksien kanssa! Ja toivotaan ihania lämpöisiä syyspäiviä!

 

Heetu: kuullostaa tosi ikävältä. Oletko huomannut että suomalaisilta lääkäreiltä ja psykologeilta on tullut uusi kirja "unihiekkaa etsimässä" - siinä käydään eri unikouluja läpi. Siinä esim kerrotaan ettei edes "Huudatus" unikoululla ole minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia lapseen. Tehkää vuoroperään miehesi kanssa että joka toinen yö toinen nukkuu korvatulpilla. Sitten jos itku yltyy hysteeriseksi, yrittäkää hyssytellä. Joskus pelkkä ääni auttaa.

Pointti on se, että lapsi on nyt tottunut siihen että aina joku tulee "hätiin". Hänellä ei ehkä ole hätä, hänellä on vaan ihmetystä onko tämä sänky turvallinen. Jos sitten tulee heti paijaaman ja nostamaan rinnalle, niin vastaushan on "ei, tämä sänky ei ole turvallinen"... mene ja tiedä - ainakin voitte kokeilla. Itse olen puhunut Casperille vankalla äänellä, turvallisella äänellä. Sitten hän on rauhottunut. Eli en edes mennyt huoneeseen vaan seisoin ovensuussa. Lapsella menee yleensä 3 päivää/yötä että tottuu uuteen rutiiniin. Näin olen siis lukenut, ja ehkä jopa myös huomannut.

 
Olinpas tuossa illasta zumba tunnilla ja sillä välin mieheni hoito neitiä kotosalla. Ei ollu mennyt ihan putkeen heidän yhteinen aikansa...
Tämä oli tosiaan ensimmäinen kerta kun olin jopa 1,5h tuntia putkeen poissa. Neiti oli ekan puol tuntia ollu ihan ok, iltatoimilla meinannu itkeä, ja sitten iltapuuron aikana ruvennut itkemään. Ja tätä itkua kuulemma jatkui siihen asti kun saavuin takaisin eli n. 1h putkeen. Minut nähdessään tyttö oli taas yhtä hymyä. Menin suihkuun, jonka jälkeen taas itkettiin ja suihkun jälkeen neiti ei rauhottunut edes minun kanssa. Tiedä sitten oliko jo väsymys päällä (yleensä jo siihen aikaan nukkunut) vai osottiko minulle mieltään?..
Mieheni vaan totesi että jos ens kerrallaki samanlaista niin saan luvan jättää jumpat väliin. Just! Ainut oma aikani.. Sanoin hänelle että hänen tulisi olla enemmän neidin kanssa, johon totetsi ettei ole oikein aikaa. Katsotaan nyt mihin tilanne johtaa.

Täällä kivasti tullut tekstiä! Täytyy huomenna paremmin perehtyä mistä on puhuttu! Yritän rauhoittua ennen nukkumaan menoa!
 

mmj: en tiedä mitä sanoa... On se vaan niin ikävää jos mies ei ota omaa rooliaan tässä hommassa. En keksi mitään "neuvoja", vaan olkapään voin tarjota.

Me käytiin tänään neurologilla. EEG oli ollut täysin normaali, Casper on täysin normaali pikkuvauva joka on täysin normaalisti kehittynyt :) Saatiin terveen paperit, eikä meidän tarvitse enää mennä takaisin! Tämän takia siis - ja toivon ettei muustakaan syystä. Olo on niiiiiiiin helpottunut.

 
HEIPPA :)

