Syyskuun kuulumisia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sassykissa: Ilmeisesti oli istukka/istukan reuna vuotanu, maanantaina oli tosiaan se hematooma hävinnyt (tai sillon enää ei ultrassa näkynyt) ja tiistai aamun jälkeen ei ole enää vuotanut.

Olis varmaan jo nyt pää hajonnut, mutta onneksi on netti ja säännöllinen päivärytmi. Päästään mammojen kanssa vertailemaan vaivojamme aina ruokailun yhteydessä. Ei tällä osastolla asiat kauheen hyvin taida kenelläkään olla [&:] mutta senhän takia täällä ollaan että saadaan sitä apua sitten kun tarvitaan [:)]

ALKUPERÄINEN: nobody
Päästään mammojen kanssa vertailemaan vaivojamme aina ruokailun yhteydessä.

Tiiäkkö, sillon kun mä läsötin prenataaliosastolla, oli huonekaverina semmoinen nainen joka oli useiden vuosien hedelmöityshoitojen jälkeen tullut vihdoin raskaaksi ja raskausmyrkytys (vai oliko hepatoosi, en muista) oli niin pahaksi äitynyt jo viikoilla 20 että raskaus jouduttiin keskeyttämään viikolla 22 koska uhkasi äidin henkeä jo. Ihan hirveeltä kuulostaa mutta mä lohdutin itseäni silloin sillä että aina on joku jolla menee vielä huonommin kun itsellä [&o]

Voi sinua nobody, onpa ikävää [&o] Onneksi tosiaan viikkoja on jo hyvin! Kirjoittelethan kuulumisia aina välillä!
Lähetän oikein paljon positiivisia ajatuksia täältä sulle ja pienokaiselle [:)]

Moikka!

Mä en ole takkia ajatellut ostaa vaan kuljen tarvittaessa miehen takissa/karvahupparissa [:D] Ei raaski tuhlata kun se sitten jäis kuitenkin niin pian pieneksi!

Mulla on ollut nyt muutamia päiviä, vajaan viikon ajan vatsa oudosti kipeenä... [8|] Sellasta pientä poltetta ja niinkun jotain kivistystä ja särkyäkin... Neuvolassa eivät huolestuneet mutta kyllä sitä ite miettii että onko kaikki hyvin.... Vauva on jotenkin paljon hiljaisempikin kun tähän asti... [8|] Vaikka päivittäin liikkeitä tuntuukin niin ne tuntuu paljon vaimeammin kun tähän asti..
Tekis NIIIIIIN mieli käydä ylimääräisessä ultrassa, mutta se raha...... [8|]
Vauva on laskeutunu ihan selvästi alaspäin ja on pää alaspäin.

Nobodylle tsempit täältäkin! Nyt vaan otat rauhallisesti ja päivä kerrallaan [:)] Hyvähän se on valmistautua siihen että vauva jo syntyiskin, vaikka toki kaikki varmasti toivoo että pysyy nyt kuukauden verran ainakin vielä masussa [:)]

iines* eiks se oo niin, että ne vauvat "rauhottuu" siellä vatsassa pikkuhiljaan kun tilakin vähenee. Siis että se liikehdintä on reippainta kun sikiöllä on tilaa kääntyillä ja pyöriä, mut sitten kun se laskeutuu ja kohtu käy ahtaammaksi niin myös liikkeet vähenee ja on lähinnä potkuja ja nyrkkejä...

Nobodylle paljon tsemppiä loppuraskauteen/rutistukseen [:)] Ois se rv 34 sulla jo vaan kovin lähellä! Positiivista on kuitenkin, että niillä viikoilla voi varmaankin jo olettaa tuon maagisen 2 kg:n rajan ylittyneen ja sairaalassaoloaika olisi näin lyhempi? Nyt jalat ristissä varpaita myöten ja toivotaan että masukki jaksaisi olla masussa vielä piiitkään [:)]

Mmm, mun ekalla huonetoverilla oli tosiaan asiat todella huonosti. Viikkoja 23 mutta tulehdus jyllännyt jo monta viikkoa ja ainakin 2 viikkoa ollu täysin ilman lapsivettä. Raskautta ei voitu enää keskeyttää mutta toivoakaan ei varsinaisesti ollu [:o]

Tuntuu jotenkin epätodelliselta ajatella että mun loppuraskaus häämöttää jo vajaan 3 viikon päässä.. Mutta taas kerran isot kiitokset teille että jaksatte kannustaa ja lukea mun ainaisia valituksia.. Koska sitähän tää raskausaika on mulle ollu [&o]

