Syyskuun kuulumisia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mullakin pulssi noussut, mutta neuvolassa tätsy sanoi, että ihan normaalia loppuraskaudessa. vauva alkaa olemaan jo suht iso ja istukkaan menee enemmän verta, niin tottakai pulssi kuulemma nousee :)

Mul on sitte taas pulssin kanssa ihan päinvastasesti.. 54 oli viimeks ja olin just vielä kiivenny neuvolan raput kolmanteen kerrokseen.. muutenkaan oo tainu kertaakaan olla yli 60 tuo pulssi nyt kun neuvolassa on mittailtu. Ei siitä kyllä oo mitään sanomista ollu.. neukkutäti on vaan naureskellut kuin rauhallinen oon :D

Nobodylle jaksamista sairaalaan.. toivottavasti pääsisit piakkoin ees pariks päiväks kotiin lepuuttaan hermoja! ..mua huolestuttaa jo se, että miten sitä kotona jaksaa olla vaan jos joutuu saikulle ennen äitysloman alkua.. saatika jos joutuis sairaalassa makaamaan.. varmasti super turhauttavaa, mut mitäpä sitä ei näiden pienten vuoksi tekis ?

mulla oli pulssi 122 viimeksi neuvolassa... sano se th et jos hemoglobiini laskee nii pulssi nousee vaan ei ollu mulla hemppa laskenu... siksi mua vähä huolestuttaa ku se ei sillon neuvolassakaa tienny miks on pulssi noin korkee [&:]

mulla pulssi pysytellyt kylläkin ihan 60-90 välimaastossa. viimeks oli just ton 89.

musta tuntuu et pystyn tekee enää ihan vaan pari viikkoo töitä, nyt taas alaselkä napsuu ja lonksuu ja kipeetä ottaa, vaikka oon ollut vasta 2 päivää töissä [>:] jotenkin haluun vielä olla töissä, että ei kävis aika niin pitkäks jos kotona joutuis paljon olla.. plus tietty se rahallinen puoli vaikuttaa... pakko mennä päivä kerrallaan.

tsempit sairaalassa makaaville. mulla ei ehkä pää kestäis, mutta kaikkemme tehdään pienten takia. [:)]

juu ei tätä sairaalas makaamista kellekään toivois, mut kyl se niin vaan on ett nappuloitten eteen tekee mitä vaan. Meinas kyl pää ruveta hajoo ku torstain tuli tieto etten pääsekään kotiin, vaik alustavasti niin puhuttiin. Mut onneks eilen pääsin miehen kaa syömään ulos ja tänään vähän ulkoilemaan, ne piristi kummast.
Ja onneks on ihania ystäviä jotka jaksaa käydä täällä moikkaamassa mua[:)]

Voimia sairaalaan!!!

Mulla pulssi on ollut korkea koko raskauden ajan, lepopulssi helposti 100-120. Johtuen tietenkin, kun asukkaita on kaksi. Pitaa vaan tarkemmin katsoa, ettei liikaa itseansa rasita.

Kavin viime viikolla kokelemassa yhden paivan, ja otin tosi iisisti...niin sain maksaa siita sit koko loppu viikon. Alavauva ei oikein tykannyt istumisesta, mun on paastava tietyn valiajoin vaakatasoon. Ja sita vaan yksinkertasesti vasyy niin paljon ettei jaksa olla 8.5h toissa. Mun esimies on niin ihana, teen kotoota kasin toita sen minka jaksan...muuten jaisin heti sairaslomalle. Ja onneksi mulla on jo sijainen, huouh.

Huomenna kaksoslaakari, nahdaan taas minka kokosia pojat on...ja toivosin niin, etta osaisivat jo vahan sanoa missa mennaan....taalla ne ei oikein tykkaa arvioida mitaan.

Haleja!

Heips, ittekin olen huomannut, että nyt väsyy hirmu helposti. Kaverit pyydelly kauppoihin ja jos olen yli neljä tuntia liikkeellä, niin johan saa maata koko loppupäivän kotona. Ei oikein osaa arvioida omaa jaksamistaan ja sitten tuleekin ajettua itteensä turhan piippuun. Ei sitt auta ku maata vain, että taas saa voimia kokoon.