SEA78: Kiitos<3.
Aina välillä pitää käydä päivittämässä kuulumisia tännekin;).
Olen kanssasi täysin samaa mieltä,että omista mielipiteistä saa ja pitää puhua,kunhan se on todellakin sellaista rakentavaa keskustelua eikä loukkaa toisten mielipiteitä!!
Kumminkin meitä ihmisiä on niin paljon ja erilaisia täällä,ettei kaikilla voi millään olla samoja ajatuksia ja mielipiteitä asioista :D
Olen kanssa kuullut ja paljon,että monillakin vauvafoorumeilla on porukkaa,jotka pitävät vain omia mielipiteitään ja kasvatusmetodejaan ainoina ja oikeina.Ja jos joku tekee erilaillla kuin he itse,niin kyllä tulee ja paljon negatiivista sanomista näille muille *mrr*
Ja sen kuvan olen useastikin saanut,että varsinkin äidit,joilla on ensimmäinen lapsi.Niin he lukevat useat "tietonsa" googlettamalla ja sitten näillä "tiedoilla" "opettavat" muita äitejä,että kuinka sitä vauvaa oikein pitää hoitaa ja kasvattaa:D.Esim.juurikin imetys,kestoilu,unikoulut ym.ovat sellaisia aiheita,joista riidellään ja paljonkin joillakin foorumeilla.
Mitenköhän monet äidit pärjäisivät vauvan hoidon kanssa,jos ei olisi tietokoneita;)?
Mutta onneksi kenenkään ei tarvitse tuollaisilla palstoilla olla väkipakolla,jos siellä on sellaisia toisia arvostelevia ihmisiä.Jotenkin vaan tuntuu ikävältä,että nykyään ihmiset puhuvat niin paljon pahaa toisista ja arvostelevat toistensa tekemisiä,vaikkei varmaankaan mitään aihetta olekaan.Tai ainakin pitäisi ensin katsoa siihen omaan napaansa,että miten itse toimii missäkin asiassa!

Teillä kuulostaa miehesi kanssa ihanalta ja hyvältä tuo systeemi,että molemmat saavat käydä omissa harrastuksissaan ja toinen katsoo vauvaa sillä aikaa,kun toinen harrastaa omia harrastuksiaan:).Tuo on juurikin niin kypsän kuuloista parisuhdetoimintaa!!

MEITÄ: Meillä on myös alkanut yölevottomuudet.Mutta minä olen sitä mieltä,että Teräsmies on oppinut nyt niin paljon uusia taitoja,ettei "malta" nukkua yöllä,vaan taitoja pitää harjoittaa myös yölläkin:D<3.
Onneksi minä olen tottunut tässä 6-vuoden aikana levottomiin ja huonoihin öihin.Kun 5 meidän nuorinta lasta on ikähaarukaltaan 6v-8kk:n ikäisiä:D.Tässä on oikeastaan kokoajan oltu joko raskaana tai imetetty eli yöunet ovat olleet kokoajan mitä ovat olleet."Haudassa sitten saadaan levätä" ;).Ja tokkopa tässä enään montaa kertaa keritään olla raskaana *hih hih*,niin tarvii nyt nauttia tästä vauva-ajasta vielä,kun  se on mahdollista.Nämä meidän vauvat ovat niin vähän aikaa vauvoja.Ja oikeastaan nämä meidän rakkaat lapset ovat vain lainassa meillä,että pitää nauttia jopa joka kitinästäkin;).Vaikka ei se aina helppoa olekaan,jos kohdalle sattuu esim.koliikkivauva.Ja itsellä hormonit heittelee...mutta onneksi sekin aika on kuitenkin hyvin lyhyt aika loppujen lopuksi,vaikka sillä hetkellä se ei siltä todellakaan tunnu *sanoo kahden koliikkivauvan äiti *

P.S. Meillä kun on "vain" 6 lasta,niin kokemuksella voin sanoa,että hyvällä mielikuvituksella ja ajankäytöllä löytyy hyvin aikaa isille ja äidille ja romantiikalle:).Tietysti se nyt ei ihan niin laadullista ole se romantiikka,kun/jos saisi olla ihan kahden pitemmän aikaa,mutta kyllä sillä hyvin pärjää.Me ainakin olemme pärjänneet;).Sitten,kun lapset ovat isompia,niin sittenhän sitä voi lähteä isin kanssa ihan kahden vaikka kunnon romantiikka-lomalle<3.
Mutta tosiaan,kun meitä ihmisiä on niin erilaisia ( onneksi ),niin toiset toki kaipaavat enemmän sitä kahdenkeskistä aikaa kuin toiset:).Minä en ainakaan ala ketään tuomitsemaan,vaikka iskä ja äiti lähtisivät viikon lomalle ilman omaa lastansa.Kunhan vaan lapsella on hyvät hoitajat,jotka pitävät lapsesta hyvää huolta!Eiköhän se lapsi tosiaan pärjää ilman vanhempia,jos on tuttu ja turvallinen hoitoympäristö ja jos tosiaan lapsi on valmis jäämään hoitoon.Vauvahan ei tietenkään osaa vielä sanoa mielipidettään,mutta isommat lapset toki osaavat.