Ällövaroitus: Viime yö oli kohtuullisen mielenkiintoinen.. Joskus vähän ennen puoltayötä tunsin että nyt taas vuotaa jotain ja soittelin sitten yöhoitajan paikalle ja todettiin molemmat että jotain vanhan veren ja veden sekotuksen tapasta mulla vuotaa pöksyihin. No joo, kestihän sitä vuodottomuuttaa peräti 2 ja puol vuorokautta. Noin kolmelta yöllä heräsin sitten karmeeseen vatsakipuun, joka ihan selkeesti voimistu mahan kiristyessä. Iski pieni paniikki että rupesko mulla nyt sitten tulemaan niitä kipeitä suppareita. Vähän aikaa kun olin miettiny että kehtaanko taas häiritä hoitajaa, niin soitin kelloa ja pyysin panadolia. Autto sen verran että sain unta. Mutta nyt se mun vuoto olikin sitten semmosta räkää muistuttavaa veristä limaa jota tuli oikein venyvinä köntteinä siteeseen.

Maha vieläkin kipeä, mieli maassa ja pelko että alapäässä tapahtunut lisää kypsymistä kova.

iines: soitat äippäpolille ja valitat että on ollu kipuja tms. Näillä viikoilla niitten on vähän niinku pakko tutkia sut, joten pääset sinne ultraan poliklinikkamaksulla eikä tarvii mennä kalliisti yksityiselle. [;)] [8D]

nobody: onneksi sulla kuitenki on viikkoja jo noinkin paljon kasassa! teijän vauva on kyllä tosi kiireinen, hän vaan tahtoo nähä maailman ennemmin ku ois tarkotus [:)] siitä pidetään sitte hyvää huolta kun syntyy liian aikasin, jos siis syntyy!

On kyllä aika kiireisiä nää marrasvauvat osalla mammoista.. Väkisillä tahtosivat tulla paljon ennen laskettua aikaa maailmaan! Malttasivat nyt vaan köllötellä vielä turvallisessa äidin masussa [:)]

Tää mamma täällä parin päivän ajan kinkkassu tuskissa, kiitos issiaskivun! Venytykset ei oo oikein auttanu, mutta nyt tuntus että vähän alkaa helpottaan. Sukat jalassa oon nukkunu väkisillä, vaikka nykyään taas hikoilen ihan hullun lailla yöllä :o Onko muilla samaa ilmiö tullu takas??
Flunssa tullu takasi, yöllä kiusaa yskä ja yskän ansiosta mahalihakset hellänä (ei uskois mutta niitäki vielä on jäljellä [:D])

Mutta niin ihanaa, päästään miehen kans rentoutuun Kuusamoon mökille ystäväpariskunnan kanssa! Nautin niin paljon...<3 Kiva mennä näin ruskan alussa sinne, siellä on varmasti hienon näköstä luonnossa! Toivottavasti tää flunssa ei pahene siellä. [&:]

Jaksamisia kaikille mammoille ja masukeille!! [:)]

nobody älä yhtään hätäile etteikö täällä jaksettais lukea ja tukea! Itsellä tulis tollaisessa tilanteessa varmaan vaikeeta kun pitäis koko ajan saada purkaa läheisille huoliaan, että miten ne jaksaa kuunnella. Tänne vaan kaikki vuodatukset! Ja edelleen jaksamista sulle ja pienelle [:)]
melela minä hikoilen kans kuin pien porsas jos on vähänkin enemmän esim. vaatetta. Yöllä en niinkään kun on pidetty makkari viileenä mutta vaikkapa kauppa-asioilla. Inhottavinta on alottaa tää pitkien lahkeiden ja sukkien kausi kun parasta olis vippailla vaan paljain varpain mekko päällä [:D] nytkin kotona vaan ohuet trikoot ja tunika, ikkunat auki ja silti kuumottaa... Nauti lomasesta, toivotaan hyvää keliä ja että raitis pohjoisen ilma helpottaa flunssaa!

Jepulis, nyt ollaan sitten kans saikulla [:)] Itekkin ajattelin että seuraavaksi valitan oloani suoraan TAYSiin mutta tänään sitten päätinkin soittaa neuvolaan ja pyytää saikkua. Sainkin sitä sitten äippäloman alkuun saakka [:)] Mä en ihan helpolla saikulle jää, mutta nyt on ollu sen verran huono olo että en ala riskeeraamaan vauvan hyvinvointia. Kun ei jaksa niin ei jaksa ja sillon sitten levätään [:)] Ajattelin nyt niin että jos alkaa tuo mahasärky meneen pahemmaksi tai ei mee ollenkaan ohi niin soittelen sitten sinne TAYSiin, mutta nyt koitan vaan ottaa rennosti! On se ihanaa kun ei tarvii väkisin töitä tehdä, vaikka toisaalta harmittaa hirveesti kun joutuu peruun asiakkaat.... [8|] Mutta, vauva on tärkeintä nyt ja aina! [:)]

