Syyskuun lapsi 2012 :)

Voimia Susie_118! 

Oloista:täällä alkaa pikkuhiljaa jtn oireitakin olemaan siis järjettömän väsymyksen lisäksi,joka nyt viikon ollut,toisaalta ihanaa mutta sitten,onhan se aika yök nää pahat olot joka tulee pikkutulvahuksena silloin tällöin,mutta sitten tosiaan kun tässä ollut aika epäuskonen olo niin varmistaa vaan sitä että me oikeesti ollaan raskaana :)  Viikkoa vissiin jtn 6+5,sekin kyllä varmistuu sitten kun käyty ultrassa,kierto kun on ollut mitä ollut.. Ai niin ja kyllä täällä hormoonit jyllää myös,kilahtelua siitä ja tästä ja millon kellekki :/ Kerrottu ei olla vielä raskaudesta kun neuvolan tädille,jolle aika 10.2.Kaikki aikanaan..

Itse toivon nyt etten olisi kertonut kellekään omasta raskaudesta, kun tieto on kulkeutunut jo ex-anopillekin, joka äsken tuli toivottelemaan onnea facebookissa! Taidan tietää, kuka se on niin vittuuntunut että jaksaa asiasta kertoa eteenpäin. Tämä eukko suuttui siitä kun en huolinut häntä kaverikseni facebookissa kun hänen poikaystävä oli kavereissani. Poistin sitten sen jätkän mutta akka piinaa näköjään edelleen niskan takana. Hullu mikä hullu, noitahan riittää. Todella rasittavaa, eikä voi edes syytettä nostaa. Kaikenlaista stressiä pukkaa päälle, pitäskö tässä jo harkita toiseen kaupunkiin muuttamista??

Moi,

Oireita vähän, välillä huimaa, paleltaa, kuumottaa, etoo, rinnat aristelee välillä ja ummettaa :). Mutta ei mitään ylitsepääsemättömiä, ainoa mikä on ns. koko ajan "läsnä" on nuo kohdunkasvukivut, mitkä jo heti ennen plussaa enteilivät raskautta :). Meillä oli ennen joulua kemiallinen raskaus, joten hieman varuillaan ollaan ja itsekin jännittää ja odottaa, että pääsisi 12 viikon ultraan ...:)

Ensimmäinen raskaus.. Nyt rv 7+1, ei oikeastaan pahoinvointia,iltaisin vaan hieman etova olo. Ainut oire rintojen arkuus. Outoa ja pelottavaa.. Rv 6+3 kävin varhaisultrassa,ja siellä sykkikin kaksi sydäntä :) Saas nähdä miten käy.

Etelä-Karjalassa näköjään pirun kallis tuo varhaisultra,kelakorvauksen jälkeen maksettavaa jäi vielä 140 €!

susie_118: Olisi kyllä toivonut teille vastauksia tästä ultrasta (positiivisia sellaisia). Mulla oli tuo sama 5+6 ettei tosiaan näkyny sitä alkiota, mutta sikiöpussi ja ruskuiaispussi.. sitten kauhea spekulaatio jälkeenpäin lääkäriden sanoista, että olikohan sillä  enemmän epäilystä suuntaan tai toiseen.. mutta huomenna meille pitäisi sitten selvitä, mikä tilanne.. Tässä pystyny jo oleen aika luottavasiin mielin niin huominen alkaa pelottamaan, kun totuuden hetki lähestyy! Tänään tallensin puhelimeen sekä neuvolan, että lapsettomuusklinikan numeron eli huomisen kontrollin jälkeen toiseen paikkaan yhteyttä.. Sanoiko lääkäri teille mitään suuntaan tai toiseen? Mä oon yrittäny hakea positiivista siittä, että tiedän ovulaation olleen vähän myöhemmin kuin, mitä laskennassa käytetään.. Toivottavasti unelmat ei murskaannu huomenna!