No nyt alkoi opiskeluiden lisäksi työharjoittelu, joka kestää ainakin kuukauden, joten se siitä lepäämisestä sitten [:D] No pitää mennä omien voimien mukaan ja ainakin on mielenkiintoinen työharjoittelu ja paikka, joten eiköhän tämä tästä. Sitä ehtii viel toivon mukaan saada paljon aikaan ennen ku vauva syntyy. [:)]

HeipäHei mammat!
Oletteko ostanut itsellenne äitiystakkia syksyn/talven varalle? Mä niin olen ajatellut että en osta, mutta mikään vanhoista takeista ei mene lähellekään kiinni, ja ovat muutenkin vähän piukeen oloisia. Kyllä nää ilmat on kuitenkin aika viileeks jo käyny. Oletteko siis ostaneet oikeen jotain "äitiystakkeja" ja jos niin mistä?
Ja sitten haluaisin kysyä että onko jollain käytössä tukivyö? ja mistä sellainen kannattaisi hankkia? onko ollut hyvä?
Kysely iässä tämä mamma[:D]

Mä oon tuskaillu ton takki asian kans jo pitkään. En ees muista millon oon viimeks kulkenu ulkona takki KIINNI kun ei yksinkertaisesti vaan mene kiinni vetoketju yhestäkään takista! Ja ku en raskis ostaa uutta, koska pian se on sit liian suuri! En kyllä tiiä miten ois järkevintä tehä. Vastaan on tullu vain ja ainoastaan 1 äitiystakki, mut seki oli niin liru ettei mitään järkiä ollu ostaa... En tiiä miten tässä nyt tekis ku tosiaan alkaa ilmat olla sen verran viileitä...

käytiinpä tänää kattelemassa kylppäriin kaakeleita [:)] innoissani olin menossa ja sitte pikkuhiljaa ku käveltiin eestaas bauhaussia ku kateltiin samalla kaikkee muutaki.. alko jo tuntumaan että voishan tässä jo välistä istuakki [:D] 
nyt sitte tympäsee ja tylsyttää nii ettei tiiä pitäskö mennä nukkumaan vai yrittää pysyä hereillä vielä vähä aikaa.. [>:] mies ja sen kaveri kattoo telkkarista jotaki autonrakennus ohjelmia ja nauravat välistä nii isosti ettei kyl nukkumisesta tuu vielä mitää [:'(]

voi kurjuus näitä tylsiä iltoja...

Täällä vietetään aikaa hereillä, ku vauva ei anna nukkua, potkii vain yltiöpäisesti ja tykkäis että sen kanssa leikkis [:D] Olen alannu tökkiä mahaani aina välillä sieltä mihin vauva potkii ja se potkaisee aina takaisin, näin sitte saatetaan jatkaa tunninkin verran välillä. Huvittavaa touhua, alkaa itteä naurattaa välillä.. Tosin tähän aikaan yöstä ei tarvisi yhtään potkia [:D]

Siiri olen kans itte kierrelly kauppoja ja huomannu, että siin kyllä väsyy kivasti. Nyt myös tuol työharjoittelus saan vähän väliä istahdella alas ku alkaa voimat lopppua. No onneksi ymmärtävät tilanteen.

Minä olen kans tuota takkiasiaa pohtinu, ku ei tosiaan sovi oikein takit päälle. Aattelin, että miehen takin vien nyt joksikin aikaa, ku se ainakin sopii tässä vaiheessa, tiiä sitte jos seki jää pieneksi [:D] En kyl mielelläni ostaisi kokonaan uutta, pitää varmaan sit käydä äitin kaapista ottaas yksi lainalle. Olen housujaki ostellu, niin sanonu vaan äitilleni, että se saa ne sitten marraskuun jälkeen [:D] (ellen sitten ala haaveilemaan vauvalle veljeä tai siskoa)

Tukivyötä en ole halunnu käyttää ku ajattelin, että se sitte heikentäis entisestään noita lihaksia. Nyt ku ei viel ole mitään tukivöitä niin lihakset joutuu tehdä enee työtä. [:D] Tosin tuo on taas vaan tuota mun omaa pohdintaani...

Olen ajatellut pärjätä ilman takkia parisen kuukautta. Tai siis ilman takkia joka menee kiinni[:D] Vielä ainakin on niin lämmintä, että pärjää hyvin, kunhan muistaa laittaa iiison huivin kaulaan tai jopa ilman takkia. Täällä etelässä ei toivottavasti tule kovin kylmää vielä marraskuussakaan. Ja oikeastaan aika vähän tarvii liikkua ulkona pitkiä aikoja. Ulkoiluun täytyy sitten ottaa miehen takki tai käydä kokeilemassa, josko siskolta löytyisi muutaman numeron isompi lainaan. En ole ostanut muitakaan äitiysvaatteita, paitsi yhdet olohousut. Hyvin on mahtunut muutamat normivaatteet päälle[:)] Voi kyllä olla, että joudun vielä muutamaksi viimeiseksi viikoksi hankkimaan jotain isompaa, ellei sitten siskon kaapista löydy...[;)]