Äiti..mikä ihana sana se onkaan<3<3.Jälleen tänään aamulla kuului pinnasängystä äiti,kun olin menossa ottamaan Teräsmiestä sängystä:)
Ensi viikolla on sitten 8kk neuvolalääkäri ja saa nähdä nyt,että joutuuko/pääseekö Poika fysioterapiaan?Keskosethan joutuvat jossakin vaiheessa ns.jumppaan,kun heillä tämä motorinen kehitys laahaa perässä.Mutta sen näkee sitten ensi viikolla,että mitä lääkäri sanoo.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE:):)

Yönsäde ja Teräsmies 8kk+1vko<3
 
Heippa!

Mulla on juurikin NYT menossa ilta täällä "vierashuoneessa". Eli tähän kuuluu muutama siideri, musiikkia kuulokkeilla ja tietokone. JA tähän kuuluu se että isukki on koko yön "vauva vahdissa", eli mä pysyn täällä :). Ja arvaatkaapa mitä? Tää rentouttaa jo nyt. Mulla alkoi mennä liian pitkälle vauvan kanssa kahden oleminen ja tämä "preikki" on sallittu ja tarvittu.
T: Nimimerkki huomenna taas jaksaa :) ja suosittelen..
 
Tähtiys kuulostaa hyvältä, nautiskele! Ja niin se on, että tuollaiset asiat tuntuvat niin isoilta nykyään :)
Mies sanoi tänään päivällä että menehän käymään kirpparilla tms ja käy ostamassa jotain hyvää ruokaa ja itselles muutama juoma! Voi juma kun teki mieli tirauttaa muutama ilon kyynel :)
Ei hele, siis niin pieniä asioita ennen, mutta ei tosiaankaan enään :D
Ja sunnuntaina tyttö menee 2-3 tunniksi mummulaan ja menemme miehen kans ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan. Ihana viikonloppu.
Niin ja siksi tuntui niin hyvältä tänään tuo miehen ehdotus,kun hän on ollut 4 viikkoa yhden jalan varassa, polvesta repesi hänen kaatuessaan eturistiside sekä sivuside. Mutta nyt alkaa jo olemaan parempi.
On tullut tässä sitten itsellä tehtyä aikalailla KAIKKI siivoaminen, ruoanlaitto ja tietenkin tytön hoito. On mies pystynyt syöttöjä hoitamaan jne, mutta ei pystynyt tyttöä kantamaan jne. Mutta nyt tosiaan jo parempaan päin.

Hyvää viikonloppua kaikille :)
 
Jepjep! Ihanaa kun on paikka jossa saa iloita ja surra ja kertoa juttuja vaikka eri mieltä välillä oltaiski!!

Itsellä ei mennyt ihan putkeen suunnitelmat....niin kuin lasten kanssa välillä voi käydä!!! ;-D
Kuten nyt kun ajattelin istahtaa tähän. Tyttö heräsi. Hiphei.

No jospa nopeasti saan kerrottua kun tuo viihtyy sylissä lelun kanssa.
k<<8 8iåowepaw <- terveisin Olivia!

Palaan siis asiaan.

Mulla piti olla kauan odotettu meno eilen perjantaina. Hyvän ystävän häät. Olivia tuli torstai-iltana kipeäksi. Kuume nousi 38,9 asteeseen ja nenä oli ihan tukossa. No, olin hankkinut juhlavaatteet ja laittanut kynnet jne. Mies sanoi käyvänsä "muutamalla" silloin to-iltana kun oltiin jo sovittu että hän hoitaa vauvaa perjantaina.

Alun perin meidän piti molempien mennä juhliin, mutta tuntikin mun vanhemmilla oli liikaa tytölle. Hirveä eroahdistushuuto oli päällä kun hain hoidosta. Katsoi anovasti mua ja huusi ja katsoi mua ja huusi. Sylissä meni hetki vielä ennen kuin rauhoittui. Ilta oli itkuinen. Ja sama juttu mun siskon kanssa. Ajateltiin että ei kiusata lasta vaan isi saa hoitaa. Ei ole sitten niin paha tilanne.

