Syyskuun lapsi 2012 :)

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen.. on taas työn merkeissä aika mennyt... Onneksi silloin se tuntuu menevän vauhdilla. Meillä ois np-ultra 23.2 oon jo ruvennut päiviä laskemaan siihenkin...Silloin sitten saisi kertoa maailmalle pikku tulokkaasta.
Tiiulii: Mulla on aina kanssa ollut verenpaineen silleen että jos kotona rauhassa mittailen niin kaikki on ok ja sitten jos lääkäri tms. mittaa sen niin se on pilvissä. Oon nyt neuvolaakin varten tehnyt niin, että pidin viikon verran kotiseurantaa aamusin ja iltasin, ja näytin ne neuvolassa jotta uskovat että arvot on oikeesti ok. Kannattaa koittaa.

Mulla kanssa tuo mahan turvotus on mahtavaa. Tuntuu kun vois jo siirtyy käyttää mammahousuja, koska vanhat farkut ahdistaa... Vaa'an mukaan painoo ei ole tullut kun kilo lisää mutta silti olo on tukala. Mielialojen vaihteluu on ollut vielä vähän, lähinnä jotain kiukuttelua puolisolle, mutta ei mitää isompaa. Onneksi. Mutta siirin oire tällä hetkellä on se että saa juosta lähes puolentunnin välein vessassa. Ei oo kiva lähtee kauppaan kun joutuu aina ekana etsimään vessan... no se ei kai tuu helpottumaan, mut on sen arvosta.. :)

Kiva kun ollaan saatu monilta niin hyviä uutisia varhaisultrista, toivotaan, että viimeisetkin jotka oottavat tietoa, saavat hyviä uutisia!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Moi, täällä kanssa yksi toivottavasti syyskuussa synnyttävä. Meidän esikoista odottelen, kahden ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen onnistui. Olo on turvonnut ja pahoinvoiva, mut tää kuvotus on pientä verrattuna viikon takaseen. Annoin ylen aivan kaiken mitä yritin syödä tai juoda, sillä seurauksella että kävin loppuviikosta tiputuksessa kun alko elimistö kuivumaan niin paljon. Nyt yritän pitää tilanteen tasapainossa, syömällä tunnin välein ja yritän olla välittämättä tästä olosta et tekis mieli vaan oksentaa ja oksentaa...
Vaikka tää pikku nappula on oikeen toivottu ja nyt jo rakastettu, mä en tän surkean huonon olon takia jaksa oikeen iloita tästä raskaudesta, ainakaan vielä. Odottelen ja toivon että jos alkais vaikka viikolla 12 tai 13 helpottaa, se kuulemma on tavallista että siinä vaiheilla helpottaa.
Meillä on huomenna 6.2. ensimmäinen neuvolakäynti, siellä kai tarkemmin selviää tän hetkiset viikot ja laskettu aika. Omien laskujen mukaan mä oon just kaheksannen viikon alussa ja LA olis syyskuun puolivälissä.
Jännittää ja tuntuu vielä vähän epätodelliselta, kai sitä sitte viimeistään uskoo olevansa vakaasti raskaana kun on ensimmäinen ultra.
 
hanhikki: Tervetuloa! Kurjaa kuulla, että olet voinut noin huonosti ja toivotaan, että alkaa kohta helpottamaan!! Samat fiilikset täälä itselläkin, vaikka en ola varsinaisesti voinut pahoin.. ainoastaan yökkinyt välillä, mutta väsymys ollut niin kova ettei oo ehtinyt nauttimaan. Eiköhän me kohta päästä myös nauttimaan! :) (meillä kans nappulaa tehtiin pitkän kaavan kautta -> 3,5 vuotta) Mikäli LA sinulla syyskuun puolessa välissä niin taida olla jo rv 9 alussa, mutta huomenna se sitten varmaan tarkentuu.

ON: Olo oli helpottunut ultran jälkeen, mutta perjantaista asti ollu kurkku hieman kipee ja lisassärkyä niin heti alkaa pelkäämään sen arvokkaimman puolesta! <3 Eilen oltiin ravintolassa ja tilasin pihvin well done ja aluksi se olikin, mutta sitten toisesta päästä alkoi mun mielestä pihvi olemaan liian punertavaa (ja jätinki loput syömättä) eli nyt sitten miettii sitäkin, että toivottavasti siitä en saanut mitään.. : /
 
Lillii: Juu niin mäkin jotenki laskeskelin et mikähän viikko mahtaa olla menossa, mut ainaki netistä löytyvien raskauslaskurien mukaan olisin kaheksannen alussa. Kun mulla on normaali kierto aika pitkä, vähintään 35 päivää, ni se vissiin vaikuttaa asiaan.
 