Nobodylle terveisiä petiin [:)] Nyt on aikaa kuule perehtyä ties mihin oppikirjoihin että mitenkäs niitä lapsia oikein kasvatetaankaa [:D] Toivotaan että vuoto pysyis edes vähintäänkin kohtuullisena eikä niitä supistuksia tulisi enää!!

nobody kyllä täällä kaikki varmasti elää täysillä teidän mukana odotuksessa ja on kiva kuulla miten siellä menee. Muutenhan sitä täällä vaan arvailtaisiin isoon ääneen, että onko kukaan kuullut uutisia teistä [:)] Ja sama koskee muitakin palstalaisia!

Tänään tuli semmoinen olo, että tuohon laskettuun aikaan, 10 viikon päähän on ikuisuus. Sehän on 2,5kk! Nyt haluaisi jo päästä käsiksi äksöniin, vaikka hyvin tietää että näitä levottomiakin yöunia tulee hyvin pian ikävä. Mutta kun tämä odottaminen alkaa jo ottaa pannuun! Suurinpiirtein kaikki tärkein on valmiina eikä siis laittamista häävisti ole. Tässä enää jaksaisi hypistellä noita pelkkiä potkareita, tahtoo jo tällätä niitä jonkun päälle! Avokkikin eilen osoitti taas elonmerkkejä kyselemällä mistä ovesta sinne synnärille sitten oikein mennään ja mikäs se osaston puhelinnumero taas olikaan. Nyt se on jopa kysynyt, että koska sinne osastolle pääsee tutustumaan. Täytyy kysyä tiistain neuvolassa siis[:)] Sairaalakassin pakkaaminenkin voisi kohtapuoliin olla ajankohtaista, saisi ainakin jotain ajankulua taas hetkeksi[:)]

Meikä lähtee nyt sairaalasta kotio...pojat jää vielä tänne, eli päivittäistä vierailu täällä tulee olemaan. Pitäkää te muut vielä jalat ristissä ja murut masussa[:)]

Täällä juuri kotiuduttiin Kuusamon reissulta. Olipa ihana piiiiitkästä aikaa olla luonnossa ja se hiljaisuus ja rauha, ah <3 Jotenki sitä niin arvostaa ku on tällänen kaupunkilainen [:)] Automatka ei kyllä vaan ollu mitenkään herkkua. Ei jaksa enää istua ja matkustaa niinku ennen. Tuntu, et vauva painaa nivuseen ja muutenki olo oli tuskanen loppumatkasta. Pysähyksiä tarvittiin tietysti enempi, kiitos siitä jatkuvan pissahädän [:D] Kiutaköngäs tuli nähtyä, ottihan se lujille paluumatkalla, ne nousut ja portaat!Huh! Mutta hengissä selvittiin. Olo oli niinku ois juossu 10km lenkin [:D] [:D] [:D] Huvittavinta oli, ku niin monet jäi kyttäämään mahaa, varmaan aattelivat että "onko tuo ihan hullu ku viimesillään lähtee tänne korpeen"   [:D] Mistäpä ne ties, et laskettuun aikaan on vielä 7viikkoa [:)] Kyllähän se monesti kävi mielessä, että toivottavasti vauva ei reissun aikana päätä syntyä koska lähimpään synnytys sairaalaan ois ollu reilu parin tunnin ajomatka [8D] Mut loppu hyvin, kaikki hyvin, turvallisesti kotona!

Täällä foorumilla on kyllä tapahtunu paljon viikonlopun aikana. Ihanat kaksospojatki putkahtanu maailmaan msj:lle! Toivotaan, että muilla vauvelit malttaa pysyä masuissa [:)] Sitäpä ei kyllä koskaan tiiä, millon itelläki tulee lähtö synnärille. Alkanu pikkuhiljaa tuntumaan siltä, ettei se välttämättä kovin kaukana enää oo... Vauva kovasti liikuskelee, välillä pikku pyllyllä työntää ja välillä potkuttelee [:)] Tilaa tuntuu olevan aina vaan vähempi ja vähempi. Massua kiristää entistä enempi ja harjotus supparit lisääntyny. Jännitys senku tiivistyy [:)]

32! [:D]

Ja heti ensimmäiseks vähän lisää valitusta kun en vielä ole valittanut tarpeeksi [;)] Eilisaamusta lähtien ollut siis ihan jatkuvasti suppareita, ja kyllä, kipeitä sellasia.. jostain aamu kahdeksasta ilta yhdeksään 5min välein, jonka jälkeen enää n 10min välein. Tänään ollu vähän parempi päivä.. Kun makaan ihan hiljaa paikallani enkä erehdy vaihtamaan asentoa niin tulee ehkä yks 20min aikana... Harmi vaan että kun pitää välillä käydä vessassa ja syömässä niin eiköhän samantien rupea supistelemaan enemmän [&o]

msj: On kyllä suloset pojat sulla, ja oon kyllä kateellinen kun pääset jo kotiin, mutta eipä mulla kuitenkaan mikään tulenpalava kiire oo lähteä täältä 42sta (vaikka taitaa masuasukki olla eri mieltä).

