Syyskuun pulinaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No huh, jos ei mitään juustoa saisi syödä :oops: Kyllä mä jatkan omaa linjaani ja syön turvallisia juustoja sen mitä normaalistikin, silloin tällöin. Siinähän jäisi muuten kaikki pitsat ja lasagnet ja spagetit syömättä? :rolleyes:

Siis pehmeitä juustoja, mitä se sitten meinaakin.... :D

Ja kuumennettunahan saa syödä IHAN KAIKKEA! :) em. jutuissahan juustot on kypsennetty!

Oho vai meinasitko rouvaskaisen kommenttia? ;D

No mutta joka tapauksessa, ihan ihan jokaista juustoa saa syödä, kun on kypsennetty kuplivan kuumiksi. :)

Oho vai meinasitko rouvaskaisen kommenttia? ;D

No mutta joka tapauksessa, ihan ihan jokaista juustoa saa syödä, kun on kypsennetty kuplivan kuumiksi. :)

Ahaa, sun kommentin mä ymmärsin väärin! :D Nojoo, kyllähän sen sitten ymmärtänee, useimminhan nuo tulee kyllä kypsennettyä. Unohdan myös aina, että kuumennettuna kaikki juustot on ok. :D

Ekassa raskaudessa join koko raskauden pastöroimatonta oman tilan maitoa. Aattelin että kun tiedän heidän hygieniatason niin riski on häviävän pieni. Tässä raskaudessa olen ostanut itselleni maidot kaupasta, vaikka perhe juokin tilan maitoa. Ei se kuitenkaan paljon vaadi että se listeriabakteeri sinne maitoon pääsee, tyyliin jos yksi lehmä potkii lypsykoneen irti ja kone pääsee imaisemaan sontaa sieltä alustalta. Mun ajatus on että suoraan tankista maito on terveellisempää koska sitä ei ole käsitelty mitenkään. En silti halua ottaa turhia riskejä :)

Mä en jotenkin usko vielläkään että meille tulee vauva.. Niinku for real.
Ehkä jo siinä kohtaa kun kun liikkeitä tuntuu enemmän ja rakennusultrassa käydään ja saadaan (ehkä) tieto kumpi tulee. Saa ostaa jotain konkreettista ja lapsillekin alkaa näyttää että todella se vauva tulee..

Täällä tuntunu liikkeet jo jonkun aikaa. Illalla tuntuu säännöllisesti melkeimpä, mut päivällä sillon tällön <3 Ihana alkaa tuntee nää pienet potkut, vielä ku ne on tosiaan pieniä. :D Sit ei oo kovin kiva ku kylkiluut alkaa saada vauhtia :D

Tämä kaveri liikkuu viellä niin vähän (tai tunnen päivän aikana vain muutaman kerran), että kerkeän useasti unohtamaan koko asian. Vaikka maha onkin jo valtava viikkoihin nähden :D

Mä en jotenkin usko vielläkään että meille tulee vauva.. Niinku for real.
Ehkä jo siinä kohtaa kun kun liikkeitä tuntuu enemmän ja rakennusultrassa käydään ja saadaan (ehkä) tieto kumpi tulee. Saa ostaa jotain konkreettista ja lapsillekin alkaa näyttää että todella se vauva tulee..
Samanlainen olo! Vaikka oon jo tehnyt hankintoja ja välillä tunnen pieniä liikkeitä, mut silti. Ei vaan jotenkin tunnu siltä että mun sisällä kasvaa oikeasti joku. Oon tässä nyt parina päivänä oikein ajatellut asiaa, jos se jotenkin tulis lähemmäs.

Kyllä se konkretisoituu sitten kun maha alkaa olee niin iso ja tunnet käsikopelolla itse vaikka pienen jalan siellä massussa. Muistan kun mulla esikoinen monestikkin työnti jalkapohjaa mun massun kyljestä ja se pikkujalka näky. Sit ku koski sitä jalkaa, niin potkas kovemmin takas :)

Mulla sama homma. Ei edes kiinnosta tehdä hankintoja ja kirppareilla ei mukamas löydy mitään kivaa vaatetta. Liikkeitä onneksi tuntuu ja paljon, tai siis potkuja. Tää vauva potkii selkään varmaan sen istukan vuoksi ja täytyy kyllä sanoa, että tekee jo nyt häijyä ne pienet suuret potkut. :D