Hanhikki: Mulla oli kanssa samoilla viikoilla tosi rajua pahoinvointia, oksentelua ja kuvotusta koko ajan. Voin kertoo että täällä se on jo helpottanut, alkoi helpottaa joskus 9. rv tienoilla. Aloitellaan huomenna 11. rv. Meilläkin esikoinen tulossa, mulla oli niin samat fiilikset kun kokoajan oksetti ja oli hirmu väsynyt olo kokoajan. Nyt ollaan käyty alkurask. ultralla ja nähty pikkunen ja pahoinvointikin helpottanut, nyt voi jo iloita. :) Toivottavasti sullakin pian helpottaa!! :)
 
Nyt on pahoinvointi rannekkeet kokeilussa ja ei oikein tunnu olo helpottuvan vielä (ollut käsissä vasta n. 10 minuuttia) . Rennietä unohtu ostaa kun koko ajan närästää ja oon huomannu et siitä ainakin suurin osa huonosta olosta johtuu. :/ Onks mitään kotikonsteja närästykseen kellään??? 
 
Täällä vaan pahoinvointi yltyy :) Lauantaina piti poistua kaupasta kesken ostosten tekemisen, kun aloin yökkäillä... Ihanaa.

Tuosta iästä: Itse oli 31 kun sain esikoisen ja todennäköisesti täytän just 33 ennen kuin tämän olisi määrä tulla maailmaan. Mullakin meni opiskellessa ja "sen oikean" etsimisessä sen verran kauan, etten alle kolmikymppisenä ehtinyt. Mutta nyt jälkeenpäin olen todennut, että minulle tämä oli sopiva aika.

Ja mahan kasvusta totean, että niin ekassa kuin tässäkin raskaudessa mulla on maha turvonnut heti alkumetreillä. Näyttää siis siltä, että on tullut otettua vähän olutta :)
 
Mäkin aattelin nyt ilmottautua tänne :).
Mun la on kait joskus syyskuunloppupuolella. Tarkkaa tietoa ei ole kun mulla on ollu menkat kokoajan, eli niist ei voi tarkkaan laskee. Ehkä se tästä joskus selviää :).
Tänään siis soittelin nevolaan ja viikkoja arviolta kasassa ois 7. Aattelin viel soitella yksityiselle ja varata varhaisultraa sais vähän tarkennusta siihen la:han ja et onko se ees oikeessa paikassa.
 
Tulin nyt tänne huutelemaan tuosta närästyksestä että se maito ja piimä auttaa siihen :) Ja mahdollisesti joudun ehkä tähän ryhmään siirtymään kun ultra oli niin epäselvä.
 
Nonni pitääpi niitä sitten kokeilla. :) Tänään piti hakea sairaslomaa taas mut ei oikein onnistunut kun terveyskeskuksessa oli parikymmentä henkilöä ja yhdessä vaiheessa kävin sit pihallakin yökkimässä. Siihen loppui se odottelu. Tunnin ehdin odottaa ja ihmisiä meni päivystävälle puolen tunnin välein. Piti sitten opettajalle sanoa et sori, mutta ei pystynyt olemaan. Ei voinu käydä edes koulun terkkarilla ku ottaa 10 jälkeen ajan varauksella. :/ 

Nyt vaa ootan ylihuomista että pääsee ekaan neuvolaan! :) 

Ja ei toiminut mun kohdalla pahoinvointirannekkeet prkl. 
 
Kirjotin niin pitkän viestin tänne ja johonkin se hävisi...josko uusi yritys... Paljon uusiakin tullu, montas meitä on?

Mielialanvaihteluista aika moni oli tainnu kirjotella ja no lääkettä niihin ei varmaan löydy mistään :D Mulla niitä tulee millon missäkin asiayhteydessä...

Tänään käytiin neuvolassa täyttelemässä papereita, hemoglobiini yli 120 joten hyvillä mennään. Ultraan lähete joka on sitten viikoilla 11-12 eli varmaankin kalenteriviikolla 9, oli vaan jännä kuulla että enää ei lapsia saa tuoda sinne mukaan... On tainnu kulua ikuisuus siitä ku viimeks oon ollu raskaana, no seittemän vuotta että onhan se pitkä aika :) Yllättävä verikoe-ehdotus sai värin katoamaan naamalta ja menen ny sitte keskiviikkona sinne antaan verinäytteen... Oon todella neulakammonen...