Mies tuli torstaina "muutamalta" kotiin kello viisi aamulla. Olin hoitanut sairasta lasta koko yön...Ja häihin olisi pitänyt lähteä.
No, miehestäni ei ollut yhtään mihinkään. Hän ei pysynyt edes hereillä kun yritin puhua. Lähdin kuitenkin vielä aamulla hakemaan viimeisiä juttuja pukeutumiseen. Vauvan kuume oli edelleen 38,7 ja nenä täysin tukossa ja vauva ihan itkuinen. Kamalalta tuntui jättää vauva krapulaiselle... :( Sinä aikana kun olin poissa 1/2 tuntia, lapsi oli huutanut koko ajan ja rauhoittui vasta kun minä tulin.

Voi hel***i mua otti päähän. Oli rakkaus ja romantiikka kaukana. Päätin etten lähde juhliin. Raivon itkua vääntäen soitin kaverilleni ja pahoittelin. Eipä ollut kovin hauskaa.
Sairas, äitiä kaipaava vauva tuntui vaan liian kurjalta jättää väsyneelle ja krapulaiselle isälle. En tiedä, kuinka olisi pitänyt toimia. Mun vanhemmatkin olivat mökillä.

Huomenna Tukholman-risteilylle sitten. Ei parhaat mahdolliset fiilikset.
Onneksi lapsi voi paremmin ja syö hyvin!

Yöt ovat täysin rikkonaisia edelleen, en edes laske herätyksiä, vähintään kymmenen varmasti. Kello 3 herää leikkimään ja kello 6 pitää sitten nousta. Siihen päälle imetykset.

Me ollaan rampattu kylässä O:n kanssa ja hän on tavannut paljon mun vanhempia ja nähnyt tosi paljon ulkomaailmaa ja muita ihmisiä, eli en usko että olisi "tynnyrissä kasvanut" ja siksi noin äidin perään. Taitaa vaan olla vahvasti tällainen kausi päällä nyt.
Yönsäde on vaan niin oikeassa että vauvavaihe ei kauaa kestä ja nämä vaiheet on aina ennen pitkää ohi. Kyllä oli eilen silti aika kurja olla.

Nyt kaikille muille yhteisesti tsemppiä, meni omaksi tilitykseksi...! Sorry.


 
Kiitos kaikille kannustuksesta!!! Kummasti sitä vaan sitten jaksaa, kun on pakko... Pari päivää sitten kyllä ajattelin, että ehkä olisi parempi, että istuisin vaan hiljaa sohvaan sidottuna koko päivän, kun mikään ei onnistunut. Ensin kolaroisin automme ja sitten huomasin hävittäneeni kukkaroni... No, kukkaron oli joku ystävällinen palauttanut poliisilaitokselle ja auto on vaan vähän kolhuilla, joten mitään vakavaa ei tapahtunut! Taitaa alkaa väsymys vaikutamaan...  Yhtenä yönä kokeiltiin niin, että nukkuisin sohvalla ja mies hakisi minut vasta syöttämään vauvan ja hoitaisi itse muut heräämiset. Kahden tunnin päästä mies tuli sanomaan, että itku ei lopu millään. Ei tainnut neiti huolia ketään muuta tutin laittajaksi, kun on äitiin tottunut.

Olen Jenni74 kuullut tuosta kirjasta, mutta en vielä lukenut. Täytyisi kyllä hommata se! 6kk neuvolassa puhuin öistämme, mutta hän meinasi, että se johtuisi hampaista, joita on tullut jo kahdeksan tytöllemme. En kuitenkaan usko tähän ainakaan enää, kun tätä on nyt jatkunut niin kauan. Täytyy ottaa 8kk neuvolassa taas puheeksi.

Jaksamisia kaikkien arkeen ja iloista syksyä. Ei mene kauan, että saamme juhlia ensimmäistä joulua kullannuppujemme kanssa <3
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa :)