Mä tahtoisin hirveesti ostella kaikkea, mutta pitää nyt malttaa oottaa sinne rakenneultraan asti, jos sais tietää kumpi on tulossa :) Pojalle kun ei sit oikeestaan tarvi ostaa mitään kun esikoiselta on jo kaikki valmiina.. :( Kävin jo käpistelemässä söpöjä pinkkejä vaatteita, muttei uskaltanut ostaa, kun en niin paljon uskalla luottaa omaan vaistoon :D Tai en oo varma edes tyttöolosta enää, vai toivonko vaan niin paljon tyttöä, että sen takia oon kehittänyt koko olon :D Vaikka tottakai söpö pikkuvelikin tänne kelpaa ♡ Mulla iskee vaan kriisi vielä nimenkin kanssa kun jo esikoiselle oli vaikea löytää hyvä nimi..

Mä kävin kanssa jo "suunnittelemassa" mitä ostaisin pojalle vaatetta, mutta ei tosiaan uskalla vielä.. Sanoin jo miehellekin, että tää on oireineen ja kaikkineen liian ilmiselvä poika, että sen vuoksi se on varmasti kuitenkin tyttö. :D Toisaalta ihailin kaupassakin vain tyttöjen vaatteita ja ehkä vähän harmittelin sitä, että jos ei ookaan tyttö. Mieli vaihtuu edelleen päivittäin, että kumman sitä haluis :rolleyes:

Täällä ollut tyttöolo alusta saakka, mutta miten sitä ehtiikin jo unohtaa näin nopeasti miten nämä oireet menivät edellisessä raskaudessa. Kuvotus ja etova olo oli ehkä suurempaa edellisessä raskaudessa (tai sitten ei) :grin Muutoin aika samat oireet olleet tähän saakka. Seuraavaksi odottelen koska se hitonmoinen närästys alkaa, viimeksi puiolivälissä. Olisi jotenkin ihanaa saada typylle pikkusisko ja toinen prinsessa, menisi vaatehankinnat helpommalla ja muutenkin :) Miehellä ennestää jo 2 poikaa joten sinällään sitten olisi 2 tyttöä. Mutta eipä se auta kuin odotella tuonne marraskuun alkupuolelle..:happy119

Mulls on molemmat raskaudet ollu täysin erilaisia ja molemmat on poikia.
Mä taas tässä eilen suihkussa käydessäni ihmettelin, mun järkyttävän mustia säärikarvoja. Esikoisesta oli ihan niin vaaleet, ettei niitä edes huomannu ja tuli vaalee pellavapäinen poika jolla on siniset silmät. Josko tästä tulis sitten tumma tukkanen ja ruskeesilmänen kun on mustat säärikarvat :D Hassuja ajatteluja, mut kiva pyöritellä tuollasia :D

Mä ihmettelen, millä logiikalla mulla viime raskaudessa loppui säärikarvojen kasvu lähes kokonaan, kun kuitenkin odotin poikaa ja mulla on ihan perussairauden takia normaalistikin paljon korkeampi testosteronitaso, kuin naisilla yleensä :D Karvankasvu tavallisesti melkoista.. Ja raskaana taisi arvo olla jotain 5 (mg/ug/l??) luokkaa, kun naisilla tavallisesti max 2,5.. Tosta tuloksesta silloin arvasinkin, että poika tulee :)

Mutta mun poika myös aika vaalea ja sinisilmäinen, että ehkä tummat karvat sit vois ennustaa tummempaa kaveria :D

Mulla kasvoi esikoista odottaessa kauheat karvat ja tummat vielä! Platinavaalea tukka ja siniset silmät tolla on. <3

Nyt kasvaa karvat ihan samalla tavalla, muuten ollut aika erilainen raskaus. :)

Mulla kasvo tummaa karvaa mahaan ihan hirveesti tytöstä. Nyt ei kasva sen enempää kuin normaalisti. Tyttö oli syntyessää tumma, nyt kuitenkin ihan blondi likka :)

Ihanasti tuntuu jo liikkeet lähes päivittäin, huomenna paukkuu rv 17. :) Näin ekaa ootellessa on kaikki niin uutta ja jännää. Eilen näin neuvolassa kuin hän istuu kohdussa, toivottavasti on mukava olo. :)

Yhtenä päivänä tässä painelin mahaa ja sanoin miehellekin että kokeile sinäkin miten kovalta tämä tuntuu. Mies meinasi että onko sinne pakko koko ajan morsettaa. :)

Takaisin