Syyskuun säpinät

Onpas monella jo paljonkin puhetta! Hauskaa. :p
Meillä ei poika ole toisetellut vielä mitään erityistä, paitsi jo aika pitkään on sanonut "ei". Siis ihan kaikkeen, ei varmasti siis tarkoita ei:tä, vaan on vaan äänne, joka kuulostaa ei:ltä. Välillä naurattaa, kun vaikka kysyy pojalta, että mennäänkö syömään/kylpyyn/jotain muuta kivaa ja vastaus on ponnekas "ei!" Ja hymyä päälle. :hilarious:

Täällä kans menee omat ja pupun lattialla lojuvat lelut yhtä lailla suuhun, jos vaan kimppuun kerkiää. En oo kauheesti ollu kieltämässä. Oon antanu tutkia laukkujen hihnoja, muovipusseja, mainoslehtiä jne. mitä nyt esim. eteisestä on läytänyt, kun on sinne lähtenyt seikkailemaan. Uskon ja toivon, että sitä vastustuskykyä saa sillä, että pääsee kokeilemaan. En nyt ehkä kengänpohjaa anna nuolla, mutta luultavasti sekin tulee jossain vaiheessa kokeiltua, vaikkapa just mun vessakäynnin aikana... :wtf:

Meiän poika tykkää hirveesti rattaidensa renkaista, käy aina kokeilemassa niitä. On varmaan jossai vaiheessa kerenny maistaakkii niitä :grin Meillä siis ei oo mitää säilytyspaikkaa rattaille vaan joudutaan tuomaan ne sisälle, ne on melkein olohuoneessa asti. Ällöttää kun tietää missä ne renkaat on ulkona joskus rullaillu...

Heiiii Kotimama, mikä siulla autto niskakipuun vai menikö itestään ohi? Miulle iski tänää ihan samanlainen kipu, oikeelle ei pysty päätä kääntää kun sattuu niskaan, ja pojan kantelu on vähän hankalaa. Samanlainen kipu oli ehkä 1,5kk sitten, siihen autto hieronta, oli epäkäslihas tai joku muu siitä vierestä jumissa. Oon nyt muutaman yön nukkunu vähän huonossa asennossa flunssan takia, tarvii pitää pää normaalia korkeemmalla että saan henkee yöllä, siitä vissii jumi, ihan yhtäkkiä tänää joku niksahti niskassa ja sen jälkeen ollu kipee.

Mä kävin roikkumassa tossa läheisellä kuntoilualueella nuunun neuvosta :) seuraavana päivänä sattu vielä vähän mutta kipu hävis ihan yhtäkkiä kuten oli alkanutkin. Luulenpa että mullakin aiheutti huono nukkumisasento ja nämä huonosti nukutut yötkin. Nyt huomaa että lievä päänsärky ollut riesana eilen ja tänään.

Meillä neiti maistelee kaikkea, koiran leluja ym ja vika villitys on, että yrittää ottaa uudesta wc-paperirullasta paloja ja laittaa suuhun, sitä ei toki anneta tehdä.

Meillä seistiin tänään ilman tukea (siinä ei uutta, kun tekee sitä joka päivä useasti), mutta meni siitä kyykkyyn otti lelun ja nousi sen kanssa takaisin ylös seisomaan ja heulutteli lelua innoissaan ja missään vaiheessa ei siis ottanut tukea mistään.
Äiti katsoo neitiä suu auki, huh mikä tasapaino tässä iässä :wideyed:

Tänään selitin kiihdyksissäni tai puhuin nopeatempoisesti miehelleni. Yhtäkkiä kesken kaiken tajusin että tyttö tuijottaa lattialta ja selittää vähintäänkin yhtä tohkeissaan omaa tarinaansa :grin juttu jäi siihen, kun alkoi naurattaa. Mutta täälläkin jonkin verran äänteitä, en osaa mistään vielä tarkoitusta kertoa.
Tänään tyttö myös pyrki polviseisontaan kun kurkotteli lelulaatikon sisältöä (ei siis liiku vielä kuin pakilla, mutta istuminen jo tuttua juttua). Meinasi kerran kupsahtaa selälleen, mutta pitikin niin kovasti laidasta kiinni, että laskeutui pehmeästi kyljelleen :happy:

Meillä poika on jo pari viikkoa hokenut"äiti äiti" mutta kohdistaa sen ihan kaikkeen ei pelkästään minuun. Toinen hauska on tää jatkuva hei ja ei ääntely. Tosi söpöä kuitenkin kaikki juttelu. ❤

Meillä on nyt onnistuttu pariin otteeseen nousemaan tukea vasten seisomaan. Yritystä on enemmän kuin onnistumisia. Lisäksi konttausta tulee nyt jonkin verran, tähän asti konttausasento ollut hetken aikaa, sitten kädet kauhoneet liian kauas ja poika lätsähtänyt mahalleen josta jatkanut taas ryömimällä.
Ja jos pääsee seisomaan, yrittää lähteä kiipeämään. Eikä tuo aina tule pyllylleen alas. Tähän asti ei ole sattunut, ollaan ehditty hätiin. Jos on kaatumassa, niin autetaan. Kahdesti kaatui, muttei onneksi pahasti.