häyde91: Teillä tosiaan on uutinen kiertäny kunnolla.. Varmasti stressaavaa! Me ei olla vielä kerrottu paljoo kenellekkään ja jos ollaan sanottu niin pyydetty oleen vielä hiljaa, kun ei ole vielä kaikki varmaa.. joillekki sanottu ihan tilanteen pakosta.. ärsyttävintä on, kun nainen ei voi olla juomatta muuta kuin silloin, kun on raskaana eli epäilyksiä tulee heti.. Huomisen jälkeen kerrotaan perheelle.. toisaalta olis halunnu sanoa jo, kun niin hyvässä kuin pahassa olisi hyvä, että ne tietäis.. mutta sitten ne on niin täpinöissään ettei malta pitää asiaa ittellään (viime plussassa kerroin äidille heti ja se kysy jo monta kertaa, että saanko kertoo..) mutta vaaditaan niitä kyllä sitten olemaan hiljaa, jos päästään kertoon! :)

Lillii: Tosiaan, olitkin täysin samassa tilanteessa! Eilen lääkäri sanoi että hän luulee että voisi olla tuulimuna, mutta koska ei varmuudella voinut sanoa niin katsotaan vielä yksi ultra ja eiköhän ne sit viel ennen tyhjennystä myös ultraa. Tri sanoi että sattuuhan niitäkin että sitten 2 vkon päästä löytyykin syke. Mulla tosiaan ovulaation ajankohdasta ei ole mitään tietoa, koska pitkä ja epäsäännöllinen kierto. 2.1 tein haalean positiivisen raskaustestin, eli kyllä tuo 6+1 voisi paikkansa pitää, plussasin vain toosi aikaisin. Ja kyllä tuolta keskustelupalstoilta löytyy niitä juttuja et on näkyny syke ja alkio vasta rv7+. Eli pieni toivon rippunen on.

Onnea ultraan ja toivotaan että sieltä löytyy pikkuinen syke:)

Hei antakaas mielipiteitä... Eli Menkat oli viimeksi 15. Joulukuuta.... Ja ny siis pitäisi olla 7viikolla. Olin äsken ultrassa ja sielä näkyi istukka, lapsivettä, sit se pussi oikeassa paikassa, mutta ei vielä sikiötä.. Lääkäri sanoi että tod näköisesti viikot on ihan eri.. Koska pussi taisi olla 3mm, eli pieni..... En oikein ymmärrä. Onko tämä tuulimuna? Haluaisin suoraa mielipidettä... Olen jo luovuttamassa. Käski uuteen ultraan kahden viikon päästä.. Lääkäri kun sanoi että olisi vasta ehkä viides viiko.. Olen hukassa.. Tätä oli niin odotettu... En jaksa odottaa.. Eikö se sikiö pitäisi jo näkyä? Muuten tarkoittaa että olen hedelmöitynyt melkein samoihin aikoihin kun menkkojen piti alkaa :/ kiertoni on noin 30päivää.... Olen hukassa, mutta mieheni jaksaa toivoa ja olla positiivinen.

Susie_118: Kiitoksia, sitä onnea tarvitaan! :)  Paljon oon kans lukenu noita, että sitten onki löytyny viikon/ parin päästä.. mutta se selviää sitten ultrassa.. Kääk! Toiveita siis on, mutta toivottavasti osuu kohdalle! Mulle lääkäri ei maininnu mitään tuulimunasta, mutta sanoi että älä vielä neuvolaan soittele (ja se sai mut ite epäileen sitä vaihtoehtoo).. mutta sitten taas se sanoi, että vois olla vähän jäljes, jos ovis ei ollutkaan ajallaan..

Als83: En oikeen osaa sanoa, mutta itte olin tosiaan ultrassa 5+6 eikä sillo näkyny sikiöö.. lääkäri ei tarkemmin kommentoinu kuin, että näkyy sikiöpussi ja ruskuaispussi eli ei puhunu mitään niiden koosta tai istukasta tms. Mulla on nyt huomenna kontrolliultra joka määrättiin reilun 2 viikon päähän ja siitä lääkäri sanoi, että sillo pitäisi ainakin näkyä, kun mulla oli sillo edellisessä ultrassa ehkä 5+2 tai 5+3... Mä en toisaan oo ihan varma, mitä tuolloin 5+ viikolla pitäisi näkyä.. mutta kun katsoo noita, miten eri viikoilla kehitys niin tosi pienihän se on vielä silloin ja käsittääkseni sydän alkaa lyödä rv 6 eli se on käsittääkseni siinä rajoilla näkyykö silloin... Voin olla väärässäki! Täälä käydään ihan samoja tuntoja, kun lasta kauan toivottu..