Tää kotiutuin justiinsa mökiltä.. ekaa kertaa tänä "kesänä" päästiin miehen kanssa ihan kaksin mökin rauhaan ja oli kyllä ihana loppuviikko. Tän viikon oon ollu siis nyt saikulla suppareiden(?!) takia.. ens viikolla pitäs mennä taas kokeileen kuinka siellä jaksaa.

Täällä on tapahtunu tällä välillä ihan kauheasti kaikkea, ensimmäiset marrasmurut on jo maailmassa ja vähän kuulostais siltä, ettei siellä nobodynkaan masussa kauaa enää viihdytä! Voimia msj:lle vauvojen sairaala-aikaan ja nobodylle tsemppiä myös tuleviin koitoksiin ??

hyh tätä närästystä :( tänää on närästäny koko ajan eikä rennie auta :( ja röyhtäyttääki ja aina meinaa oksu tulla mukana :(
alkaa vissii lantio löystymään ku yöllä kylkeä kääntäessä rutisee ja paukkuu... ei käy kipeetä mutta on häijyn tuntonen.. huomenna sitte lääkärin tutkimuksiin ku torstaina tuli jotaki punertavaa vuotoa.. mutta sitä ei oo sen jälkeen näkyny.. eikä oo poltellukkaa.. kaippa se pittää kuitenki kävästä...

toivottavasti nobodyn pikkunen jaksas vielä pysytellä massussa [:)]

mun päivärutiineihin on kuulunut rennien otto jo jostain viikosta 18 ->
närästys on kyllä ttumaista. [:'(]
eikä oikeestaan auta vaikka yrittäis kattoo et ei söis semmosia ruokia mitkä ei närästäis. aina vaan polttelee [:(]

Heissan kaikille!

Heti aluksi nobodylle hirveesti tsemppiä ja jaksamisia. Täällä ollaan täysin tukena.
Olen lueskellut, että aika moni on aloittanu loman tai saikun tai muuten vain on saanut vähän ottaa rennommin. Itse aloitin oikein kunnon urakan ja meinaan saada kouluni hyvälle mallille ennen vauvan syntymää. Olenkin siis aina puolet viikosta Pohjanmaalla ja puolet Pohjois-Karjalassa.. varsinaista reissaamista. Pian saattekin sitte kuulla kun mä olen ihan totaali poikki [:D]

No mutta siinä pikaiset kuulumiset! Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Mukava kuulla Tarunen, että sulla riittää vielä energiaa!
Mulla on koko ajan semmoinen olo että pitäis ja voi kun vielä sitäkin...vaan kun kertakaikkiaan liika touhuaminen ja varsinkin tuo työ pistää heti väsymyksen ja vaikka mitä oireita päälle [:@]
eli nyt vaan rauhassa yks askare paivälle...uskon nimittäin, että mitä stressittömämpi odotus niin sen parempi vauvalle [:)]

MSJ paljon onnea!!!! Mulla onkin aikaa kun viimeksi olen tänne kirjoitellut. Töissä ollut aika haipakkaa, kun olen opettanut uudelle mun töitä ja olen vielä urheillut paljon, kun vielä pystyy. Huomaan kans heti jos en liiku, et alkaa turvottamaan ja paikkoihin sattuu.. (kun olen aina tottunut liikkumaan 5krt/vk, vaikee yhtäkkiä lopettaakaan)

Ens viikolla vielä reiluksi viikoksi Milanoon ja Venetsiaan, vähän jänskää miten jaksan kävellä, kun pikkanen on niin alhaalla, et mul on koko ajan muutenkin vessahätä, saatikka et vielä kävelisin. (salilla kyllä pystyn treenaa, mut kävely ei oikein ole kivaa ko syystä..) Sit olis vielä töitä muutamia viikkoja, mut onneksi saan vaan istua sen uuden vieressä ja lukea vaik lehteä :)

Toivottavasti kaikilla pysyy pikkaset vielä mahassa ja olot hyvinä! Nyt ei sentäs enää niitä hulluja helteitä riesana :)

Takaisin