Meilläkin ääntely vähentynyt nyt kun yrittää ilmeisesti harjoitella konttausta. Lamppu tai amppu tuli jossain vaiheessa. Eilen oli huippu suloista, kun vihelsin, niin poika katsoi tarkkaavaisesti ja yritti tehdä perässä. Suu mutrussa puhalsi ja välillä öööö. :grin

Meillä ei ole kontattu tiistai aamun jälkeen vaan ryömitään kovaa vauhtia ympäri kämppää ja seuraa mua jos teen kotihommia :)

Kattelen elämä lapselle konserttia uusintana ja kyllä kyyneleet tulee silmiin. Ollaan onnellisia terveistä lapsistamme <3

Auts :( nähtävästi niskakipu ei ole kadonnut minnekään. Jomotus lähes koko niskan alueella ja tuntuu "säteilevän" päähän eli päätä särkenyt nyt kolme päivää. Ja varsinkin jos esim. Kallistan päätä alas niin vihlaisee päässä. Suuri epäilys että tulee siitä kun nukun tosi levottomasti ja huonoissa asennoissa. Plaah. Normisti askareet sujuu mutta onhan tää kurja tunne.

Mites icequeenin niskat? Onks meil sama vaiva? :D

Joo meillä on Kotimama sama vaiva... Täällä edelleen kans niska tosi kipee :/ Oikeelle ei pysty kunnolla kääntää päätä eikä taivu alas. Vähän hankala imettää poikaa sylissä kun ei voi yhtään kattoo mistä kohtaa se nappaa kiinni tai suihkuaako maitoo ympäriinsä kun toinen irrottaa otteen :grin Johtuu kivut ihan varmasti huonossa asennossa nukutuista öistä. Ite oon ollu viikon kipee, nukuin alkuun pää kohotettuna. Poika on ollu eilisestä kipee ja nukku tissillä melkein koko viime yön, nukku jo muutaman yön ennen flunssan alkuu vieressä suurimman osan yöstä (enteili ehkä flunssan tuloa). Ite joutuu nii huonossa asennossa nukkuu kun on ahasta kolmestaan tässä sängyssä ni ei ihme et niska kipeytyy.

Kuulostaapa niin tutulta! Sama vika, oon kans nukkunu pää kohotettuna kun oli flunssa. Jospa tästä pikkuhiljaa :)

Meillä isi ei viikolla oikein ehdi paljoa olla neidin kanssa, mutta nyt viikonloppuna ollut ja eilen olivat kahdestaankin ja tänään neiti vaan kiukutellut äidille ja isille ollut yhtä hymyä, toinen ihana. Ihana huomata, että isikin alkaa olla yhtä tärkeä kuin äiti ja isin kanssa pärjää hyvin.

Oltiin ulkona ja eräs about 45v. nainen tuli juttelemaan Kyseli paljon pojasta ja hänen kehityksestään konttaako, puhuuko, onko hampaita jne. Sitten tokaisi pojan olleen ruoka-aikaan kotona ja samaan syssyyn, ertä ihmekkös äiti onkin noin pieni ja kuihtunut!!! O.o Veti kyllä ihan sanattomaksi, siitä kyllä sitten pian sen jälkeen lähdettiinkin jatkamaan matkaa ja jätettiin nainen sinne.

Ensinnäkin minulla on täydellinen lapsi, ja toiseksi, itse olen täysin normaalipainoinen, enkä kyllä mielestäni millään tavoin kuihtunut!! :sad001 minkä kokoinen sitä sitten pitäisi olla!! :mad: Huonon omatunnon omaavalle oli aika kova isku vyönalle :sad001

Nibaba: toiset vaan ei osaa valita sanojaan :mad: tuollaiset tokaisut voi jättää tuulen vietäviksi.

NiBaBa, voin kuvitella muutamankin ihmisen sanovan noin. Tosin ehkä mielessäni ajattelen vähän vanhempia täti-ihmisiä, jotka ovat niin seurallisia, ja sanovat sitten jotain ilkeää, joko ajattelemattomuuksissaan tai sitten ihan tarkoituksella. Mua on hävettänyt kuunnella jossain joulumarkkinoilla kun siellä ollut myynnissä neulottuja villatumppuja ja sukkia, ja joku sitten hiplailee niitä ja alkaa haukkua sitä miten kalliita ne on.
Sitten oma isoäitini sanoi ensimmäisenä ihmisten tullessa sisään, että "oletpas sä lihonut!!"
Ja sitten on niitä, jotka jakelee törkeyksiä oikealle ja vasemmalle silmää räpäyttämättä, eikä kukaan oikein tiedä miten reagoida, kun ne tulevat niin neutraalisti.

Itekki oon saanu kuulla tuntemattomilta täteiltä että pitäisi varmaan antaa lapselle lisä maitoa kun äiti on noin näivettynyt ettei tule riittävästi maitoa. Oon kanssa ihan normaali painoinen ja maitoa tulvii että aina on liivit ja paidat märkänä.:meh: myös oma mummoni kommentoi jo raskausaikana että jos tissini eivät kasva riittävästi (liivit 80b) niin eihän noilla rukkasilla voi lasta imettää. En sitten tiiä millaset hinkit pitäis olla, mutta kyllä nämä rukkaset on ton lapsen pitäny hengissä.:p

Käsittämätöntä että ihmiset voi tuollaista kommentoida. Varmaan tykkäisivät hyvää kun tuommoisen kommentin jälkeen sanoisi takaisin jotain yhtä henkikökohtaista näiden tätien ulkonäöstä.

Takaisin