Minä löysin jo viime keväänä Vilan mallistosta aivan ihanan takin, joka ei siis ole äitiystakki vaan ihan normi. Malli on semmoinen vähän 50-60 -lukulainen eli leikkaus rinnan alla ja vähän kellohelma.
Muuten meinasin pärjäillä ihan paksuilla villapaidoilla ja kaulaliinoilla ja äidillä on yks syystakki, joka on sen verran iso ja semmoinen a-linjainen että sopii ehkä kiinnikin loppuvaiheessa [:)]

Mie ostin anton&ninasta jo alkukesän alennuksista semmosen mamma takin. Aika ohut se kyllä on, mutta näillä omilla lämpöasteilla ihan hiestä märkä ku sen päälle vetää.. [:D] Kaikki isot hupparitki alkaa oleen siinä rajoilla, ettei enää suosiolla mee kiinni. Miehen vaatteet sit seuraavaksi venytellään [:D]

Minä pyysin yhtä kaveria kaivelemaan kaappejaan, jos siltä löytyisi takkeja lainaan. Ei yhtään innosta lähtee kirppareille takkia ettii, ku ihan tarpeeks saanu noita vähäks aikaa -vaatteita jo ostella. Sil kaveril on f-kupin tissit. Ajattelin, et jos se saa tissinsä sullottua takkiin, ni eiköhän sinne yks vauvamasukin sitten mahdu [:D]

Jaahas.. Noh, mun ei nyt sitten tarviikkaan miettiä tota takkiasiaa, näin nimittäin lääkäriä tänään ja sieltä tuli aika "tyly" tuomio. En pääse osastolta pois vaan joudun olemaan vuodelevossa. Supistustenestolääkitystä mulle ei anneta, joten lapsi tulee jos on tullakseen. Jos onnistun pitämään jalat ristissä rv 34+ asti, niin sitten harkitaan käynnistystä.. just.. Saisinkohan pyytää uuden arvion?

Hemmetti, ei tän näin pitäny mennä... Olin jo ihan vakuuttunu että pääsen vielä kotihoitoon kunhan vaan vuoto loppuu, ja nyt se on loppunut. Mutta ei.. sen sijaan kätilö soittelee lastenlääkärin juttelemaan mun kaa osastohoidosta ja keskosen hoidosta..

Hirvee omanapa-valitus taas, mutta vähän vaikea yhtyä teiän keskusteluihin kun en nyt sitten pääse nauttimaan/kärsimään normaalista loppuraskaudesta..

ALKUPERÄINEN: nobody

Jaahas.. Noh, mun ei nyt sitten tarviikkaan miettiä tota takkiasiaa, näin nimittäin lääkäriä tänään ja sieltä tuli aika "tyly" tuomio. En pääse osastolta pois vaan joudun olemaan vuodelevossa. Supistustenestolääkitystä mulle ei anneta, joten lapsi tulee jos on tullakseen. Jos onnistun pitämään jalat ristissä rv 34+ asti, niin sitten harkitaan käynnistystä.. just.. Saisinkohan pyytää uuden arvion?

Hemmetti, ei tän näin pitäny mennä... Olin jo ihan vakuuttunu että pääsen vielä kotihoitoon kunhan vaan vuoto loppuu, ja nyt se on loppunut.

Tosi kurjaa! 1. raskaudessa jouduin kanssa useamman viikon läsöttämään sairaalassa ja seinäthän siinä alkoi kaatua päälle. Selviskö se mistä se vuoto sitten johtui? Jos tosiaan se istukka oli vuodellut niin hyvä sun on olla siellä sairaalassa, jos se sattuis irtoamaan kotosalla ollessa on aika heikoissa kantimissa sairaalaan ehtiminen niin että lapsi ei kärsisi ja sun omakin henki olis vaarassa. Sulla onneks on sen verran 'hyvät' viikot että vauvalla on hyvät mahdollisuudet syntyä ja kehittyä ihan terveeksi pikku tuhnuttajaksi, alku tietenkin olisi erilainen ja raskasta varmasti kaikille, mutta mä itse ajattelen että parempi ulkomaailmassa kontrolloidusti kuin huonolla hapella massussa.

Nyt pyydät isäntää tuomaan kutimet sinne ja värväät kaikki kaverit pitämään seuraa sulle! Ja jalat ristiin! :) Toivottavasti loppu kuitenkin sujuu hyvin.

nobody: kurja homma kun joudut olemaan vuodelevossa loppuraskauden! mutta niin on varmasti sulle ja vauvalle kaikkein parasta! toivotaan, että vauva vielä jonku viikon ois masussa ja kaikki menis hyvin!! kiva kun jaksat kertoa meille muille marrasmuruille, että mitä sulle kuuluu ja mitä tapahtuu jne. [:)] Täältä suunnalta paljon tsemppiä, jaksamista ja positiivista mieltä!

Takaisin