Kiva on lukea teidän kuulumisia, mutta itse taidan olla huono kitjoittelemaan, tai ainakin aloittamaan, (jokin jää olevinaan tekemättä tai jotain...)
juttuahan sitten tulee kun aloittaa... ;)
Pikaisia kuulumisia täältä susirajalta. Meillä aloitettiin omatoiminen unikoulu, tai ainakin yritettiin. Öisin ei ole syöty varmaan kahteen kuukauteen ja kaksi viikkoa tyttö ollut nyt ilman tissiä, kun arvelin, ettei mikään muu ole syynä, en sitten tiedä, ei yöt siitään helpottaneet, mutta ei enää tissiä ole kaipaillu viikkoon. huonoilla unilla on menty kolmeviikkoa, siis tietty sitäkin ennen, mutta vielä huonommilla, T heräili tunnin/puolentoista välein. tutti auttaa, mutta itsehän siinä joutuu heräämään, viereen en enää ota. max. unet ovat kaksi ja puolituntia. Kuulostaa monista varmaan tutulta...
Viimein annoin periksi ja T oli viimeyön mummilla ja ukilla yötä ja oli mennyt hyvin. unta n.9.30-3.00-6.30-8.00!!!!!
Yhdeksän maissa aamulla menin sitten hakemaan ja annoin maitoa. Äitikin sai nukkua, nyt jaksaa, vaikka heräilisikin...toivottavasti ei.
Mummi saa jatkossakin T:n hoitoon ja mielellään annankin, kun kerta oli noin hyvin mennyt.
Saa olla mitä mieltä tahana, mutta en olisi kyllä muuten jaksanut.
Harkitsin jo soittoa neuvolaan ja unikouluun kerjäämistä, mutta nyt jaksaa taas hetken, katsoo sitten taas. Hampaat saattaa olla meilläkin syynä, mutta ensimmäiset ei kyllä kiukuttaneet näin paljon.
No nytpä herättiin pitkiltä päikkäreiltä...tunti...sotkeekohan tuo yöuni nyt päiväunta ....iltapäivällä uusi yritys päiväunille
emoticon
 
Täällä on kanssa yölevottomuutta.. joko tuttia kaipaa tai että joku tulee kääntää sen oikeen päin. Ja sit ehkä muutaman tunnin nukkuu ja taas sama rumba. Yritetään antaa maito vasta myöhemmin aamuyöstä juurikin sen takia ettei yritäkään herätä kello 6 aamulla. 

No mut hienompiakin uutisia että poika on oppinu ryömimään lattialla. Ei enää edes etanavauhtia mene. Saa olla silmät selässä..että mitä touhuu. Lelulaatikon joka päivä kaataa nurin että saa kaikki mahdolliset lelut eteensä. 
Ja hampaita puhjennu samaan aikaan nyt tällä hetkellä niitä on 6 :) eikä oo itkeny hampaiden takia laisinkaan.
 
Oletteko auton turvaistuimia vertailleet / tutkineet? Niitä kun on niin paljon. Ja käyttökokemuksia jos jollain olisi, kiitos :) Meillä mahdutaan vielä kaukaloon, mutta pian alkaa olla aika vaihtaa. Olen katsonut Brio Zentoa ja Concord Ultimax istuimia, koska meillä on pieni auto.
 
Hei vain! :)

Onpas tällä ollut hiljaista, ei ole itsekään joutanut hirveästi olemaan täällä kun ollaan oltu menossa ja kotona saa olla tuon tytön perässä kun on alkanut liikkumaan niin paljon :D Konttausasennossa viihdytään ja siinä heilutaan sitten eteen-taakse, eteenpäin ei vielä konttaamalla pääse. 2 päivää ollaan otettu myös karhukävelyaskelia, niin hellyyttävän näköistä :D
Joko teillä liikutaan ja miten? :)

Hmm mitäs muuta.. Oli tytöllä tuossa 4 päivää yskä ja nuha.
Onneksi ei mitenkään hirveän paha, mutta aina yöllä se jotenkin paheni ja yskäkohtaus tuli aina yöllä.. Nenää sai olla jatkuvasti nenäfriidalla niistämässä.
"Kotihoitoa" annoin, eli sängyn päätyä koholle ja valkosipulia sukkahousuun ja roikkumaan pinnasängyn yläpuolelle :D Tuntu auttavan ja nyt on enää hyvin pientä nuhaa.
Huomenna on just sopivasti korvakontrolli, kun silloin reilu kuukausi sitten oli korvat punaiset ja sen näköiset että tulehdus on tuloillaan. Aloitettiin silloin lääkekuuri ja huomenna mennään kurkkaan korviin että ovat tervehtyneet. :)

Viimeviikolla tyttö siirtyi kahtiin päiväuniin, ja on helpottanut arkea huomattavasti. Ensinnäkään kun ei tarvitse enää nukuttaa niille viimeisille iltaunille, oli joskus nimittäin melko tuskaa.. Nyt siis päivä alkaa klo 8.30. Ekat päikyt noin 10.30-11.30 ja toiset 15-17. Yöunille klo 21 ja niillekin nukahtaa heti, kun ei enää nuku nuita iltaunia. :)