Heippa.. Tosta varhaisultrasta: tehdäänkö se sisäkautta vai vatsanpeitteiden läpi?? Entä pitääkö sinne mentäessä olla pissaamatta??

Onnea ultriin!!

hymyssä suin: Mulla tehtiin ensin vatsan päältä kun menkkojen mukaan ois ollu 12+1 ja hämmästyksekseni pieni kirppu näkyi vaikka viikkoja olikin oikeasti vasta 6+2, joten kätilö halus ultrata vielä sisäkautta jotta saa mitattua tarkemmin. Kätilökin ihmetteli kun nuin pienillä viikoilla ei vissiin pitäis näkyä yhtään mitään vatsanpeitteiden läpi.... Mutta eihän lääkärien mukaan minun pitäisi edes pystyä saamaan lapsia ilman hoitoja jos sittenkään.... koen olevani todella onnekas 

alkuraskauden ultra tehdään sisäkautta ja pitää olla rakko tyhjä=ei saa olla pissahätä:) mut se neuvolan uä n rv 12 tehdään vatsanpeitteiden päältä.

2 vko sitten kävin alkuraskauden ultrassa. tri sanoi silloin että raskauspussi oli 7mm halkaisialtaan ja vastasi rv 4+. Eilen kävin uudestaan ultrassa koska viime kerralla ei näkynyt alkiota. Nyt raskuspussi oli 16,3mm ja vastasi rv 6+1, alkiota ei vieläkään näkynyt, kaikki muuten kohdillaan. Uusi ultra siis taas kahden vkon päähän. Tri epäili tuulimunaksi, muttei poissulkenut normaaliraskauttakaan.

Käsittääkseni rv 6+ pitäisi jo jtk näkyä ja mahdollisesti syke, mutta paljon niitäkin tarinoita lukenut että vasta rv 8-9 näkynyt alkio. Ja

Esikoisesta kävin alkuraskauden ultrassa rv 6+3-5 ja näkyi syke.

No toivottavasti sieltä jotain nyt löytyisi! Ei kannata heittää toivoa hukkaan. :) Itse joudun jännittämään vielä mont viikkoo ennen ku pääsen ultraan. Alkaa jo huolettaa kun alkaa olotkin helpottumaan niin paljon, et tuntuu ettei oliskaan raskaana. Ens viikolla vasta neuvola aika mut kyllä tää tästä. Odottelua odottelua. Oikeestaan valmistaudun koko ajan huonoihin uutisiin, vaikka toisaalta olen tosi innoissani. :D höh.

Hyvää huomenta kaikille, nuorimman mahatauti jäi yhteen yrppäykseen, eilen sitten keskimmäinen laatotti koko vessan... Itsellä ei vieläkään mitään oloa...siis etovuutta tms... Parit sellaset "kuplan poksahdukset" oon mahassa tuntenu mutta niin vähän on viikkoja takana että eiköhän se ole vain suoli ollut toiminnassa :D

Aika tuntuu menevän äärettömän nopeasti...ens maanantaina sitä ois ensimmäinen ultra, äitiysvaatteita oon ostanu huutonetistä ja kun ne kotiin sain niin aivan liian isoja :/ no pitänee laittaa eteenpäin myyntiin...

tiaia: toivottavasti krampit menee ohi nopeesti, onko sulla eka leikattu? mulla nuorimpien välillä oli 1,5v siitä ku toinen synty ku toinen sai alkusa ja muistan kuinka kipeitä venymiskivut oli...

yozzu: mulla kans säikytti rusehtava , tai pikemminkin vaaleanruskea vuoto mutta jäi yhteen päivään...

Paljon on tullu uusiakin :) osaako joku nopeesti laskea paljon meitä on ?

