Syyskuun pulinaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin vähän semmonen fiilis kuin ei raskaana olisikaan! Ainut mikä välillä herättää todellisuuteen on jo selvästi näkyvä maha. Oireet on helpottaneet niin nekään ei muistuta. Olis kiva ommella vauvalle jotain mutta en uskalla vielä. Ehkä tää vaatii vielä sisäistämistä ;)

Jotenki sitä ei ole vielä ees kunnolla tajunnu että huhuu,minusta tulee äiti,minun sisällä on pieni ihmisen ihme jolla on pieni nenä ja pienen pienet sormet ja varpaat. Niin ihmeellistä :)

Mäkään en vielä oo oikein tajunnut tätä raskautta, sama juttu oli kyllä viimeksikin. Ja en jotenkin tajunnut olevani edes äiti, ennenkuin esikoinen oli tyyliin jo pari kk :D

Mulla tuli maanantaisessa ultrassa olo, että pikkuinen saattaisikin olla poika, mutta edelleen toivon kyllä tyttöä. Haluaisin niin ostelemaan mekkoja ja oon jo suunnitellut kuinka pikkuisen huoneen sisustan, jos hän on tyttö :) Jotenkin sit harmittaa, kun jos tulee poika, niin ei oikeestaan tarvi mitään ostaa kun pieni saa sit kaikki esikoisen vanhat vaatteet ja lelut jne :( :D Syntyvät vielä niin samaan vuoden aikaan, niin käytännössä kaikki vaatteet tulee oleen sopivia.

Ultrassa käyty ja toinen poikalupaus tuli <3
Ei haittaa, vaikka kovasti toivoin tyttöö.
Läväyttipä jätkä meille ruutuun keskarinsakin :D Oli ihana sormi.

Hemppa on laskenu jo 116 ja rautalisää pitää alkaa syömään säännöllisesti.

Hei jossain ketjussa oli puhetta et jotkut jo hakenu babyboxin? Nii kyselisin mitä se sisältää? Tilasin itekki sen...

Miehen sisko tuli eilen illal kylää ja eka kommentti "mä en kestä tota sun mahaa" iltaisin maha on iha jäätävä. Olihan se ostanu jo ekalle tätitettävällee muutaman söpön 56cm vaatteen, hää odottaa tätä pientä nii paljo ku saa samalla ekan kummilapsensa ku ollaan jo kummiks kysytty.

Mintukka, mulla oli vähän matalampi hemppa eikä siitä sanottu mitään. Myös verenpaine oli matalahko. Pitäisikö tässä nyt siis popsia rautaa?

Ultralla me saatiin tietää. Mulla viikkoja 16+1 tänään.

Rouvaskainen jos sulla on heikko olo tms niin suosittelisin ottaa.
Mulla normaali hemppa on 148 eli tosi hyvä ja toihan 116 on aika raju lasku. :)

Keho ottaa vain sen raudan minkä tarvitsee ja loput poistuu ulosteen mukana eli liikaa ei voi ottaa. :)

Hmps.söisittekö sulatejuustoo jossa ei lue kun "muu kova tai puolikova juusto"...ei siis tietoo onko pästöröimäton... Oli joku polrammin sulatejuusto...iha huoletta kyl tänään söin...enkä niin pikku tarkka oo..kuha kysyin :D

Varmaan söisin, mutta aika huolettomasti muutenkin syön.. kuumennettuna söisin kyllö ainakin :)

Mäkään en turhan tarkka oo noissa. Oon monesti syöny esim voileipäkakkuja joihin tulee tuorejuustoo ja sulatejuustoo. Näissä kannattaa pitää maalaisjärki päässä. Tuskin pienellä määrällä mitään vaikutusta on, ehkä ennemminki jatkuvalla käytöllä.
Maksa on ainut minkä oon jättäny kokonaan pois, samoin hauki. Kaikkia muita kaloja oon syöny. Lohta useestikki. Oompa muutaman salmiakinkin syöny. :D

Tuskin pienellä määrällä mitään vaikutusta on, ehkä ennemminki jatkuvalla käytöllä.

Tähän vain sen verran, että jos pastöroimattomasta maidosta on myrkytykset tullakseen, se on yks ja sama syökö pikkurillin kärjen kokosen maistiaisen vai ämpärillisen tuotetta.. Harvinaista ja erittäin huonoa tuuriahan se on.

Mutta suomessa nää tuppaa olee lähes poikkeuksetta pästöroituja, joten söisin turvallisin mielin. :)

Joo siis tietysti tuon tiesin ja sillä sanoinki kun suomessa kaikki maito on pastöroitu. Jotenki pidin vaan itsestäänselvyytenä, että kukaan ei syö pastöroimatonta. :D

Ja joo toi listeria vaara on melko harvinainen ja pieni. Isompi vaara on se saada jopa omasta likasesta jääkaapista kun tuotteista. :)

En itekään oo hysteerinen näissä, mutta osassa pastöroiduissakin juustoissa voi olla riski listeriaan siten jos se on esim. tuotetiskillä tms. saanut "tartunnan" jostain muusta; osassa juustoja on kuulemma ihanteellinen elinympäristö listerialle. Tämä tieto on neuvolasta, joskin riski on varmastikin melko pieni.

Joo siis tietysti tuon tiesin ja sillä sanoinki kun suomessa kaikki maito on pastöroitu. Jotenki pidin vaan itsestäänselvyytenä, että kukaan ei syö pastöroimatonta. :D

Ja joo toi listeria vaara on melko harvinainen ja pieni. Isompi vaara on se saada jopa omasta likasesta jääkaapista kun tuotteista. :)

Okei, toi sun lause mitä lainasin, antoi vain harhaanjohtavan kuvan, koska tällä periaatteellakin sitä voi syödä niin että napa naukaa.. :)

Tuolla lappusessa lukikin, että myöskään pastöroituja pehmeitä juustoja ei sais käyttää, mitä se meinaa? :D

En kyllä syö normaalistikkaan muita juustoja, kun fetaa, raetta ja jtn perus oltermannia, ettei niinkään mua koske. :D paitsi tietty just juhlissa voileipäkakku tms. :)

No huh, jos ei mitään juustoa saisi syödä :oops: Kyllä mä jatkan omaa linjaani ja syön turvallisia juustoja sen mitä normaalistikin, silloin tällöin. Siinähän jäisi muuten kaikki pitsat ja lasagnet ja spagetit syömättä? :rolleyes:

Takaisin