Turvaistuimista minäkin kyselin tuolla aikasemmin.. Meillähän tyttö on vielä vajaa 7kk,mutta tällä viikolla vaihdetaan kaukalo istuimeen. Tulee pää yli tuosta kaukalosta, ja painoakin on kertynyt 9 kiloa. Jalat ovat tulleet yli kaukalosta jo melkeen 2 kuukautta,mutta se ei haittaa. Ainoastaan jos pää tulee yli niin silloin pitää vaihtaa istuimeen.
Me ostettiin tuollainen http://www.britax.fi/turvaistuimet/turvaistuimet/multi-tech-2 kokemuksia en voi vielä kertoa,mutta kerron sitten kun ollaan laitettu se autoon :)
 

Hei kaikille! On ollut paljon ohjelmaa niin etten ole ehtinyt tänne kirjoittaa. En uskalla paljon hehkuttaa, mutta jo kolmatta viikkoa poika on nukkunut läpi yön. Siinä 4-5 maissa alkaa itku/älämölö, mutta olen hyssytellyt oven ulkopuolella ja yleensä on nukkunut vielä tunnin kaksi. Viimeistään 6:45 on jo pirteenä kun peipponen!! Ei sitä voi olla kun iloinen kun pikkunen katsoo sinua pinnasängystä maailman suurin hymy naamallaan!

Edelleen mennään kolmella päikkäreillä. n 8:30-8:45 ja nukkuu n. tunnin, tunti ja vartti. Toiset sitten siinä 12 pintaan ja nukkuu tunnin. Iltapäiväpäikkärit on yleensä pidemmät, nukahtaa 15:30 pintaan ja nukkuu n. 1,5 tuntia.

Poika syö hyvin - määrät jo n purkillinen kerralla. Plus n 100 ml korviketta. Imetys on melkein ihan finaalissa. Niisk. Yleensä imetän kun menee päikkäreille... Mutta joskus poika ei halua edes sitä.

Casper on hyvin liikkuvainen - ei vaan eteenpäin :) Hän kyllä seisoo nelinkontin ja heiluu edestakaisin, ja myös nousee jaloilleen - mutta ei liiku minnekään. onneksi :)

Mites teillä: onko vauvalla peittoa yöllä? Pojan huoneessa on +22 astetta. Olen laittanut pienen fleece viltin hänen päälle kun hän on nukahtanut...

 
Heippa!

Meillä on oltu vähän, siis ehkä hieman räkäisiä. Tyttö on vähän vaisu ja tarvitsee paljon unta - nytkin meni yöunille jo tunnin etuajassa. Toivottavasti nukkuu kuitenkin normaalisti aamuun. Hän siis vetäsee tissit viim. viiden maissa aamulla. Ja olkoon niin, en aio häntä mitenkään erityisesti yösyömisestä vierottaa. Katsotaan myöhemmin, jos ei yösyöminen lopu itsestään.

Meillä syödään myös hyvin, eli n. purkilinen kerrallaan. Olen ihan noita valmiita ruokia syöttänyt. Yhden juureksen soseen tekeminen vielä menisi, mutta en vaan jaksa vauvalle monimutkaisempia ruokia itse keitellä. Ja hän niin tykkää "Pikku karjalanpadasta" :)

Meillä vauva nukkuu nyt päällään yöpuku tai pitkähihainen body, unipussi ja laitan yleensä vielä sen äippäpakkauksen peiton unipussin päälle, kun niska tuntuu nukkuessa niin viileältä. Näin tuntuu olevan hyvä, vaikka kuumahan tulee, jos kovasti herää ryömimään ja pyörimään. Meillä on sisällä asteita 21. (Ja toivottavasti ei herää ryömimään ja pyörimään yöllä - nyt oon nimittäin niin poikki ja vähän kurkkuipuinen, etten millääään jaksaisi.......)

Tyttö on nyt 6,5kk. Ryömii kyllä, muttei vielä kovin kovaa pääse. Ei nouse konttausasentoon eikä tukea vasten, mutta rakastaa seitä töpöttää jaloillaan esim. sylissä, Nyt pitää mennä.....
 
Takaisin
Top