Nennan: hatun nosto teille <3 mulla jää viimoseksi tämä kun ei kroppa kestä, on aina naurettukin että noi leikkaukset on luonnon keino säädellä mun lapsilukua :D Jos alateitse oisin voinu pusata ni sitä koskaan tiedä vaikka iteki kuudetta jo odottelisin :)

susie_118: oivei...voin vaan kuvitella kuin raastavaa toi odotus voi olla

Iteki nähny sitten kauhu-unia mm tuulimunaraskaudesta yms, kun no ihan rahallisista syistä en mene alku-ultraan...maanantaina joo neuvola mutta ei sielä vielä mitään ainenkaan pitäisi kuulua... yritän pysyä rauhallisena ja keskittyä täysillä kouluhommiin niin kauan ainenkin ennenkun mahdolliset liitoskivut tai pahoinvointi iskee...

Tattu: uih, ite toivon kaksosia mutta yksikin on ihanaa :)

oloja ei siis muita ole että noin ysiltä maate ja taas tänään rinnat vähän arat... ultraan on vielä matkaa ainenkin kolme viikkoa, onneksi koulu pitää huolen ettei tässä mitään kerkiä edes miettimään... Nyt aamupalalle ja tehtävien kimppuun.

Poikanen?: Mun ensimmäinen syntyi alakautta, sillon kätilö sanoi, että olipas nopea synnytys ensimmäiseksi kun 7,5tuntia ja ponnistusvaihe 14min. (minun onnekseni ei tarvittu yhtään tikkiä).

Onnittelut kaikille odottaville!

Olen itse uusi täällä ja ilmottaudun varovasti syyskuun odotajiin mukaan. Laskettu aika on 19.9. joten tänään menossa vasta 7+1. Hermojen päälle tämä alkuraskaus on käynyt, kun on pitänyt jännittää onko siellä mahassa mitään. Viikko sitten kävin varhaisultrassa: "Kohdussa norm paikallaan 18mm sikiöpussi jossa 3.6mm  ruskuaispussi ja sen reunassa 4.1mm joka vastaa viikkoja H6+1. Sydämen syke selvästi nähtävissä. Normaali alkuraskaus." Itkuhan siinä pääsi.

En ole uskaltanut kauheasti iloita vielä tästä raskaudesta. Olen saanut yhden keskeytyneen keskenmenon, joka varjostaa kyllä tätä odotusta. Onneksi tällä hetkellä (tai ainakin viikko sitten) kaikki oli hyvin, ja olen vähitellen alkanut asennoitumaan raskaana olevaksi! :)

Hymyssä suin: Mulle yritettiin tehdä se ultraus ensin vatsan päältä, mutta mun kohtu on taakse päin kallellaan, joten ei näkynyt mitään. Sitten katsottiin sisäkautta. Lääkäri totesi, että ei olisi mitenkään voinut näkyä vatsan päältä ultrattaessa, kun kohtu tosiaan on niin kallellaan.

Luulen, että on vähän lääkäristä kiinni, kun esikoisen kohdalla se sanoi, että tutkitaan alakautta, kun on niin vähän viikkoja. Ei siis edes yrittänyt katsoa vatsan päältä.

Tänään saatiin parhaita mahdollisia uutisia. Kohdussa elämää. Syke näkyi selvästi ja kaveri oli 14mm. Vastasi 7+5 (menkoista laskettuna olisi ollut 8+2), mutta eipä nuo kierrot oo tasaisia ollutkaan syksyn jäljiltä eli selittyy ihan sillä. Nyt vaan toivoa, että kaikki menee hyvin ja päästään riskiviikkojen ohi kunnialla. Olihan tuo helpotus, mutta aika näyttää. Olo on kuin puulla päähän lyöty - päikkäreille.

Lillii: PALJON PALJON ONNEA maailman parhaista uutisista!!! Varmasti oli huojentavaa nähdä pienen ihmisen alku ja syke!!! Antaa hivenen toivoa että meiltäkin se pikkukaveri löytyis seuraavassa ultrassa!!!

Takaisin