Oireita ei ole vieläkään, tänään ehkä ihan vähän nipisti, tooooosi pienesti, eli kasvukivut alkaa nostaa päätään, mutta tää turvotus on ihan uskomaton :D NÄyttää ku oisin joo hitusen pidemmällä jo tässä raskaudessa :D

Iästä oli puhetta, ite täytän tänä vuonna 32v. Esikoisen syntymän aikaan kerkesin täyttää 18v. Ja edellisestä raskaudesta on seittemän vuotta ni tuntuu melkeen uudelta kaikki :D Mutta ei toisaalta säikähdä niin herkästi (ehkä) kun aiemmin...

Neuvolatätsy päätteli mulle 8+4 mutta no tarkkahan selviää vasta sitten kolmisen viikon päästä...
Onneksi on niin paljon kouluhommia kirjoteltavana että menee tuo kolme viikkoa ehkä vähän liiankin nopeasti...

Vattan kovuus senkun jatkuu, lisempää vettä ja mehua sekä paaaaljon puuroa... ja myös pitkällinen istuminen tässä alkaa pakottaa mahaa :D Joten taidankin siirtyä soffalle.
 
Haha, täällä on selvitty ensimmäisestä pahoinvointikohtauksesta joka iski viime yönä. Olin ihan varma yöllä että muhun olisi iskenyt vatsatauti, kun missään asennossa ei ollu hyvä olo. Helpotti heti ku sai kitusiinsa sitruunavichyä :D
Kamalaa tollanen huono olo. Toivon koko sydämestäni ettei mun tarvii oksentaa kertaakaan. Jännä, kun esikoista odottaessa ei ollu missään vaiheessa huono olo.

Me ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kenellekään vaikka tekee tiukkaa olla kertomatta. Tuumittiin, että kerrotaan vasta 1.4. kun on aprillipäivä :D

Häyde: Kokeile juoda närästykseen maitoa. Helpottaa aika nopeesti.
 
Siiri11: olin kans 30-v. kun sain ekan lapsen ja nyt pari vuotta vanhempana odottelen toista. Ja pariin viikkoon en ole pystynyt vetää farkuista nappia kiinni!
 
Täälä on tänään yökitty ilman voimakkaita tuoksuja (ennen yökkäsin lähinnä niistä). Väsymys ihan kamalaa... Sitten on tänään ollut epämääräsiä tuntemuksia alavatsalla.. ei varsinaisia vihlaisuja vaan vähän jomotusta.. en sitten tiedä voisko epäillä jotain virsatientulehdusta tms. ja tietty taas säikähdin.. Ylihuomenna neuvolaan niin siellä sitten puheeksi, jos ei mene ohi.
 
Käytiin tänään ekaa kertaa neuvolassa, mukava täti ja muutenki jäi kiva fiilis. LA tarkentui: 12.9.

Nii ja itekki oon niin totaalisen turvoksissa ettei meinaa omat farkut mahtua jalkaan, ahistaa!! :) Verkkarit on parhaat.

Ja mä oon niin onnellinen et se pahin pahoinvointi on ainaki toistaseks taakse jäänyttä elämää. Ei sellasta 24/7 purjoamista kestä kukaan. Nykyään vaan pienet iltakuvotukset ja nukkumaan. :)

Nii ja iästäki piti sanoa, täytän kohta 29, eli sen ikäinen kun Nappula syntyy, meiän ensimmäinen. :P
 
Tänään oli jännä päivä, varhaisultran kontrolli ja kaikki hyvin. Raskaus on saanut alkunsa noin 10 päivää arvioitua myöhemmin. Viime ultrasta alkio oli kasvanut tasan sen verran mitä pitikin. Nyt viikkoja siis 7+6. Jotenkin olin kyllä aika varma siitä, että kaikki on hyvin... Sen verran paljon on ollut pahoinvointia ja muita vaivoja! Hyvä näin.
 
Aurinkoista päivää kaikille! Vaikka tänne ei niin aurinkoista kuulu :( Pahoinvoinnin ja väsymyksen päälle iski eilen illalla kaamee flunssa kunnon kurkkukivulla! Ja pojalla korvatulehdus, kova kuume, yskää ja nuhaa! Just nyt ei mitenkään jaksais tällästä, voimat on ihan nollissa emoticon

Noh, onneksi on tämä paikka mihin voi käydä purkautumassa
Mitenkäs muilla? Ootteko pysyny terveenä?

