Syyskuun supatukset

Täälläkin ollut niin kova meininki viimeiset kolme viikkoa, että oksat pois. Siis ollaan oltu mun vanhempieni luona kun rakennetaan omaa tölliä 3,5km päähän mun vanhemmista. Siis olen ollut muurarin apurina 6päivänä viikossa ja 10-12h päivässä. No mun äiti on hoitanut pikkuiset ja mä olen sit pari kertaa päivän aikana käynyt syöttämässä Emilian ja ite myös syönyt. Nyt ois viel tää viikko jaksettava. Neidillä on nykyään kova vauhti. Konttausasennossa kovasti hytkytään, mennään välillä itse, mut kun laskee siihen niin kovasti tykätään siinä olla. Lisäksi meil istutaan jo hyvin. Viel ei mee ite istumaan mut kun laitetaan niin pysyy siinä hyvin. Välillä kyl isoveli kaataa pikkuisen. Ryömiminen on ollut jo tovin se juttu millä päästään eteenpäin. Vetää oikealla kädellä itseään eteenpäin. Onneksi on hitaampi etenivät kuin veljensä. Veli oppi ite istumaan ja konttaamaan 7kk iässä, jätti ryömimisen kokonaan välistä. Hampaita ei oo kyl viel yhtään, enkä viel odotakaan, esikoinen sai viikko ennen vuoden ikää ensimmäisen vasta.
 
Onnellinen, onko aikatauluna jouluksi uuteen kotiin? :)

Mmaljon poika ehtinyt noiden hampaiden kanssa, meillä on edelleen se 2.

täällä pyritään vauhdilla ylöspäin, kaikkea vasten täytyy ainakin yrittää nousta pystyyn. koira viettää tätä nykyä suurimman osan ajasta sängyn alla piilossa =D tuolit, sohvat, äidin jalka, kaapit, kaikkialla poika näkee mahdollisuuden nousemiselle. ensin könyää käsillä vetämällä polvilleen ja siitä seisomaan, jarrusukat tulee tarpeeseen. mutta mikä menee ylös, tulee aivan varmasti alas ja tässä vaiheessa rytinällä. minä yritän varjella mutta välillä hän toimii niin nopeasti etten ehdi apuun

vastapainoksi kaikelle touhuamiselle päiväunista on tullut ehkä hitusen pidempiä ^^

minä kävin eilen vielä puolukoita poimimassa, mutta joissain paikoin suuri osa oli jo pehmennyt niistäkin. nyt taitaa olla syksyn marjat poimittu, saa nähdä mihin asti riittävät kun poju vetää niitä niin antaumuksella

toissapäivänä hän kävi ensimmäisen kerran istumassa hetken lempeässä saunassa. ihmeissään oli :)
 
Onnea sadetar! :happy090

Tuntuu, että meilläkin jää tuo ryömiminen välistä, kun kovaa vauhtia ollaan konttaamista opettelemassa, mutta ryömimistä suoraan eteenpäin ei vieläkään ole kunnolla keksitty. Paitsi pari kertaa poika on vetänyt itseään eteenpäin silleen hassusti leluun tukeutuen (vaikkei siitä oikeasti tukea saakaan).
 
kun on kuunnellut ihmisten juttuja, niin monella lapsella tuntuis jäävän joko ryömiminen tai konttaus pois. joillakin molemmat!

ehkä niitä ei pitäis edes ajatella kahtena "vaiheena" vaan yhtenä jossa mennään eteenpäin, tyyliin katsomatta. meille sanottiin neuvolassa jo silloin kun poika oli just oppinut ryömimään, että tässä on tapaus joka saattaa jättää konttaamisen kokonaan väliin, siksi että pääsee niin hyvin etenemään ryömien.
 
Takaisin
Top