Nyt poitsun viereen lepäileen emoticon
 
Juuri soitin päivystykseen, sillä töistä lähtiessä alkoi mieletön vatsakipu, enkä pysty sitä tarkemmin kohdistamaan että onko se vastassa vai alempana. Mitään vuotoja ei ole eli sikäli ei viittaisi keskenmenoon mutta tiedä näistä... Hiukan tuo kipu on siitä pahimmasta rauhoittunut/laantunut, mutta kyllä se vielä on ärsyyntynyt, mutta ei sentään tuskan hiki enää valu. Sovin hoitajan kanssa että lähden sairaalaan, jos kipu yhtään lisääntyy/pysyy samana vielä illan aikana tai muuten en enää jaksa tätä kipuilua. Panadolia hän kehotti ottamaan, mutta yritän sitä vielä välttää, vaikka sanovat sen kyllä olevan turvallinen myös raskauden aikana. Onneksi isäntä tuli eilen työmatkalta niin on tuki ja turva lähellä.

Kivaa on ollut lukea hyviä uutisia joita ihmiset ovat varhaisultrissa saaneet sekä ensimmäisistä neuvolakäynneistä. Meillä olisi tuo neuvola torstaina kun se viime viikon aika peruuntui. Varhaisultrassahan käytiin jo silloin muutama viikko sitten ja itse NP ultra olisi ensi viikolla. Viikonloppuna teki jo melkein mieli kertoa vanhemmille ja sisaruksille kun oltiin kaikki saman pöydän ääressä, mutta maltoin vielä :)

Tsemiä kaikille joilla pahat pahoinvoinnit menossa, toivottavasti helpottaa. Itselläni onneksi vain pienempää kuvotusta ja sitäkin lähinnä silloin kun ei ole muistanut tasaisin välein syödä.

Iästä joku täällä jossain vaiheessa kirjoitteli ja täälläkin yksi vähän "vanhempi" esikoisen odottaja, jos kaikki menee kuten toivotaan niin olen täyttänyt 32 kun tämä pieni näkee päivänvalon.
 
Hei taas! Onpas tänne taas tullut monta uutta odottajaa. :) Täällä pahoinvointi jatkuu samaan tapaan, pientä helpotusta löytyi akupunktio rannekkeista. Pitäis varmaan ostaa jo uudet kun ne on parissa viikossa löystyneet niin paljon. Ruokaa ei tee mieli ja kaipa kroppa kaipais nyt sitä energiaa kun olo on niin vetämätön! Huh! Esikon kanssa kun ei levätä saa... Olin viime keskiviikkona ensimmäisen kerran kätilön luona ja siellä vierähti 1,5 tuntia. Sattui todella mukava kätilö ja kätilöoppilas, oppilaaseen saatan kuulemma törmätä synnytyslaitoksella, siis jos sinne niiden omaan pääsen. Onneksi vaihdoin toiseen neuvolaan, paljon paremmin sopi mulle kuin mitä se missä kävin esikoisesta. Laskettu aika oli ihan sama kuin mitä olin itse laskenut ja olisin päässyt myös ilmaiseen varhaisultraan mutta kun viikkoja on jo niin paljon kasassa meen suoraan sinne kub- ultraan. Eilen kävin kaikissa verikokeissa, ottivat 6 putkiloa verta! Esikoisesta 2 vuotta sitten otettiin kait vaan yksi. Nyt tutkivat myös vauvan veriryhmän ja omat rautavarastot ym. Nyt odotellaan kovasti sitä kub- ultraan pääsyä, 20.2 vasta olis eli just rajoilla. Sit sain kutsun jo sinne vk 20 ultraan, 3.4 pääsee sitten arvuuttelemaan sukupuolta. :) Neuvolan kätilölle on seuraava aika vasta vk 24 eli toukokuun alussa. Tuntuu ihan ikuisuudelta, mutta kaipa näin kakkosta odotellassa ei niitä kysymyksiäkään nyt nii paljon ehdi tulla. Joo, odotan kovasti että pääsis sinne keskiraskauden autuuteen, siihen ihanaan oloon kun kaikki tuntuu hyvältä. Saas nähdä miten käy. Eihän me edes vielä tiedetä että kaikki on hyvin. Mutta sillä oletusavolla mennään kun pahoinvointi vaan jatkuu, väsyttää, vessassa saa ravata koko ajan ym. ;) Voimia kaikille pahoinvoiville!
 
Iltaa!
Huh mikä päivä. Kävimme alkuraskauden ultrassa, siellä se pikkuisen sydän sykki oikein hyvin <3  Nyt on ISO kivi harteilta tippunut. Kuvia pikkuisesta ollaan jo katsottu MONEEN kertaan :) Isovanhemmille kerroimme tänään vauva uutisia.

Ensimmäinen neuvola käyntikin oli tänään ja onnisti oikein mukava neuvola täti. Laskettua aikaa aikaistettiin elikkäs nyt olisi menossa rv 8+4 :)
 
Takaisin
Top